Ο μουσικός του πεζοδρόμου!!
Ξαφνικά την καλοκαιρινή ηρεμία στο μικρό μας Μεσολόγγι σκέπασε μια γλυκιά μελωδία που έρχονταν από το βάθος του πεζοδρόμου. Όσο πλησίαζε.....
Να πως γινεται το Μεσολογγι προορισμος!
αι θα αξιοποιηθεί. Ακούγονται διάφορες ιδέες και έχουν συσταθεί αρκετές ομάδες πολιτών που προτείνουν υλοποιήσιμες και μη ιδέες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και έμμεσα να επωφεληθούμε όλοι.....
Ποσα κτηρια ρημαζουν στο Μεσολογγι;
Ένα από τα θέματα του δημοτικού συμβούλιου στις 27/ 11 είναι η «Εκμίσθωση χώρου για κάλυψη στεγαστικών αναγκών του Δήμου». Οι πρώτες σκέψεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι πως μετά από τόσα χρόνια και πώς μετά από τόσο κονδύλια έχουμε φτάσει ....
Μεσολόγγι - αδέσποτα ώρα μηδέν.
Αδέσποτα, ένα ευαίσθητο θέμα για όσους είναι πραγματικά φιλόζωοι* και με τις δυο έννοιες της λέξης. Ας αρχίσουμε να μιλάμε για τις αβοήθητες ψυχές που ξαφνικά βρεθήκαν απροστάτευτες στον δρόμο όχι από το τέλος δηλαδή από τα αποτελέσματα που βλέπουμε...
Facebook, φωτογραφιες με σουφρωμενα χειλη...
Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
5 Ιουλ 2019
Η Άγκυρα με το MοU εγκλωβίζει την Αθήνα σε νέες υποχωρήσεις στο Αιγαίο – της Κύρας Αδάμ
Η Αριστεία made in Harvard University
Ιδιαίτερα ο ρόλος της σκληρής επιβολής των αγορών στους τομείς των κοινωνικών ασφαλίσεων, της υγείας και της παιδείας, οι οποίοι δεν μπορούν να καλυφθούν με την διάθεση απλά των χρηματικών πόρων του εργαζόμενου λαού, οδηγούν σε μοιραίες και οδυνηρές αλλαγές που διαβρώνουν την ιδιότητα του πολίτη και του δικαιώματός του να ζει με αξιοπρέπεια ωθώντας τον να περιοριστεί στο να είναι ικανοποιημένος αν κατορθώσει, μέσα σε συνθήκες συλλογικής ένδειας, την πιο χυδαία επιβίωση.
Η Αγία Οικογένεια Μητσοτάκη, αυτός ο κρατικοδίαιτος οργανισμός που άπλωσε τη σκιά του πάνω στις ζωές μας δια στόματος του μέλους της Κυριάκου ή «Κούλη» Μητσοτάκη, απεφάνθη: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα». (Ημεροδρομος- Νίκος Μπογιόπουλος Τι είπε ο άνθρωπος!
https://www.imerodromos.gr/ti-ipe-o-anthropos-video-tou-nikou-bogiopoulou/?fbclid=IwAR3weN4GcZ8_8P7V_HogK5TcnslSLC3Ddh7wwlpXQoTeMzbND7YxsdqIrlk)
Μην νομίζετε ότι ο κρατικοδίαιτος οργανισμός της Αγίας Οικογένειας ξεχειλίζει από ηλιθιότητα.Στα μάτια μου, πίσω από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω δήλωνε πως «δεν έχω ζήσει με 800€ το μήνα» και ευχόταν στον εαυτό του «να μην χρειαστεί», υπάρχει κάτι πολύ χειρότερο, μια ιδεολογία: Ο λάιτ καθημερινός φασισμός μεταμφιεσμένος σε νεοφιλελευθερισμό.
Συγκεκριμένα, το εργασιακό οκτάωρο το οποίο σύμφωνα με τον «Κούλη» είναι ξεπερασμένο, τα μεροκάματα γαλέρας, η εργασιακή ανασφάλεια, η ανεργία, οι ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης και το χαμηλό ή το ανεπαρκές εκπαιδευτικό επίπεδο εντάσσονται σε ένα σύνολο ευρύτερων πολιτικών και οικονομικών διεργασιών που συντελούν στον κοινωνικό αποκλεισμό και στην συντήρηση και καθήλωση του λαού στην φτώχεια.
Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, αν δεν έχεις αγοράσει πτυχίο από το Harvard όπως ο υιός της κυρίας Ντόρας της Αγίας Οικογένειας Μητσοτάκη, αλλά ούτε την ευκαιρία λόγω της φτωχογενούς υφής των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, τότε έχεις σίγουρα αρνητικές πιθανότητες να προσληφθείς σύμβουλος, όπως ο γιος της πρώην υπουργού εξωτερικών Κώστας Μπακογιάνης και λίγες πιθανότητες για προσοδοφόρα εργασία, τη στιγμή μάλιστα που οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν ραγδαία με αποτέλεσμα να ανεβάζουν τις ποιοτικές απαιτήσεις των εργασιακών θέσεων.
