Poutanique τεχνη, εσυ τα φταις ολα!

Να είναι τέχνη; Επάγγελμα ή μήπως ματαιοδοξία;

Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!

Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....

Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!

αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....

Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;

Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....

Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.

Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...

Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...

Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας

2 Αυγ 2019

Τα «αποβράσματα» της πολιτικής…

Όποιος δεν πληρώνει το εισιτήριο του Μετρό θα πρέπει να νιώθει “απόβρασμα της κοινωνίας”. Αυτό ξεστόμισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής. Η προκλητική και χυδαία αναφορά του δεν μας ξάφνιασε! Είναι απόρροια της «οπτικής» που έχει για την κοινωνία. 
Αφού όμως άνοιξε τη συζήτηση περί … «αποβρασμάτων» ας την πάμε σε βάθος. Αν ο κ. Καραμανλής αναζητά αποβράσματα, αυτά να τα ψάξει στην πολιτική του. Σ’ αυτή την πολιτική που υπηρετεί με ταξική συνέπεια. Στην εφαρμογή νόμων που έχουν δημιουργήσει φτωχοποιημένες στρατιές ανθρώπων…
Τα «αποβράσματα» που καταγγέλλει ο υπουργός του Μητσοτάκη βρίσκονται στην ψήφιση και εφαρμογή πολιτικών που:
Έχουν οδηγήσει ένας στους τρεις εργαζομένους που απασχολείται με μερική απασχόληση και αμείβεται με μεικτό μισθό της τάξης των 391,32 ευρώ τον μήνα. Ανθρώπους που για να πάνε στη δουλειά τους χρειάζεται να δώσουν περίπου το 10% του μισθού τους για μια μηνιαία κάρτα διαδρομών!!!
Έχουν οδηγήσει σχεδόν 3,35 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ελλάδα – το 31,8% του πληθυσμού, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ – να απειλούνταν από την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό!!
Έχουν οδηγήσει  το 40,5% των συνταξιούχων της χώρας να …«ζει» με κάτω από 500 ευρώ μεικτά το μήνα.
—  Έχουν οδηγήσει εκατομμύρια πολίτες να χρωστούν στην εφορία και στη χώρα να γίνονταν 1.000 κατασχέσεις τη μέρα!
Σε αυτές τις πολιτικές – στις μνημονιακές, μεταμνημονιακές ταξικές επιλογές τους – που έχουν διαλύσει την ελληνική κοινωνία, που έχουν οδηγήσει εκατομμύρια ανθρώπους στη φτώχεια και την εξαθλίωση, στη μόνιμη ανασφάλεια να αναζητήσει ο Καραμανλής και οι όμοιοι του «αποβράσματα». Αν ψάξουν καλά θα τα βρουν, δεν θα χρειαστεί πολύ για να τα ανακαλύψουν…
Το «ύφος» της δήλωσης Καραμανλή αποπνέει ακριβώς και την ταξικότητα της σκέψης του. Ακόμα και η απόπειρα του να τη …συμμαζέψει υποστηρίζοντας ότι «ειπώθηκε στη ρύμη του λόγου»(!) το αποδεικνύει περίτρανα. Έτσι το …νιώθει και απλά του ξέφυγε. Μας το είπε κατάμουτρα. 
