Poutanique τεχνη, εσυ τα φταις ολα!

Να είναι τέχνη; Επάγγελμα ή μήπως ματαιοδοξία;

Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!

Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....

Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!

αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....

Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;

Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....

Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.

Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...

Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...

Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας

26 Ιαν 2013

Απάντηση Γ. Κανή στην Σ.Ε ΣΥΡΙΖΑ Ι.Π. Μεσολογγίου.

Γιάννης Κανής



Προς την συντονιστική επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Ι.Π Μεσολογγίου δια του κ. Μάκη Θεοφιλάτου καθοδηγητού (μέλος Κ.Ε). Επειδή δεν γνωρίζω τους επιτρόπους της συντονιστικής. Η διοίκηση του Ναυτικού Ομίλου είναι γνωστή σε όλους σύμφωνα με τον Νόμο.

Μάκης Θεοφιλάτος
Μάκο!!   Πράγματι η πολιτική διαδρομή του καθενός μας είναι γνωστή και φανερή όσο με αφορά. Γι’ αυτό έχω να καταθέσω δημοσίως τα εξής:
1.        Υπήρξες οπαδός και προπαγανδιστής των Mao Tse-tung και Enver Hoxha (γεωπολιτικός άξονας τότε). Εγώ υπήρξα στέλεχος του ΠΑ.ΣΟ.Κ (Γραμματέας) φανερά! Συνέβαλλα κατά τι (λόγω συμμαθητείας) στον διορισμό σου στον Ο.Τ.Ε. οικογενειακώ δικαίω. Διαγράψαμε καμία 50ριά άτομα για να διοριστείς, είχες μπάρμπα στην Κορώνη! (υπόγεια διαδρομή). Ακολούθως κατόρθωσες με διάφορα τερτίπια να δουλεύεις ρελαντί… Ενώ η δική μου αίτηση για διορισμό με ειδικότητα, ήταν η μοναδική στο Γενικό Νοσοκομείο Μεσολογγίου (Κ.Υ Αιτωλικού).
2.        Εγώ έφερα τον πρώην Βασιλέα ως μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής,  Ολυμπιονίκη και Πρόεδρο της Παγκόσμιας Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, για να εξυπηρετήσω τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Ναυτικού Ομίλου. Εσύ με την «Φρειδερίκη»  της αριστεράς (ο τότε κόκκινος Νομάρχης Λάζαρης σε απέρριψε…) αν και είχες αστική περιουσία (πατρική, δόμηση 800 τ.μ ) και ήσουν προνομιακά αμειβόμενος από τον Ο.Τ.Ε πήρες εργατική κατοικία ως ροζ κρατιστής (υπόγεια διαδρομή). Ενώ εγώ ως μαύρος καπιταλιστής έκτισα την κατοικία μου φανερά, δαπάναις μου. Την παρουσία του πρώην Βασιλέως στα εγκαίνια του Ναυτικού Ομίλου μόνο βλάκες της αριστεράς και γενικώς  θα την εκλάμβαναν ως αλλαγή του πολιτειακού!
3.        Η κοινωνική μου δράση είναι φανερή με έργο και αποτέλεσμα υπέρ της τοπικής οικονομίας. Ως Ναυτικός Όμιλος υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Μεσολογγίου για δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας. Αναφέρω τον όρο μνημόνιο επειδή σας ενοχλεί…
4.        Υπήρξα φανερός με ότι καταπιέστηκα, ενώ εσύ υπήρξες κρυφο ΠΑΣΚΕ  στον Ο.Τ.Ε και με το κρυφτούλι αυτό βγήκες πρόεδρος στο Εργατικό Κέντρο (υπόγεια διαδρομή) επιδιώκοντας και αποκομίζοντας προνόμια (δεύτερη σύνταξη και 32 μέρες άδεια το μήνα!)
5.        Δεν ακούσαμε ποτέ την άποψη σου για τα μεγάλα ζητήματα της πόλης: (μαρίνα, απλήρωτοι εργάτες, αστυνομία, διεύθυνση γεωργίας , (στέγαση κ.α) ). Ανέλαβες το Εργατικό Κέντρο και αδυνάτησες αισθητά τον πολιτικό λόγο του Μεσολογγίου.
6.        Γνωρίζεις ότι έχουμε θέμα και δικαστική εμπλοκή για κάτι παληόντενεκέδες του εργοταξίου της πρώην Νομαρχίας. Δεν περίμενα ποτέ να σπιλώνεις  εμένα και τους συνεργάτες μου διοχετεύοντας διάφορα περί διακεκριμένης κλοπής, ενώ θα έπρεπε να πάρεις θέση για το μέγα σκάνδαλο των σκαφών αυτών, που θα έπλεαν έμφορτα τουριστών στην Τριχωνίδα και σάπισαν λεηλατημένα στο εργοτάξιο. Θα έπρεπε να ρωτήσεις τον Σώκο (Τριχωνίδα Α.Ε- Inderreg ΙΙ) για το πώς κατέληξαν περίπου 200,000,000 δρχ. τότε, των Ελλήνων εργαζομένων σε μπάζα… Εμείς ζητήσαμε να αξιοποιήσουμε κάποια υλικά από τα μπάζα αυτά και θα πάμε στην αίθουσα του Δικαστηρίου φανερά, να υπερασπιστούμε την ενέργεια μας. Ήδη έχουμε πείσει με τις καταθέσεις μας. Εσύ χρειάστηκε να προκαλέσεις βούλευμα με παρέμβαση  παραγόντων της «παληοδεξιάς» ώστε να απαλλαγεί η παρέα, από το μαρκάρισμα του «γαϊδάρου» (ο γάιδαρος είναι ιδιαίτερα προικισμένο ζώο….) σε παλαιότερη υπόθεση σας…
7.        Προσπάθησες να «κατασκευάσεις» δια του Λιμενικού Ταμείου Δήμαρχο αλλά σου την χαλάσαμε καταγγέλλοντας τις παρανομίες. Όσο για το «συμβουλάτορας» του κ. Αγγελάκα απευθυνθήκαμε και συνεργαστήκαμε με την Ελληνική Διοίκηση και τίποτα παραπάνω. Στο παρελθόν ενώ συσπείρωνες αριστερές επαναστατικές δυνάμεις, στο τέλος φιγουράριζες σε συνδυασμό των αστικών τοιούτων και έβαζες υποψηφιότητα στον Αστακό!! Στην εποχή του εκσυγχρονισμού καμάρωνες ως σινεφίλ πρόεδρος παρά τω Βερελή. Όσο για το «γυρολόγος» είμαι ενεργός πολίτης από το 87’, υπέρ της ελεύθερης οικονομίας και ψηφίζω ανάλογα. Μάλιστα πρόσθεσα στις προτιμήσεις μου και τον Αλέξη όταν τον είδα «Ιέρεια στα μαύρα» με μαύρη λιμουζίνα ασορτί να προσκυνά στον ναό του χρήματος (ΔΝΤ).  Ο Ναυτικός Όμιλος έχει αναδείξει διεθνώς  την περιοχή σε ναυταθλητικό προορισμό και φέρνει εισόδημα στην πόλη. Εσύ και η παρέα σου κινείστε στις παρυφές των αστικών κομμάτων. Είστε υπέρ του «Greek Dream», δηλαδή παχυλό κρατικό μισθό και αραλίκι, καταγγέλλοντας τους παραγωγικούς!

Μεταξύ μας (όσο γίνεται…) εργάζεσαι πάντα για τον εαυτό σου αλλά την πατάς από εξυπνότερους…

Υ.Γ 
Με την αναφορά μας στο ροζ δεν υπαινιχθήκαμε τίποτα απολύτως απλά και μόνο χρησιμοποιήσαμε τον δημοσιογραφικό όρο που προσδιορίζει την υπόλοιπη αριστερά σε σχέση με την κλασική κόκκινη (Κ.Κ.Ε)                                                                                                                                                                                                             Γιάννης Κανής
Πρόεδρος Ναυτικού Ομίλου Μεσολογγίου


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ

  1. Ανακοίνωση Ναυτικού Ομίλου 18/1/2013
  2. Ανακοίνωση πρόεδρου Λιμενικού Ταμείου  20/1/2013
  3. Πρώτη ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚM 22/1/2013
  4. Ανακοίνωση πρόεδρου Ναυτικού Ομίλου 26/1/2013

Ρούντολφ Νουρέγιεφ: 20 χρόνια από το θάνατό του

Ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ αποτέλεσε μία παγκόσμια χορευτική ιδιοφυΐα τις δεκαετίες 1960-1970 αλλάζοντας το τοπίο στο μπαλέτο και στην εξέλιξη του χορού. Η ικανότητα του να προσαρμόζει την κάθε του ερμηνεία αντίστοιχα με το ρόλο και η ενέργειά του επάνω στη σκηνή παραμένουν ακόμα και σήμερα αξιοσημείωτες.