Εκτός λοιπόν από την άνιση εκπαιδευτική κινητικότητα και ευκαιριών ανάμεσα στα παιδιά των φτωχών κοινωνικών στρωμάτων και των γόνων πλουσίων οικογενειών, οι φτωχοί έχουν να αντιμετωπίσουν τους μη αξιοκρατικούς μηχανισμούς του κοινωνικού και οικονομικού συστήματος, καθώς η όποια εκπαιδευτική υποδομή δεν θα τους οδηγήσει σε ανάλογη επαγγελματική αποκατάσταση, όπως τον αδελφό της κυρίας Ντόρας τον «Κούλη», ο οποίος μετά την αποφοίτησή του από το Harvard και το Stanford διορίστηκε από την κυβέρνηση Σημίτη στον δημόσιο Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας με την ιδιότητα του Διευθύνοντα Συμβούλου της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως ο πατριάρχης της Αγίας Οικογένειας Κώστας Μητσοτάκης, με χρήματα του Άγγελου Τσακόπουλου ιδιοκτήτη της ιδιοκτήτης της AKT Development, ίδρυσε την έδρα «Κωνσταντίνος Μητσοτάκης» στο Πανεπιστήμιο Stanford…
Ωστόσο ας λάβουμε υπ’ όψιν μας πως υπάρχει άμεση σχέση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης με την προσπάθεια να τεθεί σε εφαρμογή η χαμηλού κόστους κατάρτιση και επιμόρφωση του εργατικού δυναμικού έξω από τις ανώτατες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εκτός του γεγονότος πως το περιεχόμενο της κατάρτισης και επιμόρφωσης θα το καθορίζει η «αγορά», το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης καταργεί και την όποια ισότιμη παροχή που έχει απομείνει σε όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το επώνυμο που φέρουν ή αν προέρχονται από πλούσια προάστια ή αγροτικά χωριά. Δηλαδή οδεύουμε προς εκφυλισμό της κοιωνιοκεντρικής αντίληψης που ορίζει την εκπαίδευση ως κοινωνικό δικαίωμα που εγγυάται, έστω και σε συμβατικό βαθμό, τη συμμετοχή των πολιτών στην πολιτιστική, κοινωνική την οικονομική και πολιτική ζωή.
Το ότι η εκπαίδευση θα χάσει το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα της το έχει κάνει ξεκάθαρο εδώ και καιρό ο «Κούλης». Σε δήλωση του κατά την επίσκεψη του στην Ιατρική Σχολής του πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, το 2017 ανέφερε: «κάθε μεταπτυχιακό πρέπει να ορίζει το ύψος των διδάκτρων ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ανταγωνιστικά μεταπτυχιακά». (Ναυτεμπορική: «Κ. Μητσοτάκης :Κάθε μεταπτυχιακό πρέπει να ορίζει το ύψος των διδάκτρων του» Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017)
Με αυτόν το τρόπο θα μεγαλώνει ολοένα η ταξική ανισότητα αλλά και η εξάρτηση της εκπαίδευσης από τα ιδιωτικά κεφάλαια τα οποία επενεργούν αδιόρατα ως ανεπίσημο σύστημα αποκλεισμού, καθώς παρέχουν προνόμια στους κατέχοντας την πολιτική και οικονομική δύναμη. Το ελεύθερο πανεπιστήμιο λοιπόν από τα δεσμά του δημοσίου, είναι ένα τέχνασμα που σκοπό έχει να διασφαλίσει την συντήρηση αφενός των κοινωνικών προνομίων αφετέρου τις υφιστάμενες ανισότητες αλλά και να δημιουργήσει νέες μορφές διευρυμένης αναπαραγωγής τους. Γι’ αυτό προσπαθούν οι θιασώτες των ιδιωτικών πανεπιστημίων να μετατρέψουν την ισονομία σε ατομικό ζήτημα, η επιτυχής διευθέτησης του οποίου δεν εξαρτάται από τις δημόσιες παροχές αλλά από τις προσωπικές επιλογές. Εννοείται υπό την εγγυητή των «ευκαιριών» που προσφέρει η ελεύθερη αγορά.
Τα πανεπιστήμια τύπου Harvard, που στο κάτω-κάτω της γραφής προωθούν την εμπορευματοποίηση της γνώσης και επιτείνουν τον προκαλούμενο ατομικισμό, αναζητούν φοιτητές- πελάτες καθώς λειτουργούν ως επιχείρηση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των εντολών που έχουν λάβει οι καθηγητές από την εταιρική χρηματοδότηση, αξιολογώντας ταυτόχρονα τι πουλάει και τι όχι, υπολογίζοντας κέρδη ώστε να είναι «βιώσιμα και ανταγωνιστικά».
Στο Harvard, όπως αναφέρει ο Εμμάνουελ Ζαφελέν στην εφημερίδα Le Monde το 2012, οι σχέσεις μεταξύ καθηγητών και φοιτητών μοιάζουν να είναι θεμελιωμένες κυρίως σε ένα είδος πελατειακής σχέσης: «Πληρώνοντας πολύ ακριβά την εγγραφή του στο Harvard ο φοιτητής δεν περιμένει μόνο έναν πολυμαθή έμπειρο και άξιο καθηγητή: περιμένει επίσης να είναι του χεριού του διότι ο πελάτης είναι βασιλιάς». Με άλλα λόγια: Τα χρήματα που δίδουν οι διδασκόμενοι για να επιχορηγήσουν τις σπουδές τους, που φτάνουν το ποσό των χιλίων δισεκατομμυρίων δολαρίων, τους αναγκάζουν να ενδιαφέρονται «περισσότερο για την αναζήτηση κέρδους παρά γνώσης» (Nuccio Ordine: Η χρησιμότητα του αχρήστου. Εκδόσεις Άγρα 2013σελ 115-116)
Γι’ αυτό και τα πανεπιστήμια τύπου Harvard καταργούν το επιστημονικό περιεχόμενο των πτυχίων και το μετατρέπουν σε βεβαίωση και πιστοποιητικό κατάρτισης και μάλιστα διαφόρων ταχυτήτων, ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς.
