Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
16 Απρ 2016
«Η ζωή μπορεί να είναι ελεύθερη και ωραία»
Πρόσφυγες ή οικονομικοί μετανάστες; Οι Ευρωπαίοι στην Αμερική από το 1836 ως το 1914 0
Εναλλακτικά, στοχεύει στο να εξαιρέσει από το αντιμεταναστευτικό μένος των Ευρωπαίων και τις κατασταλτικές πολιτικές της Ευρώπης ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων. Έτσι, δικαιολογεί και κατά συνέπεια διαδίδει στην ευρωπαϊκή κοινωνία το μένος προς τους υπόλοιπους. Σε κάθε περίπτωση, η βάση της επιχειρηματολογίας είναι ότι οι οικονομικοί μετανάστες δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες για φιλοξενία όπως οι πρόσφυγες.
Δεν είναι βέβαια τα νεοφασιστικά κι ακροδεξιά σχήματα αυτά που έχουν το μονοπώλιο ενός τέτοιου διαχωρισμού και τέτοιων συμπερασμάτων. Δεν είναι μόνο αυτοί πεπεισμένοι ότι οικονομικοί μετανάστες λέγονται όσοι φεύγουν από τις χώρες τους με στόχο να εκμεταλλευτούν και να επιτεθούν με μίσος στις αξίες, στον ανθρώπινο και υλικό πλούτο της Ευρώπης. Σε όλη την Ευρώπη τα αντιδραστικότερα κομμάτια του πληθυσμού κερδίζουν έδαφος και οι σκέψεις και επιθυμητές πολιτικές τους περνάνε γρήγορα στα συντηρητικά, νεοφιλελεύθερα και σοσιαλδημοκρατικά κόμματα και στις κρατικές πολιτικές. Αυτές με τη σειρά τους γίνονται πολιτικές, ρητορικές και διαχωρισμοί επιβαλλόμενοι από την ΕΕ, την κατ’ ευφημισμόν Ένωση των ευγενέστερων αξιών των Ευρωπαίων.
Μία σύντομη και σίγουρα όχι αρκετά περιεκτική υπενθύμιση στο θέμα των οικονομικών μεταναστών αμφισβητεί αυτόν τον διαχωρισμό σε οικονομικούς μετανάστες και πρόσφυγες σε ό,τι αφορά στις ανάγκες τους και στα δικαιώματά τους.
Από το 1836 ως το 1914 υπολογίζεται ότι 30 εκατομμύρια άνθρωποι από όλη την Ευρώπη (ενδεικτικά και μόνο: Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Γαλλία κοκ) μεταναστεύουν στις ΗΠΑ -ενώ εκατομμύρια άλλοι εγκαθίστανται στη Ν. Αφρική, στην Αυστραλία, στη Νέα Ζηλανδία, στον Καναδά και στην Αργεντινή. Πέντε εκατομμύρια από αυτούς περνάνε στις ΗΠΑ μέσω της Αγγλίας, πάνω από δύο εκατομμύρια κάνουν ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Χαλ (από όπου και η φωτογραφία) και στις γύρω περιοχές της βορειοανατολικής Αγγλίας.
Ο λόγος για τον οποίο αφήνουν την Ευρώπη είναι (τι άλλο;) η αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής με περισσότερες ευκαιρίες και περισσότερες ελευθερίες. Στην Ευρώπη ο αγροτικός και εργατικός κόσμος βρίσκονται σε πραγματική ανέχεια εξαιτίας της εκμετάλλευσης, της αύξησης του πληθυσμού, του λιμού και της εκβιομηχάνισης ενώ πολλά θρησκευτικά και πολιτικά καθεστώτα απειλούν τις ελευθερίες. Για παράδειγμα, η κυριαρχία της αποικιοκρατικής Αγγλίας πάνω στην Ιρλανδία δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες εκμετάλλευσης για τους Ιρλανδούς αγρότες, συνδυάζεται με τον «λιμό της πατάτας» (που αφήνει χιλιάδες νεκρούς στην Ευρώπη αλλά κορυφώνεται στην Ιρλανδία) και εξοντώνει τον πληθυσμό. Από τα οχτώ εκατομμύρια Ιρλανδών μένουν έξι. Ένα εκατομμύριο περίπου πεθαίνουν από την πείνα και τις αρρώστιες και ακόμα ένα εκατομμύριο μεταναστεύει στις ΗΠΑ.
Αντί υποδοχής, οι μετανάστες αντιμετωπίζονται με τον χειρότερο τρόπο από τους κατοίκους των ΗΠΑ. Οι δουλειές που βρίσκουν είναι κατά κύριο λόγω χαμηλόμισθες και η ανάγκη τους για εργασία δημιουργεί την ευκαιρία στους εργοστασιάρχες να αποκομίζουν υψηλότερα κέρδη προσφέροντας χαμηλότερους μισθούς. Αναλάμβαναν τα σκληρότερα επαγγέλματα και τα λιγότερο επιθυμητά από τους ντόπιους πληθυσμούς. Μερικά από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στη Νέα Υόρκη γίνονται χάρη στα εργατικά χέρια των Ευρωπαίων.
Η φτώχεια τους όμως και σαν συνέπεια η εκμετάλλευσή τους στο όνομα του κέρδους τούς κάνει μισητούς και το μίσος αυτό ντύνεται γρήγορα με θρησκευτικά ιδεολογήματα περί διαφορετικότητας. Στις αμερικανικές πολιτείες-προορισμούς των μεταναστών στήνονται αντιμεταναστευτικές οργανώσεις που βρίσκουν ιδιαίτερη απήχηση. Ιδρύεται το κίνημα που μένει γνωστό ως Know Nothing (λόγω τις μυστικότητάς του), το οποίο πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι μετανάστες έχουν έρθει στην Αμερική για να καταστρέψουν τις δημοκρατικές αξίες της αμερικανικής κοινωνίας μιας κι ελέγχονται από τη θρησκευτική εξουσία του Πάπα.
Οι τότε Αμερικανοί «πατριώτες» και «πραγματιστές» βασίζουν μια τέτοια λογική πάνω στο γεγονός ότι το Βατικανό εκείνης της εποχής είναι συντηρητικό κι υποστηρικτικό των πιο σκληρών μοναρχιών της Ευρώπης ενώ αποκηρύσσει τις δημοκρατικές κατακτήσεις στις ΗΠΑ. Με αυτά τα λογικά άλματα, το κίνημα Know Nothing στις ΗΠΑ αποκτά πολιτική εκπροσώπηση και γρήγορα κερδίζει την εξουσία σε πολλές πολιτείες. Στις πρώτες πολιτικές που εφαρμόζει είναι φυσικά ο σκληρός περιορισμός του δικαιώματος των μεταναστών στην εργασία, ενώ ήδη υπάρχουν στις ΗΠΑ επιγραφές που αναφέρουν για παράδειγμα ότι οι Ιρλανδοί δεν χρειάζεται καν να μπουν στον κόπο να ψάξουν για δουλειά.
Παράλληλα βέβαια με αυτές τις δύσκολες συνθήκες που υποφέρουν εκατομμύρια Ευρωπαίοι στην προσπάθειά τους να φύγουν για την Αμερική και να ζήσουν εκεί, στην Ευρώπη στήνεται μια κερδοφόρα επιχείρηση μεταφοράς. Εταιρείες πλοίων και τρένων ρίχνονται στον ανταγωνισμό όχι μόνο μεταξύ αλλά και εντός των ίδιων των χωρών. Χαρακτηριστικός είναι ο ανταγωνισμός εταιρειών ανάμεσα στη νότια και στη βόρεια Αγγλία. Ένας τέτοιος ανταγωνισμός βέβαια, ενώ αποφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη στους ισχυρότερους νόμιμους «διακινητές» της εποχής, αργεί χαρακτηριστικά να ευνοήσει τις συνθήκες μεταφοράς των ανθρώπων από την Ευρώπη στις ΉΠΑ.
Σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, οι αγγλικές κερδίζουν τη μεγάλη μερίδα της «αγοράς» παρόλο που οι συνθήκες μεταφοράς και η συμπεριφορά των πληρωμάτων είναι συνήθως άθλιες. Ο λόγος της επικράτησης των αγγλικών εταιρειών είναι τα υψηλά ποσοστά Άγγλων και Ιρλανδών που μεταναστεύουν αλλά και των Βορειοευρωπαίων που προτιμούν να φτάσουν στις ΗΠΑ μέσω Αγγλίας. Έτσι, λόγω της μεγάλης πληρότητας, οι αγγλικές εταιρείες κατορθώνουν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι μετανάστες έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ακόμα και αυτές τις χαμηλότερες τιμές. Έτσι, πολλοί ταξιδεύουν χάρη στην οικονομική βοήθεια κάποιων πρωτοβουλιών αλληλεγγύης που εμφανίζονται σε Ευρώπη κι Αμερική.