Ο Νουρέγιεφ γεννήθηκε στις 17 Μαρτίου του 1938 κοντά στο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας στο τρένο Trans-Siberian Express όταν η μητέρα του ταξίδευε να συναντήσει τον πατέρα του που υπηρετούσε στον Κόκκινο Στρατό όντας αφοσιωμένος κομμουνιστής. Έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στη Μόσχα μέχρι το 1941 για να μεταφερθεί μέχρι το 1943 στη Δημοκρατία Μπασκίρ και να καταλήξει μέχρι το 1955 στην Ufa.

Ο νεαρός Νουρέγιεφ είχε δείξει από μικρός την αγάπη του για το μπαλέτο παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα του, ο οποίος δεν συμφωνούσε με κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα πολλές φορές να το σκάει από το σπίτι για να παρακολουθεί τα μαθήματα. Σπούδασε χορό με τα Μπαλέτα Ufa και με την δική του επιμονή κατάφερε να συνεχίσει τις σπουδές του στο Χορογραφικό Ινστιτούτο του Λένινγραντ σε ηλικία 17 ετών σχετικά μεγάλος για το μπαλέτο.



Υπήρξε ένας εξαιρετικός αλλά συνάμα και επαναστάτης φοιτητής με καθηγητή τον Alexander Pushkin πετυχαίνοντας ωστόσο να παρακάμψει το corps de ballet και να περάσει απευθείας σε σόλο ρόλους στα μπαλέτα Κίροφ. Το μεγάλο ταλέντο του δεν μπορούσε παρά να λάμψει και ο Νουρέγιεφ δεν δίστασε να απορρίψει συνεργασίες με τα μπαλέτα Μπολσόι και τις χορευτικές εταιρίες Stanislavsky-Nemirovich-Dachenko παραμένοντας στα Κίροφ και περιοδεύοντας μαζί τους για τρία χρόνια.

Ωστόσο, το Κομμουνιστικό Κόμμα και η KGB δεν εμπιστευόταν την πολιτική πίστη του Νουρέγιεφ και όχι άδικα, ενώ εκείνος φρόντισε να τους ερεθίζει διατηρώντας εξαιρετικές σχέσεις με δυτικούς όντας σε περιοδείες. Μάλιστα, ευρισκόμενος στο αεροδρόμιο Le Bourget του Παρισιού έτοιμος να πετάξει για το Λονδίνο το 1961 σε ηλικία 23 ετών με τα Κίροφ τον σταμάτησαν θέλοντας να τον στείλουν πίσω στη Ρωσία. Με τη βοήθεια φίλων του αλλά και της Παρισινής αστυνομίας ο Νουρέγιεφ κατάφερε να ξεφύγει από τους πράκτορες της KGB και να βρει καταφύγιο στη Γαλλία.

Αυτό το γεγονός θα του χάριζε μεγάλη αναγνώριση αλλά θα έπαιζε κύριο ρόλο και στην αποστασία και άλλων εξαιρετικών Ρώσων χορευτών όπως η Ναταλία Μακάροβα και ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.



Ωστόσο, το 1962, η Σοβιετική Ένωση θα καταδίκαζε τον Νουρέγιεφ ερήμην του σε 7 χρόνια φυλάκιση για εσχάτη προδοσία έως ότου ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ θα χαλάρωνε τους περιορισμούς στους σοβιετικούς εξόριστους το 1989. Ο Νουρέγιεφ κατάφερε τότε να επισκεφθεί την Ρωσία για να δει την ετοιμοθάνατη μητέρα του ενώ κατάφερε να χορέψει και στην Αγία Πετρούπολη για πρώτη φορά μετά την φυγή του, ενώ παράλληλα η ποινή για εσχάτη προδοσία ακυρώθηκε.

Την περίοδο μετά την αποστασία του από την Σοβιετική Ένωση ακολούθησαν παραστάσεις στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο το Σικάγο, ενώ η συνεργασία του με την διάσημη μπαλαρίνα Margot Fonteyn στη Ζιζέλ που ήταν 19 χρόνια μεγαλύτερή του στο Govent Garden με το Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου αποτέλεσε σταθμό στην καριέρα του. Εκείνη την εποχή έγραψε και την αυτοβιογραφία του, ενώ η συνεργασία του με το Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου θα αποτελούσε μια μακρόχρονη σχέση καθώς διήρκησε μέχρι το 1977 χωρίς ποτέ να θελήσει ωστόσο ο ίδιος να ενταχθεί ως βασικό μέλος προτιμώντας να έχει πάντα τον ρόλο του βασικού επισκέπτη χορευτή.

Στη σκηνή ανέβασε μια σειρά από πολυάριθμα έργα κλασσικών αλλά και σύγχρονων χορογράφων όπως των Paul Taylor και Glen Tetley, ενώ εμφανιζόταν συχνά και στην τηλεόραση. Η διαδρομή του και η προσωπικότητά του αποτέλεσαν έναυσμα για μια μεγάλου μήκους ταινία ενώ για ένα χρόνο είχε και το δικό του σόου στο Μπρόντγουεϊ. Το 1977 θα έκανε και το ντεμπούτο του ως ηθοποιός υποδυόμενος τον Ροδόλφο Βαλεντίνο υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ken Russell, ενώ γύρισε και άλλη μία ταινία το 1983, το ‘Exposed’ με σκηνοθέτη τον James Tobak.
 Αν και πήρε την Αυστριακή υπηκοότητα το 1982 έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο Παρίσι όπου από το 1983 υπήρξε ο διευθυντής και κύριος χορογράφος του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού. Ανάμεσα στους πιο σημαντικούς ρόλους του συγκαταλέγονται τα έργα La Bayadere, Les Sylphides, Giselle, Swan Lake, Romeo and Julliet, Raymonda, Le Corsaire και Sleeping Beauty.

Οι μοναδικές του ικανότητες στο χορό μπορούσαν να κατανοηθούν ακόμα καλύτερα για εκείνους που γνώριζαν ότι ο Νουρέγιεφ ήταν ένας ολοκληρωμένος μουσικός και έτσι εξηγείται και η φιλοδοξία του να θέλει να διευθύνει πλήρως τα μπαλέτα του.




Αποτελούσε μία ξεχωριστή προσωπικότητα με αποτέλεσμα να έχει θαυμαστές μερικούς από τους πιο διάσημους ανθρώπους του πλανήτη. Η Τζάκι Ωνάση, η Μαριάν Φέϊθφουλ, ο Μιγκ Τζάγκερ, ο Άντι Γουόρχολ και η Μαντόνα συγκαταλέγονται στη μακρά λίστα των θαυμαστών του καθώς ο Νουρέγιεφ αντιπροσώπευε έναν εξαιρετικά προοδευτικό χαρακτήρα σε μία επαναστατική εποχή. Αν και ομοφυλόφιλος δεν κρύφτηκε ποτέ ενώ όσοι τον γνώριζαν ήξεραν ότι κάτω από τη σκηνή μπορεί να είναι ένα ατίθασο μυαλό αλλά στο χορό ήταν έναν πραγματικός στρατιώτης με εξαιρετική πειθαρχία.

Το 1984 ο Νουρέγιεφ θα ερχόταν αντιμέτωπος με τη νέα ασθένεια που μάστιζε αρχικά σε μεγάλο ποσοστό τους ομοφυλόφιλους, τον ιό του HIV, το γνωστό τότε AIDS. Οι εξετάσεις που έκανε περισσότερο από φόβο, αποκάλυψαν ότι ήταν φορέας καθώς δεν είχε νοσήσει. Ωστόσο τότε δεν το παραδέχτηκε αν και οι φήμες οργίαζαν για την υγεία του.

Πράγματι τίποτα δεν έδειχνε ότι ο Νουρέγιεφ είχε προσβληθεί από τον ιό αλλά το καλοκαίρι του 1991 η υγεία του θα κλονιζόταν και οι φήμες θα επιβεβαιώνονταν. Την άνοιξη του 1992 η ασθένεια θα έμπαινε στην τελική της φάση, όμως σε πείσμα όλων ο Νουρέγιεφ συνέχισε να εργάζεται και ανέβασε με τεράστια επιτυχία το Romeo and Juliet στη Metropolitan Opera.



Η τελευταία του δημόσια εμφάνιση έγινε στις 8 Οκτωβρίου του 1992 στο ανέβασμα της νέας του παραγωγής La Bayadere στο Παρίσι, όπου το κοινό τον επευφημούσε για περισσότερο από δέκα λεπτά, ενώ δύο χορευτές τον βοήθησαν να ανέβει μέχρι τη σκηνή.

Ο μοναδικός αυτός χορευτής έφυγε από τη ζωή στις 6 Ιανουαρίου του 1993 στο Παρίσι και η σωρός του θάφτηκε στο ρωσικό κοιμητήριο Sainte-Genevieve-des-Bois.

Αν και η επίσημη ανακοίνωση για το θάνατό του δεν έκανε λόγο για κατάληξη από τον ιό του AIDS αλλά από καρδιακές επιπλοκές ύστερα από ανίατη ασθένεια πολλοί ήταν οι φίλοι του που παραδέχτηκαν ότι ο Νουρέγιεφ έπασχε από αυτό.

Λίγο πριν το θάνατό του είχε φροντίσει να αφήσει 7 εκατομμύρια δολάρια στο Rudolph Nureyev Dance Foundation αν και οι συγγενείς του θέλησαν να προσβάλουν αυτή την δωρεά υποστηρίζοντας ότι δεν είχε τα λογικά του λίγο πριν το τέλος του, κάτι ωστόσο που απέρριψε το ομοσπονδιακό δικαστήριο που εκδίκασε την υπόθεση.

Ο θάνατός του αποτέλεσε την μεγαλύτερη απώλεια για το χορό μετά τον θάνατο της Pavlova και του Nijinsky ενώ πριν λίγες μέρες συμπληρώθηκαν είκοσι χρόνια από το θάνατό του, είκοσι χρόνια χωρίς την αστείρευτη έμπνευσή του για το χορό.


Πηγή:www.capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

ΤΣΙΜΑΣ: Σας βρίσκω λίγο επιθετικό. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Κι εγώ σας βρίσκω αρκετά ηλίθιο, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα.

ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ -ΤΣΙΜΑΣ: ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ…

Ηχηρή παρέμβαση του ακαδημαϊκού Γεωργίου Μπαμπινιώτη, ο οποίος σε συνέντευξη που έδωσε στον …”αμερόληπτο” δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα είπε μεταξύ άλλων:
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Η ελληνική γλώσσα κατακρεουργείται καθημερινά. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Διαρκώς ακούμε για την κατάληψη της βίλα Αμαλίας ή ότι έγινε ανακατάληψη της βίλα Αμαλία. Και σας ρωτώ. Η λέξη βίλα δεν κλίνεται ; Αν δεν το γνωρίζετε η βίλα προέρχεται από το ιταλικό villa και είναι λέξη ελληνοποιημένη, όπως η κατσαρόλα, όπως οι ολυμπιονίκες της άρσης βαρών.Και πρέπει να κλίνεται σύμφωνα με τους κανόνες της γραμματικής.Δε λέμε: Το καπάκι της κατσαρόλα. Ούτε θα πούμε: Αυθαίρετες οι βίλα των υπουργών Για να το καταλάβετε καλύτερα θα σας αναφέρω ένα άλλο παράδειγμα: Τη Μαρία Κάλλας. Η Κάλλας, όπως γνωρίζετε, ήταν Ελληνίδα. Ως Ελληνίδα η γενική του ονόματος της είναι: Της Μαρίας Κάλλας. Και όχι της Μαρία Κάλλας. Αντίστοιχα πρέπει να λέμε: Η κατάληψη της βίλας Κάλλας και όχι της βίλα Κάλλας.ΤΣΙΜΑΣ: Μπορεί αυτό να συμβαίνει επειδή γράφεται με λατινικούς χαρακτήρες. Villa Amalias.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Κι αυτό είναι λάθος. Τι ήταν η Αμαλία ; Βασίλισσα της Αγγλίας;
ΤΣΙΜΑΣ: Βίλα Αμαλίας, λοιπόν.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ : Ακριβώς ! Η βίλα, της βίλας, οι βίλες, των βιλών.ΤΣΙΜΑΣ: Και τι έχετε να πείτε για το χαρακτηρισμό «μαλακισμένα» που ακούστηκε στον αέρα από γνωστό δημοσιογράφο ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Καθόλου δε με ξάφνιασε. Ουδείς φαυλότερος των πολιτικών, αν δεν υπήρχαν οι δημοσιογράφοι. Η έκφραση του κυρίου δεν ήταν μόνο απρεπής, αλλά και σημειολογικά εσφαλμένη. Θα σας εξηγήσω. Το «μαλακισμένος» είναι μετοχή του ρήματος: Μαλακίζομαι. Αυτό προέρχεται από το αρχαίο : Μαλακία, παράγωγο της λέξεως «μαλακός». Καθόλου νεολογισμός δεν είναι αυτές οι λέξεις. Σας θυμίζω το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο: «Και περιήγεν ο Ιησούς τας πόλεις πάσας και τας κώμας, διδάσκων εν ταις συναγωγαίς αυτών και κηρύσσων το ευαγγέλιον της βασιλείας και θεραπεύων πάσαν νόσον και πάσαν μαλακία.» Αλλά η ρίζα της λέξης είναι αρχαιοελληνική. Στην Αρχαία Ελλάδα συνηθιζόταν η έκφραση: «Μαλάκας πολίτης», η οποία ήταν συνώνυμη του «ιδιώτης». Ιδιώτης ήταν ο πολίτης που δεν ασχολείτο με τα πολιτικά. Η ιδιωτεία, για τους αρχαίους ημών προγόνους, ήταν κατάπτυστη. Εξ’ ου και το λατινογενές idiot, το οποίο προέρχεται από τον ιδιώτη και σημαίνει ηλίθιος. Ο ιδιώτης περιφρονητικά αποκαλείτο μαλάκας πολίτης. Και ακόμα πιο πίσω αν κοιτάξουμε, στα ομηρικά έπη θα βρούμε την έκφραση : «Αιδώς, Αργείοι». Αυτή προέρχεται από την Ιλιάδα : «Αιδώς γαρ εν κακοίσιν ουδέν ωφελεί. Η γαρ σιωπή τω λαλούντι σύμμαχος.» Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως εξής : Το να δείχνεσαι ντροπαλός ανάμεσα σε κακούς δεν ωφελεί καθόλου, γιατί η σιωπή η δική σου γίνεται τότε σύμμαχος του κακού, που φλυαρεί. Αν, με λίγα λόγια, εσύ ακούς τους φαύλους και δε μιλάς γίνεσαι σύμμαχος τους. Αρχικά η έκφραση ήταν: «Αιδώς, μαλάκες». Αλλά με τα χρόνια εκφυλίστηκε σε αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ας μου πει, λοιπόν, ο κύριος Καμπουράκης. Ποιοι είναι οι ιδιώτες, ποιοι είναι οι μαλάκες που σιωπούν, ποια είναι τα μαλακισμένα της εποχής μας ; Οι καταληψίες των βιλών ή οι έχοντες το ακατοίκητο τηλεθεατές του Μέγκα και των υπόλοιπων καναλιών ; ΤΣΙΜΑΣ: Το Μέγκα είναι αμερόληπτο, κύριε Μπαμπινιώτη.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Φυσικά ! Και ο κώλος της μαϊμούς είναι πράσινος.

ΤΣΙΜΑΣ: Σας βρίσκω λίγο επιθετικό.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ: Κι εγώ σας βρίσκω αρκετά ηλίθιο, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα.
ΤΣΙΜΑΣ: Ας πούμε κάτι άλλο. Τι γνώμη έχετε για τη δήλωση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ευθαρσώς είπε ότι είναι αναρχικός, ενώ ο Πρόεδρος του κόμματος, την ίδια μέρα, δήλωσε ότι είναι νοικοκυραίοι κι αυτοί. Αυτό δεν είναι οξύμωρο ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Καταρχάς κάνατε λάθος χρήση του επιρρήματος ευθαρσώς, το οποίο δηλώνει θάρρος, ενώ εσείς, έτσι πιστεύω, θέλατε να δείξετε το θράσος του. Όσον αφορά το οξύμωρο της δήλωσης. Όχι ! Καθόλου ! Που το βλέπετε το οξύμωρο ;
ΤΣΙΜΑΣ: Μα. Αναρχικός νοικοκυραίος ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Και λοιπόν ; Δε γνωρίζετε το βιβλίο του Πεσόα «Ο αναρχικός τραπεζίτης» ; Αυτό δεν είναι οξύμωρο ;
ΤΣΙΜΑΣ : Δεν το έχω διαβάσει, οπότε δεν μπορώ να πω.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ : Κακώς ! Θα έπρεπε να διαβάζετε και μερικά βιβλία, εσείς οι δημοσιογράφοι, αντί μόνο να γράφετε. Θα σας εξηγήσω: Ο αναρχικός νοικοκυραίος είναι ένας άμεσα νοικοκυραίος, ο οποίος αντιμάχεται τη διαφθορά του πολιτικού συστήματος από τον πυρήνα του, την ίδια την οικογένεια.
ΤΣΙΜΑΣ: Σας βρίσκω πολύ αριστεριστή, κύριε Μπαμπινιώτη.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Σταματήστε να λέτε, σας βρίσκω, γιατί αρχίζω να πιστεύω ότι μου παίρνει συνέντευξη η Μενεγάκη. Και ναι ! Είμαι αριστεριστής. Γιατί, καταρχάς, δεν είμαι διορισμένος σε κανένα υπουργείο. Αν με ξανακάνουν υπουργό παιδείας θα ανασκευάσω τις δηλώσεις μου. Και ναι, είμαι αριστεριστής, γιατί. Είμαι ακαδημαϊκός. Οι ακαδημαϊκοί κύκλοι, όπως και οι εκκλησιαστικοί, είναι κύκλοι ομόκεντροι της εξουσίας. Έτσι, αφού αντιλαμβάνομαι μια αλλαγή προς την αριστερά, προετοιμάζομαι να ακολουθήσω το ρεύμα της εποχής μου. Κανένας ακαδημαϊκός ή καταξιωμένος διανοούμενος δεν είναι, ποτέ, ριζοσπαστικός. Δείτε την κυρία Κική Δημουλά. Δέκα μέρες πριν τις εκλογές του Ιουνίου υπέγραψε δήλωση νομιμοφροσύνης, μαζί με άλλους τριάντα, εκείνο το περιβόητο : «Τολμήστε !». Τώρα, που βλέπει ότι η παλίρροια αλλάζει, μιλάει στα ξένα περιοδικά για χάος. Προετοιμάζεται κι εκείνη για την αλλαγή εξουσίας και νοοτροπίας. Αν ήταν η Χρυσή Αυγή που διεκδικούσε την εξουσία η κυρία Δημουλά θα γινόταν ένας άλλος Έζρα Πάουντ. Και διαβάστε κάνα βιβλίο για να καταλάβετε τι εννοώ.
ΤΣΙΜΑΣ: Δηλαδή πιστεύετε ότι η διανόηση συμπορεύεται με την εξουσία, ανεξαρτήτως του. χρώματος της ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Πάντα ! Η αποδεχτή διανόηση. Οι λογοτέχνες, οι λόγιοι, οι καλλιτέχνες και πανεπιστημιακοί που προβάλλονται και προοδεύουν, γιατί αλλιώς θα βρισκόντουσαν στα ρείθρα της επικαιρότητας.
ΤΣΙΜΑΣ: Υπάρχει κάποιος λογοτέχνης που πιστεύετε ότι βρίσκεται εκτός νομιμότητας ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Τώρα πια, μόνο οι μπλογοτέχνες.
ΤΣΙΜΑΣ: Ορίστε ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ : Οι μπλόγκερ. Γιατί αυτοί δρουν ανεξέλεγκτα.
ΤΣΙΜΑΣ: Οι μπλόγκερ. Υπάρχει κάποιος που ξεχωρίζετε από αυτούς ;
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Πολλοί. Ο μόνος που μου έρχεται τώρα στον νου είναι ο Γελωτοποιός, ο οποίος πρέπει να βελτιώσει το συντακτικό του και να μην παρασύρεται από την κυκλοθυμικότητα του, αλλά κατά τα άλλα είναι αξιόλογος.
ΤΣΙΜΑΣ: Γελωτοποιός, λοιπόν.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Το σημειώσατε; Για να το ψάξει η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος ;
ΤΣΙΜΑΣ: Με προσβάλετε, κύριε Μπαμπινιώτη.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Ελάτε, κύριε Τσίμα, ας είμαστε ειλικρινείς. Όλοι το ξέρουν ότι είστε ρουφιάνοι.
ΤΣΙΜΑΣ: Διακόπτουμε για διαφημίσεις και θα συνεχίσουμε με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Ναι ! Πως θα μάθουν τα παιδιά να ανάβουν φωτιές για να ζεσταίνονται.
Ν.Ν

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου ζητά την απόσυρση του Άρθρου περί λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.


Προς: Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας                       
           Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
           κ.Κωστή Χατζηδάκη
             ΑΘΗΝΑ                                                                      

Κοιν: 1 ) Γραφείο Πρωθυπουργού
          2 ) Ε.Σ.Ε.Ε
          3 ) O.E.Σ.Π&Ν.Δ.Ε


ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


            Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου  ζητά την απόσυρση του Άρθρου 6 του προς ψήφιση νομοσχεδίου, περί λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
            Κύριε Υπουργέ,  τέτοιου είδους μεθοδεύσεις επισπεύδουν την εξόντωση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

1.      Το λειτουργικό και μισθολογικό κόστος, αυξάνεται κατακόρυφα.
2.      Ο αυτοαπασχολούμενοι έμποροι θα ισοπεδωθούν οικονομικά και ψυχολογικά
3.      Ο  τζίρος συγκεντρώνεται στα  χέρια των  Μεγάλων Εμπορικών Κέντρων.
4.      Αναιρείται οποιαδήποτε προσπάθεια των επιχειρήσεων για ανάκαμψη μέσα στην οικονομική ύφεση.
5.      Διαλύεται ο ρόλος της Ελληνικής οικογένειας και η κοινωνική συνοχή.

      Με την ανεργία να καλπάζει στο 27% και με τα συνεχή φοροεισπρακτικά μέτρα, δεν λείπει ο χρόνος από τον καταναλωτή αλλά τα χρήματα.

Κύριε Υπουργέ,

·         Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα την διάταξη που επιτρέπει στα καταστήματα να είναι ανοιχτά τις Κυριακές.
·         Επιζητούμε να εισακουστούν οι απόψεις των Κοινωνικών Φορέων που γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση στην αγορά και όχι να παρθούν οι αποφάσεις μονομερώς, από μέρους του Υπουργείου.
·         Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο Εμπορικός μας Σύλλογος θα αντιδράσει δυναμικά για να προασπίσει τα συμφέροντα και να αποτρέψει τον αφανισμό της Ελληνικής Μικρομεσαίας Επιχείρησης.



Ο Πρόεδρος                                                            Ο Γεν. Γραμματέας


ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ                    ΠΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                                   

ΚΚΕ: «Ερχονται χειρότερα μέτρα»

ΚΚΕ: «Ερχονται χειρότερα μέτρα»Σφοδρή επίθεση της κυρίας Παπαρήγα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ από τη Θεσσαλονίκη

  Σφοδρή επίθεση σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε η γενική γραμματέας του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, στο περιθώριο συνάντησης κομμουνιστικών και εργατικών κομμάτων από χώρες των Βαλκανίων, που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του ΚΚΕ. «Πρέπει να μπει ένα τέρμα σε αυτό το παιγνιδάκι ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, με κασέτες, βιντεοσκοπήσεις, non paper, απομαγνητοφωνήσεις» είπε. «Να ξέρει ο λαός ότι έρχονται πολύ χειρότερα μέτρα. Ας μην ελπίζει στον καλό κ.Τόμσεν» είπε χαρακτηριστικά.

«Τα πράγματα είναι πάρα πολύ σοβαρά για τον λαό κι αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία και βγαίνει και από τις τελευταίες κινητοποιήσεις είναι ο λαός να ανασυνταχθεί, να ξέρει ότι έρχονται πολύ χειρότερα μέτρα» επισήμανε και προσέθεσε: «Ας μην ελπίζει ο λαός στον καλό κ. Τόμσεν, όπως ακούμε τώρα τελευταία, αλλά ο αγώνας πρέπει να είναι συστηματικός, σχεδιασμένος, μελετημένος, ακριβώς για να μην μπορεί ο αντίπαλος να τον ευνουχίσει και να τον τσακίσει».

Σε ερώτηση αν βλέπει πολιτικές εξελίξεις η κ. Παπαρήγα απάντησε: «Εμείς, γενικά, πιστεύουμε ότι το πολιτικό σκηνικό είναι ρευστό. Μιλούσαμε μάλιστα και για Βουλή κινούμενη άμμο μετά τις εκλογές. Τώρα πότε θα πέσει η κυβέρνηση; Το θέμα είναι πότε θα αποφασίσει ο λαός να ανατρέψει αυτή την πολιτική».

Στην ομιλία της, στη συνάντηση, άσκησε κριτική στις θέσεις και του ΣΥΡΙΖΑ. Είπε ότι η «αιτία της κρίσης -τις συνέπειες της οποίας βιώνουν εκατομμύρια εργαζόμενοι- δεν είναι η δογματική προσήλωση των κυβερνητικών κομμάτων στο "νεοφιλελευθερισμό", όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε οφείλεται στην "ανικανότητα" των κυβερνώντων ή στην "προδοσία" τους, όπως ισχυρίζονται σχεδόν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με εξαίρεση το ΚΚΕ.

»Οι αιτίες των προβλημάτων βρίσκονται στη φύση του συστήματος, που λειτουργεί και κινεί τα πάντα με "καύσιμο" τα επιχειρηματικά κέρδη, την κερδοφορία. Και αν οι εργαζόμενοι, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παντού, δεν ξεκαθαρίσουν πού βρίσκονται οι αιτίες της καπιταλιστικής κρίσης, τότε θα μετατρέπονται συνεχώς σε θύματα, σε "πειραματόζωα" των αστικών επιτελείων, που αναδιατάσσουν το πολιτικό σκηνικό, προτείνοντας νέα "μίγματα" διαχείρισης του συστήματος, που δεν έχουν πρόβλημα να τη βαφτίσουν ακόμη κι "αριστερή" και "ριζοσπαστική", δίνοντας στην πραγματικότητα το "φιλί της ζωής" στο καπιταλιστικό σύστημα». Το ΚΚΕ, σημείωσε, αντιπαλεύει τις προτάσεις μιας "αριστερής" κυβερνητικής διάσωσης του καπιταλισμού.

Η κ. Παπαρήγα αναφέρθηκε και στα φαινόμενα ενίσχυσης του εθνικισμού και του ρατσισμού, λέγοντας: «Αν η όξυνση του εθνικισμού αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα συνδέεται με την ενίσχυση του ρατσιστικού ναζιστικού κόμματος της Χρυσής Αυγής, με πρόσχημα το πρόβλημα της μετανάστευσης, σε άλλες χώρες, όπως στην Αλβανία αλλά και στη Ρουμανία, βλέπουμε να συνδέεται με την επιδίωξη προσάρτησης εδαφών».

Στη συνάντηση συμμετέχουν αντιπροσωπείες δέκα κομμουνιστικών και εργατικών κομμάτων από την Ελλάδα, την Αλβανία, τη ΠΓΔΜ, τη Βουλγαρία, την Τουρκία, τη Σερβία και την Κροατία. Η κ. Παπαρήγα κάλεσε τα παραπάνω κόμματα να δυναμώσουν τη λαϊκή πάλη ενάντια στη συμμετοχή στους νέους ιμπεριαλιστικούς πολέμους.

Σόλων ο Αθηναίος 640-560 π.X. - Σεισάχθεια

 Ανήκε σε πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια, η οποία καταγόταν από τη γενιά του βασιλιά της Αθήνας Κόδρου. Ο πατέρας του ονομαζόταν Εξηκεστίδης· αυτός φρόντισε για την εκπαίδευση και ανατροφή του γιου του. Όταν ο Σόλων έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και ταξίδεψε στην Αίγυπτο και τη Μ. Ασία. Επωφελούμενος από τα ταξίδια του αυτά μελέτησε ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο των άλλων χωρών. Τα εφόδια που απέκτησε τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του και έτσι κατόρθωσε να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο άνδρα της εποχής του.

Ποιητής

Την εμπιστοσύνη του λαού την κέρδισε πρώτα με το ποιητικό του έργο. Ο Σόλων υπήρξε και ελεγειακός ποιητής. Έγραψε ελεγεία με τίτλο "Σαλαμίς", στην οποία προτρέπει τους Αθηναίους να ανακτήσουν το αγαπημένο τους νησί. Από την ελεγεία αυτή σώζονται μόνο οκτώ στίχοι. Ο Σόλων έγραψε επίσης πολιτικές ελεγείες, από τις οποίες έχουμε μεγαλύτερα αποσπάσματα. Σε αυτές εκφράζει τα πολιτικά του φρονήματα και αντανακλά τη φιλοπατρία του και την αγάπη του προς τη δικαιοσύνη. Οι ελεγείες του ονομάστηκαν "γνωμικές", επειδή περιέχουν πολλές γνώμες. Με τους φλογερούς του στίχους επηρέασε την αθηναϊκή κοινή γνώμη, συμβουλεύοντας, ενθαρρύνοντας και ενθουσιάζοντας τους Αθηναίους. Στα ποιήματά του έκανε τη διαπίστωση ότι η κακοδαιμονία της πόλης και οι φιλονικίες οφείλονται στον αγώνα των τάξεων, λόγω και του ότι οι Αθηναίοι πολίτες έχαναν την ελευθερία τους εξαιτίας χρεών, και υποσχόταν τη θεραπεία του κακού. Γι' αυτό οι Αθηναίοι τον επέλεξαν ως νομοθέτη, για να αποκαταστήσει την ειρήνη με τη μεταβολή των θεσμών.