Δόξα, κύρος και καριέρα δεν πουλάει άλλωστε το Harvard;
Ωστόσο εδώ είναι που αρχίζουν τα προβλήματα.
Διότι πλέον η αξία ενός πανεπιστημίου καθορίζεται από την δυσκολία εισόδου- η πρόσβαση δεν είναι για όλους- των υποψηφίων μετά από επιλογή, κυρίως από την πολιτική και οικονομική ελίτ, που μπορούν να πληρώσουν οξύνοντας το κοινωνικό ταξικό χάσμα.
Το Harvard είναι μια πραγματική βιομηχανία παραγωγής ενός στρατού στελεχών που εγγυώνται την συνέχιση, χωρίς εκπλήξεις, της κοινωνικής δομής του καπιταλισμού. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα τύπου Harvard δεν θα ενθαρρύνουν απόψεις διαφορετικές ή αντίθετες από αυτές της εξουσίας της αστικής τάξης, αλλά θα παράγουν φερέφωνα, θα συντηρούν το σύστημα και θα το προστατεύουν πιστά από κάθε είδους παρεκκλίσεις. Οι σπουδαστές πρέπει να παραδοθούν στο σύστημα ως πλήρως εκπαιδευμένοι μάνατζερ οι οποίοι θα αποτελέσουν την νέα ελίτ…Ακριβώς όπως ο γιος της κυρίας Ντόρας.
Η δεδομένη αυτή πραγματικότητα έχει δραματικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση των μη ευνοούμενων κοινωνικών τάξεων. Η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης διευρύνει τις ανισότητες πρόσβασης στη γνώση, με τρόπο που ευνοεί τους γόνους, και συμβάλει στην συντήρηση των κοινωνικών ανισοτήτων και στην διασφάλιση των προνομιών των «αρίστων». Όλο αυτό είναι ένα κοινωνικό υποπροϊόν της καπιταλιστικής ανασυγκρότησης η οποία έχει να κάνει με την ολοκληρωτική νέο- αυστριακή οικονομική αντίληψη πως η εκπαίδευση δεν αποτελεί δημόσιο αγαθό και θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα συνυφασμένο με την ιδιότητα του πολίτη!
Υπό αυτό το πρίσμα στην «ελεύθερη αγορά» η πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο και η απόκτηση των τίτλων σπουδών επιβάλλεται να είναι παρόμοια με αυτήν που εκδηλώνεται στις αγορές για τα υπόλοιπα καταναλωτικά αγαθά. Όπως η απόκτηση ενός αυτοκινήτου ή μιας κρέμας ματιών…
Άλλα το χρήμα μπορεί να αγοράζει εκτός από τίτλους σπουδών του Harvard και σπουδαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και εξαιρετική ιδιωτική ασφάλιση, αγαθά απλησίαστα σε όσους διαβιούν σε δυσμενή οικονομική κατάσταση που σε συνδυασμό με τις επιβαρυμένες, επίπονες και ανασφαλείς συνθήκες εργασίας δημιουργούν προβλήματα υγείας.
Άλλωστε, σύμφωνα με τον σπουδαιοφανή διοικητή της δημόσιας ΤτΕ Γιάννη Στουρνάρα, ο δημόσιος χαρακτήρας της κοινωνικής ασφάλισης πρέπει να περιοριστεί ώστε να εστιάσουμε «στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης», και στην ιδιωτική «παροχή συνταξιοδοτικών υπηρεσιών». Τόνισε δε πως δεν επιτρέπονται πια «μονοπωλιακές λογικές τύπου κοινωνικής ασφάλισης» γιατί «περιορίζουν την επενδυτική αποτελεσματικότητα», αλλά ούτε «τα νοσοκομειακά προγράμματα με τις ισόβιες και απεριόριστες καλύψεις».( Ημεροδρόμος Κώστας Λουλουδάκης: Δεν Άκουσες Ανθρωπάκο (https://www.imerodromos.gr/den-akoyses-anthropako/?fbclid=IwAR05-88RZjCn0DiAhmw-EmsT1SnTVi22wcBwpGx641SNwkjnM-IOh75zgSU)
Κάτι τέτοιο σε μια εμπορευματοποιημένη κοινωνία δεν είναι ρεαλιστικό για τον Στουρνάρα, ο οποίος νομίζει πως από την δημόσια θέση που βρίσκεται έχει την εξουσία να καθορίζει την τιμή της ανθρώπινης ζωής στην αγορά. Η υγεία και η σύνταξη είναι εμπορεύματα, άρα θα αξιολογούνται ως καταναλωτικά αγαθά με σκοπό το κέρδος…
Όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται στις δημοπρασίες των αγορών…
Δυο παραδείγματα:
1) Ήταν το 1964, όταν ο βρετανο-αμερικανός φιλελεύθερος οικονομολόγος και φιλόσοφος, καθηγητής σε διάφορα πανεπιστήμια, Kenneth Boulding οραματίζεται ένα καπιταλιστικό κόσμο όπου οι φτωχοί, οι μη άριστοι της κοινωνίας, θα μπορούσαν να βγάλουν ένα πρόσθετο εισόδημα, αν τους απαγορευόταν η γέννηση παιδιών, αλλά θα τους επιτρεπόταν να κατέχουν κουπόνια τεκνοποίησης, ένα ή δυο ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση, τα οποία θα ήταν ταυτόχρονα και διαπραγματεύσιμες άδειες τεκνοποίησης! Ο καλός μας Kenneth Boulding θεωρεί πως όσοι έχουν χρήμα θα μπορούσαν να αγοράζουν τις άδειες τεκνοποίησης από «τις φτωχές, τις καλόγριες, τις γεροντοκόρες, κλπ». Η αγορά με το σύστημα κουπονιών, ισχυριζόταν ο Boulding, αφού παρείχε στους φτωχούς μια πηγή εσόδων, αφενός θα μείωνε τις ανισότητες αφετέρου θα περιόριζε την αύξηση του πληθυσμού, των περιττών ανθρώπων δηλαδή.
