30 Αυγ 2010

Ραντάρ με κλήσεις-εξπρές

Γαλλικό μοντέλο 24ωρης αστυνόμευσης των εθνικών οδών και των κεντρικών δρόμων της Αθήνας, με κάμερες που θα κόβουν απευθείας κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς- χωρίς τη μεσολάβηση αστυνομικών- και ιδιώτες που θα ταχυδρομούν ταχύτατα τις κλήσεις αυτές στους... παραλήπτες τους, εξετάζει να θέσει σε εφαρμογή το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.


Πρόκειται για το μοντέλο της πόλης Λιλ που αφορά κυρίως την αστυνόμευση της υπερβολικής ταχύτητας και της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη, το οποίο θεωρείται «πιλότος» για ολόκληρη την Ευρώπη και στηρίζεται στη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών.


Ειδικότερα, στη Λιλ έχει δημιουργηθεί από το 2003 το πρώτο αυτόματο μεικτό σύστημα διαχείρισης και επιβολής προστίμων. Το γαλλικό δημόσιο έχει εγκαταστήσει εκεί το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων, το οποίο συνεργάζεται με ιδιωτικές εταιρείες που μεριμνούν για τη γρήγορη εκτύπωση και αποστολή στους παραβάτες οδηγούς όλων των κλήσεων που κόβουν αυτόματα οι κάμερες και τα ραντάρ. Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με το γαλλικό υπουργείο Μεταφορών, έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντική μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων (κυρίως των θανατηφόρων) και των παραβάσεων που αφορούν τα όρια ταχύτητας.


Σημειώνεται ότι η μεταφορά της συγκεκριμένης γαλλικής «τεχνογνωσίας» στην Ελλάδα ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του γάλλου υπουργού Μεταφορών Ντομινίκ Μπισερό στην Ελλάδα.


Στόχος του υπουργείου με την υιοθέτηση αυτού του συστήματος είναι σε πρώτη φάση να μπει φρένο στην υπερβολική ταχύτητα μέσω της ευρείας χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων, ραντάρ και καμερών στις μεγάλες εθνικές οδούς. Στη συνέχεια, η λειτουργία του θα μπορεί να επεκταθεί στην Αθήνα, σε συνεργασία με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου της Κυκλοφορίας (ΘΕΠΕΚ) και τις κάμερες που αυτό διαθέτει. Οπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών, στη χώρα μας τα «ηλεκτρονικά μάτια» εντοπισμού των παραβατών οδηγών θα είναι οι υφιστάμενες κάμερες που θα... συλλαμβάνουν τους «βιαστικούς» οδηγούς, καθώς έχει αποδειχθεί ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι άμεσα συνυφασμένη με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων.


Το ελληνικό σύστημα θα μπορεί να διευρυνθεί σταδιακά και να χρησιμοποιεί συνολικά περίπου 400 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε σημεία-καρμανιόλες όλων των εθνικών οδών. Τα σημεία αυτά θα προκύψουν από σχετικές μελέτες στα εθνικά και στα τοπικά οδικά δίκτυα, καθώς και από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων. Αντίστοιχες μελέτες θα γίνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.


Στα πλεονεκτήματα του γαλλικού συστήματος εμπειρογνώμονες του υπουργείου Μεταφορών συγκαταλέγουν:


Τη συνεχή αστυνόμευση των εθνικών οδών και τον εντοπισμό σε 24ωρη βάση όλων των παραβάσεων υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, αντί των ελάχιστων δειγματοληπτικών τροχονομικών ελέγχων που διενεργούνται σήμερα από τους αστυνομικούς.


Την αυτόματη, αξιόπιστη (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) και αποτελεσματική πιστοποίηση των παραβάσεων, όπως και την ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής των ποινών. Οσο για τους παραβάτες, θα μπορούν- όπως και σήμερα- να υποβάλλουν τις ενστάσεις τους στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων.


Τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αφού λόγω της συνεχούς λειτουργίας του συστήματος οι οδηγοί θα αναγκάζονται να τηρούν τα όρια ταχύτητας. Επιπλέον, θα υπάρχει και εξοικονόμηση αστυνομικών που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για άλλους τροχονομικούς ελέγχους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More