Γιατί; Γιατί, για να μην σου «ξεφύγει» μια τέτοια προσβλητική έκφραση πρέπει να έχεις χρησιμοποιήσει μια φορά στη ζωή σου το Μετρό. Να έχεις στριμωχτεί σε κάποιο λεωφορείο ή συρμό του ΗΣΑΠ. Να έχεις μετρήσει και ξαναμετρήσει τα λίγα κέρματα που έχουν απομείνει στις τσέπες σου και να αναρωτιέσαι τι δεν πρέπει να πληρώσεις για να βγει η μέρα (γιατί ο μισθός δεν φτάνει). Να έχεις ακούσει ότι θα αυξηθούν τα εισιτήρια και να έχεις ξεφυσήσει και όχι να είσαι από εκείνη την πλευρά που ψηφίζει την αύξηση για να καλυφθεί μια …δημοσιονομική τρύπα που προκλήθηκε από πολιτικές που ξεζουμίζουν μόνο το λαό. Να έχεις νιώσεις το βλέμμα του διπλανού – και να έχει ντραπείς γιατί το «φιλότιμο» είναι δική σου λέξη – όταν σε κοιτά που χτυπά το «κουδούνι» στις μπάρες επειδή δεν ακύρωσες εισιτήριο… Και κυρίως να μην έχεις μεγαλώσει μέσα σε χρυσοποίκιλτα σαλόνια ως γόνος πολιτικής οικογένειας που η μοναδική …σκοτούρα σου ήταν πότε θα γίνεις υπουργός. Αν έχεις κάνει ορισμένα από τα παραπάνω και δεν έχεις ψηφίσει μόνο αντιλαϊκούς νόμους τότε είναι σχεδόν αδύνατον ακόμα και στη «ρύμη του λόγου» να πεις κάτι τέτοιο…
Ξέρετε κ. Καραμανλή μετά από 10 χρόνια μνημόνια, φτώχεια και δυστυχία στην Ελλάδα υπάρχουν και άνθρωποι που ορισμένες φορές δεν έχουν να πληρώσουν  1.40 ευρώ για εισιτήριο… Δεν είναι αριθμοί της ΕΛΣΤΑΤ κ. Καραμανλή. Δεν είναι «επαγγελματίες λαθρεπιβάτες» είναι άνθρωποι που «μάχονται» για να επιβιώσουν από τις πολιτικές που εσείς ψηφίσατε και εφαρμόζεται… Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για την …πάταξη της λαθρεπιβίβασης ας φροντίσετε να μειωθεί το μεγάλο -και σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικό- κόστος που πληρώνουν για τις μεταφορές τους τα λαϊκά στρώματα.  Ας εξασφαλίσετε δουλειές με ανθρώπινους μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας. Και τότε να είστε σίγουρος ότι η κοινωνία θα προστατεύσει μόνη της τις δημόσιες συγκοινωνίες. Γιατί αντίθετα με τη δική σας πολιτική που θέλει να ιδιωτικοποιήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο λαός στη συντριπτική πλειοψηφία του τα θέλει υπό δημόσιο έλεγχο, φθηνά και ασφαλή. 
Υ.Γ: Αντιγράφουμε από το Infowar.gr: Ο άνθρωπος που κατηγόρησε σαν «αποβράσματα» όσους δεν πληρώνουν εισιτήρια στα μέσα μεταφοράς είχε οδηγηθεί το 2018 στον εισαγγελέα από την Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής για ανακριβή δήλωση περιουσιακής κατάστασης. Το περιστατικό αφορούσε ποσό τουλάχιστον 300.000 ευρώ σε τράπεζα του εξωτερικού η οποία, όπως φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος, δεν του έδινε τα απαραίτητα πιστοποιητικά. Όπως διαβάζαμε τότε στο real.gr: «μετά τον έλεγχο που διενεργήθηκε, η Επιτροπή εντόπισε “κενά” στη δήλωση πόθεν έσχες του βουλευτή της ΝΔ, από τον οποίο ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία και τραπεζικά εξτρέ. Λόγω παρέλευσης χρόνου (σ.σ. από το 2014) ο κ. Καραμανλής δεν διέθετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τον λογαριασμό ύψους 380.000 ευρώ και αποφασίστηκε η παραπομπή της υπόθεσης στον εισαγγελέα». Γενικότερα πάντως τα στελέχη ενός κόμματος, το οποίο χρωστάει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ σε (ανακεφαλαιοποιημένες από τους φορολογούμενους) τράπεζες καλό θα ήταν να προσέχουν λίγο περισσότερο τις δηλώσεις τους για οικονομικά θέματα.