2)Στην χώρα πρότυπο των ελεύθερων αγορών, τις ΗΠΑ, 45.000 θάνατοι τον χρόνο οφείλονται στην έλλειψη κάλυψης ασφάλισης. Οι φτωχοί εργαζόμενοι δεν έχουν την οικονομική ικανότητα που θα τους εξασφάλιζε την εμπορική συναλλαγή-με τον πράκτορα της ιδιωτικής ασφάλισης- η οποία συνδέεται με τον θάνατο ή την ζωή τους. (The Harvard Gazette: New study finds 45,000 deaths annually linked to lack of health coverage. Uninsured, working-age Americans have 40 percent higher death risk than privately insured counterparts https://news.harvard.edu/gazette/story/2009/09/new-study-finds-45000-deaths-annually-linked-to-lack-of-health-coverage/?fbclid=IwAR0o-MbP0jQBUsrXk0ryOl4a7Hgto0Jef7mha-sfDybWrxP2VeapFQ3_-G4)
Αυτός ο φασισμός των «ελεύθερων» αγορών που απορρίπτει την κοινωνική ισοτιμία και αλληλεγγύη, πρέπει να αναχαιτιστεί και βιαίως να τσακιστεί.
Η ζωή δεν είναι οικονομία!
Η υγεία, η παιδεία, η κοινωνική ασφάλιση ακόμα και η ψυχαγωγία και ο ελεύθερος χρόνος των πολιτών δεν αποτιμώνται ως αγαθά για πώληση!
Όμως, για να αποφασίσουμε ποιες αξίες πρέπει να διέπουν τον πολιτικό και κοινωνικό μας βίο πρέπει να συμμετέχουμε. Χωρίς την συμμετοχή μας και με το καπάκι του βόθρου του φασισμού ορθάνοιχτο αλλαγή δεν θα έρθει. Αντίθετα, εάν αράξουμε στον καναπέ μας βουτηγμένοι στην πλήρη άγνοια ή στην αδιαφορία της υπαρκτής πραγματικότητάς μας, αυτό που θα μας έρθει θα είναι μόνον η αποκτήνωση της κοινωνίας.
Αυτό δεν σημαίνει πως θα εναποθέσουμε τις ελπίδες στο εκλογικό αποτέλεσμα των τρεχουσών εκλογών και στον υπό διαμόρφωση νέο δικομματισμό.
Πρέπει όμως να συμμετέχουμε ενεργά σε αυτές, αλλά κυρίως επιβάλλεται να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός ρωμαλέου εργατικού κινήματος που ως σκοπό θα έχει την ταξική πάλη την οποία θα οφείλει να την αναγάγει σε κανόνα κοινωνικής έντασης και ταυτόχρονα να την μεταφράσει σε βιώσιμη πολιτική δράση.
Μήπως όμως ό,τι έγραψα είναι απλά ρομαντικές ιστορίες χωρίς προοπτική;
Αντόν Τσέχοφ: Ο ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής
Ο Ρώσος θεατρικός συγγραφέας και ένας από τους μεγαλύτερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοφ (29 Ιανουαρίου 1860 – 15 Ιουλίου 1904 / 2 Ιουλίου με το παλαιό ημερολόγιο) ήταν γιατρός.
Ένας γιατρός που αρνούνταν να πάρει χρήματα από τους φτωχούς ασθενείς του -που ήταν και οι περισσότεροι.
Συγγραφέας διάσημων κλασικών έργων που γνωρίζουν συνεχώς νέες αναγνώσεις και παραστάσεις, όπως ο «Γλάρος», οι «Τρεις Αδελφές», ο «Βυσσινόκηπος» και ο «Θείος Βάνιας», ο Τσέχοφ γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1860 (17 Ιανουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) στη φτωχή κωμόπολη Ταγκανρόγκ, ένα λιμάνι της Αζοφικής Θάλασσας, στη νότια Ρωσία.
