Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
14 Μαρ 2019
1821: εθνογένεση και όχι παλιγγενεσία
Πώς ο μπαμπάς μ’ έβαλε στο Χάρβαρντ
* Ο Richard D. Kahlenberg είναι ερευνητής στο Century Foundation, ειδικός σε θέματα εκπαίδευσης. Επιμελήθηκε επίσης τον τόμο «Affirmative Action for the Rich: Legacy Preferences in College Admissions», The Century Foundation, Νέα Υόρκη, 2010.
https://thefact.gr
13 Μαρ 2019
Κινηματογράφος και Μάης του 68′: Το πάθος ξεκινά από τις Κάννες
Άννα Μαρία Αρβανιτίδου
Ο Μάης του ’68 δεν ήταν απλά μια εξέγερση που πέρασε στα βιβλία αλλά ήταν μια παλλαϊκή επανάσταση που αν και πέρασαν 50 ολόκληρα χρόνια από τότε εξακολουθεί να μένει δυνατή στη μνήμη των ανθρώπων. Δεν επηρέασε μόνο τα κοινωνικόπολιτικά δεδομένα της εποχής αλλά και τον καλλιτεχνικό κόσμο που παρατήρησε τα γεγονότα μέσα από μια ιδιαίτερη σκοπιά.
Ο καλλιτεχνικός κόσμος δεν είχε μόνο τον ρόλο του απλού παρατηρητή αλλά έπαιξε ενεργό ρόλο μέσα από τα έργα του προσπαθώντας να επηρεάσει το λαό και να τον ενεργοποιήσει συνειδησιακά. Η εξέγερση των φοιτητών δεν ήταν απλά ένα καπρίτσιο ενάντια στην κυβέρνηση της Γαλλίας αλλά παρακίνησε τα 2/3 του λαού να εξεγερθεί ζητώντας την άρση της καταπίεσης, τη γυναικεία χειραφέτηση, τη σεξουαλική απελευθέρωση και τη δημιουργία εθνικοαπελευεθερωτικών κινημάτων. Η παθιασμένη αυτή εξέγερση δημιούργησε ένα γιορτινό και φωτεινό κλίμα στους δρόμους της Γαλλίας και της επανάστασης.
Την εποχή που η Pop Art κατακλύζει την αγορά και το Hollywood βρίσκεται στο ζενίθ του, έρχεται να ξεσπάσει η εξέγερση του Μάη το 1968 στη Γαλλία. Ο καπιταλισμός μέσω της αγοράς προωθεί τη μαζική κουλτούρα, και κάνει την τέχνη λαϊκό προϊόν κατανάλωση δημιουργώντας έναν θεατή παθητικό κι έρμαιο της αγοράς και της επιφανειακής προσέγγισης των κοινωνικών και πολιτικών καταστάσεων.
Στις 19 Μαΐου του 1968 οι φοιτητές των Καννών και της Νίκαιας ξεκινούν με τη σειρά τους τη δική τους εξέγερση και στηρίζοντας τον διευθυντή της ταινιοθήκης Λανγκρουά που άδικα κατηγορούνταν από συναδέλφους τους για υπεροπτική συμπεριφορά. Δημιουργήθηκε μία επαναστατική επιτροπή που στήριξε τον διευθυντή κι αποτελούνταν από τους κινηματογραφιστές Χίτσκοκ, Κουροσάβα, Φελίνι, Γκοντάρ, Λουί Μαλ, Φρανσουά Τριφό και Πολάνσκι με τον τελευταίο να φέρει μερικές αντιρρήσεις. Η επιτροπή αυτή δέχτηκε τις απειλές του πρωθυπουργού και χωρίς να πτοηθεί προέβει στη διακοπή του φεστιβάλ.
Οι κινηματογραφιστές δημιούργησαν μια σειρά από ταινίες που δίνοντάς μας να καταλάβουμε πως δεν έμειναν απλά στο ρόλο του παρατηρητή αλλά δημιούργησαν μια σειρά από ταινίες που ισορροπούσαν ανάμεσα στη συνείδηση και την αυθόρμητη πράξη. Ταινίες με αισθητική, ιδεολογία, μορφή, περιεχόμενο. Ταινίες που κάνουν το Χόλλιγουντ να καταρρεύσει.
