5 Ιουλ 2011

Γκάζι για την πλήρη απελευθέρωση

Τη χορήγηση νέων αδειών σε όλη τη χώρα χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια προαναγγέλλει ο Γ. Ραγκούσης. "Η αγορά θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει κάθε περιοχή" σημειώνει ο υπουργός

Σε απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί χωρίς αστερίσκους προχωρά η κυβέρνηση. Αντιδρούν οι αυτοκινητιστές και απειλούν με δυναμικές κινητοποιήσεις
Σε απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί χωρίς αστερίσκους προχωρά η κυβέρνηση. Αντιδρούν οι αυτοκινητιστές και απειλούν με δυναμικές κινητοποιήσεις
Την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί με τη χορήγηση νέων αδειών σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης. Η νέα ηγεσία του υπουργείου θεωρεί τον κλάδο των ταξί ήδη απελευθερωμένο από τις 2 Ιουλίου βάσει του νόμου 3919, κάνοντας στροφή από το σχέδιο ΠΔ που είχε παρουσιάσει ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας και περιελάμβανε την υπό προϋποθέσεις απελευθέρωση.
Ο κ. Ραγκούσης ξεκαθάρισε χθες πως δεν προτίθεται να υπογράψει το συγκεκριμένο ΠΔ. Διευκρίνισε ότι δεν θα ισχύσει ο αλγόριθμος βάσει του οποίου προβλέπονταν πληθυσμιακά κριτήρια για τη χορήγηση νέων αδειών: "Η πολιτική της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα των επαγγελμάτων. Με βάση τον συγκεκριμένο αλγόριθμο δεν προέκυπταν νέες άδειες ούτε στην Αθήνα ούτε στη Θεσσαλονίκη" τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος προσέθεσε πως πλέον όποιος θέλει να αποκτήσει άδεια ταξί μπορεί να καταθέσει σχετικό αίτημα στην Περιφέρεια.
Αυτό που μένει να αποσαφηνιστεί εντός τριμήνου είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων θα δοθούν οι νέες άδειες. Ηδη εξετάζεται η θέσπιση κανόνων που δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα ως ευκαιριακή απασχόληση. Εξετάζεται η θέσπιση ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή του ενδιαφερομένου στο επάγγελμα για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα. Στις προϋποθέσεις που συζητούνται είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, φιλικό προς το περιβάλλον.
Οι όροι αυτοί θα αποτελέσουν και τη βάση του διαλόγου με τον κλάδο των αυτοκινητιστών. Πάντως εκτός ατζέντας θα μείνει ο αριθμός των αδειών, καθώς η ηγεσία του υπουργείου πιστεύει ότι δεν μπορούν να μπουν όρια στον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε μία περιοχή: "Η αγορά με αυτορρύθμιση θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει η κάθε περιοχή" τόνισε ο κ. Ραγκούσης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το εάν η Αθήνα αντέχει νέες άδειες όταν στους δρόμους κυκλοφορούν περίπου 13.500 ταξί.
Η χορήγηση των νέων αδειών θα ακολουθήσει τη διοικητική διάρθρωση της χώρας, δηλαδή τους καλλικρατικούς δήμους και τις Περιφέρειες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει μόνο για απομονωμένες περιοχές ή περιοχές με έντονη εποχικότητα. Ως προς το κόστος της άδειας, ο υπουργός περιορίστηκε να πει πως "θα ανταποκρίνεται σε μια ανταποδοτική λογική".
Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξει κάποια αναγνώριση της άυλης αξίας των αδειών, αλλά και τι θα γίνει με όσους έχουν χρεωθεί για να αποκτήσουν άδειες ταξί ακόμα και έναντι 200.000 ευρώ, ο υπουργός περιορίστηκε απλώς να σημειώσει ότι αποτελεί στρέβλωση που έφτασε η ώρα να αντιμετωπιστεί. Δεν απέκλεισε ωστόσο να υπάρξει μεταβατική περίοδος.
Αναφερόμενος στην υπό προϋποθέσεις απελευθέρωση που υπαγόρευε το ΠΔ το οποίο είχε συντάξει ο προκάτοχός του, ο κ. Ραγκούσης σημείωσε πως "οι συνθήκες τώρα υπαγορεύουν να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Ισως πριν 2-3 μήνες να είχα κι εγώ διαφορετική άποψη".
Στον Δημήτρη Ρέππα, πάντως, σε ό,τι αφορά στην αυτορρύθμιση της αγοράς, αποδίδεται δήλωση, σύμφωνα με την οποία "Η αγορά δεν έχει ούτε ψυχή ούτε συναίσθημα. Ηδη υπάρχουν πολλά ταξί που κάθονται". Ωστόσο, σε ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που εξεδόθη αργά το απόγευμα, σημειώνεται ότι ο κ. Ρέππας "δεν προέβη σε καμιά δήλωση, σε οιονδήποτε, για οποιοδήποτε θέμα".
Εντονες αντιδράσεις
Αιφνιδιασμένοι δηλώνουν οι αυτοκινητιστές

Για μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι δηλώνουν αιφνιδιασμένοι από τις χθεσινές ανακοινώσεις για πλήρη απελευθέρωση του κλάδου χωρίς να έχει προηγηθεί σχετικός διάλογος.
Οι εκπρόσωποί τους, οι οποίοι είχαν συμφωνήσει με το σχέδιο Π.Δ. της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, κανόνισαν ήδη συνάντηση με τον κ. Ραγκούση για αύριο το πρωί. Καταγγέλλουν, ωστόσο, την κυβέρνηση για "ασυνέπεια" και "ασυδοσία", τονίζοντας ότι ο κλάδος δεν είναι πλήρως απελευθερωμένος σε καμία χώρα του εξωτερικού. "Οι κυβερνήσεις οφείλουν να έχουν και συνέχεια και συνέπεια", λέει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος. Και συνεχίζει: "Αν κάποιοι θέλουν να δημιουργηθούν ιδιωτικά μονοπώλια στον κλάδο, να ξέρουν ότι μαζί με τα ταξί και τους ανθρώπους τους, τον χορό του Ζαλόγγου θα τον χορέψει και η κυβέρνηση".
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, Παναγιώτης Σκέντζος, σε δηλώσεις του σε ραδιοσταθμό (ΑΝΤ1) τονίζει: "Το Π.Δ. που ήταν έτοιμο έθετε πραγματικούς όρους και δεν επέτρεπε αυτή την ασυδοσία με το θέμα της έκδοσης αδειών. Βλέπουμε τον κ. Ραγκούση να τινάζει τα πάντα στον αέρα. Ελπίζω να επικρατήσει σύνεση, να καταλάβει ο υπουργός τι πάει να κάνει. Βεβαίως, υπάρχει και ο πρωθυπουργός, υπάρχει και μια κυβέρνηση που έχει συμφωνήσει σε κάτι άλλο".
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More