Λόγω του τεράστιου όγκου των Ευρωπαίων μεταναστών που διασχίζει την Αγγλία, ιδρύονται κατά τόπους αρχές με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την επιβολή κανόνων υγιεινής. Οι αρχές θορυβημένες από τις συνθήκες μεταφοράς των μεταναστών -που υπάρχει φόβος ότι θα επηρεάσουν τη δημόσια υγεία των πόλεων διέλευσης- άρχιζουν να επιβάλλουν ελέγχους στα πλοία και στα τρένα. Σύμφωνα με τα αρχεία τέτοιων ελέγχων, όπως σημειώνει ο καθηγητής Nicholas J. Evans, «οι μετανάστες ταξιδεύουν σαν δεύτερης κατηγορίας επιβάτες, για την ακρίβεια πιο πολύ σαν ζώα παρά σαν άνθρωποι».
Σε αναρίθμητες άλλες περιπτώσεις εκατοντάδες μετανάστες βρίσκονται στριμωγμένοι για μέρες σε περιορισμένο χώρο μέσα στα δεμένα πλοία μέχρι να έρθουν τα τρένα να τους μεταφέρουν από τη μία άκρη της Αγγλίας στην άλλη (κι από εκεί στις ΗΠΑ). Γι’ αυτό από τη μία απαγορεύεται γρήγορα η ελεύθερη κίνησή τους στις πόλεις διέλευσης και από την άλλη υποχρεώνονται οι εταιρείες τρένων να επισπεύσουν τα δρομολόγια μεταφοράς από τα βορειοανατολικά στα βορειοδυτικά λιμάνια της Αγγλίας.
Τα παραπάνω βέβαια αφορούν αυτούς που εμείς σήμερα λέμε οικονομικούς μετανάστες ή απλά μετανάστες. Πρόκειται για ανθρώπους, πρόκειται για άντρες, γυναίκες, παιδιά, Ευρωπαίους σε ό,τι έχει σημασία, που έφυγαν γιατί οι τότε συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη τούς έβαλαν να διαλέξουν ή την πείνα, τη στέρηση και τη δυστυχία ή τον ξεριζωμό από τα σπίτια, τις γειτονιές και τις συνήθειές τους. Πρόκειται για τους παππούδες μας και αργότερα για κάποιους από τους γονείς μας. Για πολλούς από εμάς τώρα και στο μέλλον για τα παιδιά μας.
Αν και αμφισβητείται το εύρος τους, εντούτοις είναι υπολογίσιμη η ισχύς των ορίων που μπορεί να θέσει ο πραγματισμός στην υποδοχή από τη μεριά της Ευρώπης των ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Όμως, είναι οι αξίες αυτές που πρώτα διαμορφώνουν τις πολιτικές και ύστερα, με τη σειρά τους, οι πολιτικές επηρεάζουν τις αξίες. Η επικράτηση των αξιών του ανθρωπισμού θα διαμορφώσει αντίστοιχες πολιτικές και αντίστοιχη πραγματικότητα.
Αν σήμερα νιώθουμε σχετικά δυνατοί σαν Ευρωπαίοι, δεν ήμασταν και ούτε θα είμαστε για πάντα κρυμμένοι, υπερήφανοι κι εχθρικοί πίσω από τον πλούτο μας. Η ισχύς είναι στην ιστορία μια κατάσταση πιο απρόβλεπτη κι από τη θάλασσα που πνίγει όσους έρχονται για να ζητήσουν την ανθρωπιά μας. Και ενάντια στους σκοπούς αυτού του ίδιου του κειμένου, ανθρωπιά δεν σημαίνει να μαθαίνεις να δίνεις κάτι που χρειάστηκες στο παρελθόν αλλά να δίνεις -χωρίς να χρωστάς και χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα- κάτι που χρειάζεται ο άλλος.
*Το γλυπτό της φωτογραφίας είναι έργο του Neil Hadlock και δείχνει μια οικογένεια από τη βόρεια Ευρώπη η οποία μόλις έχει αφήσει το πλοίο και κατευθύνεται προς τον σιδηροδρομικό σταθμό του Χαλ με προορισμό το Λίβερπουλ κι αργότερα, με πλοίο, τις ΗΠΑ. Στη βάση του μνημείου αναγράφεται το εξής: «Πάνω από 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι πέρασαν στην Αμερική μέσω του Χαλ κι άλλων λιμανιών του Χάμπερ από το 1836 μέχρι το 1914».
Για το έθνος και το εθνικό ζήτημα
15 Απρ 2016
Γιατί η Ηλεκτρονική ήταν το πρότυπο του ελληνικού (νεο)φιλελευθερισμού;
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν τα τελευταία 24ωρα: Οι οπαδοί του λιγότερου κράτους αφού πανηγύρισαν για το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά στο… κράτος της Κίνας, τώρα βγαίνουν στα κάγκελα για το κλείσιμο της Ηλεκτρονικής Αθηνών.
Οι θεωρίες τους περί της επιβίωσης του ικανότερου, με αποκλειστικό γνώμονα τις δυνάμεις της αγοράς, πήγαν περίπατο και το κράτος οφείλει να παρέμβει (και πράγματι οφείλει για την προστασία των εργαζομένων).
Το ίδιο υποθέτουμε θα λένε και αν κλείσει το Mega, παρά το γεγονός ότι και αυτή η προβληματική επιχείρηση θα έπρεπε να έχει κλείσει εδώ και χρόνια μαζί με τις εξίσου προβληματικές τράπεζες που το κρατούσαν στη ζωή για την επίτευξη πολιτικών και οικονομικών στόχων.
Γιατί όμως συγκεκριμένα το κλείσιμο της Ηλεκτρονικής Αθηνών προκαλεί τέτοια οργή στους Έλληνες οπαδούς του λιγότερου κράτους;
Ίσως γιατί εξέφραζε τις «αρχές» της αγοράς εκδίδοντας εικονικά τιμολόγια για τα οποία πλήρωσε πρόστιμο 1.5 εκατομμύριο ευρώ αντί για 75 που της είχαν αρχικά επιβληθεί.
Ίσως γιατί ζητούσε από τους εργαζόμενους να επωμιστούν το κόστος της αποτυχίας της.
Ίσως γιατί θριάμβευσε (και) στα χρόνια του εκσυγχρονισμού αλά Σημίτη, όταν οι τράπεζες έδιναν καταναλωτικά δάνεια υψηλού ρίσκου χωρίς καμία εγγύηση σε όποιον περνούσε έξω από την πόρτα τους. Είναι λοιπόν και αυτή σύμβολο της φούσκας που εκτίναξε το ιδιωτικό χρέος με ευθύνη των τραπεζών (οι οποίες στη συνέχεια ανακεφαλαιοποιήθηκαν με λεφτά των φορολογούμενων) αλλά και των ανύπαρκτων ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους (όπως ακριβώς επιβάλλει το νεοφιλελεύθερο δόγμα).
Ίσως απλώς γιατί εξέφραζε τον πολιτισμό και τις αξίες τους.
Τα μόνα θύματα βέβαια σε αυτή την ιστορία είναι οι εργαζόμενοι της εταιρείας που πλήρωσαν την πτώση και την συντριβή.
Α.Χ
Πηγή:infowar
Δημήτρης ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ -του Νίκου Μπογιόπουλου
Κουβέντες μετρημένες. Δεν «κορδωνόταν», δεν «το έπαιζε κάπως». Και για κείνα τα 2 – 3 πράγματα που ένιωθε να τον σφραγίζουν μιλούσε πάντα με συστολή και με σεβασμό προς τους άλλους. Το ένα ήταν ο Ολυμπιακός. Η τρέλα του!
Το άλλο, το βαθύ, το εσώψυχο, εκείνο που το τίμησε σε κάθε περπατησιά του, ήταν η καταγωγή του: Είμαι από τη «Μικρή Μόσχα» έλεγε, από την Αγία Μονή, μια συνοικία έξω από τα Τρίκαλα, όπου ήμασταν όλοι ίδιοι – οι αριστεροί, οι αποκομμένοι από την κοινωνία.
Εκεί στη «Μικρή Μόσχα» στη γειτονιά του, «ό,τι μαγείρευε ο δίπλα, έτρωγε και ο από δω. Μαζί στο σχολείο, στη βόλτα, στο ποδόσφαιρο, όλα μαζί» (συνέντευξη στην Κάλια Καστάνη, DOWN TOWN, Γενάρης 2012).