Οι νέες ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο Δημόσιο ΙΕΚ Μεσολογγίου.





Δελτίο τύπου
Ανακοινώθηκε σήμερα η Υπουργική Απόφαση με τις ειδικότητες που πρόκειται να λειτουργήσουν στα Δημόσια ΙΕΚ την επόμενη χρονιά 2019-2020.
Οι ειδικότητες που προτάθηκαν από το ΔΙΕΚ Μεσολογγίου έχουν εγκριθεί από τη Διεύθυνση Διά Βίου Μάθησης και τον ΕΟΠΠΕΠ, ενώ διαθέτουν εγκεκριμένο Οδηγό σπουδών. Για τη διατύπωση της τελικής πρότασης, λήφθηκαν υπόψη τα παρακάτω.
1. Οι ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας αλλά και τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς εργασίας πανελλαδικά. Λήφθηκαν υπόψη οι τομείς απασχόλησης ανά ειδικότητα, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας άσκησης ατομικής επιχειρηματικότητας, όπως προβλέπονται από τους εγκεκριμένους οδηγούς σπουδών και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Επικουρικά, συμβουλευτήκαμε ευρύτερες μελέτες για τις τάσεις της αγοράς εργασίας καθώς και το μηχανισμό διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας του Υπουργείου Εργασίας (https://lmd.eiead.gr).
2. Οι ειδικότητες που προτάθηκαν, φαίνεται να τυγχάνουν αποδοχής από υποψήφιους καταρτιζόμενους, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο "Πες μας τι προτείνεις" (http://iekmesol.sch.gr/gia.pes) που δημιουργήθηκε από το ΔΙΕΚ Μεσολογγίου για το σκοπό αυτό.
3. Αξιολογήθηκε η διαθεσιμότητα των αναγκαίων εργαστηριακών χώρων και εξοπλισμού αλλά και ο ικανός αριθμός εκπαιδευτών στα μαθήματα της ειδικότητας. Επίσης, λήφθηκε υπόψη και η διαθεσιμότητα ύπαρξης θέσεων για την πραγματοποίηση της υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων.
4. Προτάθηκαν ειδικότητες που λειτούργησαν με επιτυχία στο παρελθόν, ενώ αποφεύχθηκαν ειδικότητες που δεν έτυχαν αποδοχής και δεν υλοποιήθηκαν παλαιότερα.
5. Προσπάθεια κάλυψης με ειδικότητες, αρκετών Ομάδων επαγγελματικού προσανατολισμού και επαγγελματικών τομέων.
Οι ειδικότητες που τελικά προτάθηκαν και εγκρίθηκαν να λειτουργήσουν στο ΔΙΕΚ Μεσολογγίου τον ερχόμενο Οκτώβριο 2019, είναι:

1.      ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
2.      ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (Γεωπονίας και Ανθοκομίας) ΣΕ ΕΡΓΑ ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
3.      ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ - ΑΡΧΙΜΑΓΕΙΡΑΣ (CHEF)
4.      ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ (Παραγωγή και τυποποίηση)
5.      ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
6.      ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΟΛΥΜΕΣΑ / WEB DESIGNER)
7.      ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
8.      ΦΥΛΑΚΑΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

Παρακάτω, αναφέρονται αναλυτικές πληροφορίες για το επαγγελματικό προφίλ κάθε ειδικότητας καθώς και τους τομείς απασχόλησης των αποφοίτων.

1.      Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Ο απόφοιτος της ειδικότητας «Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων» έχει πιστοποιήσει τις επαγγελματικέςγνώσεις και δεξιότητες που τον καθιστούν ικανό να εργαστεί σε κέντρα προσχολικής αγωγής (βρεφονηπιακούς σταθμούς) καθώς και σε εξαρτημένες ή µη εργασίες σε Βρεφονηπιακούς Σταθµούς ή σε κέντρα ειδικής αγωγής πουφιλοξενούν βρέφη και νήπια ηλικίας 0-6 χρόνων, ιδιωτικούς ή του δηµοσίου φορέα, σε συνεργασία με τον/τηνυπεύθυνο/η βρεφονηπιοκόμο ή νηπιαγωγό ή ειδικό παιδαγωγό.
Τομείς απασχόλησης
·       Πρόσληψη ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), κλάδου ΔΕ1, σε δομές της Ειδικής Αγωγής-ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑΕ, καθώς και στην εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών που φοιτούν σε Σχολικές Μονάδες της Γενικής Εκπαίδευσης.
·       Σε δημόσιους και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς (βρεφονηπιακοί σταθμοί Δήμων, Υπουργείων, Οργανισμών, Εταιριών, κλπ.)
·       Ιδρύματα και κέντρα που έχουν σχέση με τη φροντίδα και διαπαιδαγώγηση παιδιών μέχρι 6 ετών (Κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ), παιδότοποι, κατασκηνώσεις).
·       Παιδικές στέγες που ελέγχονται από το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων


2.      Τεχνικός Τεχνολογικών Εφαρμογών και Εγκαταστάσεων σε Έργα Τοπίου και Περιβάλλοντος
O απόφοιτος της ειδικότητας «Τεχνικός Τεχνολογικών Εφαρμογών και Εγκαταστάσεων σε ΈργαΤοπίου και Περιβάλλοντος», συνδυάζει γνώσεις και δεξιότητες γεωπονίας, ανθοκομίας και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Είναι σε θέση να διαμορφώσει ένα τοπίο που μελετά, συνδυάζοντας το φυτικόυλικό με τις ανθρώπινες κατασκευές.
Τομείς Απασχόλησης
·       Ως υπάλληλος στο δημόσιο τομέα, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε έργα αστικού και περιαστικού πρασίνου και σε Εταιρίες του Ιδιωτικού Τομέα.
·       Ως τεχνικός ανάπτυξης και συντήρησης έργων τοπίου (πχ πάρκα, πλατείες).
·       Ως τεχνικός σε φυτοτεχνικές μονάδες από την παραγωγή καλλωπιστικών φυτών έως τη διαμόρφωση αισθητικών χώρων πρασίνου.
·       Ως τεχνικός σε καταστήματα πώλησης φυτών και ειδών κήπου (εργαλεία και μηχανήματα, αρδευτικά συστήματα κ.λπ.).
·       Ως αυτοαπασχολούμενος αναλαμβάνοντας την περιποίηση κήπων και άλλων χώρων πρασίνου σε κατοικίες ή συγκροτήματα κατοικιών, επιχειρήσεων, καταστημάτων, εμπορικών κέντρων κά.

