20 Ιουν 2011

To κίνημα του «Αγοράζω ελληνικά»

Οι Αναστασία Παπαθανάκη, Αποστόλης Βαλασσάς, Μαρία Προμπονά και Ευαγγελία Χόρτη είναι μέλη του κινήματος «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», στηρίζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την ελληνική οικονομία.  Ως αντίδοτο στην οικονομική κρίση το κίνημα "Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε" προτρέπει τους Ελληνες να καταναλώνουν προϊόντα εγχώριας παραγωγής, αλλά και τους επιχειρηματίες να κάνουν πιο ανταγωνιστικά τα αγαθά που προσφέρουν

Οι Αναστασία Παπαθανάκη, Αποστόλης Βαλασσάς, Μαρία Προμπονά και Ευαγγελία Χόρτη είναι μέλη του κινήματος «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», στηρίζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την ελληνική οικονομία.
Καταναλώνουμε σκόρδα από Ισπανία, κρεμμύδια από Ινδία, αρακά από Βουλγαρία, αγκινάρες από Αίγυπτο, μανιτάρια από Πολωνία, σιτάρι από Ουκρανία, Καναδά, Αμερική, κρασί από Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία, Χιλή, Ν. Αφρική, ντομάτες νωπές ή μεταποιημένες από Τουρκία, Βέλγιο, Γαλλία, Σκόπια, πατάτες όλων των ειδών από Τουρκία, Αίγυπτο, Συρία, λεμόνια από Αργεντινή, τυριά από Ολλανδία, Γαλλία, υποδήματα από Κίνα... Και η λίστα με τα εισαγόμενα προϊόντα στη χώρα μας δεν έχει τελειωμό! Εχουμε, στην κυριολεξία, κατακλυστεί από αυτά.
Προτροπή στους Ελληνες να καταναλώνουν προϊόντα εγχώριας παραγωγής, αλλά και στους επιχειρηματίες να κάνουν τα αγαθά που προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά απευθύνει το κίνημα πολιτών "Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε" ως αντίδοτο στην κρίση!
Το βασικό σύνθημα του κινήματος είναι "Ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά" και στόχος του η αλλαγή των συνηθειών μας και η στήριξη της ελληνικής οικονομίας. Τρία ρήματα που εμπεριέχουν τα βασικά προϊόντα που παράγει η χώρα μας και την καθημερινότητά μας...
Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα κίνημα που προωθεί κάτι πολύ απλό, σχεδόν αυτονόητο: Τη στήριξη των προϊόντων του τόπου μας, αυτό δηλαδή που "ξεχάσαμε" εδώ και μερικές δεκαετίες. Οπως αναφέρουν τα χιλιάδες μέλη του κινήματος, "φθάσαμε να εισάγουμε τα πάντα κι από παντού και να ενισχύουμε έτσι τις πρακτικές αισχροκέρδειας των μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών".
Ο Βασίλης Κουντούρης, υπάλληλος στην επιχείρηση που παράγει τα προϊόντα «Λέλια».
Ο Βασίλης Κουντούρης, υπάλληλος στην επιχείρηση που παράγει τα προϊόντα «Λέλια».
Πώς ξεκίνησε
Το κίνημα, το οποίο έχει ζωή μόλις 6 μήνες και ξεκίνησε με πρωτοβουλία 100 επιφανών Ελλήνων, δεν εγγράφει μέλη. Ωστόσο έχει ήδη δημιουργήσει παραρτήματα σε είκοσι δύο πρωτεύουσες νομών και σκοπεύει να δημιουργήσει παραρτήματα σε κάθε νομό, σε όλη την Ελλάδα.