Πριν φτάσει ήδη στα 18 του χρόνια να τραγουδάει το «Της Δικαιοσύνης Ήλιε νοητέ» δίπλα στον Θεοδωράκη, στην θρυλική συναυλία του Μίκη το 1966 στη Νέα Φιλαδέλφεια, αν και πιτσιρικάς, είχε ήδη διανύσει μεγάλη διαδρομή.
Την διαδρομή ενός παιδιού από τα 12 στο μεροκάματο και στη βιοπάλη. Που έμαθε στα 16 του ότι ο κομμουνιστής ΕΑΜίτης και αντάρτης του ΔΣΕ πατέρας του, που όλοι τον θεωρούσαν χαμένο στον Εμφύλιο, ζούσε ως πολιτικός πρόσφυγας στη Ρουμανία – τον συνάντησε για πρώτη φορά το 1977 σε ηλικία 29 ετών, κάποιοι λένε με μυθιστορηματικό τρόπο, ανεβαίνοντας σε ένα λεωφορείο με φιλάθλους του Ολυμπιακού που πήγαινε για αγώνα με τη Δυναμό στο Ζάγκρεμπ.
Όντας «ανεπιθύμητος» από τα σχολεία των Τρικάλων λόγω «αριστερών φρονημάτων», κατέβηκε στην Αθήνα, το 1964, δίπλα στον μόλις απολυθέντα από την εξορία κομμουνιστή μπάρμπα του, τον αδερφό της μάνας του.
Ωστόσο, δίπλα στα υπόλοιπα που δεν τον καθιστούσαν ικανό να διαθέτει «πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων», φρόντισε να προσθέσει κι ένα ακόμα: Έγινε μέλος της Νεολαίας Λαμπράκη.
«Ανεπιθύμητος» και στα σχολεία της Αθήνας. Τελικά έβγαλε το γυμνάσιο σε ιδιωτικό σχολείο. Το πρώτο ηχογραφημένο τραγούδι του, το «Χαμένη Πασχαλιά», το έφαγε η λογοκρισία της χούντας. Οι στίχοι του (Δ.Ιατρόπουλος) ήταν κάπως… «περίεργοι»:
«Καημός ιδρώτας κι αίμα/ Αχ τι ανάποδη ζωή/ Πλάκωσε πάλι η συννεφιά/ Πήγε στα χαμένα/ Κι ετούτη η Πασχαλιά».
Για να βγάλει δίπλωμα οδήγησης έπρεπε να περιμένει μετά την μεταπολίτευση (συνέντευξη στην «Μηχανή του Χρόνου»).
Τον περιγράφανε έτσι: «Γνήσιος». «Ξεχωριστός». «Λαϊκός». «Ντόμπρος». Ήξερε που πατούσε. Σε μια συνέντευξη (στην Κατερίνα Ζαννη, aixmi.gr,) ρωτήθηκε για τον Καζαντζιδη. Απάντησε:
«Υπάρχουν κάποιοι που λένε “δεν μ’ αρέσει ο Καζαντζίδης”. Δέχομαι να μου πει “δεν μ΄ αρέσει ο Καζαντζίδης”, αλλά μη μου πει “δεν αξίζει ο Καζαντζίδης”, γιατί θα του σπάσω το κεφάλι (…). Αγγίζει το τέλειο. Τραγούδησε την ξενιτιά και την προσφυγιά. Από την άλλη πλευρά υπήρχε ο Μπιθικώτσης που είπε την άμμο της θάλασσας. Εγώ έχω δηλώσει μακάρι να είχα τη φωνή του Καζαντζίδη και το ρεπερτόριο του Μπιθικώτση. Όταν ήμουν μικρός και δούλευα με τον Ζαμπέτα μου είχε πει “μην κάνεις το λάθος και προσπαθήσεις να μοιάσεις σε κανέναν γιατί δεν θα είσαι ποτέ τίποτα. Αν μιμηθείς κάποιον θα είσαι πάντα ο δεύτερος”».
Δεν υπήρξε ποτέ «δεύτερος». Δεν μιμήθηκε κανέναν. Ποτέ.
Έτσι αληθινά πορεύτηκε κι έτσι «γνήσια» τραγούδησε οτιδήποτε τραγούδησε. Γιατί ό,τι έβγαζε η φωνή του ήταν η αντανάκλαση των ίδιων των βιωμάτων του.
Είχε εκείνη την άλλη, την δική του «δωρικότητα». Ήταν αληθινός και αυθεντικός κι όταν τραγουδούσε για τις αγωνίες, τους αγώνες και τα βάσανα του λαού, ήταν αληθινός κι αυθεντικός κι όταν τραγουδούσε για την αγάπη και τον έρωτα με εκείνη την «βαριά παλικαρίσια αναπνοή».
Τον ρωτούσαν για τα τελευταία, για το ΔΝΤ, για την κρίση, για τους «σωτήρες». Δεν του χρειαζόταν να είναι μέσα στις… διαπραγματεύσεις για να ξέρει:
«Όταν τελειώσουν και με τις τελευταίες διαπραγματεύσεις – έλεγε – θα γίνει κανονικά η κηδεία της Ελλάδας. Θα μας τα πάρουν όλα. Τα παιδιά θα φύγουν για έξω και… “τέλος μείνανε βουβοί και γεμάτοι οι καφενέδες από γέρους και χαφιέδες που μιλάν για προκοπή”.Αυτοί θα είμαστε».
Δεν αισθανόταν εξαπατημένος, αισθανόταν και ένιωθε αγανακτισμένος. Μιλούσε με εκείνη την αγανάκτηση που μέσα από την «τσαντίλα» για το πώς είναι τα πράγματα γεννιόταν και η ελπίδα για να αλλάξουν. Όταν η ΕΕ έφερε εκείνο το επαίσχυντο αντικομμουνιστικό μνημόνιο επιχειρώντας την άθλια διασύνδεση του κομμουνισμού με το ναζισμό, είχε δηλώσει:
«Το να πεις ότι αυτά που συμβαίνουν είναι απαράδεκτα είναι λίγο. Συμβαίνουν τόσα πράγματα. Κάθε μέρα σκοτώνουν τον κόσμο, κάθε μέρα κάνουν πράγματα και δεν ασχολείται κανένας. Τώρα ξαφνικά τους πείραξε ότι ο κομμουνισμός είναι βλαβερός. Αν έτσι νομίζουν τι να κάνουμε, δεν μπορούμε να τους πούμε να μην αποφασίζουν. Δικαίωμά τους είναι να αποφασίζουν. Όμως, δικαίωμά μας και μας είναι να αντιστεκόμαστε και να αγωνιζόμαστε και να παλεύουμε. Από μια πλευρά θεωρώ μπας και είναι και λίγο καλό να ξυπνήσουμε και λίγο και να δούμε τι γίνεται, πού βαδίζουμε, πού πάμε, γιατί κάπου βολευτήκαμε, κάπου είπαμε εντάξει, είμαστε καλά, νόμιμο το ΚΚΕ, νόμιμο το ένα, νόμιμο το άλλο, όμως παραγίναμε νόμιμοι. Ισως μας ξυπνήσει λίγο και να ξαναμάθουμε να αγωνιζόμαστε. Καλό θα μας κάνει. Οι προοδευτικοί άνθρωποι που αγωνίζονται και που σηκώνουν το κεφάλι θα το σηκώσουν και θα το σηκώσουν και πιο πολύ. Γι’ αυτό σας λέω, ότι κάπου θα ξυπνήσουν συνειδήσεις, θα ξυπνήσουν πράγματα, θα ξυπνήσουν τα μαζικά κινήματα» ( Ριζοσπάστης, 31/12/2005).
Σε άλλη συνέντευξή του (στην αγαπημένη Ναταλί Χατζηαντωνίου, Ελευθεροτυπία, 2011), ρωτήθηκε για τους κυβερνώντες. Μπορεί να φανταστεί κανείς το ύφος του και τη χροιά της φωνής του όταν απαντούσε:
«Λένε “θα δημιουργήσουμε”. Ρε σεις, δεν έχουν οι άνθρωποι να φάνε, τι θα δημιουργήσετε; Πήρατε από το μισθωτό και το συνταξιούχο, τους τσακίσατε. Τώρα τι; Θα τους θάψετε και θα πάρετε φόρο θαψίματος; Απ’ την άλλη μεριά είναι πρόκληση οι επιχειρηματίες να χρωστάνε δισεκατομμύρια, να μην ξέρουν τι είναι το ΙΚΑ και όχι μόνο να μην τολμάει κανένας να τους πειράξει, αλλά ούτε να αναφέρεται το όνομά τους. Μετά βγαίνει η κυβέρνηση και σου λέει “εμείς θα σώσουμε την Ελλάδα”. Άστε το, ρε παιδιά, αρκετά τη σώσατε».
