Η φιλοσοφία του karl Orff
Η συνειδητοποίηση του ρυθμού είναι πρωταρχική σε κάθε μουσική δραστηριότητα. Ο ρυθμός πρέπει κατ΄αρχάς να περάσει απο το σώμα και να εκφραστεί μουσικά σε κάποιο όργανο.
Η Φιλοσοφία του εισάγει την έννοια του ρυθμού μέσω της κίνησης αλλά και μέσω του λόγου. Η ομαδική μουσική δραστηριότητα είναι μια άλλη καινοτομία στο σύστημα Οrff. Ο ρυθμικός και αρμονικός συντονισμός των παιδιών σε μια μουσική δραστηριότητα χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και κοινωνικής συμπεριφοράς.
Ο Orff προτείνει συγκεκριμένες τεχνικές ρυθμικού, μελωδικού, κινητικού και λεκτικού αυτοσχεδιασμού από την πρώτη στιγμή προωθώντας συγχρόνως την εξοικείωση με μουσικές έννοιες και σχήματα,μελωδικά διαστήματα και ρυθμικές αξίες.
Ας βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εκφραστούν ακούγοντας μουσική!
Το βιβλίο της 3ης και 4ης Δημοτικού γράφτηκε πάνω στις γενικές αρχές του Karl Orff. Πόσο όμως είναι δυνατόν οι σημερινοί μουσικοί στην Ελλάδα να το διδάξουν; Όταν ακόμη και στο πανεπιστήμιο δεν υπάρχει σχετικό μάθημα που να εξειδικεύει τους μουσικούς;
Η Μουσική Προπαιδεία και η σωστή διδασκαλία της είναι μια ενασχόληση τόσο τρυφερή όσο και το νεαρό της ηλικίας των παιδιών στα οποία απευθύνεται. θα μπορούσε να αποτελεί ξέχωρο κομμάτι ειδίκευσης επάνω στο μουσικό μορφωτικό επίπεδο των δασκάλων που καλούνται να την διδάξουν.
Είναι πράγματι λυπηρό όταν ο κάθε μουσικός που καλείται να διδάξει στην δημόσια εκπαίδευση
, λόγω της άγνοιας του καταλήγει να περνά η διδακτική ώρα απλά μαθαίνοντας το Ντο,ρε,μι στα παιδιά.
Με τι είδους υποδομή λοιπόν προσπαθούν να ευδοκιμήσουν ένα τόσο μεγαλεπίβολο σχέδιο; Πως μπορεί κανείς να διδαχτεί το σύστημα Orff ώστε να γίνει ικανός να το εφαρμόσει; Όταν λοιπόν η ώρα της μουσικής-μιας τόσο δημιουργικής ώρας γίνεται ανιαρή τότε σαν αποτέλεσμα έχει να απωθήσει τα παιδιά.
Εκεί το παιχνίδι έχει πλέον χαθεί! Η ανάγκη να προσανατολιστεί η εκπαίδευση στο να φτιάχνει ανθρώπους με κρίση, δημιουργικότητα και φαντασία και όχι ρομπότ γεμισμένα με γνώσεις, είναι έντονη πια περισσότερο από άλλες εποχές!
Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά να ακούν ορθά την κλασσική μουσική και τα παραδοσιακά τραγούδια. Για να μπορούν να κατευθύνουν σωστά το σώμα τους και να δημιουργούν με το μυαλό και την φαντασία. Είναι τόσο έμφυτα όλα αυτά που απλά χρειάζεται ο τρόπος για να εξωτερικευτούν.
Ας γίνουμε πιο υπεύθυνοι όταν έχουμε να κάνουμε με το εύπλαστο υλικό της προσωπικότητας των παιδιών! Το στίγμα της υπογραφής μας στην εκμάθηση μουσικής στα παιδιά θα 'ναι ανεξίτηλο.