Νομοθέτης

Ως συνέπεια βίαιης και μακροχρόνιας εξέγερσης των πολιτών ενάντια στους ευγενείς, ο Σόλων κλήθηκε κοινή συναινέσει των αντιμαχόμενων μερών[1], το 594/3 π.Χ. με έκτακτη διαδικασία να νομοθετήσει και για το έργο αυτό εξοπλίστηκε με έκτακτες εξουσίες. Εκείνο το έτος εξελέγη άρχων από το δήμο της Αθήνας και όχι από τον Άρειο Πάγο, όπως προέβλεπε το αθηναϊκό πολίτευμα της εποχής. Του δόθηκαν οι έκτακτες εξουσίες του διαλλακτού, δηλ. του μεσολαβητή, του συμφιλιωτή, και του νομοθέτου, τις οποίες διατήρησε και μετά το τέλος της ετήσιας αρχοντείας του. Οι νόμοι που θέσπισε δημοσιεύτηκαν ίσως το 592 π.Χ.
Τα νομοθετικά μέτρα του Σόλωνα ήταν πολύ τολμηρά, αλλά και δραστικά και αντικατοπτρίζουν το μέγεθος της κρίσης που κλήθηκαν να θεραπεύσουν. Βασίζονταν στην αρχή της ανισότητας και όχι της ισότητας, ενώ επιδίωκαν να αποτρέψουν την εμφύλια διαμάχη και τη διάλυση της πολιτικής κοινότητας της Αθήνας διατηρώντας παράλληλα την κοινωνική διαστρωμάτωση και την προβολή αυτής της διαστρωμάτωσης στη νομή της εξουσίας.: Καθόρισε τα αξιώματα τα οποία μπορούσε κάποιος να ασκεί, με κριτήριο τη τάξη στην οποία ανήκε, και όπου κατατασσόταν βάσει του εισοδήματος του (και ειδικότερα της φοροδοτικής του ικανότητας). Ως Ταμίες μπορούσαν να υπηρετήσουν μόνο πολίτες της ανώτατης τάξης, ενώ οι πολίτες της κατώτατης τάξης είχαν μόνο δικαίωμα συμμετοχής στην εκκλησία του δήμου. (Αριστοτέλης, εκδοση 2008) Τα μέτρα του αποσκοπούσαν στην παύση της εξάρτησης των ακτημόνων από την αγροτική οικονομία, καθώς και στην ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίας για την απορρόφηση αυτών των ακτημόνων, τους οποίους ο Σόλων προσπάθησε και ως ένα βαθμό κατάφερε να προφυλάξει από την πλήρη αποφλοίωση. Με τα μέτρα του ενισχύθηκαν οι μικρομεσαίοι αγρότες, αλλά και όσοι ασκούσαν κάποιο επάγγελμα εκτός της γεωργίας. Εξαλείφθηκαν τα στεγανά της καταγωγής, που εμπόδιζαν αυτούς που πτώχευαν από κάποιο επάγγελμα να ανέλθουν σε ανώτερες κοινωνικές τάξεις, να γίνουν πολίτες και να αναλάβουν αξιώματα. Το πολίτευμα της Αθήνας παρέμεινε ωστόσο και μετά τις μεταρρυθμίσεις τιμοκρατικό, βασισμένο στην κοινωνική διαστρωμάτωση και στη νομή της εξουσίας από τους πολίτες ανάλογα με τον εισόδημά τους, αν και το εισόδημα αυτό μπορούσε στο εξής να προέρχεται από πολλές διαφορετικές δραστηριότητες και όχι μόνο από την καλλιέργεια της γης. Επιδίωξη του Σόλωνα ήταν τέλος να καταστούν όλοι οι πολίτες συνυπεύθυνοι για την τήρηση των νόμων και την καταστολή παρανομιών. Ιδανικό του ήταν η ευνομία.
Το νομοθετικό έργο του Σόλωνα περιλάμβανε πρώτα μέτρα επανόρθωσης της υπάρχουσας κατάστασης, πολιτειακές μεταρρυθμίσεις που αφορούσαν στο πολιτικό σώμα, στη λαϊκή κυριαρχία και στα δικαστήρια, καθώς και νομοθετήματα σε συγκεκριμένους τομείς.
  • Μέτρα επανόρθωσης (σεισάχθεια, από το σείω που σημαίνει αφαιρώ και το άχθος που σημαίνει βάρος): Στα πλαίσια της σεισάχθειας (αποτίναξης βαρών), ο Σόλων
    • κατάργησε τα υφιστάμενα χρέη ιδιωτών προς ιδιώτες και προς το δημόσιο,
    • απελευθέρωσε όσους Αθηναίους είχαν γίνει δούλοι λόγω χρεών στην ίδια την Αθήνα και επανέφερε στην πόλη όσους εν τω μεταξύ είχαν μεταπωληθεί στο εξωτερικό. Για ξένους δούλους δεν γίνεται λόγος στις πηγές. Για να μην επαναληφθεί το φαινόμενο,
    • κατάργησε το δανεισμό με εγγύηση το σώμα (προσωπική ελευθερία) του δανειολήπτη και των μελών της οικογένειάς του. Είναι επίσης πιθανό ότι
    • αμνήστευσε τα αδικήματα που επέφεραν στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων.
  • Πολιτικό σώμα: Στα πλαίσια των πολιτειακών μεταρρυθμίσεων για την αναμόρφωση και διεύρυνση του πολιτικού σώματος της Αθήνας ο Σόλων διατήρησε τα τέσσερα υφιστάμενα τέλη που ρύθμιζαν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών και βασίζονταν ως τότε αποκλειστικά στο ύψος του αγροτικού εισοδήματος. Οι λεγόμενοι πεντακοσιομέδιμνοι επειδή είχαν εισόδημα πεντακοσίων μεδίμνων συγκροτούσαν την υψηλότερη τάξη. Ακολουθούσαν οι τριακοσιομέδιμνοι (με εισόδημα τριακόσια μέδιμνα), που λέγονταν και ιππείς, ή ιππάδα τελούντες, επειδή είχαν την οικονομική δυνατότητα να διατηρούν ένα άλογο. Οι διακοσιομέδιμνοι ονομαζονταν ζευγίται. Τέλος οι θήτες με εισόδημα κάτω των διακοσίων μεδίμνων ετησίως είχαν δικαίωμα ψήφου, αλλά δεν τους επιτρεπόταν να αναλάβουν κανένα δημόσιο αξίωμα.[2] Για την κατάταξη των πολιτών σε μια από αυτές τις τάξεις
    • θέσπισε τον συνυπολογισμό και των εισοδημάτων που προέρχονταν από επαγγελματικές ή εμπορικές δραστηριότητες. Επιπλέον
    • έδωσε δικαίωμα στο κατώτερο από αυτά τα τέλη, τους θήτες, να συμμετέχουν στην εκκλησία του δήμου,
    • τους παραχώρησε όμως μόνο το δικαίωμα του εκλέγειν, όχι του εκλέγεσθαι.
Αποτέλεσμα αυτών των μεταρρυθμίσεων ήταν να λογίζονται στο εξής πολίτες όλοι οι ενήλικες άνδρες που κατοικούσαν στην Αττική και ήταν απόγονοι κατοίκων της Αττικής, μελών ιωνικών κοινοτήτων, αν και δεν θέσπισε την ισότητα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους τους πολίτες. Ο Σόλων έδωσε πιθανότατα δυνατότητα πολιτογράφησης και σε μετοίκους.
  • Λαϊκή κυριαρχία. Στις πολιτειακές μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα περιλαμβάνονται και μέτρα που διεύρυναν τη λαϊκή κυριαρχία, δηλ. τη στήριξη της εξουσίας στο σώμα των πολιτών της Αθήνας. Συγκεκριμένα ο Σόλων
    • μετέφερε στην εκκλησία του δήμου την αρμοδιότητα της εκλογής των αρχόντων, που είχε ως τότε ο Άρειος Πάγος, και
    • θέσπισε τη διαδικασία της κληρώσεως εκ προκρίτων πεντακοσιομεδίμνων για την εκλογή τους. Σύμφωνα με αυτή τη διαδικασία ο δήμος εξέλεγε ένα αριθμό υποψήφιων αρχόντων από το τέλος των πεντακοσιομεδίμνων και στη συνέχεια γινόταν κλήρωση για την ανάδειξη ενός από αυτούς τους υποψηφίους.
    • Ίδρυσε ένα νέο βουλευτικό σώμα, τη βουλή των τετρακοσίωντετρακοσίους) και
    • μετέφερε σε αυτό τις προβουλευτικές αρμοδιότητες που είχε ως τότε ο Άρειος Πάγος, δηλ. τη διαδικασία προκαταρκτικής επεξεργασίας των σχεδίων ψηφισμάτων που θα υποβάλλονταν στην εκκλησία του δήμου.
Η βουλή των τετρακοσίων ήταν πιο δημοκρατική σε σύγκριση με το αριστοκρατικό σώμα του Αρείου Πάγου, στο οποίο συμμετείχαν μόνο πεντακοσιομέδιμνοι που είχαν θητεύσει ως άρχοντες (και είχαν εκλεγεί από τον ίδιο τον Άρειο Πάγο σύμφωνα με τη διαδικασία που ίσχυε πριν τις μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα). Η βουλή αντίθετα είχε 400 εκλεγμένα μέλη, που προέρχονταν και από τα τέλη των ιππέων και των ζευγιτών, η θητεία κάθε βουλευτή ήταν ετήσια και οι τέσσερις φυλές της Αθήνας αντιπροσωπεύονταν ισότιμα, με εκατό βουλευτές η καθεμιά.
  • Δικαστήρια: Στο χώρο της δικαιοσύνης οι μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα ήταν έπίσης σημαντικές προς την κατεύθυνση του εκδημοκρατισμού και του ελέγχου της εξουσίας. Ο Σόλων
    • έδωσε τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη, όχι μόνο στον παθόντα, να καταγγέλλει στον Άρειο Πάγο με εισαγγελία (αγωγή) οποιονδήποτε, ακόμα και άρχοντα, και να εμφανίζεται ως κατήγορος. Με αυτό τον τρόπο κατοχυρώθηκε ουσιαστικά το έννομο συμφέρον του απλού πολίτη σε σχέση με την άσκηση της εξουσίας από τα κρατικά όργανα, ακόμα και αν οι ενέργειες των κρατικών οργάνων δεν τον έβλαπταν άμεσα.
    • Ίδρυσε την Ηλιαία, ένα λαϊκό δικαστήριο με πολλά μέλη, ως αντίβαρο του Αρείου Πάγου σε θέματα απονομής δικαιοσύνης. Η ακριβής σύνθεση της σολώνειας Ηλιαίας δεν είναι γνωστή και δεν αποκλείεται να πρόκειται απλά για την ίδια την εκκλησία του δήμου, όταν αυτή συνεδρίαζε ως δικαστήριο. Στην Ηλιαία μπορούσε να προσφύγει οποιοσδήποτε εναντίον δικαστικής αποφάσεως αρχόντων. Το όνομά της προέρχεται από το ουσ. ηλία=αλία, που σημαίνει εκκλησία, σύναξη. Η κλασική διαμόρφωση της Ηλιαίας σε «δεξαμενή» 6000 κληρωμένων Αθηναίων άνω των 30 ετών, από την οποία λαμβάνονταν οι δικαστές για τα ηλιαστικά δικαστήρια, οφείλεται στις μεταρρυθμίσεις του έτους 462 π.Χ. από τον Εφιάλτη.
  • Άλλα νομοθετήματα: Ο Σόλων θέσπισε και πλήθος άλλων νόμων για συγκεκριμένα θέματα, που δεν είναι όλα γνωστά. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι
    • η απαγόρευση της εξαγωγής γεωργικών προϊόντων πλην λαδιού,
    • ρυθμίσεις στις ιδιωτικές σχέσεις (π.χ. κανόνες υδροληψίας, ελάχιστες αποστάσεις οικοδομών)
    • θέσπιση κοινωνικής πρόνοιας για αναπήρους και επικλήρους (θυγατέρες που κληρονομούσαν αποκλειστικά την πατρική περιουσία λόγω έλλειψης άρρενα κληρονόμου),
    • μέτρα προστασίας της οικογένειας και του γάμου, που περιλάμβαναν μέτρα εναντίον της μοιχείας, του βιασμού, της μαστρωπείας και της πορνείας,
    • υποχρέωση των γονέων να διδάξουν στα παιδιά τους κάποια τέχνη και απαλλαγή των τέκνων από τη φροντίδα των ηλικιωμένων γονέων τους, αν οι τελευταίοι δεν είχαν ανταποκριθεί σε αυτή την υποχρέωσή τους.
Συνολικά ο Σόλων ρύθμισε πάνω σε νέες βάσεις το δημόσιο, το ιδιωτικό και το ποινικό δίκαιο. Οι νόμοι του δημοσιεύτηκαν ίσως το 592/1 π.Χ. καταγραμμένοι σε ξύλινες τετράγωνες στήλες, οι οποίες στένευαν προς τα πάνω και στρέφονταν γύρω από άξονα, γι' αυτό και ονομάστηκαν "άξονες" ή "κύρβεις". Η νομοθεσία του απέκτησε φήμη και επέδρασε θετικά στην εξέλιξη του δικαίου αλλά και στην κοινωνική, οικονομική, πολιτική και πολιτειακή εξέλιξη της Αθήνας. Δίκαια ο Σόλων θεωρείται πατέρας του αστικού δικαίου.
Το 410 π.Χ. συγκροτήθηκε στην Αθήνα μια επιτροπή νομομαθών, οι αναγραφείς των νόμων, που ανέλαβε την εκκαθάριση και την κωδικοποίηση των νόμων του Δράκοντα και του Σόλωνα. Το έργο της επιτροπής διακόπηκε από τους τριάκοντα τυράννους και ολοκληρώθηκε μετά την πτώση τους. Το 403/2 π.Χ. παρέδωσαν το σώμα νόμων που κατάρτισαν, το οποίο φύλαγαν στο εξής οι θεσμοθέται.