Τραγούδησε για τους «πάντα γελαστούς και γελασμένους». Σε συνέντευξή του στην αγαπημένη Ρουμπίνη Σούλη (Ριζοσπάστης, 2000), τότε που όλοι είχαν χαθεί στις «σομόν» σελίδες των εφημερίδων και από παντού ακούγονταν παιάνες για την νέα μεγάλη ιδέα του έθνους, την είσοδο στην ΟΝΕ, έλεγε:
«Τα μόνα “προβλήματά” μας είναι το Χρηματιστήριο και το αν θα μπούμε στην ΟΝΕ. Κανείς απ’ αυτούς δε μας είπε ποτέ τι θα συμβεί, αφού μπούμε στην ΟΝΕ. Για το τι έρχεται μετά την ένταξη, γι’ αυτά που θα είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε. Γιατί τώρα δε μας λένε τίποτα για όλα αυτά; Μόνο λένε και ξαναλένε ότι με την ΟΝΕ μπαίνουμε στους πλούσιους. Ας σοβαρευτούμε, ρε παιδιά! Σε ποιους πλούσιους μπήκαμε; Ποιο είναι το δικό μας βιοτικό επίπεδο σε σχέση με των Γάλλων, των Γερμανών; Πώς θα πάμε; Ξυπόλυτοι στ’ αγκάθια; Γιατί δε μας λένε τι θα συμβεί μετά;».
Έτσι ήταν. Δεν έβγαζε την ουρά του απέξω. Έπαιρνε θέση. Αρχές του 2000, με νωπές ακόμα τις υποθέσεις Οτσαλάν και της ΝΑΤΟικής επιδρομής στη Γιουγκοσλαβία, είχε ρωτηθεί για τη σχέση καλλιτεχνών – κατεστημένου, για το πώς το δεύτερο ασκεί την τακτική των «υποδείξεων» στους πρώτους. Απαντούσε (Ριζοσπάστης, 23/4/2000):
«Έχει αλλάξει και ο τρόπος που αντιμετωπίζονται από το κατεστημένο… Σήμερα, ασκούνται άλλου είδους πιέσεις. Και στην περίπτωση της συναυλίας για τον Οτσαλάν ειδικότερα υπήρξαν φοβερές πιέσεις, τηλέφωνα. Εγώ πάντως δεν τις καταλαβαίνω αυτές τις πιέσεις, που λένε δε θα σε παίξουμε στην τηλεόραση ή θα το πληρώσεις αν δεν είσαι μαζί μας… Όχι, δεν είμαι μαζί τους. Είμαι αυτό που θέλω. Με αυτό που ζητώ να βιώσουν τα παιδιά τα δικά μου και του δίπλα μου, ώστε να μπορέσουν να ζουν ανθρώπινα, ευτυχισμένα. Ας με κυνηγήσουν… Και τι έγινε; Μπορώ να φτιάξω μια καλύτερη κοινωνία; Αυτό με απασχολεί. Εξάλλου, αν πας σε μια διαδήλωση, μπορείς να κάνεις και πέντε φίλους… Μπορεί κάποιοι να με λένε και γραφικό για τις επιλογές μου. Αυτοί, όμως, τι είναι; Εγώ μπορεί να είμαι γραφικός, αυτοί, όμως, είναι δουλοπρεπείς, γλείφτες. Δε με νοιάζουν, ούτε με αφορούν. Έχω την αξιοπρέπειά μου, που λείπει απ’ αυτούς που σκύβουν το κεφάλι και κλίνουν το “βολεύομαι” σε όλες τις πτώσεις».
Την Κυριακή στις 17 Απρίλη συμπληρώνονται 4 χρόνια από τον θάνατό του. Και τον θυμόμαστε όπως ήταν: Χωρίς «πόζες». Πηγαίος. Χωρίς τίποτα το «δήθεν». Αξιοπρεπής. Χωρίς «τάχα μου». Με κουβέντες μετρημένες. Και καθαρές.
Αυτός ήταν. Ένας μεγάλος τραγουδιστής, ένας μέγιστος άνθρωπος. Ένας μάγκας. Αληθινός. Με την μπέσα και την λεβεντιά που έχουν οι ωραίοι μάγκες.
enikos.gr
Νίκος Μπογιόπουλος: Οι εφοπλιστές «πατριώτες» και το «εφοπλιστικόν θαύμα»
14 Απρ 2016
«Αγαπημένε Che»: Συνέντευξη του Εδουάρδο Γκαλεάνο
Συνέντευξη
του ουρουγουανού δημοσιογράφου και συγγραφέα Εδουάρδο Γκαλεάνο στον
Iosu Perales, δημοσιεύθηκε στο βιβλιαράκι με τίτλο «Αγαπημένε Che».
– Ας αρχίσουμε την συζήτηση μιλώντας για την προσωπικότητα του Τσε. Ο αντάρτης της Σιέρα Μαέστρα, ο μύθος της Βολιβίας, είναι ίσως ο πιο γνωστός παγκοσμίως. Ωστόσο ο Τσε έχει μια πολύπλευρη συνεισφορά, που επικεντρώνεται στην ανάδειξη του υποκειμενικού παράγοντα της επανάστασης. Αναδεικνύεται δηλαδή, στα γραπτά του, στην συμπεριφορά του, ο ρόλος του ανθρώπου στον μετασχηματισμό της κοινωνίας , η σταθερή του προσήλωση στην ουτοπία του κομμουνισμού …
Ε.Γ: Τον κατηγόρησαν για βολονταρισμό επειδή επέμενε πολύ στον παράγοντα άνθρωπο. Εγώ πιστεύω ότι αυτό δεν είναι βολονταρισμός, με την αστική έννοια, αλλά απλή επαναφορά στην πραγματικότητα αυτού που είναι αυτονόητο, γιατί οι αιτιοκρατικές μηχανιστικές αντιλήψεις, για τις οποίες ο Μαρξ δεν ευθύνεται, θέτουν την ελευθερία έξω από τον άνθρωπο, όπως ο Πλεχάνοφ που σε ορισμένα γραπτά του, μοιάζει να υποβαθμίζει την ελευθερία του ανθρώπου, στην ελευθερία που έχει το φεγγάρι να περιστρέφεται γύρω από την γη. Ο Τσε τοποθετεί την ελευθερία στην συνείδηση και στον πρωταγωνιστικό ρόλο που αυτή παίζει στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι οικονομίστικες αντιλήψεις προδίδουν τον μαρξισμό, και τον υποβαθμίζουν σε έναν απλό ωρολογιακό μηχανισμό, σύμφωνα με τον οποίο ο σοσιαλισμός είναι εφικτός επειδή ήρθε η ώρα του και έχει ήδη καθοριστεί τι πρέπει να συμβεί. Ακόμα και με το άσθμα του ήταν ολοκληρωμένος. Θα πρέπει να σημειώσουμε το ιστορικό γεγονός ότι στον Τσε δεν υπήρχε αντίφαση σε αυτό που είπε και σε αυτό που έκανε, και αυτό είναι που δεν του συγχωρούν οι δογματικοί. Αμφισβήτησε την εξουσία και το χρήμα και έπαιξε τη ζωή του κορώνα-γράμματα. Τοποθετήθηκε ενάντια σε αυτούς που βλέπουν τα πράγματα με δύο μέτρα και σταθμά. Ο Τσε προειδοποιούσε για τον κίνδυνο της απληστίας, λέγοντας «προσέξτε τους κινδύνους της απληστίας» και γι αυτό, αυτοσαρκαζόταν που τα χαρτονομίσματα είχαν την υπογραφή του, όταν ήταν πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας της Κούβας. Έλεγε, προσέξτε τις παραχωρήσεις που κάνουν τον εγωισμό κινητήριο μοχλό της επανάστασης και της ζωής, γιατί αυτές οι παγίδες με έναν μαγικό τρόπο βάζουν τέλος στην επανάσταση , εμπεριέχονται μέσα στην κοινωνική επανάσταση και επιβιώνουν στον καπιταλισμό, σαν ένα δηλητήριο που μπορεί να γαμήσει την διαδικασία οικοδόμησης της νέας κοινωνίας.
– Μιλάτε για έναν εξαιρετικό άνθρωπο. Πολλές φορές όμως αναρωτιέμαι, ότι δεν έχουμε σταματήσει να εξιδανικεύουμε τον Τσε, οικοδομώντας μια θεϊκή εικόνα γι αυτόν, και παρασυρόμαστε σε αυτό, γιατί τελικά έχουμε ανάγκη από έναν νέο θεό.
Ε.Γ: Μετά τον θάνατό του, το σύστημα διαπίστωσε ότι αυτό που αντιπροσώπευε ο Τσε ήταν πολύ επικίνδυνο, και στην συνέχεια προσπάθησε να το ελέγξει. Πώς να το πω ;…. Η προσπάθεια εμπορευματοποίησής του επιχείρησε να λανσάρει ένα είδος Mπούφαλο Μπίλ της αριστεράς. Ταυτίζουν τον Τσε με την ένοπλη βία και προσπαθούν να υποβαθμίζουν το έργο και την σκέψη του, μόνο στο στρατιωτικό τομέα . Ακόμα και η αριστερά το άφησε να πλανάται, δεν έχει βέβαια σημασία, γιατί ένας μύθος αληθινός και όχι ψεύτικος, είναι ένας μύθος επικίνδυνος. Ο Τσε θα μπορούσε να κάνει λάθος σε κάποια ζητήματα. Η αποτυχία στη Βολιβία δεν θα μπορούσε να εξηγηθεί μόνο από την προδοσία της αριστεράς εκεί , αλλά θεωρώ ότι ήταν λάθος εκτίμηση του χρόνου και του τόπου. Επέλεξε ένα μέρος αραιοκατοικημένο ,ερημωμένο, που η αγροτική μεταρρύθμιση θα έκανε περισσότερο κακό παρά καλό, και η γενικότερη κατάσταση δεν ήταν αυτή που πίστευε. Εκεί διεξήχθη ένας διάλογων κωφών, για τον αντάρτικο «εστιασμό» και το χώρο , για το αν είναι η υποτιθέμενη σπίθα που θα αναφλέξει το λιβάδι ή αν το λιβάδι ήταν ευνοϊκό για τη σπίθα. Ο Τσε και οι άνθρωποί του βρισκόταν σε απόλυτη μοναξιά. Όμως το ουσιαστικό μήνυμά του δεν ήταν σε λάθος χρόνο και τόπο, παρ ότι αλλοιώθηκε με μια εικόνα του, που εμφανίζεται ως κυρίαρχη και έφτασε σε σημείο να υποβαθμίσει και να αμβλύνει την ουσία, που αναπαράγεται στο χρόνο. Με άλλα λόγια, το μήνυμά του ξεπερνάει την αντίληψή του για τον «εστιασμό» , και μπορεί να συζητηθεί, να αμφισβητηθεί και να τροφοδοτηθεί με επιχειρήματα.
– Θέλετε να πείτε, ότι το σημαντικό είναι η ουσία και όχι το φαινομενικό και συγκυριακό ;
Ε.Γ: Φυσικά, τα γεγονότα ολοκληρώνονται όταν αποδεικνύονται. Η αντίληψή του για την διεύρυνση και όχι την απομόνωση της επανάστασης – αυτό ήταν το δράμα της επανάστασης στην Σοβιετική Ένωση – είναι το σημαντικό. Η αντίληψη του εξειδικεύεται για την επανάσταση σε όλη την ήπειρο (Λατινική Αμερική). Και νομίζω ότι ο Τσε είχε πάντα την ανησυχία να μην καταλήξει η Κούβα ένα είδος «λεκέ στη θάλασσα», μια εξαίρεση στον κανόνα. Δυστυχώς, δεν έζησε για να δει την νίκη της Επανάστασης στη Νικαράγουα, που ήταν μια επιβεβαίωση ότι η Κούβα δεν είναι μόνη. Από το 1979 εκεί κάτω, η ίδια η κουβανική επανάσταση που έπαιξε ζωτικό ρόλο στον θρίαμβο των Σαντινίστας, κατά κάποιο τρόπο τροφοδοτείται από την εμπειρία της Νικαράγουα. Γι αυτό, και σωστά λένε οι Νικοαραγουάνοι ότι δεν πρόκειται να κάνουν μια άλλη Κούβα, αλλά μια άλλη Νικαράγουα. Αλλά αυτή η εμπειρία, η οποία δεν είναι πρότυπο, δεν αντιγράφεται, επηρεάζει την Κουβανική εμπειρία και το αντίστροφο. Είναι αναγκαίος ο διάλογος, και οι διάλογοι που γίνονται με τον καθρέπτη ή τον τοίχο, δεν είναι πραγματικοί. Αυτό που είναι λυπηρό είναι ότι ο Τσε δεν πρόλαβε να δει με τα μάτια του, να αισθανθεί τα νέα επαναστατικά σκιρτήματα της Λατινικής Αμερικής.
– Μου φαίνεται ελκυστική η ιδέα των κατόπτρων, με την έννοια ότι ένα μόνο, δεν είναι αρκετό. Δεν νομίζω ωστόσο ότι η στρατηγική του Τσε για την Λατινική Αμερική ήταν τόσο μονολιθική.
Ε.Γ: Η ιστορία της Λατινικής Αμερικής είναι μία ιστορία τρελή, και η πραγματικότητά της είναι πολύπλευρη και σύνθετη, και απαιτείται πάνω από ένας καθρέπτης για να εξετάσουμε το υπόλοιπό της πρόσωπο. Και γι αυτό, τα συστήματα της Λατινικής Αμερικής βαδίζουν αργά ή γρήγορα στο τέλος τους και θα ναυαγήσουν πάνω στα βράχια της πραγματικότητας. Ο Τσε δεν έκανε λάθος όταν έλεγε ότι οι επιφανειακές αλλαγές δεν θα επιβιώσουν, και οι βαθιές αλλαγές απαιτούν την αναγκαία βία, αλλά είπε επίσης ότι δεν πρέπει να υπάρχει σύγχυση, ότι ο ένοπλος αγώνας για να αποκρυσταλλώσει αυτές τις βαθιές αλλαγές, απαιτεί ορισμένες προϋποθέσεις και όταν υπάρχει ανοικτό πολιτικό πεδίο πρέπει τα βήματά μας να είναι πολύ προσεχτικά. Πολλές γκάφες έγιναν επικαλούμενες τον Τσε, ενάντια στις παραινέσεις του και σε αντίθεση με τις θέσεις του.
– Με σοκάριζε πάντα αυτή η ιδέα του Τσε, ότι ο επαναστάτης πρέπει πάντα να κινείται με συναισθήματα αγάπης. Όταν χρειάζεται να συσσωρευτεί τόσο μίσος, ώστε να πούμε «φτάνει πια !», πως είναι δυνατόν να επιτευχθεί αυτή η αρμονία αγάπης και μίσους ;
Ε.Γ: Πιστεύω ότι η αγάπη και το μίσος πάνε μαζί, είναι απόλυτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Όποιος αγαπά την ελευθερία, μισεί το αντίθετό της, κάθε αγάπη που δεν περιλαμβάνει το μίσος είναι ατελής και υποκριτική. Σε αυτή την ιδέα του Τσε δεν υπάρχει ίχνος πουριτανισμού. Η πραγματικότητα της ζωής δεν έχει καμία σχέση με την υποκριτική ηθική.
– Ο Τσε ζει;
Ε.Γ: Κοίτα, σε μια γη σαν την Λατινική Αμερική, που η ασθένεια της ανικανότητας είναι χρόνια και που στο όνομα του ρεαλισμού κηρύσσουν την παραίτηση και μας καλούν να περιμένουμε και να περιμένουμε, ελπίζοντας να κουραστούμε από την αναμονή, ο Τσε είναι ο ανυπόμονος, ο άνθρωπος της ελπίδας και γι αυτό είναι ένας προφήτης, ένας είδος Ησαΐα της Λατινικής Αμερικής , ένας κήρυκας μιας άλλης εποχής. Ίσως πρέπει να πούμε ότι και εμείς επίσης, έχουμε την υπομονή να περιμένουμε τον Τσε, την επιστροφή του Τσε. Σίγουρα, ο Τσε ζει στον καθένα που πιστεύει σε αυτά που ο ίδιος πίστευε, και ζει μέσα στα μεγάλα λαϊκά απελευθερωτικά κινήματα, σε αυτή τη γη που δεν την έχει καταδικάσει κανένας θεός σε αυτή την δυστυχία.
Πηγή: Nuestra America, 2003 (Fuente: SoloLiteratura.com y Bolivianet.com). Μετάφραση κειμένου: Βαγ. Γονατάς & Λ. Κωνσταντίνου.
Χίλιοι πεντακόσιοι παρακρατικοί στο… ντουλάπι του Μητσοτάκη!
Μια καταπληκτκή ιστορία από την ταραγμένη δεκαετία του ΄60, από τον παλαίμαχο Κομμουνιστή Λάζαρο Κυρίτση
Στο μεταξύ μετά την παραίτηση της κυβέρνησης Τσιριμώκου, τον Σεπτέμβρη του 1965, δημιουργήθηκε η κυβέρνηση Στέφανου Στεφανόπουλου και με υπουργό Συντονισμού τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Ο Μιχάλης Λεφάκης διορίζεται Διευθυντής του πολιτικού Γραφείου του Μητσοτάκη.
Εντρομος ο Μιχάλης έρχεται στο γραφείο μου και μου ζητάει να βρεθεί τρόπος να ξεπεράσει την έλλειψη απολυτηρίου Γυμνασίου, «για να μπορέσω να σταθώ εκεί μέσα». Βρήκαμε ένα ιδιωτικό Γυμνάσιο, σε κάποια μαθήματα έδωσε εξετάσεις και ο Μιχάλης κι έτσι έληξε αυτό το θέμα.
Προς το τέλος του 1966 και λίγο πριν δημιουργηθεί η υπηρεσιακή κυβέρνηση Παρασκευόπουλου που θα οδηγούσε σε εκλογές, αλλά τους πρόλαβε η χούντα, έρχεται αλαφιασμένος ο Βασίλης, ο Μακρονησιώτης κουρέας:
Ξεκίνησα λοιπόν να πάω κάτω στα γραφεία της ΕΔΑ, στην Αριστείδου, να μου πουν τι να κάνω με τον σάκο, να τους τον παραδώσω να τον αξιοποιήσουν. Τυχαία έξω από τα γραφεία συναντώ τον Αντώνη Μπριλάκη, που ήταν ο σύνδεσμος του Κόμματος με την ΕΔΑ.
— Αντώνη, του λέω, σε θέλω.
– Τι έγινε; μου λέει.
— Αυτό κι αυτό, Αντώνη.
– Πες μου Λάζαρε, αν σου λέγανε αξιοποίησέ τα εσύ, τι θα έκανες;
— Αντώνη, μέσα στο σάκο έχει 1500 ονόματα χαφιέδων – παρακρατικών. Θα πήγαινα και θα έπαιρνα τρία μεγάλα χαρτιά, τρεις μεγάλες κόλλες, και θα κολλούσα στην κάθε κόλλα από πεντακόσιες ταυτότητες με τα ονόματά τους . Υστερα θα πήγαινα σε αυτούς που βγάζουν γιγαντοαφίσες και θα έβγαζα 10 από την κάθε μια. Μετά θα τα έδινα στη νεολαία της ΕΔΑ να τα κολλήσουν σε κεντρικά σημεία μέσα στην Αθήνα να μάθει ο κόσμος ποιοί είναι οι παρακρατικοί και να φυλάγεται…
— Πρέπει να συνεννοηθούμε με τον Ηλιού.
– Αυτό είναι θέμα δικό σου. Περιμένω να μου πεις τι να κάνω.
Όταν με έπιασε η Ασφάλεια δεν με ρώτησαν τίποτα, για το πώς βρέθηκαν στα χέρια μου τα ονόματα. Ηταν βλέπεις υπόθεση του Τμήματος Ασφαλείας Ζωγράφου κι αυτοί στα κεντρικά δεν είχαν ιδέα.
Προς Κράτος, Κυβέρνηση, αρμόδιο Υπουργείο, δικαστές και εισαγγελείς (και συγγνώμη για την ενόχληση, κιόλας)…
Εδώ βλέπουμε τον ναζί της συμμορίας που τον απόλαυσε το πανελλήνιο να εξασκείται σαν… αρχαίος Έλληνας στο άθλημα του ανοίγματος του κεφαλιού δημοσιογράφου μέσω μπετόβεργας.
Ερώτηση (και συγγνώμη για την ενόχληση, κιόλας…) προς Κράτος, Κυβέρνηση, αρμόδιο Υπουργείο, δικαστές και εισαγγελείς: Υπάρχει κάτι το νεότερον από τις ακάματες έρευνές σας για τον συγκεκριμένο «κύριο»;
Ο υπόδικος για τη δολοφονία του Φύσσα, ο Κασιδιάρης, αρχικά αποφυλακίστηκε με τον περιοριστικό όρο της μη συμμετοχής του σε κάθε είδους εκδήλωση της Χρυσής Αυγής με εξαίρεση την είσοδο και παραμονή του στη Βουλή.
Κατόπιν με νέο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών, ο παραπάνω περιοριστικός όρος τροποποιήθηκε ως εξής:
Τα όσα διέπραξαν οι χρυσαυγίτες την περασμένη Παρασκευή στον Πειραιά, με την συμμετοχή του Κασιδιάρη, κινούνται «εντός των ορίων της δημοκρατικής νομιμότητας»;
Αν «ναι», έχει καλώς (που λέει ο λόγος). Αν «όχι», τότε θα πρέπει να μας πουν (Κράτος, Κυβέρνηση, αρμόδιο Υπουργείο, δικαστές και εισαγγελείς):
Τι ακριβώς έκαναν για την παραβίαση από τον Κασιδιάρη των όρων αποφυλάκισής του. Έκαναν;
Ο υπόδικος για τη δολοφονία του Φύσσα, ο Λαγός, με δεύτερο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών αποφυλακίστηκε και ταυτόχρονα απηλλάγη του αρχικού περιοριστικού όρου της μη συμμετοχής του σε συναθροίσεις και συγκεντρώσεις της Χρυσής Αυγής.
Ερώτηση (και συγγνώμη για την ενόχληση, κιόλας…) προς Κράτος, Κυβέρνηση, αρμόδιο Υπουργείο, δικαστές και εισαγγελείς:
«Καλώς» αποδόθηκε στον Λαγό η δυνατότητα να προΐσταται - νομίμως - σε συναθροίσεις που πέραν της σβάστικας, φέρουν και το… δημοκρατικό έμβλημα της μπετόβεργας;
email: mpog@enikos.gr
Η πολλή καλοσύνη βλάπτει, λένε τώρα οι επιστήμονες
Χαράς ευαγγέλια για όσους δεν πορεύονται στη ζωή ακριβώς «με το ‘σεις και με το σας» και προτιμούν την ευθεία, κάποτε και την ελαφρώς απότομη προσέγγιση στις σχέσεις τους, φιλικές, επαγγελματικές, προσωπικές.
Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Κεντ, το να φέρεται κανείς αλτρουιστικά ή με υπερβολική καλοσύνη και κατανόηση μπορεί να δημιουργήσει και όχι να λύσει προβλήματα, ειδικά στο επαγγελματικό πεδίο.
Η μελέτη αυτή «συμφωνεί» με παλαιότερη έρευνα του Harvard και αποδεικνύει ότι είναι απείρως αποτελεσματικότερο – ειδικά όταν διοικείς μία ομάδα – να είσαι ζεστός ως άνθρωπος, αλλά όχι ιδιαιτέρως ανεκτικός και καλοσυνάτος, για τους εξής λόγους:
Πηγή: www.lifo.gr
13 Απρ 2016
Στον Κήπο των Ηρώων
Στα παιδικά αυτιά ήταν εκείνον τον καιρό (υποθέτω ότι είναι και σήμερα) φυσικό να ακούγονται οι ιστορίες των ηρώων και των θεών σαν κάτι το συμβατό με την τάξη και τη δομή του κόσμου τούτου, σαν κάτι το λογικό στην αλληλουχία των ανθρώπινων. Κι ας πάλευε ο δάσκαλος να μας εξηγήσει το εξαιρετικόν του πράγματος, το ασυνήθιστο, το μετουσιωτικό. Ο παιδικός μας κόσμος ήταν ακόμα γεμάτος θαύματα και θαυμαστά, ήταν ένας εντέλει δίκαιος -ή, που θα μπορούσε να γίνει δίκαιος- κόσμος, τι λοιπόν πιο λογικό απ’ το Κούγκι, τις Θερμοπύλες και τον Γιάννη Αγιάννη;!
Σήμερα, μετά από μια Ιλιάδα και στο μέσον μιας Οδύσσειας (μέσον; ποιος να ξέρει), βρέθηκα προσκυνητής στον Κήπο των Ηρώων. Είναι ένα κοιμητήριο -με τα οστά των αγωνιστών, όσα έχουν βρεθεί (και θα ανευρίσκονται για πολλά χρόνια ακόμα), θαμμένα εκεί, όλων γνωστών κι άλλων αγνώστων, άλλων παρακατιανών στον ανθρώπινο βίο τους κι άλλων αρχόντων, Ελλήνων και Φιλελλήνων - είναι ο κήπος των Μαρμαρωμένων Ηρώων.