Στα παραρτήματα συμμετέχουν τόσο οι δημοτικές αρχές όσο και οι τοπικοί φορείς, δημιουργώντας πυρήνες στη δική τους τοπική κοινωνία που προσβλέπουν στην ενίσχυση των τοπικών προϊόντων, των εμπορικών καταστημάτων και υπηρεσιών. Είναι εντυπωσιακό ότι σε γκρουπ που δημιουργήθηκε στο facebook, με τίτλο "Επιλέγουμε ελληνικά προϊόντα", τα μέλη έχουν ξεπεράσει ήδη τα 4.500!
Τα αδέρφια Στέφου από το Μεσολόγγι φτιάχνουν το παραδοσιακό αβγοτάραχο.
Τα αδέρφια Στέφου από το Μεσολόγγι φτιάχνουν το παραδοσιακό αβγοτάραχο.
"Αρκετοί συμπολίτες μας επιλέγουν απλώς το εισαγόμενο προϊόν επειδή είναι φθηνότερο, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι όσο δεν αγοράζουν ελληνικά προϊόντα βοηθούν στην περαιτέρω εξασθένηση της ελληνικής οικονομίας" αναφέρουν στο "Εθνος της Κυριακής" κάποια από τα μέλη του κινήματος, οι Μαρία Προμπονά, φοιτήτρια νοσηλευτικής, Αναστασία Παπαθανάκη, φοιτήτρια φιλολογίας, Ευαγγελία Χόρτη, ειδικός αμπελουργίας, και Αποστόλης Βαλασσάς, απόφοιτος λυκείου.
"Οι καταναλωτές έχουμε δύναμη, μπορούμε να μετάσχουμε ενεργά στον αγώνα για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας, να σταματήσει το κλείσιμο καταστημάτων, να στηριχθούν οι αγρότες μας, οι παραγωγοί, ο τουρισμός. Οι ξένες πολυεθνικές εταιρείες έχουν μεγαλύτερη δύναμη προώθησης των προϊόντων τους και γι' αυτό καταλήγουν να ελέγχουν όλο και περισσότερο το καταναλωτικό κοινό. Φτάσαμε στο σημείο, πλέον, τα ξένα προϊόντα να εξοβελίζουν τα ελληνικά. Αυτό πρέπει να σταματήσει!".
Η «Αρκαδιανή» από τη Γορτυνία παρά?γει και μαγειρεύει παραδοσιακά προϊόντα.
Η «Αρκαδιανή» από τη Γορτυνία παρά?γει και μαγειρεύει παραδοσιακά προϊόντα.
Και πώς αναγνωρίζουμε ότι ένα προϊόν παράγεται στην Ελλάδα; Ο τρόπος είναι απλός: Ελέγχουμε τον κωδικό προϊόντος (στο barcode), όπου πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός 520.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
Αγοράζοντας εισαγόμενα καταστρέφεται η οικονομία μας

Γραβιέρα Νάξου, κατίκι Δομοκού, αβγοτάραχο από το Μεσολόγγι, μήλα από τη Ζαγορά Πηλίου, μαστίχα Χίου, κρασί από τη Νεμέα, χειροποίητα παραδοσιακά προϊόντα από τον συνεταιρισμό γυναικών Τριγώνου Εβρου, της βιοτεχνίας "Αρκαδιανή" στο χωριό Ψάρι του Δήμου Γορτυνίας, γλυκά του κουταλιού, λικέρ, βότανα, ελιές, ελαιόλαδο... ήταν κάποια από τα ελληνικά προϊόντα που "γνώρισαν" και γεύτηκαν από κοντά, την προηγούμενη βδομάδα, οι κάτοικοι στο κλεινόν άστυ.
Τα περίφημα μήλα του Πηλίου από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς.
Τα περίφημα μήλα του Πηλίου από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς.
Οπως μας εξήγησαν οι Ελληνες επιχειρηματίες και παραγωγοί, "επιβάλλεται, πλέον, η οργανωμένη επιστροφή στην τοπική και εθνική ανασυγκρότηση. Μέσα από αυτή την προσπάθεια μπορούμε να μάθουμε να "ανακυκλώνουμε" όσο γίνεται περισσότερο τα χρήματα στον τόπο μας γιατί έτσι στηρίζουμε την οικονομία μας, συντηρούμε και δημιουργούμε θέσεις εργασίας, στηρίζουμε τον κοινωνικό μας ιστό. Μπορεί για αρκετούς συμπολίτες μας να μπαίνει θέμα κόστους, πρέπει να γνωρίζουν όμως ότι το πρόσκαιρο κέρδος από τις χαμηλότερες τιμές των εισαγόμενων προϊόντων, το ακριβοπληρώνουμε με την καταστροφή της δικής μας οικονομίας και την απώλεια θέσεων εργασίας".
Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων είναι σίγουρα καλύτερη. Ας προτιμήσουμε, λοιπόν, τα δικά μας, εξαιρετικά προϊόντα... Ξέρουμε όλοι ότι τα ντόπια παραδοσιακά προϊόντα δεν μπορούν και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να μπουν στο χωνευτήρι της παγκοσμιοποίησης!
ΜΑΡΙΝΑ ΖΙΩΖΟΥ
Χειροποίητα παραδοσιακά προϊόντα από τις γυναίκες του Τριγώνου Εβρου.
Χειροποίητα παραδοσιακά προϊόντα από τις γυναίκες του Τριγώνου Εβρου.
marina@pegasus.gr
ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ
2,5 δισ. € σε τρεις χώρες για εισαγωγές τροφίμων

Δισεκατομμύρια ευρώ εκταμιεύονται κάθε χρόνο από την Ελλάδα για την εισαγωγή τροφίμων από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Eνωσης καθιστώντας διαρκώς ελλειμματικό το ισοζύγιο εισαγωγών - εξαγωγών.
Τον περασμένο χρόνο η Ελλάδα πλήρωσε σχεδόν 2,5 δισ. ευρώ μόνο σε τρεις χώρες, Γερμανία, Ολλανδία και Γαλλία για αλιεύματα, κρέατα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ποτά, κακάο κ.λπ.
To κίνημα του «Αγοράζω ελληνικά»
Αντίστοιχα στις ίδιες χώρες οι εξαγωγές μόλις ξεπέρασαν τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος κατέχουν οι εισαγωγές κρεάτων και γαλακτοκομικών προϊόντων που αποφέρουν τεράστια κέρδη στους αγρότες των εταίρων μας και εξασφαλίζουν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης.
Το 2010 η αξία των εισαγωγών σε γαλακτοκομικά είδη ανήλθε σε 741 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 40 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009.
Κυριαρχούν Γερμανία και Ολλανδία
Στον τομέα αυτό κυριαρχούν η Γερμανία και η Ολλανδία καθώς τα 464 εκατομμύρια κατευθύνονται στις δύο αυτές χώρες. Ανάλογη εικόνα καταγράφεται στις εισαγωγές κρεάτων από την ΕΕ, το συνολικό ύψος των οποίων ανήλθε πέρσι σε 950 εκατ. ευρώ.

Μόνο η Γαλλία καλύπτει το 1/3 των συνολικών εισαγωγών μας, ενώ μαζί με Γερμανία, Ολλανδία και Ιταλία λαμβάνουν 808 εκατ. ευρώ από την κατανάλωση κρέατος στην Ελλάδα.
Το εμπορικό ισοζύγιο βεβαίως είναι μονίμως αρνητικό και επιδεινώνεται επί πολλά χρόνια με τις σταδιακές αλλαγές συνηθειών στη διατροφή μας, αλλά και με τη διαφοροποίηση του τρόπου ζωής καθώς το life style οδήγησε στη δαπάνη τεράστιων ποσών για εισαγωγή καπνού και ποτών.
Το 2010 η Ελλάδα, παρά την κρίση, πλήρωσε 146 εκατομμύρια ευρώ για εισαγωγή αλκοολούχων ποτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς το ουίσκι έχει αναχθεί σε εθνικό ποτό των Ελλήνων.
Επίσης 39 εκατομμύρια δώσαμε για εισαγωγή ιταλικών ποτών και κρασιών και άλλα 29 εκατομμύρια για γαλλικό οίνο, αλλά και σαμπάνιες.
Γ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Να ενισχύσουμε τον Ελληνα βιοτέχνη και παραγωγό

"Δύο θέματα έχουν τεθεί σε σχέση με τα ελληνικά προϊόντα" υπογραμμίζει η κ. Ιωάννα Καρανδινάκη, πρόεδρος της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, μέλος του ΔΣ του κινήματος πολιτών "Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε" και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ.
"Πρώτον, ότι δεν τα βρίσκουν εύκολα οι καταναλωτές, καθώς οι μικρές τοπικές ελληνικές εταιρείες δεν έχουν και μεγάλα περιθώρια να πάρουν μία θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ και, δεύτερον, ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι ακριβά. Εμείς απαντάμε: Επιλέξτε ελληνικά προϊόντα γιατί αν αυξηθεί η ζήτηση, τότε και οι τιμές θα οδηγηθούν προς τα κάτω, αλλά και τα σούπερ μάρκετ θα αναγκαστούν να τα συμπεριλάβουν στο ράφι τους. Είναι αναγκαίο, στη σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η ελληνική κοινωνία, να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον.
Καλούμε τους πολίτες να ενισχύσουν τον Ελληνα έμπορο, βιοτέχνη, παραγωγό, ξενοδόχο και κάθε επαγγελματική ομάδα που δραστηριοποιείται σε προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στον τόπο μας, ώστε να στηρίξουμε τη δική μας οικονομία.
Στο κίνημα συμμετέχουν ελληνικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί που προέρχονται από δεκατρείς περιφέρειες της χώρας, με προϊόντα όπως ελαιόλαδο, κρασί, τυριά, μέλι, αλλά και γλυκά του κουταλιού και φρούτα και πολλά άλλα παραδοσιακά προϊόντα. Οι επιχειρήσεις αυτές συμμετείχαν και στην πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Κλαυθμώνος, για την παρουσίαση των ελληνικών προϊόντων, με δικά τους έξοδα, γιατί το κίνημα είναι ένα εθελοντικό κίνημα και δεν διαθέτει πόρους".

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More