3.      Τεχνικός Μαγειρικής τέχνης - Αρχιμάγειρας (chef)
O απόφοιτος των της ειδικότητας γνωρίζει τη μαγειρική, στοιχεία ζαχαροπλαστικής καθώς και την εστιατορική τέχνηκαι είναι σε θέση να εργάζεται στην κουζίνα, να επιμελείται και να οργανώνει τη λειτουργία της. Προετοιμάζει, παρασκευάζεικαι παραθέτει τα εδέσματα για μικρές και μεγάλες ομάδες ατόμων σύμφωνα με τις καθορισμένες προδιαγραφέςποιότητας και τα προβλεπόμενα επίπεδα υγιεινής.
Τομείς απασχόλησης
·       Ξενοδοχειακές και επισιτιστικές επιχειρήσεις, οποιασδήποτε μορφής και δομής, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.
·       Επιχειρήσεις παραγωγής τροφίμων με σκοπό την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομικής ταυτότητας.


4.      Στέλεχος Τεχνολογίας και Ελέγχου Τροφίμων και Ποτών
Ο απόφοιτος της ειδικότητας «Στέλεχος Τεχνολογίας και Ελέγχου Τροφίμων και Ποτών» εκτελεί τις απαραίτητεςεργασίες σε όλη την αλυσίδα της παραγωγικής διαδικασίας και τυποποίησης, με σκοπό την παρασκευή και τυποποίηση τροφίμων υγιεινά και ασφαλή, τα οποία να πληρούν τις προδιαγραφές της εθνικής καικοινοτικής Νομοθεσίας.
Τομείς απασχόλησης
·       Σε βιομηχανίες και βιοτεχνίες παρασκευής, επεξεργασίας και τυποποίησης τροφίμων και ποτών.
·       Σε εργαστήρια παρασκευής τροφίμων και εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου τροφίμων (βοηθοί αναλυτές).
·       Σε ειδικευμένες θέσεις πωλητού χονδρικής πώλησης τροφίμων (dealer).
·       Σε ειδικευμένες θέσεις χειριστού πωλήσεων τροφίμων λιανικής και αποθηκαρίου τροφίμων.

5.      Βοηθός Νοσηλευτικής Τραυματολογίας
Ο απόφοιτος έχει λάβει τις απαραίτητεςγνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες σε ό,τι αφορά τις βασικές νοσηλευτικές πράξειςυπό την επίβλεψη και την ευθύνη τουΝοσηλευτή. Ιδιαίτερα, τα επαγγελματικά καθήκοντα αφορούν στην παροχή Πρώτων Βοηθειών στον τόπο του ατυχήματος, στην ασφαλή μεταφορά του πάσχοντος στο Τμήμα Επειγόντων και στη φροντίδα του πάσχοντα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Αναλυτικά τα επαγγελματικά καθήκοντα περιγράφονται στο Π.Δ. 210/2001.
Τομείς απασχόλησης
·       Δημόσιες και Ιδιωτικές Κινητές Μονάδες Προνοσοκομειακήςφοντίδας.
·       Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Παροχής Προνοσοκομειακής Φροντίδας.
·       Δημόσιοι και Ιδιωτικοί χώροι οι οποίοι χρήζουν Κέντρο Παροχής Α΄ Βοηθειών (χιονοδρομικά κέντρα,αθλητικά κέντρα, βιομηχανικές μονάδες, πλοία κλπ).
·       Δημόσια και Ιδιωτικά Νοσηλευτικά Κέντρα

6.      Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web designer)
Ο απόφοιτος της ειδικότητας είναι σε θέση να αξιοποιεί την τεχνολογία για τη δημιουργία διαδραστικών εφαρμογών και τις τεχνολογίες διαδικτύου, ενώ προσφέρει πολλές ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης σε αντικείμενα Πληροφορικής. Ενδεικτικά αναφέρονται:
-        Η εγκατάσταση, η ρύθμιση, ο έλεγχος και η χρήση εφαρμογών λογισμικού Η/Υ και δικτύων.
-        Η συντήρηση υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων.
-        Πώληση προϊόντων συνδεδεμένων με την πληροφορική.
-        Εφαρμογή, υλοποίηση και συντήρηση εφαρμογών λογισμικού.
Τομείς απασχόλησης
·       Δημόσια και ιδιωτικά μηχανογραφικά κέντρα.
·       Τμήματα πληροφορικής Οργανισμών και δομών του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
·       Επιχειρήσεις κατασκευής ή υποστήριξης προϊόντων Πληροφορικής.
·       Επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου και υπηρεσιών Πληροφορικής.
·       Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου και ψυχαγωγικών εφαρμογών.
·       Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για εμπορικούς σκοπούς.
·       Αυτοαπασχολούμενος για τη δημιουργία εφαρμογών λογισμικού.

7.      Γραμματέας Ανώτερων και Ανώτατων Στελεχών
O απόφοιτος της ειδικότητας «Γραμματέας Ανώτερων και Ανώτατων Στελεχών» διαθέτει τις απαιτούμενες τεχνικές, γνώσεις, ανθρώπινες και επιχειρησιακές δεξιότητες για τη γραμματειακήυποστήριξη μιας επιχείρησης, φορέα ή οργανισμού προκειμένου αυτοί να λειτουργήσουναποτελεσματικά.
Τομείς Απασχόλησης
·       Τράπεζες, Δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
·       Εμπορικές επιχειρήσεις.
·       Δικηγορικά γραφεία, Ιατρεία, Διαγνωστικά κέντρα.
·       Εκπαιδευτικοί οργανισμοί και Φροντιστήρια.
·       Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και φορείς παροχής υπηρεσιών.
·       Ξενοδοχειακές, Τουριστικές και Ναυτιλιακές Επιχειρήσεις.
·       Εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση.

8.      Φύλακας Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων
Ο κάτοχος διπλώματος της ειδικότητας έχει πιστοποιήσειτις γνώσεις, δεξιότητες και επαγγελματικές ικανότητες που τον καθιστούν ικανό να εργασθεί σε εξαρτημένεςεργασίες ως Φύλακας Μουσείων και Αρχαιολογικών χώρων, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Προστατεύει τα μνημεία, τα αρχαιολογικά ευρήματα, ταέργα τέχνης, τα πολιτιστικά αγαθά, τις συλλογές, τα εκθέματα και εν γένει την περιουσία των μουσείων καιτων αρχαιολογικών χώρων, από πράξεις και καταστάσεις οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα τους ή/και από την πιθανότητα μερικής ή /και συνολικής απώλειας τους.
Τομείς Απασχόλησης
·       Σε αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία που υπάγονται στο Υπουργείο πολιτισμού.
·       Σε Μονές και Ιερούς Ναούς που διαθέτουν εκθεσιακούς χώρους
·       Σε Πινακοθήκες, Γλυπτοθήκες, αλλά και Πολιτιστικούς χώρους γενικάεφόσον διαθέτουν συλλογές και εκθέσεις (Αστεροσκοπεία, Πλανητάρια,ενυδρεία, vivariaκλπ) εφόσον εντάσσονται στην έννοια μουσείο, σύμφωνα με το καταστατικό τουΔιεθνούς Συμβουλίου Μουσείων, ICOM).
·       Στον ιδιωτικό τομέα (Ιδιωτικά Μουσεία, Πινακοθήκες καθώς και Συλλογές έργων τέχνης Οργανισμών,Τραπεζών, ή Βιομηχανιών ή άλλων ιδιωτικών πολιτιστικών φορέων)

29 Ιουλ 2019

A wild hare: Ο Μπαγκς Μπάνι κατακτά τις καρδιές και τις οθόνες μας

Στις 27 Ιουλίου του 1940 έκανε το ντεμπούτο του στο κινηματογραφικό πανί ένας λαγός που έμελλε να γίνει το αντίπαλο δέος για τον αγαπημένο ποντικό των κινούμενων σχεδίων Mickey Mouse. O Bugs Bunny όπως θα ονομαστεί στην δεύτερη του ταινία, εμφανίζεται στη πρώτη του ταινία ”A wild hare” ανώνυμος ακόμα δίπλα στον πολύπαθο κυνηγό Elmer.
Στην τέχνη είναι γνωστό πως δεν υπάρχει παρθενογένεση και θα ήταν κάπως άκομψο από μέρους μας να μην αναφέρουμε στους αναγνώστες μας ποιες ήταν οι καταβολές του Μπαγκς Μπάνι, πριν αυτός γίνει πρωταγωνιστής στην πρώτη του ταινία.

Όλα ξεκινούν απο μια πολιτεία του Νότου. Όχι μια τυχαία πολιτεία του Νότου, αλλά το Τέξας. Πολιτεία των λευκών, συντηρητικών, αγροτών που σε μια στροφή της ιστορίας της παραλίγο να ανήκε στο Μεξικό και όχι στην ΗΠΑ. Εκεί στις πιο αγροτικές και ζεστές περιοχές της χώρας ακουγόταν στις αρχές του 20ου αιώνα μια φράση που θα γινόταν παγκόσμιο σλόγκαν:

 Το ”What’s up doc” έγινε η catchphrase χρόνια αργότερα ενός ανθρωπόμορφου γκρίζου λαγού, ο οποίος μπροστά στις κάννες των τουφεκιών την εκστομίζει με περισσή νωχελικότητα σαν να μην τρέχει κάστανο. Η φράση είχε τόση επιτυχία, που την έβαζαν μέσα στις ταινίες ακόμα και δεν υπήρχε λόγος. Ο κόσμος την λάτρεψε και την περίμενε πώς και πώς. 

Tο 1934, 6 χρόνια πριν το ντεμπούτο του γκρίζου λαγού με την τεξανή φράση, το κοινό είχε σχηματίσει ουρές έξω από τους κινηματογράφους για να δει μια ρομαντική road-trip ταινία με πρωταγωνιστές τον Clark Gable και Claudette Colbert.

Στο έργο ”It’s happened one night” η πάμπλουτη κληρονόμος Ελέν θέλει να παντρευτεί τον προικοθήρα Κινγκ. Ο πατέρας της έξαλλος θέλει να ακυρώσει το γάμο, αλλά η ερωτευμένη κορασίδα το σκάει από την πατρική επίβλεψη και προσπαθεί να συναντηθεί με τον άνδρα της ο οποίος ενδιαφέρεται μόνο για τα χρήματά της. Η νεαρή κληρονόμος αναγκάζεται να πάρει λεωφορείο και εκεί συναντά το νεαρό ρεπόρτερ Πήτερ. Αυτός της υπόσχεται πως θα την βοηθήσει να βρει τον σύζυγό της, με αντάλλαγμα να του δώσει μια αποκλειστική συνέντευξη για την εφημερίδα του. Εκείνη δέχεται.
Το ζευγάρι μπλέκει σε πολλές περιπέτειες κατά την διάρκεια του ταξιδιού και στο τέλος ερωτεύονται μεταξύ τους (Εδώ που τα λέμε και ποια δεν θα ερωτευόταν τον Gable;).
Ένα βράδυ, ενώ το ζευγάρι έμενε σε ξενοδοχείο, ο ξενοδόχος αναγνωρίζοντας την πλούσια κληρονόμο ειδοποιεί την αστυνομία. Εκείνη πιστεύει πως την πρόδωσε για τα χρήματα ο Πήτερ και δε θέλει να τον ξαναδεί. Επιστρέφει σπίτι της και ο πατέρας της τελικά πείθεται να την παντρέψει με τον Κινγκ.
Την ημέρα του γάμου εμφανίζεται ο Πήτερ και ο πατέρας της θέλει να του δώσει τα χρήματα, όμως εκείνος αρνείται λέγοντας πως θέλει μόνο όσα ξόδεψε για το ταξίδι τους. Ο πατέρας καταλαβαίνει πως οι νέοι είναι ερωτευμένοι μεταξύ τους ..
 
Το τέλος μπορείτε να το φανταστείτε, το έχουμε δει επί το ελληνικότερον στο ”Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης”.. Αχ, δεν γράφονται πλέον καλά ελληνικά σενάρια όπως παλιά..
Επιστρέφοντας στην ιστορία του Bugs Bunny, σε μια σκηνή της ταινίας ”It’s happened one night” και όχι στην ” Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης” (μέχρι και ο τίτλος είναι κλεμμένος από άλλο αμερικάνικο έργο) ο Gable ως Πήτερ από την πείνα του τρώει μετά μανίας καρότα. Για την ακρίβεια τα χλαπακιάζει..

Οι δημιουργοί του Μπαγκς Μπάνι παίρνουν αυτή την γνωστή σε όλους σκηνή και την προσαρμόζουν στην πρώτη ταινία του. Από εδώ και ύστερα η χαρακτηριστική φράση και ο τρόπος που μασά τα καρότα είναι δύο χαρακτηριστικά του γκρίζου λαγού, τα οποία τον συνοδεύουν έως σήμερα.
Και εμείς αισθανόμαστε λίγο καλύτερα για την ξεπατικωτούρα ολόκληρου σεναρίου..
A wild Hare
Ενώ ο διάσημος ποντικός του κόσμου έχει για δημιουργούς του τον Walt Disney και τον Ub Iwerks, επίσημοι δημιουργοί για τον Μπαγκς Μπάνι δεν υπάρχουν. Όλοι οι καρτουνίστες της Warner Bros φαίνεται να συνέβαλαν από λίγο στο χαρακτήρα και στο σχεδιασμό του ήρωα.

Αυτό τον έκανε για λίγο ασταθή στον χαρακτήρα του τα πρώτα χρόνια των εμφανίσεων του στην μεγάλη οθόνη. Τόσο στο σχεδιασμό του όσο και στον χαρακτήρα. Πότε ήταν ο νωχελικός λαγός με την cool συμπεριφορά και πότε ένας θυμωμένος κακότροπος λαγός, όπως ακριβώς στην δεύτερη ταινία του ”Elmer’s pet Rabbit”,  όπου απέκτησε για πρώτη φορά και το όνομα του.
Στην πρώτη του ταινία συμπρωταγωνιστή του ήταν ο Elmer ο κυνηγός. Τώρα πόσο παιδικό θέαμα ήταν το κυνήγι θα ρωτήσετε; Τα κινούμενα σχέδια δεν είχαν εκείνη την εποχή στόχο το ανήλικο κοινό αλλά το ενήλικο. Ήταν εποχές που ο κόσμος ακόμα δεν είχε ευαισθητοποιηθεί απέναντι στα δικαιώματα των ζώων (ούτε των γυναικών, ούτε των Αφρικάνων, ούτε των ομοφυλοφίλων και γενικά παίρνω όρκο πως δεν ήξεραν καν πως γράφεται η λέξη δικαιώματα) και το κυνήγι ήταν ένα συνηθισμένο θέμα για κινούμενα σχέδια.

Παρόλα αυτά, σαν παράπλευρη συνέπεια το κυνήγι στα κινούμενα σχέδια έκανε αρκετά συμπαθή τα ζώα στο ανήλικο κοινό και κατ’ επέκταση στους ενήλικες. Η cool αντίδραση του λαγού μπροστά στο ντουφέκι και το ”What’s up doc?“ προκάλεσε γέλιο και συμπάθεια για το θήραμα και ”γελοιοποίησε” στα μάτια του κοινού τον ”άνδρα -κυνηγό” με το σκληρό ανδρικό σπορ του.

 Το soundtrack της 8λεπτης ταινίας ήταν το ”I’m just wild about Harry”. Τραγούδι το οποίο έσπασε τα ρατσιστικά ταμπού της εποχής. Ήταν το πρώτο τραγούδι του οποίου οι δημιουργοί ήταν αποκλειστικά έγχρωμοι. Για πολλά χρόνια οι θίασοι, τα κινηματογραφικά στούντιο, οι δισκογραφικές εταιρείες απαγόρευαν την πρόσληψη παραπάνω από ενός έγχρωμου καλλιτέχνη σε κάθε project. Ήταν το πρώτο τραγούδι που δεν υπάκουγε σε αυτόν τον κανόνα. Έμελλε να έχει ένα παράδοξο μέλλον. Έγινε το τραγούδι σλόγκαν της προεκλογικής περιόδου για τον Harry Truman εξαιτίας του ονόματός του και πολλοί Δημοκράτες απογοητευμένοι από την διακυβέρνηση του τα επόμενα χρόνια τον άλλαξαν σε ”‘I’m just mild about Harry”.
Για το δίδυμο της ταινίας, το οποίο μέσα στα χρόνια θα βρεθεί αντιμέτωπο αρκετές φορές, φάνηκε από την αρχή ποιος θα είχε το πάνω χέρι. Ο Μπαγκς φυσικά!.
Αν αναρωτιέστε ποιος είναι ο σκοπός του τραγουδιού που ακούγεται στο τέλος είναι το γνωστό (όχι για μας, για τους Άγγλους σίγουρα) παραδοσιακό τραγούδι τους από την εποχή της Βασίλισσας Ελισάβετ ”The girl I left behind me” , το οποίο μέσα στα χρόνια παραποιήθηκε και τραγουδήθηκε πολλές φορές, τόσο από τον αγγλικό όσο και από τον αμερικανικό στρατό.
 
Μια παραλλαγή του τραγουδιού τραγουδήθηκε και κατά την διάρκεια του εμφύλιου πολέμου στην Αμερική. Στην ταινία ο λαγός κάνει αναφορά σε πίνακα της εποχής με το τίτλο ” Το πνεύμα του 1876” ζωγραφισμένο από τον Archibald Williard.
Το τραγούδι τραγουδήθηκε και στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο από τους Αμερικάνους στρατιώτες, ενώ δεν είναι καθόλου τυχαίο που το καρτούν τελειώνει με αυτό το σκοπό, καθότι βρισκόμαστε τις 27 Ιουλίου του 1940 και ο πόλεμος μαίνεται ήδη στην Ευρώπη, παρότι η Αμερική δεν συμμετέχει σε αυτόν.
Η Αμερική θα μπει στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ ωστόσο η προπαγάνδα κατά της ναζιστικής Γερμανίας θα έχει περάσει υποδόρια αρχικά και αργότερα προφανέστατα πρώτα μέσα από τις πένες των καρτουνιστών τόσο της Warner Bros, όσο και της Disney τουλάχιστον 2 χρόνια πριν.

Συντάξεις φτώχειας και στη Γερμανία


Το 51,4% των συνταξιούχων στην Γερμανία, δηλαδή πάνω από 9,3 εκατομμύρια άνθρωποι, λάμβανε τον περασμένο χρόνο συντάξεις κάτω των 900 ευρώ το μήνα και το 58,6% των συνταξιούχων λιγότερα από 1000 ευρώ. Αυτοί οι αριθμοί αναφέρονται σε απάντηση της γερμανικής κυβέρνησης προς την Σαμπίνε Τσίμερμαν, πρόεδρο της Επιτροπής Οικογενειακών Υποθέσεων, η οποία είχε καταθέσει σχετική επερώτηση.
Όπως δηλώνει η βουλευτής του κόμματος “Η Αριστερά” στο δίκτυο περιφερειακών εφημερίδων RND, «από τα στοιχεία προκύπτει πως δεν μπορεί πλέον να διαψευσθεί ότι η προβλεπόμενη από το νόμο σύνταξη δεν προστατεύει από τη φτώχεια». Πολλοί συνταξιούχοι πρέπει να εργάζονται για να τα βγάλουν πέρα, επισημαίνει η βουλευτής. Σημειωτέων ότι τα προαναφερόμενα στοιχεία αναφέρονται στο ποσό της σύνταξης μετά την αφαίρεση των εισφορών κοινωνικής ασφαλίσεως και πριν από τους φόρους που υποχρεούνται να πληρώνουν οι συνταξιούχοι.
Πότε θεωρείται κάποιος φτωχός;
Ως όριο απειλής από τη φτώχεια θεωρείται στην ΕΕ το 60% του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος του πληθυσμού σε κάθε χώρα ξεχωριστά. Στη Γερμανία αυτό το όριο κυμαίνεται για κάθε άτομο στα 999 ευρώ το μήνα. Με άλλα λόγια, άνθρωποι που έχουν στη διάθεση τους χαμηλότερο εισόδημα διατρέχουν τον κίνδυνο της φτώχειας. Από άποψη στατιστικής η φτώχεια είναι όμως μια σχετική έννοια.
Όπως τονίζει η γερμανική κυβέρνηση στην απάντησή της δεν μπορεί οπωσδήποτε μόνο από το ύψος της βασικής σύνταξης να συναχθούν συμπεράσματα για τις ανάγκες ενός ατόμου και ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πιθανές πρόσθετες πηγές εσόδων. Δηλαδή, υπάρχουν πράγματι άνθρωποί που έχουν μια χαμηλή σύνταξη και είναι φτωχοί. Υπάρχουν όμως και άλλοι που ο ή η σύζυγος διαθέτει υψηλό εισόδημα ή υπάρχουν έσοδα από ενοίκια.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για το φαινόμενο τις φτώχειας στους ηλικιωμένους είναι σύμφωνα με το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών (DIW) τα υψηλά ενοίκια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά του ενός ατόμου.
Πέραν αυτού, ειδήμονες επί του θέματος έχουν εδώ και καιρό προειδοποιήσει για τον κίνδυνο να αυξηθεί η φτώχεια στην τρίτη ηλικία. Βασικός παράγοντας μιας τέτοιας εξέλιξης είναι σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Bertelsmann η επισφαλής απασχόληση. Η ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ακόμη και εάν συμπεριληφθούν εκτός από τη σύνταξη και όλες οι άλλες πιθανές πηγές εσόδων, η φτώχεια στους ηλικιωμένους θα αυξηθεί: Ένας στους πέντε συνταξιούχους (20%) στη Γερμανία που θα βγει μεταξύ το 2031 και 2036 στη σύνταξη θα απειλείται από τον κίνδυνο της φτώχειας.
Πηγή: DW

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More