Κάλος ή κακός αγαπητοί φίλοι διανύουμε μια εποχή που θέλει τους περισσότερους άμεσα εξαρτημένους από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση τύπου face book. Έρχεται λοιπόν το Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας και μας λέει τα παρακάτω πολύ σημαντικά μετά από την ερευνά « Face book και οι Σχέσεις» :
- 1 στους 5 αντιμετωπίζει κάποιο σεξουαλικό πρόβλημα (19,5%). 17-40 ετών είναι οι ηλικίες που αντιμετωπίζουν πιο συχνά σεξουαλικό πρόβλημα . Οι άνδρες αντιμετωπίζουν πιο συχνά πρόβλημα στύσης και πρόωρη εκσπερμάτιση και οι γυναίκες μειωμένη επιθυμία και διαταραχή οργασμού.
- Το 96,8% έχει λογαριασμό στο face book .
- Το 27,9 μπαίνει σε chat rooms και σελίδες dating
- 1 στους 2 σε ηλικίες 18 – 54 ετών μπαίνει τουλάχιστον 1 ώρα καθημερινά στο internet . Οι πιο συχνοί χρήστες είναι ηλικίας 17-30 ετών, όπου κάνουν καθημερινή χρήση με ποσοστό σχεδόν 62%. Οι γυναίκες χρησιμοποιούν περισσότερο τις σελίδες αυτές και πιο εθιστικά, καθώς η γυναίκα αναζητά πιο πολύ την έκφραση και έχει μεγαλύτερο εύρος αναζήτησης επικοινωνίας. Στις ηλικίες 40 και άνω το ποσοστό καθημερινής χρήσης είναι υψηλό, κάτι που δείχνει ότι στην ηλικία αυτή η ανάγκη για επικοινωνία γεφυρώνεται μέσω της χρήσης του internet .
- Το 46% έχει κάνει φιλίες μέσω internet.
- Το 45,6 % φλερτάρει μέσω internet , οι άνδρες σε ποσοστό 56% και οι γυναίκες σε ποσοστό 35%.
- 13% της κοινωνίας προτιμά να φλερτάρει μέσω internet. Οι άνδρες είναι σημαντικά περισσότεροι από τις γυναίκες(18,2% έναντι 8,1%).
- Οι λόγοι που οι χρήστες προτιμούν να φλερτάρουν μέσω internet είναι γιατί το 41,3% θεωρεί ότι είναι πιο εύκολη αυτή η προσέγγιση και το 36,5% γιατί υπάρχει ανωνυμία, κάτι που δείχνει ότι οι άνθρωποι αυτοί προτιμούν να κρύβονται πίσω από internet προβάλλοντας μη πραγματικά πρόσωπα και χαρακτηριστικά.
- 1 στους 2 δε θα προχωρούσε σε συνάντηση με άτομο που γνώρισε μέσω internet
- Το 21,1% έχει κάνει cybersex.
( Για ολόκληρη την έρευνα http://www.healthview.gr/node/22808)
Αυτά τα ολίγα από το ινστιτούτο και εγώ τώρα θα προσπαθήσω να αναφερθώ στη τοπική κοινωνία. Από την ενασχόληση μου με το face book που είναι ένα πολύ καλό μέσο διαφήμισης θα πω ότι και εγώ αρχικά ήμουν θύμα της όλης κατάστασης. Λέω θύμα γιατί όταν ασχολείσαι 24 ώρες με το face book προσπαθώντας να προκαλέσεις τα βλέμματα τότε μάλλον είσαι θύμα. Καλό λοιπόν το face book για να μας φέρει κοντά με φίλους και γνωστούς που κατά καιρούς έχουμε χάσει και φυσικά πολύ καλύτερο για οργανωμένες ενέργειες και την ενημέρωση μας γύρο από αυτές, καθώς και για τη συζήτηση διάφορων θεμάτων δωρεάν , άλλα μέχρι εκεί. Έχουμε φτάσει να μαθαίνουμε τα πάντα για τη ζωή των άλλων χωρίς να το θέλουμε μιας και ο κάθε ένας δημοσιοποιεί οικιοθελώς τα προσωπικά του δεδομένα π.χ. με ποιον έχει σχέση, πότε έκανε σχέση, πότε χώρισε κ.τ.λ. Επίσης βλέπουμε από τις μικρότερες ηλικίες μια τάση να θέλουν μα μοιάσουν με τηλεοπτικούς αστέρες και γι’ αυτό αυτές οι περίφημες φωτογραφίες με τα σουφρωμένα χείλη τύπου λαβρακόπουλου όπως λέμε εδώ στο Μεσολόγγι. Να ήταν μόνο αυτό, όλα αυτά τα παιδιά που βλέπουμε καθημερινά έξω τα βλέπουμε σε τολμηρές φωτογραφήσεις στο face book και τάχα μου δήθεν ορισμένες φορές φαίνεται και κάτι παρά πάνω . Άλλες φορές οι πόζες είναι μέσα σε τουαλέτες καταστημάτων ή σπιτιών λες και γίνεται διαφήμιση πλακιδίων ή νιπτήρων, προσπαθώντας δε να αυτό φωτογραφηθούν κάνουν και διαφήμιση στις ψηφιακές μηχανές τους ή στα κινητά τους τηλέφωνα. Επίσης άλλοι προσπαθούν να επιδείξουν τους γραμμωμένους κοιλιακούς τους με αποτέλεσμα από το πολύ σφίξιμο κατά τη φωτογράφιση να κινδυνεύουν από ασφυξία ή από άλλο ατύχημα! Άντε λες τα παιδιά είναι παιδιά αλλά και εμείς οι μεγαλύτεροι τι παλιμπαιδισμός είναι αυτός; Άλλες φωτογραφίσεις από εκεί λες και η ημερομηνία γέννησης στη ταυτότητα σβήστηκε!
Συνοψίζοντας έχουμε και λέμε : Δε χρειάζεται κάθε φορά που χωρίζεται ή τα ξανά βρίσκεται να το λέτε και σε εμάς να το ξέρουμε(αυτοί που γουστάρουν να κάνουν σχέση ας το λένε ευθέως σε όποιον τους αρέσει, χορτάσαμε από τους εραστές του face book). Δε χρειάζονται οι προκλητικές φωτογραφίσεις με μαγιό ή εσώρουχο προκειμένου να βρείτε αρραβωνιαστικό-ια , δε θέλουμε να ξέρουμε πόσο καλλίγραμμοι είστε και τι καλό και μεγάλο που το έχετε (σας βλέπουμε και έξω ζωντανά ). Δε χρειάζονται οι φωτογραφίσεις μόδας λες και είμαστε κριτικοί σε περιοδικό, αν έχετε καλή γκαρνταρόμπα και ακριβά ρούχα πρόβλημα σας . Δε χρειάζονται άλλες φωτογραφίες σε τουαλέτες, μπάνια, δωμάτια και αυτοκίνητα αν θέλουμε να αγοράσουμε κάτι από αυτά θα πάρουμε τα ανάλογα περιοδικά να τα δούμε χωρίς μοντέλα ενδιάμεσα. Δε χρειάζεται να μας πρήζεται με ένα σωρό ανούσιες προσκλήσεις και δε θέλουμε άλλα ανούσια group του τύπου: <<Δες ποιος βλέπει το προφίλ σου( δοκιμασμένο )>> (έτσι και αλλιώς αν δεν έχεις κάνει όλα τα παρά πάνω μείνε ήσυχος το προφίλ σου δε το βλέπει κανένας). Αν δε θέλετε να κάνετε επίδειξη των προσόντων σας μη γίνεστε φίλοι με 3000 άτομα που δε γνωρίζετε, θα δείτε των εαυτό σας σε κανένα video μονταρισμένο και θα αναρωτιέστε πως το πάθατε αυτό (άσε που θα είναι τόσοι πολλοί οι άγνωστοι που στο τέλος θα ντρέπεστε να τους μιλήσετε).
Θα τελειώσω κάνοντας μια παράκληση πρώτα στου γονείς που καλό είναι να παρατηρούν τα προφίλ των παιδιών τους αν είναι σωστά. Μπορούν να τους θέτουν άλλους προβληματισμούς από το αν φοράνε ωραία ρούχα, γυαλιά και αν έχουν ωραίες τσάντες, γιατί στο τέλος θα ψάχνουν να τους αγοράσουν επάγγελμα. Σε όλους εμάς θα ήθελα να πω ότι δημοφιλείς και μάγκες δε γινόμαστε από τη μοναξιά του διαδικτύου, ούτε αν έχουμε 1000 φίλους στο προφίλ μας , η καθημερινή πρόσφορα μας και επικοινωνία με τους φίλους μας είναι αυτή που μας γεμίζει σαν ανθρώπους, ας ψάξουμε να βρούμε την ομορφιά της ζωής και ας εκμεταλλευτούμε σωστά τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου