16 Οκτ 2010

Σήραγγα 57 χιλιομέτρων, 2.000 μέτρα κάτω από τη γη,ολοκληρώθηκε στις Ελβετικές Άλπεις

Ένα γιγαντιαίο γεωτρύπανο έσπασε σήμερα το τελευταίο κομμάτι βράχου που χώριζε τα δύο τμήματα της μεγαλύτερης σήραγγας του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων, που έχει δημιουργηθεί 2.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης στην καρδιά των ελβετικών Άλπεων.


Το τεράστιο γεωτρύπανο, διαμέτρου 9,5 μέτρων, τέθηκε σε λειτουργία και λίγα λεπτά αργότερα έσπασε το τελευταίο κομμάτι βράχου επιτρέποντας στους εργάτες που βρίσκονταν στις δύο πλευρές του τοίχου να δώσουν τα χέρια, όπως μετέδωσε η ελβετική τηλεόραση.


Το έργο ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια. Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, που θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε δύο ώρες και σαράντα λεπτά, θα λειτουργήσει το 2017.


Η νέα σήραγγα εκθρονίζει την ιαπωνική Σεϊκάν (Seikan), που κρατούσε μέχρι σήμερα τα πρωτεία, ενώ παρακάτω καταγράφονται οι μεγαλύτερες ανάλογες κατασκευές στον κόσμο:


- Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεικάν (Ιαπωνία), μήκους 53,8 χιλιομέτρων συνδέει τα νησιά Χονσού και Χοκάιντο. Το έργο της διάνοιξης της σήραγγας ξεκίνησε το 1971 και στις δύο πλευρές των στενών του Τσουγκαρού και η ένωση των δυο διατρήσεων έλαβε χώρα το 1983. Τέθηκε σε λειτουργία το Μάρτιο του 1988. Το χαμηλότερο σημείο της βρίσκεται στα 240 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας- γεγονός που την καθιστά ως την υποθαλάσσια σήραγγα με το μεγαλύτερο βάθος στον κόσμο.

-Η σήραγγα της Μάγχης (Γαλλία/ Βρετανία), μήκους 50,5 χιλιομέτρων, συνδέει το Καλαί (βόρεια Γαλλία) με το Φολκστόουν (νοτιοανατολική Αγγλία). Κατασκευασμένη σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τη θάλασσα, αποτελείται από τρία τούνελ από τα οποία τα δυο κυριότερα χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία των τραίνων, ενώ το τρίτο είναι βοηθητικό. Η σήραγγα αυτή, η κατασκευή της οποίας διήρκεσε περίπου επτά χρόνια, τέθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 1994. Την χρησιμοποιούν καθημερινά περίπου 50.000 άτομα.

-Η σιδηροδρομική σήραγγα Λόετσμπέργκ (Loetschberg, Ελβετία), μήκους 34,6 χιλιομέτρων, επιτρέπει τη διάβαση των Άλπεων ανάμεσα στα καντόνια της Βέρνης και του Βαλέ. Η κατασκευή της που στοίχισε περίπου 2,6 δισ. ευρώ, κινητοποίησε 2.500 εργάτες, εκ των οποίων 1.800 εργάστηκαν κάτω από τη γη για σχεδόν έξι χρόνια. Το τούνελ του Λοετσμπέργκ, που άνοιξε τον Ιούνιο του 2007, ήταν το πρώτο στοιχείο του έργου «AlpTransit», που εγκρίθηκε με δημοψήφισμα το 1994 από την Ελβετία, η οποία έχει ως στόχο να μεταφέρει την κυκλοφορία των φορτηγών από τους δρόμους στους σιδηροδρόμους.

-Η σιδηροδρομική σήραγγα Γκουανταράμα (Guadarrama, Ισπανία), μήκους 28,4 χιλιομέτρων, περνά κάτω από τη Σιέρα ντε Γκουανταράμα και βρίσκεται κοντά στη Σεγκόβια στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας που συνδέει τη Μαδρίτη με το Βαγιαδολίδ (βορειοδυτικά). Η κατασκευή αυτού του έργου που αποτελείται από δύο τούνελ, πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 2002 και του 2007 κόστισε 4,2 δισ. ευρώ και σε ποσοστό 85% χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Εξαλλου η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στον κόσμο είναι αυτή της Λάερνταλ (Laerdal) στη δυτική Νορβηγία, μήκους 24,5 χιλιομέτρων, που από το 2000 συνδέει το Λάερνταλ με την Ορλαντ. Έξι χρόνια εργασιών, 130 άνθρωποι και περίπου 125 εκατ. ευρώ χρειάστηκαν για την κατασκευή αυτού του τούνελ, διπλής κυκλοφορίας που διανοίχτηκε σε βραχώδη ορεινό όγκο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More