Οι 578 εθελοντές που συμμετείχαν σε τυφλό τεστ έπρεπε να σχολιάσουν μια ποικιλία κόκκινων και λευκών κρασιών, τα οποία έπρεπε να χαρακτηρίσουν ως ακριβά ή φθηνά. Τα φθηνά κόστιζαν μέχρι 5 λίρες, ενώ τα ακριβά από 10 λίρες και πάνω. Η έρευνα βρήκε ότι μπορούσαν να κάνουν τη διάκριση στα λευκά μόλις σε ποσοστό 53% και στα κόκκινα 47%. Δηλαδή οι πιθανότητες είναι σχεδόν «κορώνα-γράμματα». Τα καλύτερα αποτελέσματα ήταν στην σύγκριση δυο λευκών Pinot Grigio, όπου σε ποσοστό 59% αναγνώρισαν το ακριβό και τα χειρότερα ήταν σε κόκκινο Claret, όπου το ποσοστό έπεφτε στο 39%.
Από την έρευνα γίνεται αντιληπτό ότι η γευσιγνωσία έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις μας για το τι θεωρούμε ακριβό ή φθηνό κρασί, ενώ παράλληλα, βλέποντας την ετικέτα ενός μπουκαλιού υποσυνείδητα ενισχύουμε αυτές τις «προκαταλήψεις». Άλλος ένας λόγος λοιπόν, να ψωνίζουμε κρασί γιατί μας αρέσει, παρά να το αγοράζουμε γιατί (εσφαλμένα) πιστεύουμε ότι το ακριβό είναι και το καλό.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου