Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
30 Μαΐ 2015
Μήπως πεινάει, μήπως πονάει; Οι γονείς δεν καταλαβαίνουν τι τους... λέει το μωρό τους
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ*
ΤΟΥ ΑΝΗΣΥΧΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Του ΣΤΑΘΗ*
29 Μαΐ 2015
Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει τη διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Μεσολογγίου!
28 Μαΐ 2015
Θυμάστε τον Πολέτι;…
Ο συγγραφέας ρωτήθηκε πριν από λίγες μέρες πως βλέπει την κυβέρνηση. Η απάντησή του μπορεί να μην τονώνει το ηθικό εκείνων που προσδοκούν από την διαπραγματευτική δεινότητα των κυβερνώντων, ωστόσο υπήρξε απροσδόκητη και η περιγραφή σπαρταριστή:
27 Μαΐ 2015
Η ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΣΟΙΜΠΛΕ (ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ)
Τα καινούργια ρούχα στο πλυντήριο!
Σύμφωνα με τον δρα Ντόναλτ Μπελσίτο, δερματολόγο από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη, τα καινούργια ρούχα καλό θα είναι να μπαίνουν στο πλυντήριο μόλις φτάσουν στο σπίτι από το κατάστημα. Και αυτό, διότι πέρα από τις χημικές ουσίες πολλές φορές τα υφάσματα κρύβουν ζωύφια ή βακτήρια που προέρχονται από άτομα που είχαν δοκιμάσει προηγουμένως τα ρούχα.
Αόρατοι κίνδυνοι στις ίνες…
Σε πολλές χώρες, σύμφωνα με τον ειδικό, η νομοθεσία δεν υποχρεώνει τις εταιρείες να αναγράφουν στην ετικέτα του ρούχου αν έχουν χρησιμοποιήσει χημικά για «σιδερωμένη» όψη. Δοκιμές παρόλα αυτά που πραγματοποιήθηκαν στη Νέα Ζηλανδία, έδειξαν ότι ρούχα με προέλευση από την Ασία «κουβαλούσαν» συχνά τέτοιου είδους χημικές ουσίες και μάλιστα σε επίπεδο κατά 900 φορές υψηλότερο από τα επιτρεπόμενα όρια.
Ο δρ Μπελσίτο αναφέρει ότι ένας από τους συχνότερους «ενόχους» για την πρόκληση αλλεργίας από καινούργια ρούχα είναι η ρητίνη φορμαλδεΰδης. Το «αόρατο» χημικό ψεκάζεται στα υφάσματα με στόχο την ατσαλάκωτη εμφάνιση και την προστασία από τη μούχλα. Έχει ωστόσο συνδεθεί με δερματικούς ερεθισμούς και άλλες αλλεργικές αντιδράσεις.
Ο ειδικός παρόλα αυτά θεωρεί ότι και αρκετές βαφές μπορούν να προκαλέσουν αλλεργίες. Για παράδειγμα, πολλά συνθετικά υφάσματα επιδέχονται χρωματική επεξεργασία με βαφές αζω-ανιλίνης, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές δερματικές αντιδράσεις σε αλλεργικά άτομα.
Τα βασικά σημεία του σώματος, σύμφωνα με τον δρα Μπελσίτο, στα οποία ενδεχομένως να εντοπίσουν οι καταναλωτές κάποια αλλεργική αντίδραση (κνησμό, εξανθήματα, κοκκινίλες κ.ά.) είναι εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη τριβή με τα υφάσματα όπως π.χ. στη μέση, στους μηρούς, στον λαιμό και γύρω από τις μασχάλες.
«Εχω δει περιπτώσεις στις οποίες οι καταναλωτές κόλλησαν ψείρες ή ακόμα και ψώρα δοκιμάζοντας ρούχα σε καταστήματα. Οι ψείρες προτιμούν τις φυσικές από τις συνθετικές ίνες, ενώ εκεί βρίσκουν πολλές φορές καταφύγιο και τα ακάρεα της ψώρας» αναφέρει ο δρ Μπελσίτο. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι καλό θα ήταν τα ρούχα να πλένονται τουλάχιστον μια φορά προτού φορεθούν από τους νέους ιδιοκτήτες τους.
Για την ΕΡΤ
Ο αγώνας που δόθηκε μετά το «μαύρο» στην ΕΡΤ μέσα και έξω από το προαύλιο της Αγίας Παρασκευής μάλλον δεν δόθηκε ούτε για να (ξανα)γίνει διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ ο κ.Ταγματάρχης, ούτε ο αγώνας εκείνος «δικαιώθηκε» επειδή ο κ.Ταγματάρχης «ανακρίθηκε» επί 10ωρο από την κυρία Κωνσταντοπούλου, ούτε δόθηκε για να πληροφορηθούμε ποιός βάφτισε τον κ.Ταγματάρχη ή ποιάν βάφτισε ο κ.Ταγματάρχης (σύμφωνα με τις ερωτήσεις που τέθηκαν στην προχτεσινή συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής)…
Όταν ο ελληνικός λαός, η πλειοψηφία του, στάθηκε απέναντι στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» των Σαμαρά – Βενιζέλου δεν το έκανε γιατί σε σύγκριση με την «μαύρη» ΕΡΤ είχε επιλέξει και λατρέψει την «φαιά» ΕΡΤ όλου του προηγούμενου διαστήματος.
Δεν υπερασπίστηκε την κρατική και κομματοκρατούμενη ΕΡΤ. Την κυβερνητική ΕΡΤ. Την ΕΡΤ των ημετέρων, των καρεκλοκένταυρων και της διασπάθισης δημόσιου χρήματος. Δεν υπερασπίστηκε ούτε την «ΥΕΝΕΔ» του δικομματισμού της παλαιάς κοπής, ούτε την «ΥΕΝΕΔ» της όποιας διπολικής αρχιτεκτονικής μπορεί να εξυφαίνεται.
Η διαμαρτυρία μέσα και έξω από το προαύλιο της ΕΡΤ ήταν ένα μήνυμα υπεράσπισης εκείνου που θα έπρεπε και θα μπορούσε να είναι η ΕΡΤ: Δηλαδή μια πραγματικά δημόσια ραδιοτηλεοπτική συχνότητα.
Μια συχνότητα που η αντικειμενικότητά της, ο πλουραλισμός της, η δημοκρατικότητά της, το ήθος που θα εκπέμπει το πολιτιστικό και ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, δεν θα μετριέται με τις μεζούρες της κομματικής χειραγώγησης, δεν θα κόβεται και δεν θα ράβεται στα μέτρα των πολιτικών της προϊσταμένων - πολιτικών υπηρετών του κεφαλαίου και της αντιλαϊκής πολιτικής.
Το κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης προς τους εργαζομένους της ΕΡΤ, αφορούσε σε εκείνη, την άλλη, την ανύπαρκτη (με όλη τη σημασία της λέξης) ΕΡΤ. Στην ΕΡΤ που μέτρο της προσφοράς της και ζύγι της δημοκρατικότητάς της θα είναι το αν, το πώς και το πόσο ανταποκρίνεται στην αλήθεια που βιώνει ο λαός και όχι η κατασκευασμένη «αλήθεια» των πολιτικών κεχαγιάδων και των εργολάβων - προμηθευτών της.
Το «όχι» στο «μαύρο» ήταν ταυτόχρονα ένα καθαρό «ναι» ώστε το προϊόν της τίμιας και σκληρής δουλειάς της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων στην ΕΡΤ να μην αλέθεται στις μυλόπετρες των πολιτικών σκοπιμοτήτων της εκάστοτε κυβερνητικής διοίκησης, αλλά να βγαίνει ανόθευτο στο γυαλί και στο μικρόφωνο.
Με δυο λόγια: Το κίνημα υπεράσπισης της ΕΡΤ ήταν ένα κίνημα υπεράσπισης μιας ΕΡΤ που ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρξε. Ήταν ένα κίνημα που ξεδιπλώθηκε έχοντας την πεποίθηση ότι τέτοια ΕΡΤ αξίζει να υπάρξει.
Και σίγουρα: Τέτοια ΕΡΤ αξίζει να υπάρξει. Πέρα, όμως, από το αν αξίζει, το ερώτημα είναι άλλο: Μπορεί, είναι δυνατόν, είναι κατορθωτό, να φτιαχτεί μια τέτοια ΕΡΤ;
Η απάντηση είναι καθαρή: «Ναι», τέτοια ΕΡΤ μπορεί να υπάρξει. Υπό μια, όμως, προϋπόθεση. Και η προϋπόθεση δεν είναι η αλλαγή κυβερνήσεων, ή η αλλαγή των προέδρων ή η επιστροφή των προηγούμενων διευθυνόντων συμβούλων της. Χρειάζεται κάτι… ελαφρώς περισσότερο.
Η προϋπόθεση είναι ότι όπως η πληροφόρηση(μιας και μιλάμε για την ΕΡΤ), έτσι και το φαΐ, έτσι και το δικαίωμα στη δουλειά, έτσι και η θέρμανση, έτσι και η μόρφωση, έτσι και το δικαίωμα στη μετακίνηση, έτσι και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, έτσι και ηστέγαση,
έτσι και οτιδήποτε καλύπτει ανθρώπινες κοινωνικές ανάγκες, δεν θα είναι αντικείμενο αγοραπωλησίας. Δεν θα είναι εμπόρευμα. Δεν θα επιτρέπεται δηλαδή να βρίσκεται υπό την κατοχή και την καπιταλιστική ιδιοκτησία του κάθε εργολάβου, του κάθε εφοπλιστή, του κάθε τραπεζίτη, του κάθε καναλάρχη που εκμεταλλεύεται και αξιοποιεί τις τηλεοπτικές συχνότητες ως πολιορκητικό κριό για τις μπίζνες του.
Σε αντίθετη περίπτωση και για όσο συνεχίζεται το ίδιο καθεστώς, η θέρμανση, οι δρόμοι, τα τηλέφωνα, η στέγαση, τα φάρμακα να ανήκουν στους κάθε λογής «εργολάβους», έτσι και η ενημέρωση που ελέγχεται από το κράτος (από το ίδιο κράτος που όλα τα υπόλοιπα τα έχει παραδώσει στους «εργολάβους») θα ήταν ασύγγνωστη αφέλεια να πιστεύει κανείς ότι θα μπορούσε να γίνει «δημόσια» ή να πορεύεται αλώβητη από τα συμφέροντα που ελέγχουν τα πάντα γύρω της.
Καμία ουσιαστική «ανατροπή» δεν μπορεί να υπάρξει στο γνωστό μοντέλο της «ενημέρωσης – χειραγώγηση» ή στο «πολιτιστικό» πρόσημο ενός πλαισίου που έχει σαν σήμα κατατεθέν την «Γιουροβίζιον» όταν όλα όσα καθορίζουν την «ελεύθερη» ύπαρξη και την «ελεύθερη» βούληση των ανθρώπων (άρα και την «ελεύθερη» ενημέρωση τους) μένουν στην ουσία τους απαράλλαχτα.
Συνεπώς και εφόσον οι «αλλαγές» είναι από εκείνες που γίνονται στο έδαφος του «όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν», τότε όπως – για παράδειγμα - η αυριανή ΔΕΗ, κρατική ή ιδιωτική, θα είναι όπως η σημερινή που επιβάλλει τα χαράτσια, όπως ο αυριανός ΟΤΕ θα είναι όπως ο σημερινός που παράγει κέρδη για την «Ντόιτσε Τέλεκομ», όπως ο αυριανός ΟΛΠ, ο ΟΣΕ και τα αεροδρόμια θα είναι σαν τα σημερινά που πάνε για (ξε)πούλημα,
έτσι και η αυριανή ΕΡΤ πολύ φοβόμαστε ότι (όπως κι αν τη βαφτίσουν, όποιοι κι αν κυβερνούν, όποιοι κι αν τη διοικούν) θα αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης.
Κι αυτό δεν είναι δίκη προθέσεων. Είναι καταγραφή της – πάντα ξεροκέφαλης - πραγματικότητας στη βάση μιας ανάλυσης που επιμένει να μην αγνοεί την παρατήρηση του Δάντη ότι «ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις».
email: mpog@enikos.gr
26 Μαΐ 2015
BANK OF AMERICA: Τι θα συμβεί αν η Ελλάδα δεν πληρώσει το ΔΝΤ
Η αλληλουχία των γεγονότων θα έχει ως εξής:
1) Αποστέλλεται άμεσα προσωπικό του ΔΝΤ, καλώντας το μέλος του να κάνει την πληρωμή αμέσως. Στο μέλος δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε χρήση των πόρων του Ταμείου, ούτε να υποβάλει κάποιο αίτημα για τη χρήση των πόρων του Ταμείου προτού τακτοποιηθούν οι καθυστερούμενες οφειλές.
2) Μετά από δύο εβδομάδες, η διοίκηση στέλνει μια ανακοίνωση προς τον επικεφαλής του κράτους-μέλους, τονίζοντας τη σοβαρότητα τού να μην τηρηθούν οι υποχρεώσεις, ζητώντας την πλήρη και ταχεία διευθέτηση.
3) Μετά από έναν μήνα, η επικεφαλής του ΔΝΤ ενημερώνει το εκτελεστικό συμβούλιο ότι υπάρχει υποχρέωση που δεν έχει διευθετηθεί.
Αν το ΔΝΤ και ο ISDA (ο οργανισμός που αποφασίζει για την ενεργοποίηση των ρητρών στα ομόλογα) αποφασίσουν ότι η μη πληρωμή της δόσης θεωρείται πιστωτικό γεγονός, τότε έχουμε επίσημη χρεοκοπία της Ελλάδας. Επειδή το νέο χρέος εκδόθηκε σε Βρετανικό Δίκαιο, η μη πληρωμή προς ένα μέρος «πυροδοτεί» τη χρεοκοπία για όλο το χρέος (cross default).
Ωστόσο ενδέχεται οι μεγαλύτεροι οίκοι αξιολόγησης δεν πρόκειται να κατεβάσουν την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας σε σημείο χρεοκοπίας, εάν η χώρα χάσει μια πληρωμή προς το ΔΝΤ ή την ΕΚΤ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters, αυτή η στάση θα μπορούσε να κρατήσει τη ζωτικής σημασίας χρηματοδότηση του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος μέσω της Φρανκφούρτης.
Εφόσον αυτή η πρωτοφανής αδυναμία επιβεβαιωθεί, θα μπορούσε να θέσει το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρωζώνη υπό αμφιβολιών και να εγείρει διάφορα ερωτήματα σχετικά με το αν θα μπορούσε να πυροδοτήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, που θα περιλαμβάνει πληρωμές σε άλλους επίσημους πιστωτές ή σε ιδιώτες δανειστές- κάτι που θα επιδείνωνε τα προβλήματά της.
Αλλά και σε αυτή την περίπτωση, οι περισσότεροι οίκοι αξιολόγησης, οι απόψεις των οποίων καθορίζουν αν η ΕΚΤ μπορεί να συνεχίσει να δέχεται τα ελληνικά χρεόγραφα ως ενέχυρο για τη χορήγηση δανείων στις τράπεζες της, σημειώνουν πως μια χαμένη πληρωμή προς το ΔΝΤ δεν θα στιγματίσει τη χώρα σε σημείο χρεοκοπίας.
H στροφή Τσίπρα και οι νέες ισορροπίες στον ΣΥΡΙΖΑ
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τελική ευθεία των διαπραγματεύσεων και θα αποδεχόταν μια βιώσιμη «αλλά όχι ταπεινωτική συμφωνία», διεμήνυσε ο πρωθυπουργός στη συνάντηση των μελών της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τις συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στην Αθήνα υποστηρίζουν ότι μια συμφωνία μπορεί να επιτευχθεί στο τέλος αυτής της εβδομάδας. Όμως οι Ευρωπαίοι εταίροι λένε ότι οι δύο πλευρές είναι ακόμα μακριά σε αυτά που ο κ. Τσίπρας αποκαλεί «κόκκινες γραμμές που δεν μπορούμε να περάσουμε», συμπεριλαμβανομένων των μεταρρυθμίσεων στο συνταξιοδοτικό και τις αυξήσεις στον ΦΠΑ, ανέφεραν πηγές με γνώση των διαβουλεύσεων.
Η Κεντρική Επιτροπή, η οποία εξέτασε τις 100 πρώτες ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, στήριξε τη στάση της ηγεσίας να δώσει προτεραιότητα στην καταβολή μισθών και συντάξεων έναντι της αποπληρωμής δόσεων των δανείων διάσωσης, σε περίπτωση που οι συνθήκες ασφυξίας στη ρευστότητα έφταναν σε ακραίο σημείο.
«Η δέσμευσή μας είναι πάνω από όλα η προστασία των εργαζομένων και των συνταξιούχων που υπήρξαν τα θύματα της λιτότητας» ανέφερε ένας από τους συμμετέχοντες.
Η Ελλάδα έχει απειλήσει να αθετήσει την πληρωμή 1,6 δισ. ευρώ προς το ΔΝΤ τον Ιούνιο αν δεν καταφέρει να έρθει σε συμφωνία με τους πιστωτές, υποστηρίζοντας πως μετά από ένα χρόνο χωρίς χρηματοδότηση είναι πολύ κοντά στο να στερέψει από ρευστό.
«Ο Τσίπρας κάνει στροφή προς τον πραγματισμό, έχει διανύσει μεγάλη απόσταση από τις εκλογές του Ιανουαρίου, αλλά αυτό δεν είναι μπλόφα» δήλωσε ο Γιώργος Παγουλάτος, καθηγητής στην ΑΣΣΟΕ.
Πολιτικός του συντηρητικού χώρου κατήγγειλε τη Δευτέρα την απειλή της χρεοκοπίας, λέγοντας πως είναι πιθανό να οδηγήσει στην επιβολή κεφαλαιακών έλεγχων αν δεν υπάρξει συμφωνία ως το Σαββατοκύριακο. «Μπορεί να δούμε να επαναλαμβάνεται ό,τι συνέβη στην Κύπρο αν δεν υπάρξει συμφωνία» είπε η Ντόρα Μπακογιάννη, πρώην υπουργός Εξωτερικών, αναφερομένη στην κατάρρευση των κυπριακών τραπεζών το 2013 και στο bail-in των καταθέσεων.
Η Αριστερή Πλατφόρμα, η επίσημη εσωτερική αντιπολίτευση, ζήτησε πιο σκληρές δράσεις «σε περίπτωση που οι πιστωτές συνεχίσουν τον εκβιασμό», αναφερόμενη στην άρνηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να αφήσει την Αθήνα να συνεχίσει την έκδοση βραχυπρόθεσμων εντόκων χωρίς συμφωνία.
«Η μάχη στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται ανάμεσα στους πραγματιστές και σε όσους θέλουν να αναλάβουν το ρόλο του πολέμιου της λιτότητας, τον οποίο αναμένεται να χάσει ο κ. Τσίπρας» είπε ο Mujtaba Rahman, επικεφαλής ευρωπαϊκής ανάλυσης στην Eurasia group.
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, ηγέτης της Αριστερής Πλατφόρμας και υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, επέκρινε τα σχέδια της κυβέρνησης να συνεχίσει τις ιδιωτικοποιήσεις, παρά τις αντίθετες προεκλογικές υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ίδιος άφησε να εννοηθεί πως η Ελλάδα θα έπρεπε να εξετάσει μια αποχώρηση από το ευρώ αν οι πιστωτές συνέχιζαν την πολιτική τρομοκρατίας
Οι χορτάτοι της… Ζιμπάμπουε
Οι μεν, οι εκπρόσωποι του πολιτικού συστήματος που οδήγησε τον ελληνικό λαό στα Τάρταρα της χρεοκοπίας, διατείνονται ότι αν δεν συνεχίσουμε να πληρώνουμε το ΔΝΤ και τα κάθε λογής αρπακτικά των «αγορών», τότε – όπως είπε η κυρία Μιράντα Ξαφά - θα γίνουμε «Ζιμπάμπουε»…
Οι δε, της κυβέρνησης, διατείνονται ότι συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις με τους «θεσμούς» αναζητώντας έναν «έντιμο συμβιβασμό», όπου σαν «έντιμη» ορίζεται μια συμφωνία βάσει της οποίας θα συνεχίζουμε να πληρώνουμε το ΔΝΤ και τα ίδια αρπακτικά…
Γιατί, όμως, «πρέπει» να πληρώνουμε; Ποιους «πρέπει» να πληρώνουμε; Μέχρι πότε και πόσα «πρέπει» να πληρώσουμε;
Ως προς το τελευταίο, το μέχρι πότε και πόσα πρέπει να τους πληρώνουμε, τα τελευταία στοιχεία του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους είναι αποκαλυπτικά: Η αποπληρωμή του ελληνικού δημόσιου χρέους που ξεπερνά τα 312,5 δισ. ευρώ, με τα έως σήμερα δεδομένα, χωρίς δηλαδή να υπολογίζεται ένας νέος δανεισμός ή κάποια νέου τύπου «αναδιάρθρωση», εκτείνεται μέχρι το 2057!
Ούτε λίγο ούτε πολύ, δηλαδή, η Ελλάδα έχει υποθηκευτεί για τα επόμενα 40 και πλέον χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
- Από τώρα και μέχρι το τέλος του 2015 η Ελλάδα καλείται να πληρώσει σε τόκους και χρεολύσια το τρομακτικό ποσό των 16,2 δισ. ευρώ.
- Μέχρι το 2020 το ποσό φτάνει τα 56,383 δισ. ευρώ.
- Και το διάστημα από το 2021 μέχρι το 2030 τα ποσό εκτινάσσεται στα 75 δισ. ευρώ!
Ο κ. Σόρος είναι ο επιφανής «επενδυτής» που το Σεπτέμβρη του 1992 επιτέθηκε ως γνήσιο αρπακτικό στη στερλίνα της Αγγλίας, εξοικονομώντας» για τον εαυτό του και τους κεφαλαιούχους πελάτες του μερικά δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία βεβαίως φορτώθηκαν - με τη μορφή του χρέους - πάνω στις πλάτες των Βρετανών εργαζομένων.
Στη δουλειά του κ. Σόρος βασικό προτέρημα είναι ο κυνισμός. Όταν οι πολιτικοί υπηρέτες του κεφαλαίου δήλωναν ότι η πρωταγωνιστική εμπλοκή του ΔΝΤ στην «αντιμετώπιση της κρίσης» στοχεύει στην οικοδόμηση ενός «καλού», «δημοκρατικού», «δικαιότερου» καπιταλισμού, ο κυνισμός του Σόρος έβαζε τα πράγματα στη θέση τους:
«Στην περίπτωση κρίσης - έγραφε ο Σόρος στο βιβλίο του με τίτλο «Για την Παγκοσμιοποίηση» - οι δανειστές μπορούν να ευελπιστούν ότι το ΔΝΤ θα τους διασώσει».
Όπως βλέπουμε, τύποι σαν τον Σόρος δεν μασάνε τις κουβέντες τους. Δεν χαραμίζουν τον χρόνο τους για να λένε κουραφέξαλα περί «σωτηρίας» των λαών. Το όλο θέμα, μας διαβεβαιώνει, έχει να κάνει με τη διάσωση των δανειστών και όχι των δανειζομένων.
Η απόδειξη της αλήθειας αυτής ήρθε στο φως το 2013. Ήταν τότε που η εφημερίδα «Wall Street Journal» αποκάλυψε τις συζητήσεις στο εσωτερικό του ΔΝΤ, όπου ήδη από το 2010 ήταν δεδομένο ότι η εμπλοκή του στην υπόθεση της Ελλάδας και τα δάνεια προς τη χώρα μας θα έπρεπε να εκληφθούν «όχι ως διάσωση της Ελλάδας (…) αλλά ως διάσωση των ιδιωτών κατόχων χρέους στην Ελλάδα, κυρίως των ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων».
Πέντε χρόνια αργότερα τα πράματα είναι ξεκάθαρα: Στην έκθεση που συνέταξε προς μηνός η βρετανική οργάνωση «Jubilee Debt Campaign» (Λεωνίδας Βατικιώτης, «Επίκαιρα») τονίζεται ότι:
- Από τα 252 δισ. ευρώ των μνημονιακών δανείων, τα 231,9 δισ. ευρώ (δηλαδή το 92% των δανείων) επέστρεψαν στους δανειστές είτε για την αποπληρωμή παλιότερων δανείων (149,2 δισ. ευρώ), είτε για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών (48,2 δισ. ευρώ), είτε για την αποζημίωση των ιδιωτών κατόχων ομολόγων (34,5 δισ. ευρώ).
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Βαρουφάκη, η Ελλάδα το τελευταίο τετράμηνο έχει καταβάλει στο ΔΝΤ πάνω από 6,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το ποσό -για το ίδιο διάστημα- ανέρχεται στα 8 δισ. ευρώ. Όσο για τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη, τα χρήματα που έχει πληρώσει η χώρα σε δανειστές και τοκογλύφους από πέρυσι ανέρχονται στα 17 δισ. ευρώ.
Τον περασμένο Οκτώβρη το ΚΚΕ κατέθεσε πρόταση νόμου στη Βουλή για την επαναφορά της 13ης και της 14ης σύνταξης. Όπως απάντησε το Γενικό Λογιστήριο, η ετήσια οικονομική δαπάνη για την επιστροφή της 13ης και της 14ης σύνταξης, όπως πρότεινε το ΚΚΕ, ανέρχεται στα 3 δισ. ευρώ.
Με άλλα λόγια: Αν η Ελλάδα δεν πλήρωνε το ΔΝΤ, θα είχε εξασφαλίσει την επιστροφή στους γέροντες της 13ης και της 14ης σύνταξης για 2 χρόνια (σύμφωνα με τα λεγόμενα Βαρουφάκη), για σχεδόν 3 χρόνια (σύμφωνα με τα λεγόμενα Τσίπρα), για σχεδόν 6 χρόνια (σύμφωνα με τα λεγόμενα Φίλη).
Συμπέρασμα τρίτο: Κυκλοφορούν ανάμεσά μας εκείνοι που ισχυρίζονται ότι αν οι κυβερνήσεις επέλεγαν να επιστρέφουν τα κλεμμένα στους γέροντες και όχι να πληρώνουν το ΔΝΤ, τότε η Ελλάδα θα είχε υποστεί πιστωτικό γεγονός και θα γινόταν… Ζιμπάμπουε. Οι συγκεκριμένοι, βουτηγμένοι καθώς είναι μέσα στον ευρωλιγουρισμό τους και χορτασμένοι καθώς είναι από το παντεσπάνι τους, προφανώς δεν έχουν ακούσει τίποτα για το πιστωτικό γεγονός που βιώνουν τα 6,5 εκατομμύρια του λαού της Ελλάδας (και όχι της Ζιμπάμπουε) που ζουν σε συνθήκες φτώχειας και ανέχειας.
email: mpog@enikos.gr
25 Μαΐ 2015
Αγάπη είναι ό,τι έχεις μάθει απ” τους γονείς σου!
Ας υποθέσουμε πως η ζωή μας είναι βασισμένη σε μία σειρά μοτίβων, κινήσεων και αντιδράσεων που έχουν τις ρίζες τους στην παιδική μας ηλικία. Ας υποθέσουμε ότι αν η παιδική μας ηλικία έχει υπάρξει, με οποιονδήποτε τρόπο, δυσλειτουργική, αυτή την οικεία δυσλειτουργία θα βαλθούμε να ψάχνουμε και στην υπόλοιπη ζωή μας. Ας υποθέσουμε, τέλος, ότι όλες αυτές οι διεργασίες είναι υποσυνείδητες και ότι, ως εκ τούτου, βρισκόμαστε πάντα να αναρωτιόμαστε γιατί μας τυχαίνουν όλοι οι τεμπέληδες/εγωιστές/αγενείς ή όλες οι κακομαθημένες/άπιστες/ακοινώνητες. Αυτή λοιπόν είναι η περίληψη στο βιβλίο της ζωής όλων μας. Ας προχωρήσουμε τώρα στην εισαγωγή. Όπως συνήθως, όλα ξεκινάνε από την παιδική ηλικία.
Σύμφωνα με όλες τις θεωρίες, ο τρόπος με τον οποίο σχετίζεται ένα βρέφος και αργότερα ένα παιδί με τους γονείς του και οι τρόποι με τους οποίους αυτοί ανταποκρίνονται, θα γίνουν αργότερα οι τρόποι με τους οποίους σχετίζεται με τον κόσμο που τον περιβάλλει. Για τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους τα μωρά εξαρτώνται αποκλειστικά από τους γονείς για όλες τους τις ανάγκες. Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν κάποιοι γονείς είναι ότι πιστεύουν πως με το να αφήσουν ένα μωρό 3, 4 μηνών να κλαίει, αυτό θα μάθει κάποια στιγμή να είναι αυτάρκες και θα σταματήσει να ενοχλεί. Ένα μωρό αυτής της ηλικίας, αν αφεθεί να κλαίει, πράγματι κάποια στιγμή θα σταματήσει, όχι όμως επειδή ξαφνικά δεν επιθυμεί ή δεν έχει την ανάγκη που είχε όταν ξεκίνησε. Θα σταματήσει επειδή έχει λάβει ένα μήνυμα που του λέει ότι κανένας δεν είναι εκεί για να καλύψει τις ανάγκες του. Όταν ολόκληρος ο κόσμος του δε, είναι οι γονείς του, αυτό μεταφράζεται σε μία απόλυτη έλλειψη εμπιστοσύνης, το μωρό θα αποτραβηχτεί, θα σωπάσει και οι γονείς θα το μεταφράσουν ως επιτυχημένη μέθοδο πειθαρχίας για να μη γίνει το μωρό κακομαθημένο.
