23 Οκτ 2012

Δείτε την συγκλονιστική αφήγηση του Ν. Κούστα (καπετάνιου του 2/36 εφεδρικού τάγματος του ΕΛΑΣ) να περιγράφει την επιχείρηση ανατίναξης του τρένου στο Αιτωλικό!

01:51:00 η ανάλυση της επιχείρησης!


 Προηγούμενο άρθρο αφιέρωμα στην επιχείρηση ανατίναξης του τρένου στο Αιτωλικό!

Την όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αντιστασιακών οργανώσεων, του ΕΛΑΣ και του ΕΔΕΣ, από τα μέσα Οκτωβρίου του 1943, και την υποκίνηση ή αξιοποίησή του από τη γερμανική προπαγάνδα και από τις βρετανικές σκοπιμότητες, διερευνά το 10ο επεισόδιο της σειράς «ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ». 
Η κατοχή από τον ΕΛΑΣ του μεγαλύτερου μέρους του ιταλικού οπλισμού, μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας, η συμμετοχή και προώθηση των πολιτικών θέσεων της Μεγάλης Βρετανίας στα ελληνικά πράγματα, υποστηρίζοντας τον ΕΔΕΣ, η επιθετική στροφή μερίδας στρατιωτικών του ΕΔΕΣ εναντίον του ΕΛΑΣ, που άμεσα θα καταδικαστεί από τον πυρήνα του ΕΔΕΣ, αποτελούν αίτια της αντιπαράθεσης.
 Θα υπάρξει μερική εκτόνωση από τη Διάσκεψη του Μυρόφυλλου Αχελώου και της Πλάκας Αράχθου, μεταξύ των ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ και ΕΚΚΑ, με σκοπό την ενότητά τους, καταλήγοντας σε κοινή Διακήρυξη (15 Φεβρουαρίου 1944), αλλά δεν θα επιτευχθεί η συνένωση των ανταρτικών δυνάμεων. Εν τω μεταξύ η σύσταση νέων αντάρτικων δυνάμεων στην περιοχή της Μακεδονίας, το 1943, για την αντιμετώπιση των Βουλγάρων, και οι νικητήριες μάχες του τέλους του 1943, όπως της Πύλης Φθιώτιδας (16 Οκτωβρίου), και του πρώτου εξαμήνου του 1944, όπως στην Κορινθία (6 Μαρτίου), στη Γλόγοβα Μαντινείας (20 Απριλίου), σε Δράμα και Έδεσσα (Μάιος) ή ανατινάξεις, όπως της Ταχείας 53 στα Τέμπη (22 Φεβρουαρίου), στη σιδηροδρομική αρτηρία Κορίνθου-Πατρών (Απρίλιος-Μάιος), της γέφυρας Δερβενίων (6 Μαΐου), στο σταθμό Αιτωλικού-Μεσολογγίου (22 Ιουνίου), θα αναζωπυρώσουν την κατάσταση το πολεμικό μέτωπο. Όλα μαρτυρημένα από τις διηγήσεις των αγωνιστών και από το σπάνιο εποπτικό υλικό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More