ΤΕΧΝΗΣ ΕΞΟΔΟΙ ΣΤΗ "ΔΙΕΞΟΔΟ"
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
ΤΕΧΝΗΣ ΕΞΟΔΟΙ ΣΤΗ "ΔΙΕΞΟΔΟ"
Ο ιστορικός ηγέτης της κουβανικής επανάστασης Φιντέλ Κάστρο κάλεσε
σήμερα τη Βόρειο Κορέα και τις ΗΠΑ να αποφύγουν μία πυρηνική σύρραξη. Σε
περίπτωση πυρηνικής αντιπαράθεσης οι λαοί της κορεατικής χερσονήσου θα
«θυσιαστούν οικτρά» και ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα θα γίνει το «πιο
καταστροφικό» πρόσωπο στην Ιστορία των ΗΠΑ, εκτιμά ο Φιντέλ Κάστρο.
«Εάν ξεσπάσει πόλεμος, οι λαοί της κορεατικής χερσονήσου θα θυσιαστούν
οικτρά, χωρίς κανένα όφελος για κανέναν από τους δύο», αναφέρει στο
άρθρο του που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Γκράνμα, επίσημο όργανο της
κεντρικής επιτροπής του ΚΚ Κούβας. «Εάν
ξεσπούσε μία τέτοια σύρραξη, η δεύτερη θητεία του Μπαράκ Ομπάμα θα
χαρακτηριζόταν από σκηνές που θα τον καθιστούσαν την πιο καταστροφική
προσωπικότητα στην Ιστορία των ΗΠΑ», προσθέτει.
Ο
Νικηφόρος Λύτρας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες
ζωγράφους του 19ου αιώνα που διαμόρφωσαν και εδραίωσαν τις καλές τέχνες
στην Ελλάδα και έβαλαν τις βάσεις για την σημερινή τους μορφή.
Ο Λύτρας γεννήθηκε στον Πύργο της Τήνου το 1832 και ήταν γιος μαρμαρογλύπτη. Η καλλιτεχνική λοιπόν φύση του ήταν κάτι απόλυτα δικαιολογημένο, όπως και η μόρφωση που έλαβε. Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο εγκαταστάθηκε μαζί με τον πατέρα του στην Αθήνα όπου άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα στην αντίστοιχη Σχολή Καλών Τεχνών εκείνης της εποχής. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής έχοντας για δασκάλους τον γερμανό καλλιτέχνη LudwingThierch αλλά και τον Ιταλό Raffaelo Ceccoli. Μετά το πέρας των σπουδών του το 1856, ο Λύτρας θα αναλάμβανε να διδάξει στο Σχολείο των Τεχνών από όπου και αποφοίτησε ενώ όταν μετά από τέσσερα χρόνια θα κατάφερνε να αποσπάσει μία υποτροφία για να συνεχίσει τις σπουδές του στη ζωγραφική θα ταξίδευε μέχρι το Μόναχο παρακολουθώντας μαθήματα στην Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών. Ο Λύτρας βρισκόταν ακριβώς εκεί που θα αποκτούσε την καλλιτεχνική του ταυτότητα, έχοντας καθηγητή του τον Καρλ φον Πιλότυ και διεισδύοντας στην ιστορική ζωγραφική και τον ρεαλισμό με πίνακες όπως τον Απαγχονισμό του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ και την Αντιγόνη εμπρός στο νεκρό Πολυνείκη. Όταν το 1862 η απομάκρυνση του Όθωνα από το θρόνο θα είχε ως αποτέλεσμα να ανασταλεί η υποτροφία του, ο τότε πρέσβης της Ελλάδας στην Βιέννη, Σιμών Σίνας θα αναλάμβανε τα έξοδά του. Η επιστροφή του στην Ελλάδα θα έκανε τον Λύτρα να ασχοληθεί με προσωπογραφίες καθώς είχε γίνει ιδιαίτερα γνωστός στους κύκλους της αθηναϊκής καλής κοινωνίας, ενώ παράλληλα απολάμβανε και την αποδοχή των υπολοίπων συναδέλφων του. Εκείνη την περίοδο θα φιλοτεχνούσε για μεγάλες οικογένειες αλλά και ιδρύματα πορτρέτα που αποτύπωσαν την μοναδική του τεχνική.