Όμως, ένα παραμελημένο παιδί, θα γίνει ένας εξαρτητικός ενήλικας, χωρίς εμπιστοσύνη στον εαυτό του, με ένα σκεπτικό που λέει ‘Αφού δεν ενδιαφέρονται για μένα, μάλλον είμαι/κάνω κάτι λάθος’, και χωρίς εμπιστοσύνη προς τους άλλους, με μία αντίστοιχη πεποίθηση που λέει ‘Η εμπιστοσύνη μου θα προδοθεί, η ανάγκη μου δε θα καλυφθεί.’ Στην ηλικία μεταξύ 12 και 18 μηνών, ένα ασφαλές παιδί, που νιώθει πως οι περισσότερες ανάγκες του καλύπτονται και υπάρχει μία σταθερή και ασφαλής βάση, θα αρχίσει να εξερευνά τον κόσμο, κάνοντας όλο και περισσότερα βήματα προς το άγνωστο, πριν επιστρέψει στην ασφάλεια της μαμάς ή/και του μπαμπά. Ένα παιδί όμως που δεν έχει νιώσει αυτή τη σιγουριά, θα παραμένει πάντα κοντά στους γονείς, θα φοβάται να κοινωνικοποιηθεί και γενικά θα αποφεύγει οποιαδήποτε εξερεύνηση μπορεί να διακινδυνεύσει την παρουσία των γονιών του. Και κάπως έτσι δημιουργούμε σχέσεις που είναι λάθος για τον ψυχισμό μας, εφ’όσον οι άνθρωποι ακολουθούμε μοτίβα που έχουμε βιώσει στη διάρκεια της ζωής μας και τα αναπαράγουμε με συνέπεια ώστε να μπορούμε να παραμείνουμε σε αυτό που γνωρίζουμε πώς να το διαχειριστούμε, στο οικείο.
Έτσι, μία γυναίκα που ως παιδί κακοποιείτο σωματικά ή σεξουαλικά ή που παρατηρούσε τους γονείς να παίζουν ξύλο, θα επιλέξει να είναι σε μία σχέση με κάποιον με τον οποίο μπορεί να επαναλάβει αυτό το σενάριο. Και ενώ γνωρίζω πως η λέξη ‘επιλέξει’ ίσως σας ακούγεται παράδοξη, γιατί ποιος θα επέλεγε να είναι σε σχέση με κάποιον που τον χτυπάει ή τον προσβάλλει, τη χρησιμοποιώ γιατί ο μηχανισμός επιλογής λειτουργεί ασυνείδητα και έτσι γίνεται σχεδόν μία ανάγκη. Οι ανάγκες είναι, στο συγκεκριμένο παράδειγμα, συνήθως δύο: Αφ’ενός, πρέπει να επιλέξω να είμαι σε μία κατάσταση που γνωρίζω και άρα μπορώ να τη διαχειριστώ. Δεύτερον, είμαι σίγουρη ότι δεν αξίζω, γιατί αν άξιζα δε θα με έδερναν οι γονείς μου. Εφ’όσον δεν αξίζω, σίγουρα δε θα μπορέσω να κάνω μία όμορφη, υγιή σχέση οπότε δε χρειάζεται καν να το προσπαθήσω. Είναι μία ακριβής αναπαραγωγή του οικογενειακού περιβάλλοντος και των δυσλειτουργιών του και χωρίς κάποια βοήθεια, είναι δύσκολο να απεμπλακεί κάποιος.
Ο τρόπος με τον οποίο έχουμε μάθει να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας προς τους γονείς μας και ο τρόπος με τον οποίο αυτοί ανταποκρίνονται, επίσης θα μας κυνηγάει για πάντα – ή τουλάχιστον για όσο καιρό αρνούμαστε να μπούμε σε θεραπεία! Αν οι γονείς μας, μας έμαθαν ότι ο θυμός μας δεν είναι αποδεκτός, με το να μας αγνοούν ή να μας τιμωρούν για αυτόν, εμείς θα περάσουμε τη ζωή μας, όχι χωρίς να βιώνουμε θυμό (κάτι τέτοιο είναι αδύνατο) αλλά βιώνοντας τον παθητικά-επιθετικά. Αυτό θα μεταφραστεί σε αντιδράσεις λίγο πολύ γνωστές σε όλους μας, δηλαδή παρακράτηση σεξουαλικών επαφών (η αγαπημένη τιμωρία των γυναικών) ή ανεπάρκεια σε δουλειές του σπιτιού ή λοιπές υποχρεώσεις (η αγαπημένη τιμωρία των ανδρών) μέχρι να γίνει μία έκρηξη από τη μία ή και τις 2 πλευρές. Δυστυχώς όμως, όταν φτάσει το ζευγάρι στο σημείο της έκρηξης, είναι πολύ λίγα αυτά που μπορούν να διασωθούν. Χρήσιμο είναι λοιπόν να προλαμβάνουμε τέτοιες καταστάσεις, είτε με συζητήσεις με το/τη σύντροφό μας, είτε, αν αυτές φαίνονται αδιέξοδες, με τη βοήθεια ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας.
Αντωνία Αντωνά
Σύμβουλος Ψυχικής υγείας και Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια
Ομήρου 2, Κηφισιά
Τηλέφωνο: 6944-757122
*Πηγή εικόνας: Buzzfeed.com
Οι Ελληνες και οι σύνοικοί τους λαοί
Σ’ αυτήν την πόλη του ποιήματος και της Ιστορίας, που αποτελείται 100% από Ελληνες, ο Κάννερ, Εβραίος που, φανταζόμαστε, γεννήθηκε εδώ κι εδώ πάει σχολείο, χαρακτηρίζεται από τον Πατρίκιο (ευθύς εξαρχής και απολύτως δίκαια) Ελληνας. Το ίδιο και ο συμπολεμιστής της ελευθερίας, ο Αρμένης με το ελληνικό όνομα. Αυτό είναι το αυτονόητο για τον ποιητή. Και δεν του χρειάζεται κανένα επιχείρημα για να πείσει ότι δεν είναι λιγότερο Ελληνες οι μη χριστιανοί Ελληνες, ούτε οι Ελληνες με αρμενική –ή όποια άλλη– καταγωγή.
Τα αυτονόητα της ποίησης όμως σπανιότατα είναι και αυτονόητα της κοινωνίας ή της επίσημης πολιτείας, που πορεύονται με βάση το «δίκαιο του αίματος». Και οι «καθαρόαιμοι» Ελληνες –όχι όλοι, πάντως πολλοί, μάλλον οι περισσότεροι– δεν έβλεπαν πάντα με καλό μάτι τους συνοίκους τους λαούς. Ετσι, συνοίκους, τους χαρακτηρίζει ο Νικόλαος Κοντοσόπουλος στο δοκίμιο «Οι Ελληνες και οι άλλοι», δημοσιευμένο στην «Επετηρίδα του Κέντρου Ερεύνης του Ελληνικού Λαογραφικού Αρχείου» της Ακαδημίας Αθηνών (τόμ. ΚΘ΄-Λ΄, 2004). Γράφει: «Σύνοικοι των Ελλήνων λαοί ή εθνικές / γλωσσικές ομάδες ήσαν και σε πολύ μικρότερα αριθμητικά ποσοστά εξακολουθούν να είναι οι Βλάχοι (Ελληνες “λατινόφωνοι”), οι Αθίγγανοι, οι Εβραίοι, οι Αρβανίτες, οι Αρμένιοι και οι σλαβόφωνοι (Ελληνες εκσλαβισθέντες γλωσσικά). [...] Οι Εβραίοι ήσαν και αυτοί [όπως οι Αθίγγανοι] σχεδόν παντού (το μεγαλύτερο ποσοστό στην πόλη της Θεσσαλονίκης). Οι Αρμένιοι, κυρίως πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922, εγκατεστάθησαν σε αστικά κέντρα της χώρας».
Οσον αφορά τους Αθίγγανους, και πλέον Ρομά (αλλά πάντα Γύφτους, με την πιο υβριστική χροιά της λέξης), τα βαθύτερα αισθήματα αποκαλύπτει η κυρίαρχη τηλεοπτική εικόνα τους: εκ φύσεως παραβατικοί, απαγωγείς παιδιών, χασισοπότες και εσχάτως δολιοφθορείς της αλυσίδας της ανακύκλωσης, μια και σπεύδουν να μαζέψουν πρώτοι τα αλουμινόκουτα. Για τους Εβραίους, το επεισόδιο της Καβάλας έδειξε πολλά για τη χρόνια δυσανεξία μας απέναντί τους, τάχα επειδή απειλούν να μας «υποκλέψουν» τον τίτλο του «περιούσιου λαού». Η αναβολή την ύστατη στιγμή των αποκαλυπτηρίων του μνημείου για τους 1.484 Εβραίους Ελληνες της πόλης που στάλθηκαν στους θαλάμους αερίων, προσέβαλε τη μνήμη και των θυμάτων και των πολλών χριστιανών που κινδύνεψαν στην Κατοχή προσπαθώντας να σώσουν Εβραίους συμπατριώτες τους. Και φανέρωσε ότι και τους νόμους του αίματος, μεροληπτικά τους εφαρμόζουμε. Για την Ελλάδα και την ελευθερία έδωσαν το αίμα τους, στα βουνά του πολέμου και της Αντίστασης ή στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, χιλιάδες Ελληνοεβραίοι, αυτό όμως δεν πείθει τους εθνικούς μας μικροβιολόγους, όσους πολιτεύονται διακινώντας το μύθο ότι «οι Εβραίοι συνωμοτούν μονίμως εναντίον μας».
Για τη μοίρα των εν Ελλάδι Αρμενίων αντλώ από το δοκίμιο «Ο “επαναπατρισμός” των Αρμενίων προσφύγων της Ελλάδας την περίοδο 1920-1948» του Αρμενουί Στεπανιάν, το οποίο αποτελεί τμήμα ενός εξαιρετικού τόμου που εκδόθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη από το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας και Εθνογραφίας της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών της Δημοκρατίας της Αρμενίας και τον εκδοτικό οίκο Κ. & Μ. Αντ. Σταμούλη. Τίτλος του συγγράμματος «Από το Αραράτ στον Ολυμπο: θέματα αρμενικής λαογραφίας». Επιμελητές του ο Μ.Γ. Σέργης, ο Ελ. Κ. Χαρατσίδης και η Γαρυφαλλιά Γ. Θεοδωρίδου.
Γράφει ο Στεπανιάν: «Μεταξύ των ετών 1921-1923 υπολογίζεται ότι μετανάστευσαν στην Ελλάδα από τη Μ. Ασία περίπου 120 χιλιάδες Αρμένιοι. Μαζί τους μεταφέρθηκαν και χιλιάδες ορφανά Αρμενόπουλα (περίπου 17.520). [...] Οι εγκατασταθέντες (όπως όλοι οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής) αντιμετώπισαν προβληματικές συνθήκες διαβίωσης σε παραπήγματα και φτωχικές συνοικίες της περιφέρειας των μεγάλων πόλεων, γι’ αυτόν τον λόγο, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, το 40% εξ αυτών εγκατέλειψε την Ελλάδα με προορισμό άλλες χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία κ.ά.). [...] Διάφοροι νόμοι που θέσπισε η ελληνική κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 1923 όριζαν ότι όλοι οι ξένοι πρόσφυγες, ανάμεσά τους και οι Αρμένιοι, έπρεπε να εγκαταλείψουν την επαγγελματική τους στέγη. Με λίγα λόγια, έπρεπε να αφήσουν τις εργασίες τους και να μείνουν άνεργοι. Ετσι, πολλοί Αρμένιοι εργάτες σε εργοστάσια, έμποροι, δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι παρέδωσαν την επαγγελματική τους ιδιότητα στους Ελληνες ομότυχούς τους πρόσφυγες, που είχαν εκπατρισθεί μαζί από τη Μ. Ασία».
Αν δεχτούμε ότι οι παροιμίες, ακόμα κι αν δεν αποτελούν αναμφίλεκτη επιτομή των αντιλήψεων κάθε λαού για τους άλλους και τον εαυτό του, κάτι δείχνουν για τη νοοτροπία του, θα διαπιστώσουμε, βλέποντας όσες έπλασαν οι Ελληνες για τους τρεις «συνοίκους» του, πόσο παλιό και ριζωμένο είναι το πρόβλημα. «Αρμένην έχεις φίλον; κάλλιον εχθρόν ου θέλεις» αποθησαυρίζει στις «Παροιμίες» του ο Ν.Γ. Πολίτης, δίνοντας μάλιστα μια αμφισβητήσιμη απαλλακτική εξήγηση: «Το γένος των Αρμενίων εδυσφημείτο υπό των Βυζαντινών ως ύπουλον και κακόηθες, τα αίτια δε των κατηγοριών τούτων ουδεμία χρεία παρίσταται ν’ αναζητηθώσιν εις φυλετικόν ανταγωνισμόν, ως φρονεί ο Κρουμβάχερ, αλλ’ ίσως μάλλον εις ακριβείς μακροχρονίους παρατηρήσεις του ήθους και του χαρακτήρος των Αρμενίων». Στο λήμμα «Γύφτος», πάμπολλα τα ευρήματα, όλα τους απαξιωτικά. Ενα μόνο εδώ: «Ο γύφτος κι άγιος να γινεί, πάλι γυφτιάς μυρίζει». Το ίδιο και για τους Εβραίους: «Αλάργα από Βριό κι από σκυλί» («διότι αμφότεροι είναι ακάθαρτοι»).
Ευτυχώς, το λαϊκό πνεύμα, όπως φαίνεται και στα δημοτικά τραγούδια, διασώζει την αυτοκριτική του τιμιότητα και δεν καταντάει φανατικά μονόπλευρο. Δείγμα μια παροιμία του 17ου αιώνα: «Ο Θεός να μας φυλάγει από Σαλονικό Εβραίο, από Αθηναίο Ρωμιό κι από Εγριπιώτη Τούρκο». Δεν θα ’ταν άσχημο να μας διδάξει η αυτοσαρκαστική προθυμία του.
ΣΟΚ στους απανταχού αντικομμουνιστές: Σοβιετία κατάντησε την Πάτρα ο δήμαρχος Κ.Πελετίδης!
Γρηγόρης Λαμπράκης: Πριν από 52 χρόνια
το κράτος που δήλωνε ότι οι «Νέοι Παρθενώνες» του χτίζονταν στη Μακρόνησο, που η δημοκρατία του ήταν τόσο απαράμιλλη ώστε στις εκλογές του ψήφιζαν ακόμα και τα «δέντρα»,
το κράτος που τέσσερα χρόνια αργότερα θα παραχωρούσε την διαχείριση των υποθέσεων της ολιγαρχίας στους Παττακούς, στους Παπαδόπουλους, στους Ντερτιλήδες και στους Μάλλιους,
το κράτος που ο πολιτικός του υπόκοσμος είχε πάντα δοσοληψίες με τον κανονικό υπόκοσμο των Γκοτζαμάνηδων, πριν από 52 χρόνια θα χρησιμοποιούσε ένα ακόμα εργαλείο «εκδημοκρατισμού» και «σωφρονισμού»: Τα τρίκυκλα…
ΟΜΙΛΗΤΗΣ ο βουλευτής της Αριστεράς, ο Γρηγόρης Λαμπράκης. Η εκδήλωση έχει οριστεί για τις 7.30 μ.μ. Γύρω από το χώρο της εκδήλωσης η τρομοκρατία ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Τραμπούκοι και Αστυνομία προσπαθούν να ματαιώσουν την εκδήλωση.
ΩΡΑ 8.20 μ.μ. Ο Λαμπράκης ξεκινά από το ξενοδοχείο που διαμένει για να φτάσει στο χώρο της εκδήλωσης. Στη διαδρομή, σε μια απόσταση μόλις 80 μέτρων, δέχεται την πρώτη επίθεση από παρακρατικούς. Οι χωροφύλακες απλώς παρακολουθούν...
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ εισέρχεται στο χώρο της εκδήλωσης. Παρακρατικοί και τραμπούκοι λιθοβολούν το χώρο της συγκέντρωσης. Η Αστυνομία παρακολουθεί...
Ο ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ διακόπτει την ομιλία του. Καταγγέλλει ευθέως «σχέδιο δολοφονικής απόπειρας» εναντίον του. Καθιστά υπεύθυνη την κυβέρνηση και τις αρχές. Η Αστυνομία απλώς παρακολουθεί...
ΩΡΑ 10.15 μ.μ. Ο Λαμπράκης κατεβαίνει από την αίθουσα της συγκέντρωσης. Η κυκλοφορία στο δρόμο έχει απαγορευτεί. Παντού βρίσκονται ασφαλίτες και χωροφύλακες. Κινείται προς το ξενοδοχείο. Απόσταση 80 μέτρα. Σε απόσταση 8 μέτρων από το βουλευτή ακούγεται το μαρσάρισμα μοτοσικλέτας. Ο οδηγός του τρίκυκλου, με σκεπασμένο τον αριθμό, πέφτει πάνω του. Ο συνεργός του στην καρότσα χτυπά το βουλευτή στο κεφάλι. Τον ρίχνουν στην άσφαλτο. Στο σημείο σχηματίζεται μια λίμνη αίματος ανάμεικτη με εγκεφαλικά υγρά...
Η μάχη που έδωσε ο Λαμπράκης στην εντατική κράτησε 5 μέρες. Ήταν άνιση. Τα ξημερώματα της 27 Μάη του 1963, ο υφηγητής της Ιατρικής, ο πρωταθλητής στους στίβους, ο μάρτυρας της Ειρήνης και της Δημοκρατίας, ο βουλευτής της Αριστεράς, ο Γρηγόρης Λαμπράκης, αφήνει την τελευταία του πνοή.
Οι πολιτικοί αυτουργοί του ειδεχθούς εγκλήματος ουδέποτε τιμωρήθηκαν. Όσο για τους φυσικούς αυτουργούς της δολοφονίας αποφυλακίστηκαν επί χούντας…
email: mpog@enikos.gr
24 Μαΐ 2015
Τι σημαίνει τύπωμα χρήματος