Αυτοεξορία

Ο Σόλων, για να αποφύγει μεταβολές της νομοθεσίας του και για να μην αναμειχθεί στην εφαρμογή της, αποδήμησε για δέκα χρόνια. Στην ενέργειά του αυτή διακρίνεται μια πρώτη εφαρμογή της διάκρισης της νομοθετικής από την εκτελεστική εξουσία. Κρίνοντας από την τυραννία του Πεισίστρατου και των διαδόχων του, που εγκαθιδρύθηκε το 561 π.Χ. και διάρκεσε ως το 510 π.Χ., οι μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα φαίνεται πως δεν αντιμετώπισαν πλήρως τα προβλήματα που επιδίωκαν να λύσουν. Η ουσία τους όμως διατηρήθηκε και μετά το τέλος της τυραννίας και αποτέλεσε το θεμέλιο πάνω στο οποίο εδραιώθηκε η κλασική αθηναϊκή δημοκρατία.
Ο Σόλων κατά τη διάρκεια των δέκα χρόνων της αυτοεξορίας του επισκέφτηκε, μεταξύ άλλων, και το βασιλιά των Σάρδεων Κροίσο, ο οποίος τον ρώτησε αν γνώριζε κανέναν άνθρωπο πιο ευτυχισμένο από αυτόν. Ο Σόλων του ανέφερε τρεις περιπτώσεις ευτυχισμένων ανθρώπων και τον συμβούλεψε με το γνωστό: "Μηδένα προ του τέλους μακάριζε" (=μη μακαρίζεις κανέναν, πριν το τέλος του). Όταν ξαναγύρισε στην Αθήνα, τη βρήκε σε πολύ καλή κατάσταση χάρη στα δικά του νομοθετικά μέτρα και πέθανε ευτυχισμένος σε βαθιά γεράματα.

Υποσημειώσεις

  1. Αριστοτέλη, Αθηναίων Πολιτεία: «ισχυράς δε της στάσεως ούσης και πολύ χρόνον αντικαθημένων αλλήλοις, είλοντο κοινή διαλακτήν και άρχοντα Σόλωνα [...]»
  2. Harwood, Thomas, Rev, επιμ. (1801) (στα Αγγλικά). Grecian antiquities; or, An account of the public and private life of the Greeks... chiefly designed to explain words in the Greek classics, according to the rites and customs to which they refer. To which is added, a chronology of remarkable events in the Grecian history, from the foundation of the kingdom of Argos under Inachus, to the death of Alexander. Λονδίνο: T. Cadell & W. Davies. Ανακτήθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 2009.

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

  • J.A. Almeida, Justice as an aspect of the polis idea in Solon's political poems: a reading of the fragments in light of the researches of new classical archaeology, Mnemosyne Supplementum 243, Brill: Leiden κ.α. 2003.
  • E.K. Anhalt, Solon the singer: politics and poetics, Rowman & Littlefield: Lanham, Md. 1993.
  • J.H. Blok (εκδ.), Solon of Athens: new historical and philological approaches, Mnemosyne Supplementum 272, Brill: Leiden κ.α. 2006.
  • E. Irwin, Solon and early Greek poetry: the politics of exhortation, Cambridge classical studies, Cambridge University Press: Cambridge κ.α. 2005.
  • L.A. McElwee, Adeia - amnesty and immunity at Athens from Solon to Demosthenes, διδακτορική διατριβή, Albany, State University of New York 1975.
  • Chr. Mülke, Solons politische Elegien und Iamben (Fr. 1 - 13; 32 - 37 West). Einleitung, Text, Übersetzung, Kommentar, Beiträge zur Altertumskunde 177, Saur: München u. Leipzig 2002.
  • P. Oliva, Solon - Legende und Wirklichkeit, Xenia 20, Universitätsverlag: Konstanz 1988.
  • P.V. Stanley, The economic reforms of Solon, Scripta-Mercaturae-Verlag: St. Katharinen 1999.
  • M.L. West, Iambi et elegi Graeci, vol. 2, Clarendon Press: Oxford 1972 (έκδοση των ποιημάτων του Σ.)
  • W.J. Woodhouse, Solon the liberator: a study of the agrarian problem in Attika in the seventh century, Octagon Books: New York, NY 1965
  • Αριστοτέλης. Αθηναίων Πολιτεία. Θεσσαλονίκη:βιβλιο...ΒΑΡΔΕΙΑ 2008
  • Μ.Β. Σακελλαρίου, Η αθηναϊκή δημοκρατία, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης: Ηράκλειο 2000.
  • Δημήτρης Ι.Κυρτάτας, Οι μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα, ο Αριστοτέλης και η σύγχρονη πολιτική θεωρία,Μνήμων 14 (1992),σελ.205-222
  • Ανδρέας Χέλμης,Ο Σόλων και η διεκδίκηση της Σαλαμίνας από τους Αθηναίους, σε: Αρχαία δίκαια και κοινωνία. Σύμμεικτα προς τιμήν Παναγιώτη Δ. Δημάκη, Αθήνα 2002, σελ. 405-415




Τα νομοθετικά μέτρα του Σόλωνα ήταν πολύ τολμηρά, αλλά και δραστικά. Βασίζονταν στην αρχή της δίκαιης ανισότητας και όχι της απόλυτης ισότητας, ενώ επιδίωκαν να αποτρέψουν την εμφύλια διαμάχη και τη διάλυση της πολιτικής κοινότητας της Αθήνας, διατηρώντας παράλληλα την κοινωνική διαστρωμάτωση και την προβολή αυτής της διαστρωμάτωσης στη νομή της εξουσίας.
Η σεισάχθεια εντασσόταν στα μέτρα επανόρθωσης που έλαβε ο Σόλων. Πιο συγκεκριμένα, καταργούνταν τα υφιστάμενα χρέη ιδιωτών προς ιδιώτες και προς το δημόσιο, καταργήθηκε ο δανεισμός με εγγύηση το "σώμα" (προσωπική ελευθερία) του δανειολήπτη και των μελών της οικογένειάς του, ενώ απελευθερώθηκαν και όσοι Αθηναίοι είχαν γίνει δούλοι λόγω χρεών στην ίδια την Αθήνα και επαναφέρθηκαν στην πόλη όσοι εν τω μεταξύ είχαν μεταπωληθεί στο εξωτερικό.
Είναι γνωστό ότι με τη "σεισάχθεια" ο Σόλων έδωσε τέλος στην εξάρτηση των φτωχών αγροτών στην Αττική. Εκείνο που δεν είναι γνωστό και παραμένει θέμα διαμάχης ανάμεσα στους ερευνητές είναι η διαδικασία που ακολούθησε προκειμένου να αποκαταστήσει όσους είχαν πέσει θύματα της αυθαιρεσίας των πλουσίων, ακριβώς γιατί δεν υπήρχαν γραπτές διατάξεις (αυτό άλλωστε λέει και ο Σόλων σε ένα από τα ποιήματά του). Το μέτρο άλλοτε συνδέεται με τους εκτημόρους, τους εξαρτημένους αγρότες που καλλιεργούσαν τη γη των προνομιούχων με τη συμφωνία να τους δίνουν το 1/6 της παραγωγής αντί ενοικίου, ενώ άλλοτε με όλους όσους είχαν δανειστεί και καλλιεργούσαν την γη των πλουσίων και ισχυρών με ενέχυρο την προσωπική τους ελευθερία.
Η σεισάχθεια δημιουργήθηκε όχι για να καταργήσει τη δουλεία, αλλά για να απελευθερώσει τους δούλους από χρέος.[2] Οι μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα άφηναν δύο εξαιρέσεις: ο κηδεμόνας άγαμης γυναίκας που είχε χάσει την παρθενία της είχε το δικαίωμα να την πουλήσει για δούλη,[3] και ένας πολίτης μπορούσε να αφήσει έκθετο ένα ανεπιθύμητο νεογέννητο.[4]

Παραπομπές

  1. Αριστοτέλης, «Αθηναίων Πολιτεία», 1:2 και Πλούταρχος, «Βίοι Παράλληλοι: Σόλων», 13:2.
  2. Finley (1997), σελ.160.
  3. Πλούταρχος, «Βίοι Παράλληλοι: Σόλων», 23.2.
  4. Brulé (1992), σελ.83.

25 Ιαν 2013

ΕΝΑΣ (ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ) ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ...


bogiopoulos
Του ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ*
«Ενα πράγμα που ως Ελληνας παρατηρώ περπατώντας στους δρόμους σας, είναι ότι η Αμερική δεν βρίσκεται στην κατάσταση κατάθλιψης την οποία δυστυχώς η χώρα μου βιώνει σήμερα. Δεν είδα κλειστά καταστήματα, βλοσυρά πρόσωπα, σημάδια απελπισίας παντού. Η Αμερική απέφυγε την κατάθλιψη μετά το 2008».
Πρόκειται για απόσπασμα από την τοποθέτηση του κ. Τσίπρα στο ινστιτούτο «Brookings» των ΗΠΑ.
Προηγουμένως, ο κ. Τσίπρας με δηλώσεις του είχε χαιρετίσει την ομιλία Ομπάμα, κατά την ορκωμοσία του τελευταίου, για τον - όπως είπε - «συνολικά προοδευτικό προσανατολισμό» της.
Η πολιτική Ομπάμα, εξήγησε ο κ. Τσίπρας, με τον «επεκτατικό» (σ.σ.: και αντικαταθλιπτικό, ίσως;) χαρακτήρα της θα μπορούσε να είναι μια απάντηση στην «περιοριστική» πολιτική που εφαρμόζεται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, όπου «κυριαρχούν οι συντηρητικές τοποθετήσεις», σε αντίθεση με ό,τι - κατά τον κ. Τσίπρα προφανώς - συμβαίνει στις ΗΠΑ.
Στο μεταξύ, ένα μήνα πριν ο κ. Τσίπρας βρεθεί στις ΗΠΑ, από τη Διάσκεψη των Δημάρχων των αμερικανικών πόλεων δημοσιοποιήθηκε η έρευνα «Hunger and Homelessness Survey».

Η έρευνα αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μια οικονομική και κοινωνική ακτινογραφία των αποτελεσμάτων του «συνολικά προοδευτικού προσανατολισμού» της πολιτικής Ομπάμα. Μια πολιτική που μόνο κατά την περίοδο 2008 - 2010 (οπότε και η FED έδωσε σχετικά στοιχεία) πρόσφερε στις τράπεζες ενισχύσεις ύψους 3,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και σύμφωνα με το «Bloomberg» (28/11/2011) πάνω από 7,7 τρις δολάρια μέχρι και το 2011! Τι συνέβη, όμως, με τη ζωή του αμερικανικού λαού την ίδια αυτή περίοδο που στις ΗΠΑ διασώζονται (σ.σ.: εκεί δεν διασώζονται «περιοριστικά», διασώζονται «επεκτατικά»...) οι χρεοκοπημένες τράπεζες και τα μονοπώλια της Γουόλ Στριτ;
Σύμφωνα με την έρευνα:
• Ο αριθμός των αστέγων, των ανθρώπων που επιβιώνουν αποκλειστικά μέσω των συσσιτίων και των φτωχών αυξήθηκε δραματικά το 2012.
• Είναι ενδεικτικό ότι το 84% των αμερικανικών πόλεων κατέγραψε αύξηση αυτών που κατέφυγαν στην αρωγή των συσσιτίων (αριθμούν πλέον άνω των 50 εκατομμυρίων πολιτών), ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι στο σύνολο όσων επιζητούν επισιτιστική βοήθεια το 51% είναι οικογένειες.
• Ο αριθμός των αστέγων που ζητούν βοήθεια αυξήθηκε κατά 7% από το 2011, ενώ σχεδόν το 19% των ατόμων που ζητούσαν βοήθεια για τη σίτισή τους δεν είδαν το αίτημά τους να ικανοποιείται. Σημειωτέον ότι και όσοι εντάσσονται στα προγράμματα συσσιτίων λαμβάνουν πλέον μειωμένες μερίδες φαγητού ώστε να τραφεί όσο το δυνατό μεγαλύτερος αριθμός πολιτών από την ίδια διαθέσιμη ποσότητα τροφίμων.
• Από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της έρευνας είναι ότι η φτώχεια στις ΗΠΑ μαστίζει τους νέους και ειδικά τις οικογένειες με γονείς κάτω των 30 ετών σε ποσοστό 37%!
Τέλος, παράλληλα με την προηγούμενη έρευνα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας, για πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ ο αριθμός των μαθητών σε δημόσια σχολεία που είναι άστεγοι ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο.
Ενδεχομένως ο κ. Τσίπρας όντως να μην «παρατήρησε» τίποτα από όλα αυτά «περπατώντας στους δρόμους σας», όπως είπε στο ακροατήριο του «Brookings».
Ισως μάλιστα και περισσότερο παρατηρητικός αν ήταν, ίσως και περισσότερο αν περπατούσε, πάλι να μην έβλεπε τίποτα.
Και τούτο γιατί στο πλαίσιο του «συνολικά προοδευτικού προσανατολισμού» της πολιτικής Ομπάμα, μετά από την ποινικοποίηση των διαδηλώσεων με τον πρόσφατο νόμο «HR 347», οι πολιτειακές αρχές των ΗΠΑ προχώρησαν ένα βήμα περισσότερο: Ποινικοποίησαν ακόμη και την εκδήλωση της αλληλεγγύης εργαζομένων και οικογενειών προς συνανθρώπους τους που αντιμετωπίζουν την πείνα και την εξαθλίωση. Πρόκειται για το μέτρο της απαγόρευσης της παροχής και διανομής τροφής προς αστέγους και φτωχούς σε δημόσιους χώρους. Ενα μέτρο που ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή στη Φιλαδέλφεια και στο Χιούστον και εξαπλώνεται ήδη σε δεκάδες αμερικανικές μεγαλουπόλεις με τάση να εφαρμοστεί σε όλη την αμερικανική επικράτεια...
Και κάτι ακόμα:
Στη μελέτη «Hunger and Homelessness Survey» καταγράφεται και ένα ακόμα στοιχείο:
Το 30% των αστέγων στις ΗΠΑ έχει σοβαρές ψυχικές διαταραχές, το 18% έχει μια αναπηρία, το 16% έχει πέσει θύμα ενδοοικογενειακής βίας, αλλά και το 17% ενώ έχει εργασία, αυτή δεν είναι αρκετή για να καλύψει έξοδα στέγασης.
Ευτυχώς, πάντως, στο πλαίσιο του «συνολικά προοδευτικού προσανατολισμού» του Ομπάμα, αυτά τα εκατομμύρια των φτωχών, των απόρων, των ανέργων και των πεινασμένων στις ΗΠΑ, κατάθλιψη - κατά τον κ. Τσίπρα - δεν έχουν...
*Δημοσιεύθηκε στο "Ριζοσπάστη" την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013.

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More