Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
3 Μαΐ 2014
Μια διατλαντική παγίδα
Τα… dollars έδωσαν το φιλί της ζωής στο Grecovery
Η εισροή κεφαλαίων 2,8 δισ. ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αποτελεί κατά βάση έργο των ισχυρών αμερικανικών hedge funds, τα οποία διακρίνουν ευκαιρίες για αποκομιδή τεράστιων υπεραξιών στην πλέον υποσχόμενη αναδυόμενη κεφαλαιαγορά.
Το δημοσίευμα του Bloomberg την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσε κάτι που είναι γνωστό εδώ και καιρό στους… παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ότι δηλαδή η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά έχει τις «ευλογίες» των Αμερικανών με το αζημίωτο βέβαια.
Επικαλούμενο μαρτυρίες ανθρώπων που ήταν παρόντες, το Bloomberg ανέφερε ότι τα «θεμέλια» για την επιτυχημένη έκδοση του πενταετούς ομολόγου ύστερα από τέσσερα χρόνια «απομόνωσης» της Ελλάδας από τις αγορές, είχαν μπει στα κεντρικά γραφεία της JPMorgan Chase & Co. στο Μανχάταν το περασμένο φθινόπωρο, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Τζέιμι Ντίμον είχε οργανώσει συνάντηση του Αντώνη Σαμαρά με μεγάλους Αμερικανούς επενδυτές.
Θυμίζουμε ότι η πρώτη επαφή του Έλληνα πρωθυπουργό με τον κ. Ντίμον είχε γίνει στο πλαίσιο της επίσκεψης του στις ΗΠΑ, όπου είχε συναντηθεί με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα.
Προθέσεις
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον προηγούμενο μήνα, ο Αντώνης Σαμαράς, μαζί με τον γενικό διευθυντή του ΟΔΔΗΧ, Στέλιο Παπαδόπουλο, είχε συναντηθεί και με τον επικεφαλής επενδυτικής τραπεζικής στην BoA/ Merrill Lynch, Τόμας Μόνταγκ. Ο κ. Μόνταγκ φέρεται να προσέφερε τη στήριξη της Merrill Lynch στις προσπάθειες της χώρας να βγει ξανά στις αγορές αλλά και γενικότερα στην προσπάθειά της να προσελκύσει ξένες επενδύσεις. Η αμερικανική τράπεζα εκδήλωσε την πρόθεσή της να βοηθήσει στη μείωση του κόστους δανεισμού για την υπόλοιπη οικονομία, την υποστήριξη της πιστοληπτικής ικανότητας, τις επενδύσεις και την ανάπτυξη.
Οι δύο αυτοί αμερικανικοί κολοσσοί έχουν καίρια συμμετοχή στο λεγόμενο Grecovery, τόσο στις εκδόσεις ομολόγων, όσο και στις προωθούμενες αποκρατικοποιήσεις στη χώρα.
Εξάλλου, την προηγούμενη εβδομάδα ο Τζορτζ Σόρος -ο οποίος έχει επισκεφτεί ξανά τη χώρα μας εν μέσω της κρίσης- συμμετείχε σε δείπνο που διοργάνωσε προς τιμήν του ο κουμπάρος και συνεργάτης του, Στέλιος Ζαββός στη Μεγάλη Βρετανία όπου συμμετείχαν 60 άτομα από την πολιτική και την επιχειρηματική σκηνή του τόπου. Σε αυτό παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων, οι υπουργοί, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Πολιτισμού, Πάνος Παναγιωτόπουλος και οι υφυπουργοί, Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης. Επίσης, το παρών δήλωσαν από την Εθνική Τράπεζα ο διευθύνων σύμβουλος, Αλέξανδρος Τουρκολιάς και ο πρόεδρος της τράπεζας Γιώργος Ζαννιάς, οι εφοπλιστές, Τσάκος, Προκοπίου, Φράγκου και Λασκαρίδης, και ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης.
Συναντήσεις
Γενικότερα την τελευταία διετία, ο Έλληνας πρωθυπουργός αλλά και στελέχη της κυβέρνησης έχουν βρεθεί με κορυφαίους διαχειριστές funds αλλά και στελέχη πολυεθνικών ομίλων που έχουν παρουσία στη χώρα μας.
Η εισροή κεφαλαίων της τάξης των 2,8 δισ. ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αποτελεί κατά βάση «έργο» των ισχυρών αμερικανικών hedge funds, τα οποία διακρίνουν ευκαιρίες για αποκομιδή τεράστιων υπεραξιών στην πλέον «υποσχόμενη» αναδυόμενη κεφαλαιαγορά.
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει κορυφαία αμερικανικά funds για τις υπό αποκρατικοποίηση εταιρίες, την αγορά ακινήτων, τον Τουρισμό, τον κλάδο της Ενέργειας (εξόρυξη πετρελαίου, αγωγούς φυσικού αερίου, ΑΠΕ), το νέο τραπεζικό τοπίο που διαμορφώνεται, στις Τηλεπικοινωνίες, αλλά και για μεμονωμένες εταιρίες, είτε αυτές έχουν ισχυρά θεμελιώδη και θετικές προοπτικές ανάπτυξης, είτε άλλες οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.
Φανατικός επενδυτής
Ο πιο… φανατικός επενδυτής, μέχρι στιγμής, για τη χώρα μας είναι ο Πρεμ Γουάτσα, επικεφαλής του βορειοαμερικανικού fund Fairfax Financial, ο οποίος έχει αποκτήσει ήδη το μάνατζμεντ της Eurobank Properties και της Praktiker Hellas, κατέχει σημαντικές μετοχικές θέσεις στον όμιλο Μυτιληναίου αλλά και σε Jumbo και Σαράντη, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ηγείται του σχήματος των ξένων επενδυτών που θα καλύψουν την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Eurobank.
Ισχυρή είναι ακόμη η παρουσία της Oaktree (του Χάουαρντ Μαρκς) η οποία επικεντρώνεται σε επενδύσεις στον Τουρισμό (ξεκινώντας ήδη κοινή εταιρία με την Σάνη Α.Ε.) αλλά και στη Ναυτιλία όπου κατέχει σημαντικά ποσοστά σε αρκετούς εφοπλιστικούς ομίλους της χώρας.
Η York Capital (με επικεφαλής τον Τζέιμς Ντίναν) και η Capital Research & Management είναι ακόμη δύο τεράστια αμερικανικά funds τα οποία συμμετείχαν σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών αλλά και στην αγορά ελληνικών ομολόγων (με το York να έχει παρουσία σε Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου και στον όμιλο της ΓΕΚ Τέρνα).
Σταθερά υψηλό είναι ακόμη το ενδιαφέρον που δείχνουν τα funds Baupost (με σημαντικές μετοχικές θέσεις σε ΟΠΑΠ, Τράπεζα Πειραιώς κ.ά.), Fidelity, Paulson & Co, Perry Capital, WL Ross & Co, Third Point (με συμμετοχή και στην Energean Oil), Falcon Edge Capital, Carlyle, Blackstone’s GSO Capital Partners, MacKenzie, Fortress Investment Group, Marathon Asset Management κ.ά.
Ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στην κυβέρνηση έχουν δώσει την τελευταία διετία αρκετές αμερικανικές πολυεθνικές, οι οποίες φρόντισαν να ενισχύσουν την παραγωγή τους και γενικότερα τις δραστηριότητές τους στη χώρα μας, συμπεριλαμβανομένων των Coca-Cola, Microsoft, Phillip Morris, Hewlett Packard κ.ά.
Πρόσφατα η ΟΝΕΧ Τechnologies ανακοίνωσε επένδυση ύψους 42 εκατ. δολαρίων στον τομέα της ιχθυοκαλλιέργειας στην Κρήτη εφαρμόζοντας μια πατέντα του επίσης αμερικανικού κολοσσού Lockheed Μartin. Στη μονάδα θα απασχοληθούν 100 άτομα (επιστήμονες, βιολόγοι, μηχανικοί κ.τ.λ.), ενώ ο τζίρος της εκτιμάται ότι σε βάθος 10ετίας θα αγγίξει τα 890 εκατ. δολάρια.
Τέλος, η Colony Capital, ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές διεθνώς στον τομέα των ακινήτων, υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με την Dolphin Capital ύψους 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμμετάσχει στα projects της τελευταίας σε Πόρτο Χέλι και Κέα.
*Αναδημοσίευση από το 8ο φύλλο της εφημερίδας Finance & Markets Voice Τετάρτη 30 Απριλίου 2014
Πηγή: fmvoice.gr
2 Μαΐ 2014
Δεν ντρέπεστε;
Ουρές εκατοντάδες μέτρων για ένα κομμάτι φαγητό. Κι αυτό «λαϊκισμός»...
Συνωστισμός χιλιάδων ανθρώπων, διαπληκτισμοί, πλιάτσικο, για ένα δωρεάν «γεύμα». Μα που θα πάει αυτός ο «λαικισμός»…
Εικόνες συγκλονιστικές. Γιατί αποτυπώνουν αυτό ακριβώς που ζουν τεράστια στρώματα του πληθυσμού. Εικόνες που επαναλήφθηκαν δεκάδες φορές προχτές στην Νέα Σμύρνη. Στο Περιστέρι. Στον Κολωνό. Στη Δραπετσώνα. Στη Νίκαια. Στο Μενίδι. Στην Ελευσίνα. Στη Θεσσαλονίκη.
Εικόνες που ανάμεσα στα άλλα αποκαλύπτουν και τούτο: Την απέχθεια που τρέφουν προς τον λαό όλοι εκείνοι οι χορτάτοι του «εστέτ ανθρωπισμού», οι «κομιλφό» της τάχα μου ευγένειας, που όταν τους δείχνεις αυτές τις εικόνες, όταν μιλάς γι’ αυτές τις εικόνες, εκείνοι σπεύδουν να καταγγείλουν τον… «λαϊκισμό»! Μα, καλά, δεν ντρέπονται;…
Είναι η μόνη υπαρκτή Ελλάδα. Και την κατάντησαν έτσι τα ταξικά συμφέροντα που βαφτίζονται «εθνικά ιδεώδη» από τους φορείς του πιο ειδεχθούς «ποπουλισμού»: Του καθεστωτικού.
Αυτή η Ελλάδα, που σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων για μια σακούλα ντομάτες, είναι η Ελλάδα της κλεμμένης αξιοπρέπειας των συσσιτίων και των αστέγων. Η μαραμένη Ελλάδα του 1,5 εκατομμυρίου ανέργων. Η Ελλάδα των μαγκαλιών. Η Ελλάδα των χιλιάδων νέων που μεταναστεύουν στο εξωτερικό. Η Ελλάδα της οθωμανικού τύπου φορολεηλασίας. Η Ελλάδα των 700.000 παιδιών που υποσιτίζονται. Αυτή είναι η Ελλάδα του κυβερνητικού «success story». Εν έτει 2014...
Αυτή είναι η Ελλάδα που έχουν δημιουργήσει οι ελεήμονες των «μερισμάτων» και των αιματοβαμμένων πλεονασμάτων. Αλήθεια, δεν ντρέπονται;
Πίσω από τα γελοία πανηγύρια για την έξοδο στις αγορές, αυτή η Ελλάδα κρύβεται: Η Ελλάδα των λαϊκών αγορών, της λαϊκής ανέχειας, της λαϊκής ισοπέδωσης. Αλήθεια, δεν ντρέπονται;…
Γι’ αυτή την Ελλάδα, όπως την κατάντησαν, δεν αρκεί κανείς να οργίζεται. Δεν αρκεί να θλίβεται. Δεν αρκεί να σηκώνει το βάρος της ντροπής για λογαριασμό εκείνων που (φυσικά και) δεν ντρέπονται .
Αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση να αφαιρεθεί πολιτικά η δυνατότητα από αυτούς τους ξεδιάντροπους, που κατάντησαν την Ελλάδα σε αυτό το σημείο, να παριστάνουν από πάνω και τους «σωτήρες»…
Συμπληρώθηκαν εννέα χρόνια από το θάνατο του Πάνου Γεραμάνη. Ήταν Πάσχα του 2005, το βράδυ της Ανάστασης, που ο Πάνος Γεραμάνης ταξίδεψε για «των Αγγέλων τα μπουζούκια», να βρει τις παλιές του παρέες, τον Καζαντζίδη, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου.
Η απώλεια του Πάνου, όσος χρόνος κι αν περάσει, θα παραμείνει χαραγμένη στο σώμα της ελληνικής δημοσιογραφίας και στις μνήμες των φίλων του. Ο Γεραμάνης υπήρξε ανεκτίμητος και ακέραιος, που είναι αδύνατον να μιλήσεις γι' αυτόν με το «ήταν». Ο Γεραμάνης «είναι». Είναι ο άνθρωπος, που κατάφερε να δημιουργήσει ένα θησαυρό, γράφοντας και κρατώντας ζωντανό το έργο των ανθρώπων του λαϊκού τραγουδιού. Μετά το «φευγιό» του, έχει μείνει αναπάντητο το ερώτημα αν υπάρχει κάποιος να καταγράψει το δικό του, τεράστιο, έργο. Ο ίδιος ο Πάνος, στην τελευταία του συνέντευξη (στο περιοδικό «Δίφωνο»), είχε ερωτηθεί αν σκέφτεται την έκδοση της πολύχρονης δουλειάς του σε κάποιο βιβλίο, ώστε τα 15 χρόνια της συνεχούς διαδρομής του στο ραδιόφωνο με θέμα το λαϊκό τραγούδι να γίνουν μέρος της Ιστορίας και να διασωθούν, περνώντας από τον ήχο των μαγνητοφωνημένων εκπομπών στο «βασίλειο» του γραπτού λόγου. Ο Πάνος Γεραμάνης είχε απαντήσει τότε:
«Θέλω όλο αυτό το έργο, μιας και το έχω κάνει στο κρατικό ραδιόφωνο και η ΕΡΤ είναι ένας δημόσιος οργανισμός, μεγάλος και σοβαρός φορέας, να το κάνω εκεί. Έχω λάβει δεσμεύσεις και διαβεβαιώσεις και θέλω να βγει με τη σφραγίδα της ΕΡΤ. Θα μπορούσα να το κάνω και μόνος μου, αλλά είμαι ευθυγραμμισμένος με την ΕΡΤ. Θα είναι πιο πλήρης και συλλογική δουλειά. Κι επειδή πιστεύω στη συλλογική εργασία και δε με νοιάζει ο ατομισμός, επιμένω να το κάνουμε μαζί».
Αυτά έλεγε ο Πάνος Γεραμάνης. Δεν έχουμε ούτε την αυταπάτη, ούτε την αφέλεια να πιστεύουμε ότι αυτοί που διαλύσανε την ΕΡΤ αντιλαμβάνονται έστω και κατ’ ελάχιστο το βάρος της ευθύνης που τους αναλογεί και της υποχρέωσης που τους βαρύνει.
Όπως και να ‘χει ο Πάνος είναι εδώ, μέσα από το έργο του, την προσφορά του στη δημοσιογραφία και το ελληνικό τραγούδι. Ο Γεραμάνης είναι παρών γιατί υπάρχει ζωντανός στις καρδιές των φίλων του. Οι φίλοι του Πάνου, όπως κάθε χρόνο, θα συναντηθούν στη μνήμη του και μας καλούν όλους την Κυριακή στις 7.30 το βράδυ στο ουζερί του Θωμά, στο στέκι του Πάνου, στην πλατεία του Χαλανδρίου, για να τον τιμήσουν με τον τρόπο που του άρεσε, με συντροφιά, με κουβέντα, με ένα ποτήρι κρασί, με λαϊκό τραγούδι.
Δώστε στο λαό Φεράρι
Συνεπής όσο και προηγούμενες κυβερνήσεις σε λογιστικές ταχυδακτυλουργίες, υπερέχει στα πρωτογενή της πλεονάσματα έναντι άλλων:
Πρωτογενές πλεόνασμα αλητείας, μισανθρωπίας, ψεύδους, κυνισμού.
Μέσα σε μια τετραετία καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλους τους στόχους: Κάποτε περιγράφαμε περιφρονητικά τη Βουλγαρία: Σήμερα ο μέσος Βούλγαρος έχει καλύτερους βιοτικούς όρους από το μέσο Έλληνα όσον αφορά τα οικονομικά του.
Αφού λοιπόν περάσαμε σαν σταματημένη την κάποτε καταφρονεμένη Βουλγαρία πάμε ταχύτατα για τη Λατινική Αμερική, με τις παραγκουπόλεις και τις αγεφύρωτες ανισότητες.Για να φτάσουμε εκεί όμως χρειαζόμαστε ένα σούπερ όχημα, ένα σπορ αμάξι ένα σούπερκαρ. Μια Φεράρι.
Έτσι η κυβέρνηση χαρίζει κατασχεμένες Φεράρι σε πολίτες που μετέχουν στις αντίστοιχες κληρώσεις μέσω αποδείξεων δαπανών. Αυτά είναι: Η φτώχια θέλει καλοπέραση.
Δεν το κάνει για τους φτωχούς. Το κάνει για τις καημένες τις Φεράρι, να μη σαπίζουν στις αποθήκες του ΟΔΔΥ.
Καπιταλισμός Λόττο, για Λωτοφάγους.
Η «κυβέρνηση» δίνει προεκλογικά δίνει ότι έχει: πολιτική αλητεία, εξαπάτηση, εμπαιγμό.
Το ρεάλιτι σόου «ας τον φτωχό στη μοίρα του», γιατί η πολιτική έχει καταντήσει ένα φτηνό ρεάλιτι σόου, δίνει στους τυχερούς μέρισμα πρωτογενούς πλεονάσματος και Φεράρι. Μόνο για τους τυχερούς.
Και φυσικά η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει στο λαό αυτά που δεν έχει: Αξιοπρέπεια, τσίπα, όραμα και μέλλον.
Για αυτό τους δίνει Φεράρι.
Μπορεί λοιπόν το ελληνικό όνειρο να δολοφονήθηκε το αμερικανικό όμως καλά κρατεί στα σάπια μυαλά των κυβερνώντων.
Μόνο αμερικανοκίνητες χούντες στη Λατινική Αμερική είχαν τέτοιο θράσος να εμπαίζουν τόσο ξεδιάντροπα το λαό τους.
Οι ξεπεσμένοι γόνοι της βλαχοαριστοκρατίας του παρελθόντος που μας κυβερνούν σήμερα δείχνουν ξεκάθαρα το πόσο αντικοινωνικά τομάρια είναι.
Μπροστά τους, η Μαρία Αντουανέτα φαινόταν ουμανίστρια.
Κάποτε, όταν της διαμαρτυρήθηκαν πως ο λαός δεν έχει ψωμί ο θρύλος θέλει την Βασίλισσα της Γαλλίας να απαντά «ας φάνε παντεσπάνι», τόσο μακριά ήταν από τη λαϊκή πραγματικότητα και την απελπισία του καθημερινού άκαρπου μόχθου.
Σήμερα όταν διαμαρτύρονται στον Σαμαρά πως ο λαός δεν έχει να φάει, απαντά νοητά «ας δώσουνε τις αποδείξεις του σούπερ μάρκετ για να πάνε με φεράρι στα συσίτια της Εκκλησίας», γιατί, πώς να το κάνουμε, πολλοί ακροδεξιοί θεομπαίχτες είναι και παιδιά της εκκλησίας.
Όταν λοιπόν ο εξουσιαστής δεν πάει στο λαό, πάει ο λαός στον εξουσιαστή. Και μετά ο εξουσιαστής πάει από κει που ήρθε, στο διάολο δηλαδή.
Όταν ο λαός πήγε στη Μαρία Αντουανέτα, δεν έπεσε μόνο το τουπέ της. Αργότερα θα έπεφτε και το κεφάλι της.
Τα τελευταία της λόγια ήταν προς τον δήμιο της που του πάτησε κατά λάθος το πόδι: «Συγχωρέστε με κύριε».
Συγχωρεμένος να είσαι Αντωνάκη. Που μας τσαλαπάτησες τη ζωή. Αλλά δεν έπρεπε να μας πατήσεις τον κάλο.
Είναι δεδομένο ότι η κεφαλή της πολιτικής ηγεσίας στη χώρα πρέπει να απομακρυνθεί.
Κύριοι της ξεδιάντροπης εξουσίας:
Μήπως θα μας πείτε να καταδικάσουμε και τη Γαλλική επανάσταση; Από όπου και αν αυτή προέρχεται;
Ή μήπως την επανάσταση του 21; Από όπου και αν αυτή προέρχεται;
Όταν οι Γάλλοι βροντοκραυγάζαν και διεκδικούσαν «Ελευθερία, Ισότητα, Αδερφοσύνη» δεν εννοούσαν την ισότητα ανάμεσα στην αδερφότητα των Ελευθέρων αγορών.
Ξεφτιλίσατε τη Δημοκρατία.
Πουλάτε τρέλα και χαρίζετε απλόχερα φτώχια και Φεράρι.
Τις Φεράρι μπορεί να της βάλετε εκεί που ξέρετε.
Μπροστά στο μεγάλα ονόματα της μακραίωνης αρχαίας και νεώτερης ιστορίας.
Τον Φεραριστοτέλη
Τον Φεραρη Βελουχιώτη.
Εμάς, Φερ-άρια φυλή δε θαμας κάνετε γελοία ανθρωπάρια.
Επειδή καταδικάζετε και τον αντιδικτατορικό αγώνα από όπου κι αν προέρχεται, είναι καιρός να ξανακουστεί ένα από τα κυρίαρχα συνθήματα της εποχής που ξεχάστηκε γιατί δεν εγκρίθηκε από την αριστερή νομενκλατούρα:
«Κάτω ο Τύραννος»
Κάτω, ο τύραννος. Και οι Έλληνες ξέρουν ποιους τους τυραννάει.
Συγχωρημένος να σαι Αντωνάκη.
«ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ»
30 Απρ 2014
Πρόσ(χ)ημο…
Πρώτα σκότωσαν τις λέξεις. Κι ύστερα σκλάβωσαν του ανθρώπους. Ετσι γινόταν, έτσι γίνεται κι έτσι θα γίνεται στην πολιτική, εκτός από τις επαναστατικές περιόδους ή τις μεγάλες μεταρρυθμιστικές εποχές, όταν οι λέξεις διατηρούν τη σχέση τους με τις έννοιες που αποδίδουν, σαν μαχόμενες μεραρχίες.
Στα ενδιάμεσα,
στις μεταβατικές περιόδους κι ακόμα περισσότερο σε φάσεις ύφεσης ή και παρακμής οι λέξεις «κουρεύονται», μπαίνουν σε οργουελιανά στρατόπεδα συγκέντρωσης, αποχυμώνονται, αποξηραίνονται, εκπαιδεύονται στην αμφισημία στις σοφιστείες, στην παρένδυση, κατατάσσονται σε μεραρχίες ευφημισμών, ή ακόμα και σε δηλώσεις μετανοίας για τις έννοιες που έως τότε έφεραν, σε αποκήρυξη. Οσο δε για τις πιο απείθαρχες λέξεις, αυτές απλώς εξορίζονται,
εργάτης, σοσιαλισμός, επανάσταση, μεταρρύθμιση, αλληλεγγύη, συντροφικότητα, ουτοπία, εκατοντάδες λέξεις δεν ενδημούν στην ανωτάτη καθεστωτική της προπαγάνδας και
όταν χρησιμοποιούνται, χρησιμοποιούνται σαν λέξεις δούλες, που σημαίνουν άλλο πλέον από εκείνο που εννοούσαν.
Σ’ αυτόν τον αχταρμά των λέξεων από τον κιμά των εννοιών, η κυρίαρχη γλωσσογενετική προσθέτει νεολογισμούς και λέξεις κενές καινότητος, φτιάχνοντας εν τέλει μια γλώσσα των 200 λέξεων και των 30 εννοιών – όσων
εννοιών είναι αρκετές, παραμένοντας σε δημόσια χρήση με κατακλυσμική συχνότητα, να εξασφαλίζουν το άπληκτον της ομογενοποιημένης σκέψης. Τελευταίας
εσοδείας σ’ αυτήν τη σημασιολογία και σημειολογία το «πρόσημο». Λέει, ας πούμε, ο Γιωργάκης «πολιτική με προοδευτικό πρόσημο» και πάει περίπατο η «προοδευτική πολιτική». Πάει περίπατο δηλαδή μια πολιτική που προϋποθέτει συγκεκριμένες δεσμεύσεις και συνεπάγεται προσδιορισμένα αποτελέσματα και μένεις στο χέρι με μια μπαρούφα στο χαλαρό,
πρόθυμη να αναμειχθεί κι αυτή στον χυλό των εννοιών που κάνουν, στην εποχή μας (όπως και σε άλλες εποχές), ανίκανους τους πολίτες να επικοινωνήσουν μεταξύ τους,
μάλιστα υπερβαίνοντας τα τείχη που υψώνουν τα στερεότυπα, η παραπληροφόρηση, ακόμα και η ιδεολογική τρομοκρατία.