Η καθοριστική στιγμή φτάνει στις 18 Μαΐου. Μια ομάδα σκηνοθετών, με επικεφαλής δημιουργούς της Νουβέλ Βαγκ και ονόματα σαν τον Φρανσουά Τριφό, τον Λουί Μαλ, τον Ζαν Λικ Γκοντάρ, τον Ρομάν Πολάνσκι, τον Κλοντ Λελούς και τον παραγωγό Κλοντ Μπερί, μπαίνουν στην αίθουσα όπου επρόκειτο να προβληθεί το «Peppermint Frappe» του Κάρλος Σάουρα και κρέμονται από την αυλαία, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η ταινία του 2003 Οι Ονειροπόλοι του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Γκίλμπερτ Ανταίρ The Holy Innocents, εξιστορεί ένα μικρό χρονικό διάστημα από τη ζωή τριών νέων σινεφίλ φοιτητών με φόντο τα γεγονότα του Μαΐου του 1968. Τα γεγονότα του Μάη περιγράφονται επίσης στην ταινία του 1982 Πεθαίνοντας στα τριάντα (Mourir à 30 ans) του Ρομέν Γκουπίλ, που συμμετείχε στα γεγονότα. Το μυθιστόρημα του Λώρενς Φερλινγκέττι Έρωτας τις μέρες της οργής αφορά μια ιστορία αγάπης που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της εξέγερσης.1. 1968 Mai 68 (Γαλλία, 98′) Andre Harris & Alain de Sedouy
- 1968 La reprise du travail aux usinesWonder (Γαλλία, 10′) Jacques Willemont
- 1968 La revolution n’est qu’un debut. Continuons le combat. (Γαλλία, 30′) Pierre Clementi
- 1968 Film-Tract No 1968 (Γαλλία, 3′) Jean-Luc Godard & Gerard Fromanger
- 1971 Mourir d’aimer (Γαλλία, 110′) Andre Cayatte
- 1972 Coup pour Coup (Γερμανία, 89′) Marin Karmitz
- 1973 La maman et la putain (Γαλλία, 217′) Jean Eustache
- 1973 L’An 01 (Γαλλία, 90′) Gebe & Jacques Doillon (Alain Resnais & Jean Rouch)
- 1974 Mai 68 (Γαλλία, 190′) Gudie Lawaetz & Jerome Kanapa
- 1978 Grands soirs et petits matins (Καναδάς 240′) William Klein
- 1982 Mourir a 30ans (Γαλλία95’) Romain Goupil
- 1996 Reprise (Γαλλία, 98′) Herve le Roux
- 1997 Metroland (ΙΓαλλία /ΗΒ, 105′) Philip Saville
- 2004 Le fantome d’Henri Langlois (Γαλλία, 210′) Jacques Richard
- 2008 68 (Γαλλία, 110′) Patrick Rotman
- 2008 Generations 68 (Γαλλία, 53′) Simon Brook
- 2003 The Dreamers (Ιταλία, 115′) Bernardo Bertolucci
- 2005 Les amants reguliers (Γαλλία, 183′) Philippe Garrel
- 2006 La faute a Fidel! (ΙΓαλλία, 99′) Julie Gavras
- 2008 Nes en 68 (Γαλλία, 173′) Olivier Ducastel & Jacques Martineau
12 Μαρ 2019
Κοινόχρηστοι Χώροι - Τους χρησιμοποιούμε; Τι μας εμποδίζει;
Περί “πατρίδας – θρησκείας – οικογένειας” και “Έξω τα προσφυγόπουλα από τα σχολεία”
Σε ‘σένα που κάθε Κυριακή, είσαι πρώτος στην εκκλησία πιάνοντας το πρώτο στασίδι, κάνοντας βαθιές μετάνοιες και σταυρούς.
Σε ‘ σένα, καλέ μου οικογενειάρχη, που τη Μεγάλη Παρασκευή, θα τρέχεις, σπρώχνοντας να σταθείς όσο πιο κοντά στον Επιτάφιο, σέρνοντας τα παιδιά σου από το χέρι, φορώντας τη γραβάτα σου, βάζοντας τη γυναίκα σου να φορέσει το καλύτερο φόρεμά της, θέλοντας να δείξεις στους άλλους πόσο καλός <οικογενειάρχης> και πιστός είσαι.
Αλήθεια όμως, καλέ μου πιστέ οικογενειάρχη, πόσο πιστός είσαι;
Πόσο πιστός και καλός άνθρωπος-χριστιανός είσαι , όταν ξεχνάς το Λόγο του Ιησού;
Βλέπεις καλέ μου οικογενειάρχη , ο Ιησούς μεταξύ άλλων είπε Αγαπάτε αλλήλους, ο δε έχων 2 χιτώνες να δίνει τον έναν σε αυτόν που δεν έχει. Επίσης, ξεχνάς ότι δέχτηκε στην αγκαλιά του ενα μίασμα, κατά την άποψη της τότε κοινωνίας, την πόρνη Μαρία Μαγδαληνή.
Λοιπόν καλέ μου οικογενειάρχη, πώς θες να σε δεχτώ μέσα σε αυτή την κοινωνία, όταν αφήνεις ή ξεχνάς (it’s up to you) στην άκρη τον Λόγο του, όταν κάθε μερα , βγάζεις μισος , ρατσισμό και φασισμό, για ενα οχτάχρονο παιδί, που η μοίρα το έφερε εδώ, λόγο που και εσύ εισαι συνένοχος στο έγκλημα που έγινε εναντίον του.
Ναι καλέ μου οικογενειάρχη, το ότι η χώρα του μετατράπηκε σε ερείπια, έχεις ευθύνη και εσύ.
Ξέρεις κάτι καλέ μου οικογενειαρχη, δεν αξίζεις τον όρο χριστιανός, γιατί απλά τον έχεις ξεφτιλίσει.
Η UNICEF επιβεβαιώνει: η Κούβα έχει μηδενικό ποσοστό παιδικού υποσιτισμού
Η UNICEF επιβεβαιώνει: η Κούβα έχει 0% παιδικό υποσιτισμό
Fairtrade: Η παραγωγή και το εμπόριο από άλλη οπτική