Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
23 Δεκ 2014
Ο ΟΠΕΚ πέταξε το γάντι: «Δεν μας νοιάζει πόσο θα πέσει το πετρέλαιο»
ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΚΑΙ Η ΙΤΑΛΙΑ
«Εκθετοι οι αγρότες μετά τo “deal” της Πειραιώς με την Κ.Κ.R.»
οι αγρότες μετατρέπονται σε δουλοπάροικους
22 Δεκ 2014
ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΚΟΥΒΑΣ
ΟΙ ΗΠΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΟΥΝ ΤΗ ΡΩΣΙΑ
ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ‘Η ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ;
Τα σταφύλια της οργής (1940)
Δεν έχουμε τη δική μας ψυχή. Έχουμε ένα μέρος από μια μεγάλη ψυχή. Μια μεγάλη ψυχή που ανήκει σε όλους...Θα βρίσκομαι παντού μέσα στο σκοτάδι. Θα βρίσκομαι εκεί όπου δίνουν μάχη για να φάνε οι πεινασμένοι. Θα βρίσκομαι εκεί όπου ο μπάτσος δέρνει τον ανήμπορο. Θα βρίσκομαι εκεί όπου οι άνθρωποι φωνάζουν επειδή είναι έξαλλοι και δεν αντέχουν άλλο.Αλλά θα βρίσκομαι και εκεί όπου τα παιδιά γελούν επειδή πεινούν μα ξέρουν ότι το δείπνο τα περιμένει. Και θα βρίσκομαι εκεί όταν οι άνθρωποι θα τρώνε τους δικούς τους καρπούς και θα ζουν στα σπίτια που οι ίδιοι έφτιαξαν.Θα βρίσκομαι εκεί...
Παραγωγή: Darryl F. Zanuck, Nunnally Johnson
Σενάριο: Nunnally Johnson, βασισμένο στο μυθιστόρημα The Grapes of Wrath του John Steinbeck
Παίζουν: Henry Fonda, Jane Darwell, John Carradine, Shirley Mills, John Qualen, Eddie Quillan
Μουσική: Alfred Newman
Οπερατέρ: Gregg Toland
Μοντάζ: Robert L. Simpson
Αργεντινή εναντίον κερδοσκοπίας
Μια χρεοκοπία που δεν είναι χρεοκοπία
Notes
F. Scott Fitzgerald: «Δείξτε μου έναν ήρωα και θα σας γράψω μια τραγωδία»
Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή ο Αμερικανός συγγραφέας Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ (24 Σεπτεμβρίου 1896 - 21 Δεκεμβρίου 1940), ένας από τους κύριους εκπροσώπους της «Χαμένης Γενιάς» των Αμερικανών λογοτεχνών όπως την αποκάλεσε η Γερτρούδη Στάιν, όπου συγκαταλέγονται μεγάλα ονόματα της αμερικανικής πεζογραφίας, μεταξύ των οποίων και αυτά των Έρνεστ Χέμινγουει και Τζον Ντος Πάσος.
Ξεκίνησε το 1913 σπουδές στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Οι μέτριες ακαδημαϊκές επιδόσεις του, σε συνδυασμό με την απόφασή του να ασχοληθεί με τη λογοτεχνία, τον οδήγησαν να εγκαταλείψει τις σπουδές του, χωρίς να εξασφαλίσει το πτυχίο του.Η ζωή του Σκοτ αντικατοπτρίζει τις δύο όψεις του Αμερικάνικου ονείρου. Από τη μία, η επιτυχία και η λάμψη και από την άλλη οι υπερβολές και η παρακμή. Ο Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ γεννήθηκε στη Μινεσότα, γιος μιας οικογένειας της μεσαίας τάξης του Έντουαρντ Φιτζέραλντ και της Μαίρη Μακ Κουίλαν, αμφότεροι πιστοί καθολικοί.
Την ίδια χρονιά κατατάχθηκε στον αμερικανικό στρατό, με συμμετοχή στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του ολοκλήρωσε το μυθιστόρημά του The Romantic Egoist. Ο εκδοτικός οίκος, στον οποίο απευθύνθηκε, αφού τον επαίνεσε ως πρωτότυπη πένα, αρνήθηκε δύο φορές τη δημοσίευση του βιβλίου του.
Το 1918 ο Σκοτ ερωτεύεται την Ζέλντα Σάιρ και μετά το πέρας του πολέμου μετακομίζουν μαζί στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να παντρευτούν. Ο αρραβώνας, τελικά, διαλύεται λόγω του ότι η Ζέλντα δεν πείθεται ότι ο Σκοτ είναι ικανός να συντηρήσει οικονομικά μια οικογένεια.
Έτσι, επιστρέφει στους γονείς του και καταπιάνεται πάλι με το πρώτο του μυθιστόρημα. Τελικά, υπό τον τίτλο «Αυτή η πλευρά του Παραδείσου», το βιβλίο βρίσκει το δρόμο για τα ράφια των βιβλιοπωλείων, το 1920, καθιστώντας τον έναν από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς της εποχής του. Η επιτυχία του, είχε επίσης ως συνέπεια την επανασύνδεσή του με την Ζέλντα, την οποία παντρεύτηκε μία εβδομάδα μετά την έκδοση του «Αυτή η πλευρά του Παραδείσου».
Η δεκαετία του 1920 υπήρξε καθοριστική για την εξέλιξη του Φιτζέραλντ. Το δεύτερο μυθιστόρημα που ολοκλήρωσε, με τίτλο «Όμορφοι και Καταραμένοι», δημοσιεύτηκε το 1922 ενώ το 1925 εκδόθηκε το κορυφαίο κατά πολλούς έργο του «Ο υπέροχος Γκάτσμπι». Στα ταξίδια του στο Παρίσι, τη μεσοπολεμική «εποχή της τζαζ», γνωρίζει και άλλους (αυτο)εξόριστους Αμερικανούς λογοτέχνες, όπως τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, τον οποίο θαύμαζε υπερβολικά.
Στα τέλη της δεκαετίας του '20, επεξεργάζεται το τέταρτο μυθιστόρημά του, ωστόσο έρχεται αντιμέτωπος με οικονομικές δυσχέρειες και τη σχιζοφρένεια της συζύγου του, που εκδηλώθηκε εκείνη την εποχή. Μία από τις μεγαλύτερες εμμονές που συνόδευαν την ασθένεια της Ζέλντα, ήταν ότι ο Φιτζέραλντ ήταν ομοφυλόφιλος.
Το επόμενο μυθιστόρημά του «Τρυφερή είναι η νύχτα» αποτέλεσε εμπορική αποτυχία και το 1937 βρίσκει τον Φιτζέραλντ «πιστό» στον αλκοολισμό του και με μεγάλα οικονομικά προβλήματα να τον ταλανίζουν, αν και, όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος, «Δείξτε μου έναν ήρωα και θα σας γράψω μια τραγωδία». Το σκηνικό ανατρέπεται όταν ξεκινάει να εργάζεται ως σεναριογράφος του Χόλυγουντ, αν και χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.
Το 1939 ξεκίνησε το πέμπτο μυθιστόρημά του, The Love of the Last Tycoon, το οποίο έμεινε ημιτελές και εκδόθηκε τελικά, για πρώτη φορά, μετά το θάνατό του, έπειτα από επιμέλεια των σημειώσεων του, από το φίλο του, Έντμουντ Γουίλσον. Το 1940 υπέστη δύο καρδιακές προσβολές, η τελευταία εκ των οποίων, ήταν και καθοριστική, αφού οδήγησε το συγγραφέα στο θάνατο, σε ηλικία 44 ετών.
Ο Φιτζέραλντ μπορεί να απέτυχε ως σεναριογράφος του Χόλυγουντ, αλλά μία από τις μεγάλες εμπορικές επιτυχίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας, «Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», βασίστηκε σε διήγημα που είχε γράψει ο συγγραφέας το 1920 και το τελευταίο του μυθιστόρημα, μετά από διασκευή του Χάρολντ Πίντερ, έγινε ταινία, η τελευταία που σκηνοθέτησε ο Ηλίας Καζάν πριν πεθάνει.
Ο Ε. Χέμινγουει είχε περιγράψει ταλέντο του Φιτζέραλντ ως «τόσο φυσικό όσο το σχήμα που αφήνουν στη σκόνη τα φτερά μιας πεταλούδας».
21 Δεκ 2014
Πώς η ομορφιά επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους άλλους
Όλα λοιπόν, μοιάζουν να είναι θέμα πρώτων εντυπώσεων, καθώς οι ίδιες οι εντυπώσεις έχουν την δύναμη να αποθηκεύονται στο μυαλό μας με εντυπωσιακή ταχύτητα και μπορούν να επηρεάζουν τον τρόπο που βλέπουμε και φερόμαστε στους γύρω μας. Από τη στιγμή που παγιώνεται η αρχική εντύπωση, θέλει πολύ χρόνο για να μας αλλάξει κάποιος τις πεποιθήσεις. Εάν λοιπόν θεωρήσουμε ότι κάποιος είναι όμορφος, είναι πολύ πιθανό να υποθέσουμε παράλληλα χωρίς να έχουμε κανένα άλλο στοιχείο για εκείνον πως είναι παράλληλα, έξυπνος, φιλόδοξος, ενδιαφέρων ως άνθρωπος.
Το 1972, οι ψυχολόγοι Karen Dion, Ellen Berscheid και Elaine Walster διεξήγαγαν μια έρευνα προκειμένου να διαπιστώσουν εάν η ομορφιά είναι το πιο ισχυρό κριτήριο που διαμορφώνει τις τελικές εντυπώσεις μας για τους άλλους. Οι συμμετέχοντες γνώριζαν από την αρχή πως η μελέτη ήταν εστιασμένη στο θέμα των εντυπώσεων. Κάθε άτομο στα πλαίσια της έρευνας, παραλάμβανε τρεις φακέλους που περιείχαν από τρεις φωτογραφίες. Το πρώτο πρόσωπο ήταν ιδιαίτερα όμορφο, το δεύτερο, μέτριο και το τρίτο, άσχημο.
Οι άνθρωποι που συμμετείχαν έπρεπε να παρατηρήσουν τις φωτογραφίες και στη συνέχεια κλήθηκαν να κρίνουν 27 διαφορετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Έπρεπε στην ουσία να αποφασίσουν ποιο από τα πρόσωπα των φωτογραφιών κατείχε γνωρίσματα, όπως αυτό του αλτρουισμού, ή της σταθερότητας. Στη συνέχεια, έπρεπε να κρίνουν εάν τα πρόσωπα που κοιτούσαν στις φωτογραφίες, ήταν ευτυχισμένα και επιτυχημένα στον γάμο τους και την επαγγελματική τους καριέρα.
Με γνώμονα μόνο αυτές τις τρεις φωτογραφίες, τα αντικειμενικά όμορφα πρόσωπα συγκέντρωσαν τα περισσότερα από τα γνωρίσματα της ευτυχίας, του καλού γονιού, των επιτυχημένων επαγγελματικών. Όλες αυτές οι υποθέσεις έγιναν με βάση μία μόνο φωτογραφία. Ωστόσο, δεν προκαλούν τόσο μεγάλη έκπληξη τέτοια πορίσματα καθώς θεωρείται ότι οι άνθρωποι μπορούν να προχωρούν στην “ανάγνωση” ή και τη “μελέτη” μίας φυσιογνωμίας εύκολα. Όταν για παράδειγμα κάποιος φοράει κοκάλινα γυαλιά, του δίνεται πιο εύκολα ο τίτλος του σοφιστικέ και διανοούμενου ανθρώπου. Κάπως έτσι χτίζονται σταδιακά οι ταμπέλες που δίνουμε στον κόσμο.
Σε μια ακόμη μελέτη του 1974, οι ερευνητές μοίρασαν κάποιες εκθέσεις στους συμμετέχοντες, με τα πρόσωπα που τις είχαν γράψει σε φωτογραφία πάνω στο γραπτό. Στους μισούς συμμετέχοντες δόθηκε η έκθεση που είχε πάνω δεξιά την φωτογραφία μιας ελκυστικής γυναίκας ενώ οι άλλοι μισοί πήραν στα χέρια τους ένα γραπτό που συνοδευόταν από την φωτογραφία ενός αντικειμενικά, άσχημου γυναικείου προσώπου. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να κρίνουν την ποιότητα των γραπτών. Το αποτέλεσμα ήταν πως οι ελκυστικές γυναίκες συνδέθηκαν με χαρακτηριστικά καλύτερης γραφής, πιο δημιουργικής και βαθυστόχαστης.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά επικεφαλής της έρευνας, “Έχουμε περισσότερες προσδοκίες από τους όμορφους ανθρώπους πριν καλά- καλά μάθουμε περισσότερα στοιχεία γι' αυτούς. Όταν φανούν λιγότερο αντάξιοι των προσδοκιών μας, τους δίνουμε πιο εύκολα την ευκαιρία να αποδείξουν ό,τι μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα απ' ότι δίνουμε σε ανθρώπους που έχουν λιγότερο συμμετρικά στοιχεία”.