Λέξεις-μόδα, που ορισμένες κρατούν χρόνια, αλλά και λέξεις Ιούδες, λέξεις πεμπτοφαλαγγίτες δημιουργούν ένα έθος που δεν παράγει ήθος, αλλά την απαξίωσή του. Σοβαροφανείς μπούρδες (όπως, λόγου χάριν, να ομιλεί ο Γιωργάκης για «αριστερή συντήρηση», ή να ονομάζει ο κ. Καραμανλής την αντιδραστική παλινόρθωση, «μεταρρύθμιση», ή να «βγαίνει στις αγορές» ο κ. Σαμαράς, λες και πάει εκδρομή το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς του) πνίγουν την πολιτική
σε μια χαβούζα που ο πολύς λαός δικαίως πλέον απεχθάνεται (μη δυνάμενος όλα αυτά και άλλα τέτοια να ψιλολογήσει), εκπίπτοντας με τη σειρά του σε γενικεύσεις αποστροφής που δεν τον βοηθούν να ξεχωρίσει την ήρα απ’ το στάρι. Γνήσιο τέκνο αυτής της παρακμής ο κ. Σταύρος Θεοδωράκης, γέννημα-θρέμμα της Πασοκιάς στην πιο ελεεινή της μορφή (Ανδρεϊκή δημαγωγία, Σημίτιος «εκσυγχρονισμός», Γιωργακική αποδόμηση), έχει το θράσος να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για «Πασοκογενή», συναγωνιζόμενος κι αυτόν τον θλιβερό Κουτσούμπα που έχει πάρει σβάρνα τους μιναρέδες του καθεστώτος για να σκληρίζει ότι «στον ΣΥΡΙΖΑ έχει πάει το πιο σάπιο ΠΑΣΟΚ» – καλά, άνθρωπέ μου, σε καταλάβαμε. Μην ταράζεσαι άλλο. Αν δεν εμπιστευθεί ο λαός τον ΣΥΡΙΖΑ με όλες τις αντιφάσεις που τον δέρνουν, δεν θα υποκύψει στις αυταπάτες του ο λαός, δεν θα πάρουμε κανένα ρίσκο και θα συνεχίσει να κυβερνά ο ΔΟΛ, οι τράπεζες, η Μέρκελ, τα μονοπώλια, ο κ. Σαμαράς και ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, διότι
στο πλαίσιο του καπιταλισμού δεν γίνεται αλλιώς! ούτε σ’ αυτό το πλαίσιο κατακτήθηκαν με αγώνες και αίμα της εργατικής τάξης το οκτάωρο, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το ασφαλιστικό σύστημα και όλα τα άλλα που το κομμουνιστικό και σοσιαλιστικό κίνημα πέτυχαν κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα.
Οι λέξεις είναι σαν τις σημαίες. Παίρνουν το νόημά τους απ’ αυτόν που λέει τις πρώτες και κρατάει τις δεύτερες. Αλλη ήταν η ελληνική σημαία στα χέρια του ΕΑΜ κι άλλη στα χέρια του ταγματαλήτη. Για το έθνος μιλά και ο κ. Σαμαράς, αλλά το καθιστά φόρου υποτελές στο Δ’ Ράιχ, για το έθνος μιλά και ο Γλέζος και το στεφανώνει με το αυτεξούσιο και την ελευθερία. Για «βιώσιμο χρέος» μιλά και ο κ. Βενιζέλος -υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι νεκρή- για επιμήκυνση αυτής της «βιωσιμότητας» ομιλούν και οι βδέλλες που προσδοκούν μέσω του χρέους να απομυζούν τη χώρα στον αιώνα τον άπαντα. Διότι στο πλαίσιο του καπιταλισμού, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Κι ώσπου
η καταστροφή μας και ο εξευτελισμός μας να γίνουν τέλειοι, μακριά απ’ τον μπακάλη που κάποτε ψήφισε ΠΑΣΟΚ, κι αγκαλιά με το ακλόνητον αυτού του συστήματος. Σου το λέει ο Σόιμπλε: δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Πρέπει να πληρώσεις τις αμαρτίες σου,
ακόμα κι αν δεν τις έκανες εσύ, διότι η ενοχή όσων τις έκαναν, αυτών δηλαδή που σε κυβερνούν, δίνει τώρα σε μας την ευκαιρία να σε λεηλατούμε. Τι δεν καταλαβαίνεις απ’ όλα αυτά, παιδί μου, σε ρωτάει πατρικά ο Αρχοντοσόιμπλε των Τόκων, δεν σου τα εξηγεί επαρκώς η κυρία Μισέλ και ο κ. Κεδίκογλου; Τι «πρόσημο» χρειάζονται οι λέξεις για να τις καταλαβαίνεις;
Κατ’ αυτούς, δεν είναι χαμένη γενιά τα Ελληνάκια που μεταναστεύουν στην ξένη ή μαραζώνουν στην εν ημίν σκλαβιά, αλλά ο κ. Πάγκαλος, όστις απειλεί ότι θα αυτοεξορισθεί ο ίδιος και η οικογένειά του, αν επικρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, διότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κόμμα τρομοκρατικό». Που μάλιστα έχει στο παρελθόν μισθώσει «μεθυσμένους Αλβανούς» για να τον προπηλακίσουν! – ούτε ο κ. Μπαλτάκος έτσι! Αυτός τουλάχιστον «γεννήθηκε αντικομμουνιστής», δεν έγινε «Γιωργαλάς» εξ επιφοιτήσεως. Πολλή η λάσπη,
φίλες και φίλοι. Αν μη τι άλλο, η χώρα πρέπει να βγει απ’ αυτήν την παγίδα των χυδαίων στον δημόσιο βίο. Τσογλάνια, ταξικά παράγωγα και τοξικά κωθώνια (για να παραφράσω τον κ. Διονύση Σαββόπουλο) συναγωνίζονται σε μια τελευταία μάχη έως εσχάτων, να απελπίσουν τους πολίτες, να τους απαγοητεύσουν, να τους αποθαρρύνουν, να τους αποκαρδιώσουν, να τους
πνίξουν στον χυλό και τη λάσπη των λέξεων που έχουν ευνουχίσει, των εννοιών που κακοποιούν, διότι ο μόνος τρόπος για να συνεχισθεί η σκλαβιά και η ατίμωση είναι η απαξίωση (ακόμα περισσότερο) του λόγου, του ορθού λόγου, των ιδεών και του διαλόγου.
Οσον πλησιάζουμε προς τις εκλογές, σαν τις Σάλπιγγες της Ιεριχούς θα μουγκρίζουν οι μονταζιέρες της Συγγρού και τα ψεύδη του Μαξίμου, σαν δαιμονισμένη θα αβαντάρει η προπαγάνδα τους εκλεκτούς της (όσον πιο ουτιδανός είσαι, τόσον πιο «σπουδαίο» και «νέο φαινόμενο» σε εμφανίζει η προπαγάνδα).
Ομως, για πρώτη φορά μετά τη Μεταπολίτευση κι ακόμα περισσότερο για πρώτη φορά μετά τον Εμφύλιο, ο ελληνικός λαός έχει αρχίσει να σχηματοποιεί και να διαμορφώνει μια δυναμική, που είναι πιθανόν να τον βγάλει απ’ το πλαίσιο, απ’ την παγίδα των φαύλων, αυτήν
που δημιούργησε ο δικομματικός μονοκομματισμός. Οι πολίτες στρέφονται στον ΣΥΡΙΖΑ (με όλες του τις αδυναμίες), διότι βλέπουν σ’ αυτόν ένα εργαλείο εξόδου από ένα κολασμένο κισμέτ. Πιθανής εξόδου. Με ρίσκα και δυσκολίες (πολύ προτιμότερες όμως απ’ τον ασφαλή θάνατο). Το ενθαρρυντικό σ’ αυτήν τη διαδικασία είναι ότι, εκτός απ’ τον ΣΥΡΙΖΑ, κι άλλες πολιτικές δυνάμεις έχουν χειραφετηθεί πλέον από τις καθεστωτικές Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και Χρυσή Αυγή, δίνοντας έτσι
ευρύτερο εθνικό και ταξικό υπόβαθρο στην ανάγκη που έχει η Ελλάδα και ο ελληνικός λαός για επαναπροσδιορισμό της θέσης του μέσα στον κόσμο και επαναχάραξη (ή επιτέλους χάραξη) μιας εθνικής στρατηγικής. Το ακόμα πιο ενθαρρυντικό σε αυτήν τη συγκυρία (όπου συγκρούσεις με θεούς και δαίμονες είναι κάτι περισσότερο από ορατές) βρίσκεται στο γεγονός ότι πολλοί πολίτες, ομάδες, ρεύματα που δεν συνοδοιπορούν με τον ΣΥΡΙΖΑ, θα μπορούσαν να συμμετάσχουν σε έναν τιτάνιο αγώνα (διότι τέτοιος θα είναι) δημιουργίας νέων θεσμών
που θα κρατούν τον λαό στο προσκήνιο της πολιτικής. Διότι εκεί βρίσκεται η Λυδία Λίθος των εξελίξεων σ’ αυτήν τη συγκυρία, είτε αποβούν προς τη μια είτε προς την άλλη κατεύθυνση.
Ή οι Ελληνες θα μείνουμε στην πεπατημένη του πάτου των Μνημονίων και των Μεσο(μακρο)πρόθεσμων, ζώντας σε ένα προτεκτοράτο με τη ζωή μας λάφυρο και ξεφτιλισμένη, ή
θα δοκιμάσουμε το Σταρ Τρεκ της ζωής μας. Προσωπικώς πιστεύω ότι η Αριστερά του Καλού υπάρχει, ότι μέσα, έξω και δίπλα απ’ αυτήν χωράνε όλοι οι εραστές μιας ανθρώπινης ζωής και ότι όλο αυτό το δημοκρατικό καρκατσουλιό ξέρει να οργανώνει και να διοικεί. Ξέρει, και ό,τι δεν ξέρει θα το μάθει…
Πρωτομαγιά: “Κύριοι δικαστές...”
Τίποτα απ’ όλα όσα κατακτήθηκαν εδώ και ενάμιση αιώνα και που σήμερα ο καπιταλισμός τα παίρνει πίσω με «τόκο», δεν χαρίστηκε. Είναι ποτισμένο με αμέτρητο μόχθο, ιδρώτα και αίμα. Τίποτα δεν θα επιστραφεί από μόνο του. Ο,τι κερδήθηκε κι ό,τι χάθηκε, ό,τι κλάπηκε κι ό,τι «επιστραφεί», θα έχει πάνω του την ίδια σφραγίδα: Τη σφραγίδα της θυσίας, της αγωνίας, της ενότητας των εκατομμυρίων εργαζομένων.
Τίποτα απ΄ όλα όσα έμειναν ανεκπλήρωτα και που σήμερα οι «δουλοκτήτες» τα παρουσιάζουν σαν «αδύνατα», δεν θα χαριστεί. Θα είναι ο καρπός μιας αδιάκοπης σποράς αγώνων. Των αγώνων ώστε το νόμιμο και το ηθικό να συμπορευτεί με το δίκιο του εργάτη. Αυτή είναι η μόνη προοπτική που πάνω της μπορεί να φυτρώσει η ελπίδα για τον λαό - εργάτη.
Αν ο λαός παραιτηθεί από αυτή την προοπτική, τότε από την εξέγερση του Σικάγου, από τη ματωμένη Κυριακή του 1905 στη Ρωσία, από τον Μάη του ’36 και τον «Επιτάφιο» του Ρίτσου, από τον τοίχο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του ’44, θα έχουν απομείνει μόνο οι αγχόνες των εκμεταλλευτών.
Η Πρωτομαγιά δεν είναι απλώς ημέρα μνήμης. Είναι ημέρα υπόμνησης των δυο δρόμων: Ο ένας (σσ: «μονόδρομο» τον αποκαλούν οι μηχανοδηγοί του «οδοστρωτήρα») είναι ο δρόμος εκείνων που γυρίζουν τη ζωή του λαού δύο αιώνες πίσω. Εκείνων που αποφάσισαν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε εργαστήριο αγριανθρωπισμού για την εφαρμογή της πιο στυγνής πολιτικής που προσθέτει βάρη, πολλαπλασιάζει τα βάσανα, αφαιρεί δικαιώματα, διαιρεί την κοινωνία.
Ο άλλος δρόμος – λένε οι μηχανοδηγοί του «οδοστρωτήρα» - «δεν υπάρχει». «Δεν είναι ρεαλιστικός». «Είναι δύσκολος». Κι όμως! Ο άλλος δρόμος, η άλλη πορεία, είναι μια πορεία απείρως «ευκολότερη» και – από άποψη αποτελεσμάτων – πρόδηλα ρεαλιστικότερη, σε αντίθεση με τον αδιέξοδο δρόμο των ανυπολόγιστων, μάταιων και αβάσταχτων θυσιών στις οποίες εξαναγκάζεται ο λαός για να βγαίνουν κερδισμένοι οι δυνάστες του. Είτε όταν υπάρχει «ανάπτυξη», είτε όταν έρχεται έρχεται η κρίση.
Η Πρωτομαγιά είναι ένας άσβεστος φάρος που φωτίζει τη δυνατότητα, όπως την κατέγραψε ο ποιητής: Η Γη να γίνει κόκκινη από ζωή κι όχι από θάνατο. Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται στα λόγια του Αύγουστου Σπάις. Ήταν τα λόγια με τα οποία ο Σπάις, ένας από τους ηγέτες της εξέγερσης του Σικάγου το Μάη του 1886, απευθύνθηκε στους δικαστές την ώρα που εκείνοι τον έστελναν μαζί με τους συντρόφους του στην αγχόνη:
Κρεμάστε μας! Μα να περιμένετε το τέλος. Εάν δεν το βλέπετε, εγώ σας το αναγγέλλω. Γύρω σας, κάτω σας, δίπλα σας, πάνω σας, από όλες τις μεριές σας, θεριεύει μια φωτιά. Το έδαφος σαλεύει κάτω από τα πόδια σας. Βαδίζετε, κυριολεκτικά, επάνω σε μια υπόγεια φωτιά. Θέλετε να την αγνοείτε; Δε θα την αποφύγετε. Θέλετε να απαλλαγείτε, άπαξ διά παντός, από όλους τους "συνωμότες"; Απαλλαγείτε πρώτα από τα αφεντικά της βιομηχανίας, οι οποίοι δημιούργησαν την ανήθικη περιουσία τους από το κλεμμένο αντίτιμο της εργασίας που δεν πληρώθηκε. Είναι αυτό που εσείς αποκαλείτε "αύξηση του εθνικού πλούτου"!
"Εθνικού"! Τι ειρωνεία! Τη χαρά μερικών προνομιούχων του έθνους να λέτε.
Κάνετε κάτι καλύτερο. Καταργήστε τα τρένα, τον τηλέγραφο, τα τηλέφωνα, τα βαπόρια, τον εαυτό σας! Καταργήστε πρώτα από όλα εσάς τους ίδιους! Γιατί; Γιατί εσείς, με τη συμπεριφορά σας, είστε οι πρώτοι πράκτορες της επανάστασης.
Καταργήστε την αρπαγή και τη λεηλασία, Κύριοί μου. Αλλά, αυτή είναι η δουλειά σας. Είναι η ανήθικη αποστολή μιας εκατοντάδας ανθρώπων, οι οποίοι προτιμούν ν' απολαμβάνουν το παν, χωρίς να κάμνουν τίποτε. Από αυτήν ακριβώς την τάξη πάμε να απαλλαγούμε.
Κοιτάξτε το οικονομικό πεδίο της μάχης. Οι εργάτες έχουν πετσοκοφτεί και εσείς, ω Χριστιανοί μου και καλοί μου και ευγενικοί αστοί, εσείς είστε οι κοινωνικοί γύπες, που τρώνε τη σάρκα των πτωμάτων. Θέλετε να κάνουμε έναν περίπατο στα στενά δρομάκια της πολιτείας αυτής, εκεί όπου περνάνε τις μέρες τους οι αληθινοί δημιουργοί του πλούτου;
Πάμε μαζί στα ανθρακωρυχεία του Χόκιγκ - Βάλεϊ; Δε θα βρούμε ανθρώπους, θα βρούμε κινούμενα πτώματα που άρχισαν να αποσυντίθενται.
Η γενική κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής καθίσταται αναπόφευκτη αναγκαιότητα. Αρχίζει η εποχή του σοσιαλισμού και της παγκόσμιας συνεργασίας. Οι κατέχουσες τάξεις θα απαλλοτριωθούν. Εκείνοι που λένε "τούτο είναι δικό μου", θα τα δούνε όλα κοινά. Αυτό δε θα γίνει για σκοπούς σπεκουλάντικους, θα γίνει για το καλό όλων. Τούτο εδώ δεν είναι όραμα αιθέριο καθώς νομίζετε. Είναι αναγκαιότητα. Είδαμε στην ιστορία πώς ό,τι ήταν ανάγκη να γίνει, έγινε. Αυτό είναι η λογική της ζωής...
Όποιος λέει ιδιωτική βιομηχανία, λέει αναρχούμενη βιομηχανία. Μετρημένα άτομα χρησιμοποιούν προς όφελός τους τις εφευρέσεις. Ο κόσμος είναι για τους λίγους. Δεξιά και αριστερά πέφτουν οι όμοιοί τους, θύματα του πλούτου και της καλοζωίας τους. Λίγο τους ενδιαφέρει. Με τις μηχανές τους μετατρέπουν το ανθρώπινο αίμα σε βώλους χρυσαφιού.
Την ίδια την υγεία των ανήλικων. Με την πολλή εργασία, δολοφονούν τα γυναικόπαιδα. Με την ανεργία σκοτώνουν. Και αυτοί οι άνθρωποι σου λέγονται Χριστιανοί! Γνήσιοι Χριστιανοί!
Εμείς παραβήκαμε τους νόμους σας, για να δείξουμε στο λαό σε τι αποβλέπουν όλοι σας οι θεσμοί: στο να εγκαθιδρύσουν, στη χώρα αυτή, μία ολιγαρχία, όμοια της οποίας σε κτηνωδία, δεν υπάρχει πουθενά στη Γη!
Αν πιστεύετε ότι με το να μας κρεμάσετε θα εξουδετερώσετε το κίνημα των εργαζομένων, το κίνημα από το οποίο εκατομμύρια ανθρώπινα πλάσματα που σέρνονται στη φτώχεια και στη μιζέρια, περιμένουν τη λύτρωσή τους -αν αυτή είναι η γνώμη σας- τότε κρεμάστε μας!
Εδώ θα ποδοπατήσετε μία μικρή σπίθα, εκεί όμως και πιο πέρα και απέναντι και γύρω μας παντού, θα ξεπεταχτούν οι φλόγες. Η φωτιά είναι υπόγεια και δε θα μπορέσετε να τη σβήσετε...».
email: mpog@enikos.gr
Το θέμα είναι ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο!
Είναι λοιπόν θέμα πρεστίζ: όπως εδώ στην Ελλάδα λέμε ότι αν καταποντιστεί το συνονθύλευμα των χυδαίων που μας κυβερνούν σήμερα, ενδέχεται να πέσει η κυβέρνηση, κατά κάποιον αντίστοιχο τρόπο ασφαλώς δεν θα θέλει κι η κυρά-Φράου μας να χάσει την εμπιστοσύνη του Γερμανικού της λαού. Ποιος θα ήθελε, άλλωστε στη θέση της? Κανείς! Πόσο μάλλον, που τον δικό μας πρωθυπουργεύοντα σφουγγοκωλάριο τον έχει δεμένο με το λουρί από το λαιμό και τον κρατάει καθισμένο στα τέσσερα. Όνειδος!