Περισσότερα: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2535#ixzz10xZ2aCQc
Η συνειδητοποίηση του ρυθμού είναι πρωταρχική σε κάθε μουσική δραστηριότητα. Ο ρυθμός πρέπει κατ΄αρχάς να περάσει απο το σώμα και να εκφραστεί μουσικά σε κάποιο όργανο.
Η Φιλοσοφία του εισάγει την έννοια του ρυθμού μέσω της κίνησης αλλά και μέσω του λόγου. Η ομαδική μουσική δραστηριότητα είναι μια άλλη καινοτομία στο σύστημα Οrff. Ο ρυθμικός και αρμονικός συντονισμός των παιδιών σε μια μουσική δραστηριότητα χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και κοινωνικής συμπεριφοράς.
Ο Orff προτείνει συγκεκριμένες τεχνικές ρυθμικού, μελωδικού, κινητικού και λεκτικού αυτοσχεδιασμού από την πρώτη στιγμή προωθώντας συγχρόνως την εξοικείωση με μουσικές έννοιες και σχήματα,μελωδικά διαστήματα και ρυθμικές αξίες.
Ας βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εκφραστούν ακούγοντας μουσική!
Το βιβλίο της 3ης και 4ης Δημοτικού γράφτηκε πάνω στις γενικές αρχές του Karl Orff. Πόσο όμως είναι δυνατόν οι σημερινοί μουσικοί στην Ελλάδα να το διδάξουν; Όταν ακόμη και στο πανεπιστήμιο δεν υπάρχει σχετικό μάθημα που να εξειδικεύει τους μουσικούς;
Η Μουσική Προπαιδεία και η σωστή διδασκαλία της είναι μια ενασχόληση τόσο τρυφερή όσο και το νεαρό της ηλικίας των παιδιών στα οποία απευθύνεται. θα μπορούσε να αποτελεί ξέχωρο κομμάτι ειδίκευσης επάνω στο μουσικό μορφωτικό επίπεδο των δασκάλων που καλούνται να την διδάξουν.
Είναι πράγματι λυπηρό όταν ο κάθε μουσικός που καλείται να διδάξει στην δημόσια εκπαίδευση
, λόγω της άγνοιας του καταλήγει να περνά η διδακτική ώρα απλά μαθαίνοντας το Ντο,ρε,μι στα παιδιά.
Με τι είδους υποδομή λοιπόν προσπαθούν να ευδοκιμήσουν ένα τόσο μεγαλεπίβολο σχέδιο; Πως μπορεί κανείς να διδαχτεί το σύστημα Orff ώστε να γίνει ικανός να το εφαρμόσει; Όταν λοιπόν η ώρα της μουσικής-μιας τόσο δημιουργικής ώρας γίνεται ανιαρή τότε σαν αποτέλεσμα έχει να απωθήσει τα παιδιά.
Εκεί το παιχνίδι έχει πλέον χαθεί! Η ανάγκη να προσανατολιστεί η εκπαίδευση στο να φτιάχνει ανθρώπους με κρίση, δημιουργικότητα και φαντασία και όχι ρομπότ γεμισμένα με γνώσεις, είναι έντονη πια περισσότερο από άλλες εποχές!
Ας εκπαιδεύσουμε τα παιδιά να ακούν ορθά την κλασσική μουσική και τα παραδοσιακά τραγούδια. Για να μπορούν να κατευθύνουν σωστά το σώμα τους και να δημιουργούν με το μυαλό και την φαντασία. Είναι τόσο έμφυτα όλα αυτά που απλά χρειάζεται ο τρόπος για να εξωτερικευτούν.
Ας γίνουμε πιο υπεύθυνοι όταν έχουμε να κάνουμε με το εύπλαστο υλικό της προσωπικότητας των παιδιών! Το στίγμα της υπογραφής μας στην εκμάθηση μουσικής στα παιδιά θα 'ναι ανεξίτηλο.
Περισσότερα: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2535#ixzz10xZ2aCQc
Posted in: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου