20 Αυγ 2010

Πρατηριούχοι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Πολλές φορές οι συνδικαλιστικές ηγεσίες και οι συντεχνίες υπερβάλλουν, στο πλαίσιο των διεκδικήσεών τους ή της υπεράσπισης δικαιωμάτων και κεκτημένων. Πρόσφατα η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών έθεσε θέμα επιβίωσης των πρατηριούχων που βρίσκονται στην παραμεθόριο ζώνη και στις περιοχές όπου οι οδηγοί μπορούν και προμηθεύονται καύσιμα από τις γειτονικές χώρες με πολύ χαμηλότερες τιμές.


Το Capital.gr επικοινώνησε με τις τοπικές ενώσεις, προκειμένου να πάρει μια δεύτερη εικόνα από τους πρατηριούχους της περιφέρειας. Και διαπίστωσε ότι η ΟΒΕ όχι απλά δεν υπερέβαλε, αλλά αντίθετα στις περισσότερες περιοχές το πρόβλημα έχει γίνει ακόμη οξύτερο σε σχέση με τον Ιούλιο, όταν και έγιναν οι πρώτες καταγγελίες.


Η αρχή γίνεται με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών της Φλώρινας Δημήτρη Στανίδη, που δηλώνει απογοητευμένος και εξοργισμένος. Η μείωση της κατανάλωσης -μας λέει- έχει φτάσει το 70% στο νομό. Η πόλη της Φλώρινας απέχει μόλις 32 χιλιόμετρα από το κοντινότερο Σκοπιανό πρατήριο, οπότε το πρόβλημα αφορά την πλειονότητα των πρατηρίων του νομού. Ακόμη δεν έχουν μπει λουκέτα σε πρατήρια του νομού, σύμφωνα με τον κ. Στανίδη, ωστόσο ότι κάποιοι δε θα αντέξουν μέχρι το Δεκέμβρη. «Ακόμη και εγώ σας λέω ότι σκέφτομαι σε δύο μήνες να το κλείσω, η πολιτεία δεν κάνει τίποτα για εμάς» είναι τα λόγια του. Το πρόβλημα είναι προφανές: μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των φόρων η διαφορά είναι 40 με 45 σεντς σε σύγκριση με τα Σκόπια. Στα σύνορα δεν γίνονται έλεγχοι για μπιτόνια, τα πορτ μπαγκάζ των αυτοκινήτων που πηγαινοέρχονται κλείνουν με δυσκολία, βλέπουμε χαμόγελα μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων, καταγγέλλει ο κ. Στανίδης.


Συνεχίζουμε στο Κιλκίς όπου ο πρόεδρος της τοπικής Ένωσης Γιάννης Μαγλουσίδης, τονίζει ότι σε σύνολο περίπου 100 πρατηρίων έχουν ήδη κλείσει τα 22 και χαρακτηρίζει «μεγάλη γάγγραινα» το πρόβλημα. Φεύγουν πόροι από την Ελλάδα προς τα Σκόπια και για κάθε λίτρο που αγοράζεται στη γειτονική χώρα χάνεται φόρος 1 ευρώ. «Το κράτος κοιμάται τον ύπνο του δικαίου» προσθέτει ο κ. Μαγλουσίδης που αναφέρει ότι μόνο μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο στο Κιλκίς στα σύνορα Ευζώνων και Δοϊράνης, οι χαμένες ποσότητες για το ελληνικό κράτος φτάνουν τις 100 χιλιάδες λίτρα. Ίδια εικόνα και στο νομό Έβρου, όπου σε ένα Σαββατοκύριακο χάνονται 150 χιλιάδες λίτρα. Ο κ. Μαγλουσίδης που είναι και αναπληρωτής πρόεδρος της ΟΒΕ θεωρεί ότι συνολικά στους νομούς της Β. Ελλάδας οι εβδομαδιαίες απώλειες κυμαίνονται στις 500 με 600 χιλιάδες λίτρα.


Πρέπει να δοθούν κίνητρα στις αποδείξεις βενζίνης από τα πρατήρια των παραμεθόριων περιοχών και να γίνουν πραγματικοί έλεγχοι στα σύνορα Σκόπια που δεν είναι χώρα της Ε.Ε., καταλήγει ο κ. Μαγλουσίδης.


Στη Δράμα ο Ι. Κεσκίνογλου, πρόεδρος της τοπικής ένωσης, τονίζει ότι κοντά στα σύνορα στην περιοχή Νευροκοπίου, η μείωση κυμαίνεται από το 70 έως το 80%. Συνολικά ο νομός βιώνει μείωση της τάξης του 30 με 40% που οφείλεται κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας των υψηλών τιμών. Τα κλειστά πρατήρια αυτή τη στιγμή στο νομό είναι τέσσερα μας λέει ο κ. Κεσκίνογλου, ενώ ένα ποσοστό 20% των πρατηρίων του νομού βρίσκεται σε οριακή κατάσταση. Εάν δεν μειωθεί ο ειδικός φόρος που έχουν βάλει η κατάσταση θα επιδεινωθεί, προσθέτει. Και ο κ. Κεσκίνογλου θεωρεί ότι τα σύνορα είναι «διάτρητα». Πληροφορίες που πρέπει να ελέγξουν οι αρχές λένε ότι φορτηγά έχουν διαμορφώσει ειδικά ντεπόζιτα και μεταφέρουν 300 έως 500 λίτρα, περνώντας από τα τελωνεία όπου οι έλεγχοι είναι ελλιπείς.


Ο Γ. Κοτζάογλου από την Ένωση Σερρών τονίζει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στο νομό του, εντοπίζεται στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Προμαχώνα και επισημαίνει ότι η πτώση κοντά στα σύνορα φτάνει το 80%. Τα πρατήρια του άξονα έχουν χάσει όλη την πελατεία που ερχόταν από Βουλγαρία ή πήγαινε από Ελλάδα προς το βορρά. Στο παρελθόν είχαμε πελάτες από τη Βουλγαρία γιατί η ελληνική βενζίνη έχει καλύτερη ποιότητα, πλέον αυτό δε συμβαίνει, μας λέει. Στο νομό Σερρών έχουμε πολλά προβλήματα και επί συνόλου 250 πρατηρίων έχουν κλείσει περίπου 25. Η εικόνα είναι απαισιόδοξη δε βλέπουμε φως στο τούνελ, σημειώνει.


Υπάρχει πολύ έντονο πρόβλημα αναφέρει ο Απόστολος Σίσκος από την Ένωση Βισαλτίας Σερρών, περιοχή στην οποία έχουν κλείσει πέντε πρατήρια. Οι πελάτες μας όσο μπορούν περιορίζουν τις μετακινήσεις γιατί η βενζίνη είναι πολύ ακριβή και πολύς κόσμος στρέφεται στο υγραέριο, προσθέτει.


Για την ιστορία να αναφέρουμε τα τελευταία «φρέσκα» στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπου βεβαίως η Ελλάδα είναι και πάλι στην κορυφή της λίστας με την ακριβότερη βενζίνη με μέση τιμή 1,505 ευρώ το λίτρο, όταν η μέση τιμή της Βουλγαρίας ήταν 1,029 ευρώ το λίτρο, δηλαδή σε ένα γέμισμα 50 λίτρων το όφελος ξεπερνά τα 20 ευρώ...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More