Θα έμοιαζε όλο αυτό με την αγορά μιας αρχαίας ελληνικής πόλης, με τα αγάλματα των πολιτών και των θεών να ιστορούν το σωστό, με ένα Πολυάνδριο, με μία κρήνη απέναντι απ’ το κενοτάφιο όσων η πατρίδα δεν ανέκτησε το σώμα, αλλά ωφελήθηκε απ’ τη θυσία. Ενα πέτρινο ποίημα
από σκαλισμένες μορφές, από υπερβαίνοντα το μέτρο έργα (όταν το άριστο μέτρο είναι η υπέρβαση του μέτρου), μια παρέα ηρώων, θεών και αγίων - που δεν ήταν τίποτα απ’ αυτά, ώσπου να το καλέσει η ανάγκη. Ομως, εκείνο που κάνει τον Κήπο των Ηρώων να ανεβαίνει στον Ολυμπο δεν είναι η μαρτυρία για τους ήρωες και τους αγίους του λαού, αλλά για τη μετουσίωση του λαού σε ήρωα και άγιο.
Δεν θα σας πω σήμερα άλλα για την πολιορκία και την έξοδο, είναι στα βιβλία γραμμένα όλα, διαβάστε τα, μεθύστε ή όχι «με τ’ αθάνατο κρασί του ’21», είναι μεγάλη αυτή η ιστορία, η ταπεινότης μου μόνο σε μια πτυχή της θα σταθεί.
Στον Κήπο αυτόν, υπάρχουν τα μνημεία των Ευρωπαίων που πολέμησαν στο πλευρό των Ελλήνων στο Μεσολόγγι, με πολλούς απ’ αυτούς να δίνουν εκεί τη ζωή τους - καθώς ο Μπάιρον είχε ζητήσει να γραφεί ως επίγραμμα στον τάφο του: Eλλάδα, σου έδωσα την περιουσία μου, την τέχνη μου, την υγεία μου και τέλος τη ζωή μου, τι άλλο περισσότερο θα μπορούσα;
Στον τάφο, λοιπόν, που οδήγησε στην ανάσταση την ελευθερία των Ελλήνων, έχουν ταφεί Γάλλοι - και υπάρχει το μνημείο που έστησε η Γαλλία στον τόπο του μαρτυρίου, τοποθετώντας από ένα λιθάρι για κάθε επαναστάτη, το ένα πάνω στο άλλο, να ανεβαίνουν στον ουρανό,
οι Πολωνοί αναπαύονται με τον αητό τους φύλακα-άγγελο να τους σκέπει, οι Φινλανδοί, οι Αγγλοι, οι Ιταλοί, οι Ρώσοι, για τους Σουηδούς η Σουηδία έστειλε έναν σταχτή γρανίτη απ’ τη γη της για να νοιώθουν πιο κοντά της τα παιδιά της, δίπλα οι Αμερικανοί, οι Γερμανοί -οι πιο πολλοί απ’ όλους- κι ένας Ελβετός.
Χωρίς μνημείο στην αγκαλιά της γης που το πνεύμα της αγάπησαν, κοιμούνται οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι, οι Ρουμάνοι, οι Ούγγροι, οι Βούλγαροι, ένας Δανός, ένας Αργεντινός, οι Βέλγοι και οι Ολλανδοί,
όλοι μαζί περίπου 100 από τους 400 Φιλέλληνες που πολέμησαν στο Μεσολόγγι στη δεύτερη πολιορκία και την έξοδο. Στάθηκε η καρδιά μου να νοιώσει αυτήν την Ενωμένη Ευρώπη, αυτές τις Ηνωμένες Πολιτείες του Κόσμου, από την Αργεντινή και τις ΗΠΑ έως τη Φινλανδία. Η Ευρώπη των λαών της
κι όχι η Ευρώπη του Μέτερνιχ κατοικεί σ’ αυτόν τον Κήπο των Ηρώων - η Ευρώπη που θα μπορούσαν να ’χουν στην καρδιά τους τα παιδιά, καθώς ο κόσμος τους, όπως τα ίδια πιστεύουν, εντέλει θα γίνει κάποτε ένας δίκαιος κόσμος.
Για την ώρα, ο δίκαιος κόσμος είναι κάτω απ’ τη γη. Εκεί που ο καραβοκύρης κοιμάται αγκαλιά με τον φτωχό στρατιώτη, το γουρουνοτσάρουχο με το ποίημα του Βύρωνα κι ο σταυρός του παπά με το γιαταγάνι του πειρατή. Οσοι μένουν παιδιά πιστεύουν ότι αυτός ο δίκαιος κόσμος, που τώρα κοιμάται κάτω απ’ τη γη, θα κάνει κάποτε κατάληψη στους ουρανούς.
Αφησα για το τέλος το μνημείο που έστησε στον Κήπο των Ηρώων η Κυπριακή Δημοκρατία για τα παιδιά της που αγωνίσθηκαν στο Μεσολόγγι, όπως κι άλλοι Ελληνες από άλλες μεριές της Ελλάδας, Θράκες και Δυτικομακεδόνες - τα παιδιά της Σαμαρίνας. Το μνημείο ιστορεί μια Κύπρο πενθούσα, σκυφτή, που κρατά δύο στεφάνια, ένα της μάνας κι ένας της κόρης, μια Κύπρο που θα σηκώσει κι αυτή το κεφάλι στους ουρανούς όταν ο κόσμος γίνει δίκαιος όπως πιστεύουν τα παιδιά ότι θα γίνει - όταν το παραμύθι όλων μας θα τελείωνε λέγοντας ότι «ζήσαμε καλά» κι εσείς, μετά από μας, θα «ζήσετε καλύτερα»...
Και σ’ ευχαριστώ, δάσκαλέ μου. Ενας παλιός γρίφος λύθηκε μέσα μου. Πολλές οι αδυναμίες των ανθρώπων, άλλος ψεύδεται και άλλος κλέβει, άλλος προσπαθεί να επιβιώσει κι άλλος φοβάται, όλοι όμως χρειάζονται ήρωες και αγίους να φυλάνε τις βάρδιες, ώσπου ήρωες και άγιοι, αν χρειασθεί, να γίνουν οι ίδιοι.
Στο Μεσολόγγι έγινε ήρωας και άγιος ο λαός.
Ολος ο λαός. Αυτός που έφαγε ποντίκια, όπως μετά έκαμαν τα αδέρφια του στο Λένινγκραντ, αυτός που τηγάνισε τα εντόσθια του σκοτωμένου, η αποσκελετωμένη γυναίκα που ζητούσε να μην την υπερασπισθεί κανείς, αλλά έναν ακόμα τύραννο να πάρει μαζί του αυτός που θα έβαζε φωτιά στη μπαρούτη, αυτός ο λαός ο αμαθής και ο σπουδαγμένος έγινε ο ήρωας και ο άγιος της ελευθερίας, ήτοι μιας ωραίας βραδιάς μεταξύ φίλων γύρω από ένα τραπέζι ευγενούς ολιγάρκειας. Καθότι
η απλότης του βίου των ανθρώπων και η γαλήνη των λίγων στιγμών ευτυχίας που απολαμβάνουν, υπάρχουν μόνον όταν κατά βάθος γνωρίζουν την τρομερή καταγωγή του ωραίου.
Κύλησε ο Μπαλτάκος και βρήκε τον Καρατζαφέρη
Μάθαμε, για παράδειγμα, πόσο «καλό παιδί» είναι ο ναζί Μιχαλολιάκος. Διότι, όπως είπε ο Καρατζαφέρης, όταν ο ναζί πηγαίνει για συνεντεύξεις τότε, ο Μιχαλολιάκος - ο «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη για την δολοφονία Φύσσα» - φροντίζει να φέρνει στο στούντιο κι ένα μπουκάλι ουίσκι για να κερνάει τους καμεραμέν…
Μάθαμε, επίσης, ότι επειδή εκτός από την νομιμότητα λατρεύει και την «ηθική», γι’ αυτό είχε φροντίσει ως γνήσιος πατριώτης να διαθέτει και μερικές off shore…
Μάθαμε ότι ο «ανθρωπισμός» που διέπει τον Καρατζαφέρη και το νέο κόμμα του ξεχειλίζει σε τέτοιο βαθμό που θα έπαιρνε τους «λαθρομετανάστες» και όσους πρόσφυγες δεν πνίγηκαν στο Αιγαίο και θα τους γύριζε εκεί που πέφτουν οι βόμβες. Πρόκειται για θέση συνέχεια εκείνης που είχε διατυπώσει παλιότερα για τους πρόσφυγες: «Όταν πλοίο (με πρόσφυγες και μετανάστες) διέρχεται ελληνικά χωρικά ύδατα θα βυθίζεται» (ομιλία στη Λάρισα, 2/4/2011) …
Μάθαμε, επιπλέον, ότι τον νέο συνέταιρο του στο νέο κόμμα που έφτιαξε, τον Μπαλτάκο, τον συνομιλητή του Κασιδιάρη, τον τύπο που απειλούσε με πιθανή συγκυβέρνηση της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία και τη Χρυσή Αυγή, τον επέλεξε με έναν εξαιρετικό τρόπο: Τον ίδιο τρόπο που είχε επιλέξει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής για βουλευτή της ΕΡΕ τον Μανιαδάκη, τον αρχιβασανιστή του χουντικού καθεστώτος του φασίστα δικτάτορα Μεταξά…
Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που το 2009, όχι μόνο ανακοίνωσε ότι ηγείται προσωπικώς της απόδοσης «τιμών» εκ μέρους του τότε κόμματός του, του ΛΑ.Ο.Σ, στον επικεφαλής των «Χιτών», τον Γρίβα, αλλά και ότι μετά από εντολή του, το αμφιθέατρο των γραφείων του ΛΑ.Ο.Σ είχε πάρει το όνομα του Γρίβα.
Ποιος ήταν ο Γρίβας; Μα ο ιδρυτής της ναζιστικής «Χ» την περίοδο της Κατοχής...
Ας θυμηθούμε:
- Ο «δεν συνεργάζομαι με μνημονιακά κόμματα» είναι αυτός που ψήφισε το πρώτο Μνημόνιο του Παπανδρέου και δήλωνε: «Μακάρι να είχαμε άλλους 20 Πάγκαλους»..
- Είναι αυτός που όχι μόνο συνεργάστηκε, αλλά συμμετείχε στην κυβέρνηση Παπαδήμου ψηφίζοντας και εφαρμόζοντας και το δεύτερο Μνημόνιο.
- Είναι αυτός που δήλωνε ότι: «Το ΔΝΤ είναι ένας πράγματι σκληρός παράγων. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τον διερευνήσουμε» (Γιώργος Καρατζαφέρης, συνέντευξη Τύπου, Θεσσαλονίκη, 8 Απρίλη 2010).
- Είναι αυτός που έλεγε: «Είχαμε μιλήσει με την κυβέρνηση Καραμανλή πριν από 15 μήνες για αναδιάρθρωση του χρέους και προσφυγή στο ΔΝΤ» (Γιώργος Καρατζαφέρης, «ΝΕΤ», 18 Μάρτη 2010).
Αλλά ένας άνθρωπος του λαού δεν μπορεί να μην νοιάζεται και για τον μισθό του λαού. Πώς; Έτσι:
- «Μείωση μισθών; Εάν χρειάζεται θα το κάνουμε! Για το καλό της πατρίδας» (Γεώργιος Καρατζαφέρης, πρακτικά Βουλής, 2/12/2009).
- Τι ήταν ο 13ος μισθός των εργαζομένων; Τι ήταν το «δώρο» των Χριστουγέννων και του Πάσχα; Μα τίποτα λιγότερο από ένα... «περίεργο κεκτημένο»! (Γεώργιος Καρατζαφέρης, συνέντευξη στο ρ/σ «Αλφα 9,89», 7/12/2009)
- Ο Καρατζαφέρης από 1974 έχει δώσει εξετάσεις ως «υπηρέτης» του Κοκού. Ήταν τότε που εξέδιδε το έντυπο «Ελληνικόν Στέμμα» και προπαγάνδιζε την - με δόξα και τιμή - επιστροφή του Γλύξμπουργκ στην Ελλάδα.
- «(...)οι σχέσεις του Γ. Καρατζαφέρη με το νεοφασιστικό χώρο, καθώς και με τα χουντικά κατάλοιπα καθορίστηκαν πολύ συχνά από την αμοιβαία καχυποψία. Ο πρώτος πάντα ήθελε να τους ενώσει κάτω από μία ομπρέλα, αρχικά υπό τη Νέα Δημοκρατία και στη συνέχεια υπό τον ΛΑ.Ο.Σ. Οι άλλοι ζητούσαν πάντα αυτό που τελικά μόνο ο Γ. Καρατζαφέρης θα μπορούσε να τους προσφέρει: βήμα στη Βουλή. Και τους το προσέφερε» («Καθημερινή», 14/10/2007).
- «Ερχόμαστε σήμερα και λέμε ότι η ΝΔ χρειάζεται ένα συμπλήρωμα. Και ποιο είναι το συμπλήρωμα αυτό; Είναι (...) οι ευρισκόμενοι δεξιά της ΝΔ, η "Χρυσή Αυγή", η οποία έχει πρωταγωνιστές του αγώνα, μπορεί η "Χρυσή Αυγή" με όσους έχει, πολλούς ή λίγους, να κάνει τόσο θόρυβο και να συμμετέχει. Η ΕΠΕΝ. Οι βασιλικοί. Αυτοί δεν χρειάζονται;». (Telecity, 16/1/1998)
- Στις περιφερειακές εκλογές του 2002, στο ψηφοδέλτιο του (τότε) κόμματός του Καρατζαφέρη, του ΛΑ.Ο.Σ, φιγουράριζαν 4 ονόματα χρυσαυγιτών. Οι Κολιός Βασίλειος, Παπαδημητρίου Μιχάλης, Σκάντζος Νικόλαος και Παναγιώταρος Ηλίας (ναι, ο γνωστός…). Οι δυο τελευταίοι, μάλιστα, όπως διαφήμιζε το (τότε) κόμμα του Καρατζαφέρη δεν ήταν «απλοί» χρυσαυγίτες. Ήταν μέλη της ΚΕ της Χρυσής Αυγής.
- «Εν πάση περιπτώσει, ήρθαν οι συνταγματάρχες, περάσαμε μια επταετία με πολλά πλην, δημοκρατίας, ελευθερίας - αυτά ήταν τα πλην - και συν ότι είχε βάλει καθένας το κεφάλι κάτω, μια και δεν μπορούσε να συνδικαλίζεται, δεν μπορούσε να κάνει απεργίες, πήγαν τα πράγματα καλά. Τα σωστά σωστά. Τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη»! (Γεώργιος Καρατζαφέρης, «Τηλεάστυ», 21 Απρίλη 2008)
- Ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου του, ο πρώτος σε σταυρούς υποψήφιος του Καρατζαφέρη στις εκλογές του 2004, δε ήταν άλλος από τον δεδηλωμένο ναζιστή και χουντικό Πλεύρη.
- Ανήμερα του πραξικοπήματος, στις 21/4/2002, ο Καρατζαφέρης είχε φροντίσει στον τηλεοπτικό του σταθμό «Τελεάστυ» να έχει έναν «εκλεκτό» καλεσμένο για να «γιορτάσουν» μαζί την «επέτειο»: τον Παττακό.
Ιδού, λοιπόν, το «ιδανικό» του Καρατζαφέρη. Το είχε διατυπώσει ανήμερα της «Επαναστάσεως», από τον τηλεοπτικό του σταθμό. Είχε, βέβαια, μερικά «πλην» η χούντα, αλλά τα... «συν» της χούντας κάνουν τον Καρατζαφέρη να… ξελιγώνεται. Όπως ότι επί χούντας «ο καθένας είχε βάλει το κεφάλι κάτω», ότι ο συνδικαλισμός και οι απεργίες είχαν τεθεί στο «απόσπασμα».
Μήπως περνάει από το μυαλό σας να πρόκειται για άνθρωπο που αναπολεί τις εποχές του «λοχία» αφού, τότε, επί χούντας, κατά τον Καρατζαφέρη, «πήγαν τα πράγματα καλά»;
Ότι είναι θιασώτης του «γύψου», ότι αυτή είναι η Ελλάδα που επιθυμεί και νοσταλγεί;
Σε κάθε περίπτωση τα πράγματα με τον Καρατζαφέρη έχουν έτσι:
- Από την δεκαετία του ’70 και από «υπηρέτης» του Κοκού,
- στη δεκαετία του '80 «υπηρέτης» της ΝΔ του Μητσοτάκη, κατόπιν,
- στη δεκαετία του '90, βουλευτής της, υπέρμαχος - έως και την αποπομπή του από τον Κώστα Καραμανλή - της σύμπηξης «κοινού μετώπου» της ΝΔ με τους βασιλικούς, τη χουντική ΕΠΕΝ και τη ναζιστική «Χρυσή Αυγή», και πλέον
- στην τρέχουσα περίοδο, «λαγός» των Μνημονίων.
Αυτή είναι η πολιτική στην οποία πρωτοστατεί ο Καρατζαφέρης και τα κατά καιρούς κόμματά του. Τα οποία είναι αρμοδιότητας εκείνων που ψάχνουν «μια σοβαρότερη Χρυσή Αυγή» να απαντήσουν αν πληρούν τις εν λόγω προδιαγραφές…
email: mpog@enikos.gr