Είναι προφανές ότι θα κάνουν μια προσπάθεια να μετακυλήσουν το ελληνικό χρέος στο διηνεκές και να πληρώνουμε τόκους ως τη Δευτέρα Παρουσία, αλλά αυτό δεν το χρωστάμε στα τρισέγγονά μας και θα μας βρίζουν με τον χειρότερο τρόπο, αν το δεχθούμε!
Η ευημερία των αριθμών και η χαμένη γενιά της Ελλάδας
Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved.
http://seisaxthia.wordpress.com
Πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές σε φόρους και ταμεία
Πηγή: εφημερίδα Ελευθεροτυπία
NASA: Ο Δυτικός πολιτισμός είναι στον δρόμο της κατάρρευσης
του Λεωνίδα Χ. Αποσκίτη*
Μια νέα μελέτη που χρηματοδότησε η NASA τονίζει την πιθανότητα ο παγκόσμιος βιομηχανικός πολιτισμός να είναι σε πορεία κατάρρευσης λόγω της ανεξέλεγκτης εκμετάλλευσης των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του οικονομικού χάσματος της κοινωνίας μεταξύ ελίτ και μαζών.
Η έρευνα είναι βασισμένη στο νέο διεπιστημονικό μοντέλο «Human and Nature Dynamical» (HANDY), επικεφαλής του οποίου είναι ο καθηγητής εφαρμοσμένων μαθηματικών Safa Motesharrei του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών των ΗΠΑ σε συνεργασία με μια ομάδα ειδικών των φυσικών και κοινωνικών επιστήμων.
Η μελέτη διερεύνησε την δυναμική ανθρώπου-φύσης των πολιτισμών του παρελθόντος που κατέρρευσαν, όπως η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, και βρήκε ότι η κατάρρευση δύσκολα αποφεύγεται σε κοινωνίες με μεγάλες ανισότητες.
Σήμερα, τα υψηλά επίπεδα οικονομικής ανισότητας συνδέονται άμεσα με έναν δεύτερο παράγοντα κατάρρευσης του πολιτισμού, την υπερκατανάλωση των πηγών, με τις ελίτ που βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό στις βιομηχανοποιημένες χώρες να είναι υπεύθυνες και για τα δύο. Η μελέτη αμφισβητεί εκείνους που υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία θα λύσει αυτές τις προκλήσεις αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα.
Οι επιστήμονες της NASA αποδεικνύουν ότι τα χειρότερα σενάρια κατάρρευσης ιστορικών πολιτισμών (που είναι περισσότερο προφανή στις περιπτώσεις των πολιτισμών των Ρωμαίων και των Μάγιας) δεν είναι αναπόφευκτα και οι δύο βασικές λύσεις είναι: α) να μειωθεί η οικονομική ανισότητα έτσι ώστε να διασφαλίζεται η δικαιότερη κατανομή των πόρων και β) να μειωθεί δραματικά η κατανάλωση των πόρων με την ελάττωση της ανάπτυξης του πληθυσμού.
Το χρηματοδοτούμενο από την NASA μοντέλο HANDY προσφέρει μια πολύ αξιόπιστη προειδοποίηση προς τις κυβερνήσεις, τις εταιρείες και τους πολίτες σε όλες τις χώρες, ότι απαιτούνται άμεσα πολιτικές και δομικές αλλαγές.
ΌπωςέγραψεστονGuardian (Earth Insight, 19/03/2014) οδρ. NafeezAhmed, διευθυντής του InstituteforPolicyResearchandDevelopment, σχολιάζοντας την παραπάνω έρευνα, η μονοπώληση του πλούτου από τις ελίτ οδηγούν τον πλανήτη σε μια «τέλεια καταιγίδα» μέσα στα επόμενα δεκαπέντε περίπου χρόνια.
Αξίζει, όμως, να πούμε ότι η NASA, ο Οργανισμός, ο οποίος ιδρύθηκε για να στείλει τον άνθρωπο στην σελήνη μεταβάλλεται σε μαλθουσιανό φερέφωνο της θεωρίας του αποπληθυσμού.
Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να λυθούν τα χέρια των γερακιών που εισηγούνται στα κέντρα αποφάσεων την παγκόσμια πολεμική κλιμάκωση.
Η λογική αυτή εμφιλοχωρεί κυρίως στις σέχτες του άξονα αγγλοσαξόνων-προτεσταντών του Βορρά και σιωνιστών που θεωρούν ότι τα μιλιούνια των Ασιατών, των Μουσουλμάνων και των Χριστιανών του Νότου είναι ανεπιθύμητα και, επομένως, αναλώσιμα.
Ο πολιτισμός μας βρίσκεται προφανώς σε ταραγμένη και μεταβατική εποχή. Το πιο υπερεκμεταλλευτικό και άπληστο καθεστώς της ιστορίας προσπαθεί να ακυρώσει όλες τις πολιτικές και οικονομικές κατακτήσεις, τα συστήματα απονομής δικαιοσύνης και κοινωνικής πρόνοιας που κατακτήθηκαν τα τελευταία περίπου εκατόν πενήντα χρόνια.
Στο βιβλίο της «OnAnxiety», η Βρετανίδα ακαδημαϊκός και ψυχίατρος RenataSalecl περιγράφει τον μοντέρνο δυτικό πολιτισμό ως την διαδικασία «ζομπιοποίησης του ατόμου»… βασικά, δηλώνει ότι ο δυτικοποιημένος άνθρωπος δεν διαθέτει τον χρόνο για να σκεφθεί αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά, όπως να αναλάβει την ευθύνη να αγωνισθεί για την διασφάλιση των πολιτικών ελευθεριών.
Η «ζομπιοποίηση» και η μιντιακή εξουδετέρωση των κοινωνικών αντιστάσεων επιτρέπει στις διάφορες «φράξιες» των γκλομπαλιστών και των νεοταξιτών να παίζουν τις τύχες του κόσμου στα ζάρια. Αποϊεροποιώντας την ανθρώπινη ζωή κι εμποδίζοντας να υπερνικηθεί η αδράνεια του υλισμού, οδηγούν τον κόσμο σε μια εντροπική κατάρρευση, αργά ή γρήγορα.
*[Δημοσιεύθηκε στο HellenicNexus τ.84, Απρίλιος 2014]
Τα “Vulture Funds” θα μας πάρουν τα σπίτια (φτηνά)
29 Απρ 2014
“Γεια σου ΠΑΣΟΚ, μεγάλε”!