Ήταν το τρίτο από τα έξι παιδιά της οικογένειάς του (Αλέξανδρος, Νικόλαος, Ιβάν, Μαρία, Μιχαήλ) και μεγάλωσε σε ένα αυστηρό, βαθιά θρησκευτικό περιβάλλον.
Ο παππούς του ήταν δουλοπάροικος που εξαγόρασε τη ελευθερία του.
Ο πατέρας του δούλευε ως λογιστής και διατηρούσε τυροκομείο, όμως είχε καλλιτεχνικές ανησυχίες. Έπαιζε βιολί και ονειρευόταν καριέρα στη μουσική, όμως όπως διακρίνεται και στο έργο του Τσέχοφ ήταν μία φιγούρα μάλλον τυραννική. Αδυνατώντας να καλύψει τις ανάγκες της μεγάλης οικογένειας του αναγκάστηκε να δηλώσει πτώχευση.
Τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του Τσέχοφ, ο Αλέξανδρος και ο Νικόλαος, αντιδρώντας στον αυστηρό πατέρα και τη μιζέρια έφυγαν από το σπίτι. Με τη σειρά του και για να αποφύγει τη δικαστική δίωξη των δανειστών του, ο πατέρας του κατέφυγε στη Μόσχα. Λίγο αργότερα έφυγε και η μητέρα του με τα αδέρφια του, Μαρία και Μιχαήλ.
Τα πρώτα του γράμματα τα έμαθε στο ελληνικό σχολείου του Ταγκανρόγκ και στη συνέχεια φοίτησε στο κλασικό γυμνάσιο της πόλης. Από την 6η τάξη του γυμνασίου αναγκάστηκε να βγάζει το ψωμί του μόνος του παραδίδοντας μαθήματα κατ' οίκον. Πούλησε ό,τι είχε απομείνει από τα πράγματα του σπιτιού και έστειλε τα χρήματα στους γονείς του στη Μόσχα.
Το 1879 μπαίνει στο Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Μόσχας, από όπου αποφοίτησε το 1884. Έγραφε από τα χρόνια του γυμνασίου -χιουμοριστικές σκηνές, αφηγήσεις, μονόπρακτα και ως φοιτητής δημοσίευσε τα πρώτα του ευθυμογραφήματα. Συνεργάστηκε με τα περιοδικά Ξυπνητήρι, Θεατής, Μόσχα, Φως και σκιά, Θραύσματα κ.ά., με το ψευδώνυμο «Αντόσια Τσεχοντέ».
Το 1884 κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο διηγημάτων, Τα παραμύθια της Μελπομένης και το 1885 τις Φανταχτερές Ιστορίες.
Το 1886 γράφει το πρώτο του μονόπρακτο με τίτλο Κύκνειο άσμα.
Το 1887 ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Κορς στη Μόσχα το έργο του Ιβάνοφ, το οποίο δέχεται αντικρουόμενες κριτικές, γεγονός που τον οδήγησε να μη δώσει ποτέ σε επαγγελματικό θίασο το δεύτερο θεατρικό του έργο το Δαίμονας του δάσους (πρώτη μορφή του έργου Θείος Βάνιας).
Το 1888 του απονέμεται το Βραβείο Πούσκιν.
Το 1890 πηγαίνει στο νησί Σαχαλίνη, βόρεια της Ιαπωνίας, το νησί - κάτεργο της τσαρικής Ρωσίας, όπου ζει για δύο χρόνια με τους κατάδικους. Τρία χρόνια αργότερα εκδίδει την έρευνά του στην οποία τονίζει την ανάγκη για άμεση βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και διαβίωσης των φυλακισμένων.
Η προσφορά και η παρέμβαση του στη Σαχαλίνη ήταν μόνο η αρχή. Το 1896 με χρήματα που συγκέντρωνε από εράνους και δωρεές, χτίζει ένα σχολείο στο Ταλέζ.
Επιστρέφοντας από τη Σαχαλίνη, τα οικονομικά του βελτιώνονται και του δίνουν τη δυνατότητα να αγοράσει σπίτι στην εξοχή. «Αν είμαι γιατρός, χρειάζομαι ασθενείς. Αν είμαι συγγραφέας, πρέπει να ζω μαζί με άλλους ανθρώπους, όχι σε έναν δρόμο της Μόσχας» έλεγε.
• Αντόν Τσέχωφ: Οι καλλιεργημένοι άνθρωποι...
Το 1891 ταξιδεύει στην Ευρώπη. Επιστρέφοντας στη Ρωσία εργάζεται εντατικά για την καταπολέμηση της χολέρας.
Εγκαθίσταται στο Μελίχοβο της Ουκρανίας, όπου ως γιατρός εξυπηρετεί 26 χωριά και 7 εργοστάσια.
Το 1894 πραγματοποιεί το δεύτερο ταξίδι του στο εξωτερικό. Το 1896 ανεβαίνει ανεπιτυχώς στην Πετρούπολη, στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι, το έργο του Ο Γλάρος. Τη χρονιά εκείνη αντιμετωπίζει την πρώτη σοβαρή εκδήλωση της φυματίωσης.
Νέα κρίση της αρρώστιας του 1897, τον αναγκάζει να πάει στη Ριβιέρα της Νότιας Γαλλίας, ενώ ανεβαίνει στην ρωσική επαρχία ο Θείος Βάνιας.
Ο Τσέχωφ δούλευε από το πρωί μέχρι το βράδυ και η υγεία του κλονίστηκε. Οι γιατροί του σύστησαν να μετακομίσει σε πιο εύκρατο κλίμα, γιατί το κρύο της Μόσχας χειροτέρευε την κατάστασή του. Ένιωθε όμως φυλακισμένος και αποκαλούσε το σπίτι «ζεστή Σιβηρία».
Ανυπομονούσε να επιστρέψει στη Μόσχα, στο θέατρο και στην ηθοποιό Όλγα Κνίπερ, που είχε αφήσει πίσω. Όταν την είχε δει πρώτη φορά στη σκηνή, έγραψε: «Αν έμενα στη Μόσχα, θα την είχα σίγουρα ερωτευτεί».
Το 1898 και 1899 παρουσιάζονται από το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, με πολύ μεγάλη επιτυχία, τα έργα του Ο Γλάρος και Ο θείος Βάνιας.
Η συνεργασία του Τσέχοφ με το Θέατρο Τέχνης και τον Στανισλάφσκι στάθηκε καθοριστική στη διαμόρφωση της δραματουργίας του.
Το 1900 γίνεται μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας και το 1901 παντρεύεται την Όλγα Κνίππερ.
Δεν ειδοποίησαν σχεδόν κανέναν πριν παντρευτούν, γιατί ο Τσέχοφ απεχθανόταν τις συγκεντρώσεις και τα σχόλια των συγγενών. Είχε ζητήσει από την Όλγα να κρατήσει μυστικό τον αρραβώνα τους, όπως και έγινε. Ζούσαν χωριστά, ο Τσέχωφ στη Γιάλτα και η Όλγα στη Μόσχα, όπου συνέχισε να ασχολείται επαγγελματικά με το θέατρο.
Με τον Λέοντα Τολστόι και τον Μαξίμ Γκόρκι
Θεωρείται από τις πιο σημαντικές μορφές της παγκόσμιας δραματουργίας και η επίδραση στη θεατρική λογοτεχνία του 20ού αιώνα είναι τόσο μεγάλη ώστε για παράδειγμα στις ΗΠΑ, οι σημαντικότεροι μεταπολεμικοί διηγηματογράφοι είθισται να συγκρίνονται με τον Τσέχωφ.
Βρείτε τα βιβλία του εδώΣτα έργα του, που μοιάζουν «ακύμαντα», αποτυπώνεται η διαρκής φθορά που επιφέρει η καθημερινότητα. Οι ήρωές του είναι άνθρωποι όλων των κοινωνικής στρωμάτων, κυρίως όμως της ανώτερης τάξης, που «ξοδεύουν» τη ζωή τους στην πνιγηρή ατμόσφαιρα της ρώσικης, προεπαναστατικής επαρχίας. Οι ήρωες του είναι αυτοί που είναι -όπως είναι- χωρίς φωτοσκιάσεις, εξωραϊσμούς και υπερβάσεις.
Πέθανε στις 15 Ιουλίου 1904 (2 Ιουλίου με το παλαιό ημερολόγιο) στη γερμανική πόλη Μπάντενβάιλερ.
Η Όλγα περιέγραψε τις τελευταίες στιγμές ως εξής: «Ξύπνησε και δεν μπορούσε να αναπνεύσει κανονικά. Ο γιατρός μου είπε να του δώσω ένα ποτήρι σαμπάνια. Ο Τσέχωφ ήπιε μια γουλιά και είπε στα γερμανικά: «Πεθαίνω». Και χαμογέλασε. Γλυκά, όπως πάντα. Και είπε ότι δεν είχε πιει σαμπάνια για πολλά χρόνια. Τελείωσε το ποτό του, γύρισε πλευρό και πέθανε»....
Ήταν μόλις 44 ετών.
Ο Μπολσονάρου καταστρέφει τον Αμαζόνιο για να φέρει την… ανάπτυξη
3 Ιουλ 2019
ΗΠΑ – Περισσότεροι οι δισεκατομμυριούχοι και οι φτωχοί
Το 1/5 κατέχει το 88% του πλούτου της χώρας και αυξάνουν χαμηλόμισθοι, άστεγοι και όσοι δεν έχουν εξασφαλισμένη ούτε την τροφή τους
Ιταλίδα δικαστής στάθηκε στο ύψος της – Ήρε την εντολή κατ’ οίκον περιορισμού της Κάρολα Ράκετε
Ιταλίδα δικαστής στάθηκε στο ύψος της – Ήρε την εντολή κατ’ οίκον περιορισμού της Κάρολα Ράκετε
Για 8η συνεχόμενη χρονιά ο θεσμός του "Θεάτρου Όψεις" ξεκινάει σήμερα στο Αιτωλικό!
Η πρωτοβουλία του Πολιτιστικού & Μορφωτικού Συλλόγου "Το Αιτωλικό" και της Θεατρικής του Ομάδας για μια θεατρική συνάντηση ομάδων από όλη την Έλλάδα έγινε πια θεσμός στο πολιτιστικό τοπίο του Αιτωλικού, συμβάλλοντας στη θεατρική παιδεία και την προβολή του Αιτωλικού, ενισχύοντας γενικότερα τους πολιτιστικούς δεσμούς της πόλης μας με φορείς και ανθρώπους που ασχολούνται με τον πολιτισμό και ειδικότερα με το Ερασιτεχνικό Θέατρο στο νομό μας και ευρύτερα.
