8 Μαρ 2011

Πώς θα κάνετε τη δουλειά σας, να σας ικανοποιεί περισσότερο;

 

Η ευχαρίστηση από την επαγγελματική απασχόληση αποτελεί προϋπόθεση για την ευτυχία. Η ικανοποίηση που αποκομίζει ένας άνθρωπος από τη δουλειά του, είναι βασικός παράγοντας για την ευτυχία και την υγεία του.
Στην εποχή μας, οι άνθρωποι που δεν είναι ικανοποιημένοι από την επαγγελματική τους απασχόληση δεν είναι λίγοι και ο αριθμός τους, δυστυχώς αυξάνεται.
Οι λόγοι για τους οποίους ένας εργαζόμενος δεν είναι ικανοποιημένος από το επάγγελμα του είναι πολλοί. Ωστόσο, υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η κατανόηση των παραγόντων, που μειώνουν σε ένα εργαζόμενο την ευχαρίστηση που θα έπρεπε να νιώθει από τη δουλειά του, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη μέτρων που θα βελτιώσουν την κατάσταση του.

Το στρες αυξάνεται ουσιαστικά σε άτομα που δεν είναι ευχαριστημένα από την εργασία τους.
Το ανεξέλεγκτο χρόνιο στρες, είναι πηγή πολλών κακών για την ψυχική και τη σωματική υγεία των εργαζομένων. Αντίθετα, η αύξηση της ικανοποίησης που παίρνει κάποιος από τη δουλειά του, μειώνει το στρες και αυξάνει την ευεξία του.
Η επιλογή της αλλαγής δουλειάς, δεν είναι εύκολη λύση. Αυτό ισχύει, όχι μόνο σε δύσκολες εποχές οικονομικών κρίσεων, αλλά και γενικότερα.
Ο κάθε εργαζόμενος που θέλει να αυξήσει την ευχαρίστηση που παίρνει από τη δουλειά του, πρέπει να αναλύσει προσεκτικά τη δική του κατάσταση. Χρειάζεται να καταλάβει σε πιο τομέα της απασχόλησης του, μπορεί να πάρει ο ίδιος, δημιουργικές πρωτοβουλίες που θα δώσουν μια νέα πνοή και ενδιαφέρον στην επαγγελματική του ζωή.
Η αναζήτηση νέων προκλήσεων είναι μια πρώτη καλή ιδέα. Μπορεί να εξελιχθεί σε μια εξαιρετικά καρποφόρα πρωτοβουλία του εργαζόμενου που θέλει να αυξήσει την ευχαρίστηση που παίρνει από τη δουλειά του.
Νέες προκλήσεις βρίσκονται ή ακόμη μπορούν να δημιουργηθούν σε όλα τα επαγγελματικά πεδία. Μια μικρή ή μια καινούργια ιδέα, η οργάνωση ενός γεγονότος, η ανάπτυξη μιας νέας επαγγελματικής σχέσης, είναι μερικά παραδείγματα.
Η διοχέτευση ενέργειας προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργεί στόχους για τον εργαζόμενο. Ο δρόμος προς την επίτευξη τους και τα αποτελέσματα, θα δίνουν τη χαρά και την ικανοποίηση, που τόσο πολύ χρειάζεται ο κάθε εργαζόμενος απ’ τη δουλειά του.
Η συζήτηση του προβλήματος με συνάδελφους και προϊσταμένους, συμβάλλει στην επίλυση του. Ο εργαζόμενος, μπορεί να ανταλλάξει κάποιες απόψεις μαζί τους, για το πώς εκείνοι βλέπουν μια εξέλιξη, μια αλλαγή ή μια νέα κίνηση για διαφοροποίηση της απασχόλησης, με στόχο την αύξηση της επαγγελματικής ικανοποίησης.
Η καταπολέμηση της μονοτονίας μπορεί να βοηθηθεί από τη συζήτηση του ζητήματος με άλλους. Η συνεχής εκπαίδευση, η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων και η αναθεώρηση των καθηκόντων στα μέτρα του εφικτού, προσθέτουν σημαντικά στην αποφυγή της μονοτονίας και στην ευχαρίστηση του εργαζομένου.
Εάν ο οργανισμός ή η εταιρεία στην οποία απασχολείται ο εργαζόμενος, δημιουργεί ή προετοιμάζει ένα νέο έργο ή κάτι καινούργιο, ο εργαζόμενος μπορεί να εξετάσει, κατά πόσο μπορεί εκεί να υπάρχουν ενδιαφέροντα, που θα του προσφέρουν την ικανοποίηση που χρειάζεται.
Η καθοδήγηση άλλων συναδέλφων είναι μια καλή επιλογή. Ο εργαζόμενος που έχει φτάσει σε πολύ ψηλά επίπεδα στον τομέα του, δυνατόν να είναι σε θέση να διδάξει ή να βοηθήσει άλλους στην εργασία του.
Πολλοί άνθρωποι, όταν το κάνουν αυτό, νιώθουν μεγάλη ευχαρίστηση. Γι’ αυτό, η καθοδήγηση άλλων είναι ένας καλός τρόπος αύξησης της ικανοποίησης του εργαζομένου από την εργασία του.
Η σωστή τοποθέτηση των προσδοκιών, προφυλάσσει από αχρείαστη καταπόνηση. Είναι σημαντικό, ο κάθε εργαζόμενος, να θυμάται ότι σε κάθε δουλειά υπάρχουν οι καλές, αλλά και οι κακές ημέρες. Δεν μπορούν όλα, να είναι τέλεια ή καλά.
Γι΄αυτό χρειάζεται να εστιάζει τη σκέψη του κάποιος, στα καλά που του προσφέρει η δουλειά του. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραβλέπει τα κακά. Αντίθετα, βλέποντας και νιώθοντας ευχαρίστηση απ’ όλα τα καλά και προσπαθώντας να κάνει καλύτερα αυτά που το χρειάζονται, μπορεί να βελτιώσει την κατάστασή του και να πετύχει.
Τα λάθη που κάνει ένας εργαζόμενος, αποτελούν πηγή άντλησης πολύτιμων διδαγμάτων. Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν κάνει κάποτε λάθη στη δουλειά του.
Όμως οι επιτυχημένοι δεν αφήνουν τα λάθη να περάσουν ανεκμετάλλευτα. Ο εργαζόμενος που θέλει να αυξήσει την ευχαρίστηση από τη δουλειά του, μελετά τα λάθη του, ψάχνει για τα διδάγματα που αυτά του προσφέρουν και εφαρμόζει αυτά που μαθαίνει, για να προχωρήσει σε επιτυχίες.
Η συνεχής μάθηση και εκπαίδευση προσθέτουν πολλά στην ευχαρίστηση από την επαγγελματική απασχόληση. Ο εργαζόμενος που χαρακτηρίζεται από δίψα για μάθηση και όρεξη για εργασία με δημιουργικές πρωτοβουλίες, κινδυνεύει λιγότερο από άλλους να βιώνει δυσαρέσκεια από την εργασία του.
Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων και η εξερεύνηση νέων γνωσιακών οριζόντων στο επαγγελματικό πεδίο του κάθε εργαζομένου, δημιουργεί προϋποθέσεις προόδου, επιβράβευσης και ικανοποίησης του.
Ο τρόπος σκέψης και προσέγγισης του ζητήματος μπορεί να βοηθά. Ο εργαζόμενος μπορεί να ψάχνει και να αναγνωρίζει, έστω και μικρά καθημερινά πράγματα για το οποία ο ίδιος νιώθει ευγνωμοσύνη γιατί τα παίρνει ή τα απολαμβάνει από τη δουλειά του.
Μερικοί άνθρωποι εργάζονται κάπου διότι έχουν ανάγκη τα χρήματα, άλλοι διότι ακολουθούν μια καριέρα που θέλουν να έχουν και άλλοι διότι αισθάνονται ότι έχουν μια αποστολή να επιτελέσουν. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να αντλούν κάτι που τους ευχαριστεί.
Βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά, που μπορεί κάποιος να κάνει, για να βιώνει χαρά και ευχαρίστηση απ’ τη δουλειά του.
Το σημαντικό είναι ότι πρέπει ο καθένας να κάνει μια προεργασία, να μελετά μόνος του ή με τη βοήθεια κάποιου ειδικού συμβούλου, τη δική του κατάσταση, για να βρει εκείνα τα μέτρα που εάν τα εφαρμόζει, θα αποκομίζει νέα χαρά και ικανοποίηση από την επαγγελματική του δραστηριότητα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More