Παράλληλα, ο διορισμός του στη Σχολή Καλών Τεχνών στην έδρα της Ανωτάτης Ζωγραφικής θα διαρκούσε για τα επόμενα 38 χρόνια επισφραγίζοντας την σπουδαία παρουσία του στα καλλιτεχνικά πράγματα της Ελλάδας. Υπήρξε ένας εξαιρετικός δάσκαλος που υπηρέτησε με ιδιαίτερο ζήλο την διδακτική του καριέρα και έβγαλε μερικούς από τους μετέπειτα πιο σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως τον Γιώργο Ιακωβίδη που τον διαδέχτηκε και στην έδρα της Ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών, τον Πολυχρόνη Λεμπέση, τον Γεώργιο Ροϊλό και το Νικόλαο Βώκο. Η πορεία του Λύτρα θα ήταν ένα συνεχιζόμενο ταξίδι παρέα με εξίσου σημαντικούς καλλιτέχνες με τους οποίους τον συνέδεαν ξεχωριστές φιλίες όπως με τον Νικόλαο Γύζη. Ταξίδεψε αρκετές φορές σε όλα τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κέντρα αλλά και στην Αίγυπτο, θέλοντας να γνωρίσει καλύτερα την βυζαντινή τέχνη, ενώ το 1879 παντρεύτηκε με την Ειρήνη Κυριακίδη με καταγωγή από τη Σμύρνη με την οποία απέκτησαν 5 αγόρια και μία κόρη. Μάλιστα, ο γιος του Νικόλας έγινε και εκείνος ένας σημαντικός ζωγράφος ακολουθώντας τα δικά του βήματα.
Στα έργα του εκτός από εκείνα που φιλοτέχνησε την περίοδο της σχολής του Μονάχου και τις προσωπογραφίες της αριστοκρατίας των Αθηνών, ο Λύτρας φαίνεται ότι ξεδίπλωσε το συνεχώς εξελισσόμενο ταλέντο του στα ηθογραφικά του έργα με θέματα από τη ζωή στην ύπαιθρο και την πόλη παρουσιάζοντας και πολλά γραφικά έθιμα με στιγμιότυπα που έχουν μείνει χαραγμένα στη μνήμη των απλών Ελλήνων ως τα πιο γνωστά έργα του. Ανάμεσά τους βρίσκονται τα έργα Η αρραβωνιασμένη, Τα Κάλαντα, Ο γαλατάς, Το φίλημα, Ο μάγκας αλλά και το Παιδί που στρίβει τσιγάρο, Ο όρθρος και Τα άνθη του Επιταφίου. Λίγο πριν το τέλος της ζωής του γίνεται αντιληπτό ότι τα έργα του διακατέχονται από την μελαγχολία του τέλους που πλησιάζει και των θρησκευτικών πολλές φορές αναζητήσεων που ανακύπτουν εκείνες τις στιγμές. Αν και ως καλλιτέχνης δεν επηρεάστηκε από το κίνημα των ιμπρεσιονιστών, ως δάσκαλος συμβούλευε πάντα τους μαθητές του να έχουν ένα ανοιχτό πνεύμα και να μην φοβούνται να δοκιμάζουν. Ο Νικηφόρος Λύτρας πέθανε σε ηλικία 72 ετών το 1904 ύστερα από μικρής διάρκειας ασθένεια ενώ κατάφερε να τιμηθεί το 1903 με τον Χρυσό Σταυρό του Σωτήρος ενώ είχε πολλές φορές συμμετάσχει και τιμηθεί σε μεγάλες εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Παρίσι και στη Βιέννη. |
|
|
H ομιλία του Αλέκου Αλαβάνου στη συνέντευξη Τύπου στις 4/4/2014
Δεύτερο:
Το θέμα της παραμονής ή της εξόδου από την Ευρωζώνη είναι το
σταυροδρόμι πάνω στο οποίο βρίσκεται σήμερα η χώρα μας. Στην ιστορία των
υφεσιακών κρίσεων καμία χώρα δεν έχει μπορέσει να ανακάμψει με σκληρό
νόμισμα όπως το ευρώ. Η έκδοση εθνικού νομίσματος είναι μια μεγάλη τομή.
Αμφισβητεί το μέχρι τώρα κεντρικό στρατηγικό στήριγμα της άρχουσας
τάξης στην Ελλάδα, τη συμμετοχή στην ευρωπαϊκή καπιταλιστική ολοκλήρωση.
Είναι απολύτως αναγκαία. Και δεν αποτελεί πια διαπραγματευτικό χαρτί
εντός Ευρωζώνης. Όπως έδειξε η σχετική ηρεμία των χρηματαγορών, η
Ευρωζώνη, παρότι δεν το επιθυμεί, διακινδυνεύει το ενδεχόμενο αποχώρησης
μιας χώρας από αυτήν.
Τέταρτο:
Η εκστρατεία τρόμου της κυβέρνησης για το ευρώ, στην οποία έχει
συνδράμει η αξιωματική αντιπολίτευση με τη θέση ότι η αποχώρηση είναι
«εθνική καταστροφή» δεν έχει πλέον καμία βάση. Όλα τα φόβητρα – από την
έλλειψη πετρελαίου και τα μαγκάλια μέχρι το κλείσιμο των τραπεζών, που
στην Κύπρο κράτησε περισσότερο από την Αργεντινή – έχουν συμβεί μέσα στο
ευρώ. Θα είναι δύσβατος ο δρόμος της ανάκτησης του ελέγχου στη
νομισματικής και οικονομικής πολιτικής, αλλά θα είναι καρποφόρος. Μέσω
της ρευστότητας με ταχύτητα θα ανοίξουν οι θέσεις εργασίας στον
τουρισμό, στον αγροτικό τομέα, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που
ανακτούν την εσωτερική αγορά, στα δημόσια έργα.
Έβδομο:
Απευθυνόμαστε στις νέες και τους νέους, στις άνεργες και τους ανέργους,
στις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους υπό πλήρη ανασφάλεια, στις
συνταξιούχες και τους συνταξιούχους. Ας αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα
αυτοοργάνωσης. Ας στήσουμε παντού επιτροπές του Σχεδίου Β’. Ας φέρουμε
τα μηνύματά του στο διαδίκτυο. Ας μεταδώσουμε τις απόψεις μας σε κάθε
κινηματική διαδικασία σε τόπους εργασίας και γειτονιές. Ας συγκρουσθούμε
με αυτοπεποίθηση και τόλμη με κάθε παραλλαγή του Σχεδίου Α’. Ας
δημιουργήσουμε ένα γνήσιο, εμπνευσμένο, αισιόδοξο λαϊκό κίνημα νίκης,
απαραίτητο στις στιγμές μιας επαναλαμβανόμενης και ταπεινωτικής ήττας.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης
ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου δήλωσε: Ένα όνειρο δεκαετιών για όλη την περιοχή
είναι πολύ κοντά στη πραγμάτωση του. Η Δημοτική Αρχή ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια
τον αγώνα για την άρση του ναυτικού αποκλεισμού του Μεσολογγίου και θα συνεχίσει
να αγωνίζεται μέχρι να σφυρίξει το καράβι στο Λιμάνι Μεσολογγίου. Ανοίγονται πλέον
νέες προδιαγραφές, έτσι ώστε το Μεσολόγγι να καταστεί ακτοπλοϊκός κόμβος πανελληνίας
εμβέλειας. Οφείλω να ευχαριστήσω τη Λιμενική Επιτροπή, αλλά και όλους όσους συνέβαλαν
για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα.
Περίπου σαν να βρέχει ευρώ και μάλιστα σε χιλιάδες, υποδέχεται ο
αστικός Τύπος το πρόγραμμα «Επιταγή Εισόδου στην Αγορά Εργασίας» που
απευθύνεται σε άνεργους νέους και μπαίνει το επόμενο διάστημα σε
εφαρμογή. Με αφορμή την έναρξη των αιτήσεων στις 15 Απρίλη, όπως
ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας, το «ΕΘΝΟΣ» βλέπει στο χτεσινό του
πρωτοσέλιδο «επίδομα 2.700 ευρώ σε 35.000 ανέργους». Πίσω όμως από τους
μεγάλους τίτλους και τα πρωτοσέλιδα, πριν ζηλέψει κανείς τους ανέργους
και την τύχη τους, πρέπει να ρίξει μια ματιά και στις… λεπτομέρειες.
Σε περίπου έναν μήνα, το MSN η δημοφιλής πλατφόρμα της Microsoft για
άμεση επικοινωνία μηνυμάτων (instant messaging) θα κλείσει οριστικά. Η
επιλογή αυτή της Microsoft “δένει” με την εξαγορά, πριν δύο χρόνια, του
Skype, το οποίο προωθείται ως αντικαταστάτης του MSN. Το Skype είναι η
πλέον διαδεδομένη εφαρμογή συνομιλίας (Voice over IP) η οποία προσφέρει
και instant messaging. Με αφορμή το γεγονός αυτό, για το οποίο όσοι
χρησιμοποιούν hotmail θα έχουν ήδη ενημερωθεί, αποφάσισα να καταγράψω
μερικές σκέψεις και παρατηρήσεις.

![]() |
Πριν τρία χρόνια πάνω στην άμμο δεν υπήρχαν πελάδες!
|
![]() |
Σήμερα μετά τις καταπατήσεις!
|
Ξεκάθαρη είναι η θέση: «Ναι, η Κύπρος πρέπει να φύγει από το ευρώ! Τώρα!»
Η αιτιολογία είναι επίσης σαφέστατη: « Ο λόγος είναι απλός. Η παραμονή
στο ευρώ σημαίνει μια απίστευτα σοβαρή οικονομική δυσπραγία, η οποία θα διαρκέσει για πολλά χρόνια, ενώ η Κύπρος θα προσπαθεί να φτιάξει ένα νέο τομέα εξαγωγών. Φεύγοντας από το ευρώ και αφήνοντας το νέο της νόμισμα να διολισθήσει ομαλά, θα επιτάχυνε σε μεγάλο βαθμό την ανοικοδόμηση… Αν δεν φύγει, μιλάμε τουλάχιστον για ελληνικά επίπεδα λιτότητας ή χειρότερα, σε μια οικονομία της οποίας τα βασικά στοιχεία, λόγω της κατάρρευσης των υπεράκτιων τραπεζών, είναι πολύ χειρότερα από όσο υπήρξαν ποτέ στην Ελλάδα»!
Είτε πρόκειται για πανάκριβη έγχρωμη είτε
για φθηνή ασπρόμαυρη, η ταμπλέτα είναι ικανή να ανοίξει τον κόσμο της
γνώσης. Δείτε γιατί η ακριβή δεν είναι πάντοτε καλύτερη και γιατί η
φθηνή δεν γίνεται... φθηνότερη