Πλώσταινα. Υπάρχει λύση, η αναβάθμισή της είναι μονόδρομος !
Κώστας Κούστας, εκπαιδευτικός Περιφερειακός σύμβουλος με την΄΄Αντίσταση Πολιτών Δυτικής Ελλάδας΄΄ |
αποτελέσματα της επίδρασης της λειτουργίας της Πλώσταινας αποκλειστικά για τις ανάγκες
(προθερμάστρα) της αλυκής «Άσπρης». Αποτελεί το ποιο κοντινό παράδειγμα ανθρώπινης
παρέμβασης με αποτέλεσμα την διαφοροποίηση του μικροκλίματος της περιοχής εξαιτίας της
αυξημένης θερμοκρασίας και εξάτμισης του νερού. Στο αίσθημα δυσφορίας από τις συνθήκες
αυτές,για άλλη μια φορά έρχεται να προστεθεί η αφόρητη δυσοσμία από το θάνατο των
εγκλωβισμένων οργανισμών.
Και όμως, απ’ ό,τι διαπίστωσα ψάχνοντας στο διαδίκτυο, ο Φορέας Διαχείρισης εδώ και χρόνια
έχει χρηματοδοτήσει προμελέτη αποκατάστασης της Πλώσταινας, κατά το δυνατό στην
πρότερη κατάστασή της, με την αφαίρεση οριοθετικών αναχωμάτων την κυκλοφορία του
νερού και την επανένταξή της στην κεντρική λιμνοθάλασσα. Στην προμελέτη μάλιστα
διατυπώνονται με σαφήνεια προτάσεις για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στηνπαραγωγική διαδικασία της αλυκής.
Τι χρειάζεται να γίνει;
1.Κατά την άποψή μου οφείλουν άμεσα να παρθούν πρωτοβουλίες ώστε να λάβουν γνώση της
προμελέτης οι εμπλεκόμενοι φορείς
2.Να αναγνωριστεί από τους εμπλεκόμενους φορείς ως σοβαρό πρόβλημα η αλλοίωση του
μικροκλίματος της πόλης που απαιτεί προγραμματισμό με χρονοδιάγραμμα αντιμετώπισης.
3. Να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις για την εκπόνηση οριστικής μελέτης που θα οδηγήσει
σε εκτέλεση αναγκαίων έργων.
Για όλα αυτά απαιτείται η παράλληλη και ισότιμη εκδήλωση ενδιαφέροντος για το φυσικό
περιβάλλον, για τις συνθήκες ζωής των κατοίκων και για τις παραγωγικές/οικονομικές
δραστηριότητες στην περιοχή. Δεν μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον με την αντίληψη έτσι τα
βρήκαμε δεν μας αφορά αφού η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης και της περιοχής
πρέπει να αναβαθμιστεί.
Μεταφέρω αυτούσιες τις προτάσεις της προμελέτης, που νομίζω ότι χρήζουν ιδιαίτερης
προσοχής, επειδή αν μη τι άλλο, περιλαμβάνουν και τους τρεις παραπάνω παράγοντες
«Οι προτάσεις
Η βασική προσέγγιση του θέματος βασίζεται στην επανένταξη της δεξαμενής της Πλώσταινας
στο σύμπλεγμα των λιμνοθαλασσών, όπως ήταν πριν τις παρεμβάσεις της δεκαετίας του
1970.Η άρση μέρους των αναχωμάτων και η αποκατάσταση της επικοινωνίας με την κεντρική
λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια λύσης των
παραπάνω προβλημάτων.
Η συνεχής ανανέωση των νερών εξαλείφει φαινόμενα δυσάρεστης οσμής. Ταυτόχρονα θα
οδηγήσει σε πτώση της θερμοκρασίας των νερών , μειώνοντας το ρυθμό εξάτμισης της
σχετικής υγρασίας. Η πτώση της θερμοκρασίας των νερών μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της
θερμοκρασίας αέρα της περιοχής, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες που η κατάσταση είναι
αφόρητη. Με άλλα λόγια η επαναλειτουργία της Πλώσταινας ως τμήμα της λιμνοθάλασσας
φαίνεται ότι θα προκαλέσει πτώση των τιμών της σχετικής υγρασίας καθώς και της
θερμοκρασίας στην ομώνυμη συνοικία. Αυτή η μεταβολή του μικροκλίματος συμβάλλει στη
μείωση της αίσθησης δυσφορίας κατά τους θερινούς μήνες, μειώνοντας ταυτόχρονα τη
διάρκεια των κρίσεων δυσφορίας. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνονται οι συνθήκες διαβίωσης
των κατοίκων της περιοχής. Με μετριοπαθείς εκτιμήσεις μια μείωση της τάξης του 35% των
ημερών με υψηλό δείκτη δυσφορίας κατά τους θερινούς μήνες είναι πιθανή.
Η αρνητική επίπτωση από την «απελευθέρωση» της δεξαμενής και την επανένταξή της στις
λιμνοθάλασσες της περιοχής αφορά στην παραγωγή άλατος. Πράγματι, η αφαίρεση των δυο
δεξαμενών της Πλώσταινας που λειτουργεί ως προθερμάστρα από το παραγωγικό σύστημα της
αλυκής θα επιφέρει μείωση της παραγωγής της τάξης του 10-15%. Ως αντισταθμιστική λύση
προτείνεται η υδραυλική ζεύξη των εκτάσεων της αλυκής Τουρλίδας με την Άσπρη Αλυκή. Με
τον τρόπο αυτό, αποδεσμεύεται η Κλείσοβα από την αλατοπαραγωγή, αποδίδεται το κανάλι,
από το οποίο τροφοδοτείται σήμερα η αλυκή, στην πόλη, και εξασφαλίζεται η τροφοδοσία της
αλυκής ποσοτικά και ποιοτικά. Ακόμη απομακρύνεται το αντλιοστάσιο από τη θέση «Μάγιερ»
και το κανάλι αποκτά την αρχική του μορφή, συνδέει δηλαδή την Κλείσοβα και την Πλώσταινα.
Στο κόστος του έργου καθώς και στην όποια μεταβολή της παραγωγικής ικανότητας των
αλυκών, θα πρέπει παράλληλα να γίνει αποτίμηση , πέραν της αλιευτικής αξιοποίησης και των
θέσεων εργασίας που θα προκύψουν από αυτή και της αξίας της αποκατάστασης του φυσικού
οικοσυστήματος και της θετικής επίδρασης στο μικροκλίμα της περιοχής η οποία σύμφωνα με
τη νέα Ευρωπαϊκή προσέγγιση αποτιμάται και οικονομικά.
Από την βασική λύση δεν προκύπτουν πρόσθετες δαπάνες λειτουργίας και αύξηση των
ενεργειακών απαιτήσεων, αλλά αντίθετα μείωσή τους λόγω περιορισμού των αντλούμενων
ποσοτήτων νερού από τις αλυκές και λόγω μείωσης της λειτουργικής τους έκτασης. Η
απαιτούμενη ενέργεια στις εναλλακτικές περιπτώσεις που η βασική τους ιδέα περιγράφεται
στη μελέτη θα φέρει τις απαιτήσεις για ενέργεια στα σημερινά επίπεδα.
Από τις ανωτέρω παρεμβάσεις θα προκύψουν και πολλαπλά οφέλη που πέραν των θετικών
επιπτώσεων στο περιβάλλον και στο μικροκλίμα της περιοχής θα επανεντάξουν στην αλιευτική
δραστηριότητα μια αποκομμένη περιοχή της λιμνοθάλασσας έκτασης σχεδόν 2.000 στρ. Εδώ
θα πρέπει να τονίσω ότι το 33% των Ελληνικών λιμνοθαλασσών είναι μικρότερες του μεγέθους
αυτής.
Ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μπορεί να έχει ο ανασχεδιασμός τις λειτουργίας των δύο
αλυκών και η μεταξύ τους σύνδεση. Στην περίπτωση αυτή, πέρα των νέων αναδιαμορφώσεων
για την παραγωγή άλατος και σε συνδυασμό με αυτή, να μελετηθούν και να σχεδιαστούν στην
αλυκή της Τουρλίδας και τα παρακάτω.
α) υποδομές για οργανωμένα ιαματικά λουτρά,
β) Η δημιουργία μικρής επιδεικτικής αλυκής για ενημέρωση της διαδικασίας παραγωγής σε
συνδυασμό με το μουσείο αλατιού που σχεδιάζεται και
γ) Ένταξη στην αλιευτική εκμετάλλευση της Κλείσοβας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της
τάφρου διαχείμασης του ιχθυοτροφείου «Καινούργιο» και της προθερμάστρας και του
αντλιοστασίου της αλυκής που βρίσκεται ανατολικά αυτού.»
2 Ιουλ 2019
Ε, όχι και θεομπαίχτης και τσαρλατάνος ο Βελόπουλος!
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης μετά την αναφορά επίσημου εκπροσώπου της εκκλησίας για «δήθεν ιερά κειμήλια, των οποίων η πλαστότητα είναι προφανής» απάντησε: «Ας πάνε στη μονή Διονυσίου να ανακαλύψουν αν υπάρχουν ή όχι»
Είναι προφανές ότι τα παραπάνω αφορούσαν τον Κυριάκο Βελόπουλο, πρόεδρο της «Ελληνικής Λύσης», ο οποίος βρήκε να απαντήσει τα παρακάτω (οι… επιστολές του Ιησού δεν βοήθησαν την ανορθογραφία):
Με λίγα λόγια ο τύπος αυτός επιμένει! Γιατί πράγμα επιμένει το περιγράφει ο ίδιος στο δεύτερο μέρος του βίντεο όταν έλεγε:Αρχή μας να μην αντιδικούμαι με την εκκλησία ακόμα και όταν έχει άδικο !Για όσους αμφισβητούν τον συγγραφέα (που δεν ειμαι εγώ) ας πάνε στην Μόνη Διονυσίου να ανακαλύψουν εάν υπάρχουν ή όχι!Απέσυραν τα ΜΜΕ ένα θέμα με την αρωγή της ΝΔ 5ετιας! @ellinikilisi https://t.co/mWgqb01Wl2— Βελόπουλος Κυριάκος Πρόεδρος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ (@velopky) 30 Ιουνίου 2019