 Ο 
Ντέιβιντ Μάμετ αποτελεί έναν από τους διασημότερους συγγραφείς, 
σεναριογράφους και σκηνοθέτες εν ζωή, ενώ είναι γνωστός για την ακριβή 
χρήση της αμερικανικής γλώσσας προσπαθώντας να εξερευνήσει τη σχέση 
γλώσσας και συμπεριφοράς.
Ο 
Ντέιβιντ Μάμετ αποτελεί έναν από τους διασημότερους συγγραφείς, 
σεναριογράφους και σκηνοθέτες εν ζωή, ενώ είναι γνωστός για την ακριβή 
χρήση της αμερικανικής γλώσσας προσπαθώντας να εξερευνήσει τη σχέση 
γλώσσας και συμπεριφοράς.
Ο Ντέιβιντ Άλαν Μάμετ όπως είναι ολόκληρο το 
όνομά του γεννήθηκε στο Σικάγο του Ιλινόις στις 30 Νοεμβρίου του 1947 
όντας ο μοναδικός γιος του Bernard και της Leonore Mamet οι οποίοι είχαν
 και μία νεότερη κόρη. 
Ο πατέρας του Μάμετ ήταν δικηγόρος εργατικού 
δικαίου και αγαπούσε τόσο τη συζήτηση με επιχειρήματα όσο και το να 
διδάσκει τα παιδιά του πώς να παρακολουθούν μια συζήτηση, να κάνουν 
ερωτήσεις πάνω σε διάφορα θέματα και να εκφράζονται με όσο το δυνατόν 
πιο ακριβή τρόπο. Ο νεαρός Μάμετ είχε περάσει πολλά απογεύματα στο 
γραφείο του πατέρα του κάνοντας τηλεφωνήματα και δακτυλογραφώντας 
γράμματα στη γραφομηχανή. 
Τα υψηλά πρότυπα των γονιών του ωστόσο σε 
συνδυασμό με το διαζύγιό τους όταν εκείνος ήταν μόλις έντεκα ετών είχε 
σαν αποτέλεσμα τα παιδικά του χρόνια να μην αποτελούν την πιο 
ευτυχισμένη περίοδο της ζωής του. Υπήρξε ιδιαίτερα κοντά με την αδερφή 
του αλλά στα δεκαπέντε του ξεκινώντας να εργάζεται στο Hull House 
Theatre κατάφερε να ανακαλύψει τον προσωπικό του προορισμό. Λίγο 
αργότερα θα ξεκινούσε να σπουδάζει φιλολογία και θέατρο στο Goddard 
College στο Βερμόντ από όπου και αποφοίτησε το 1969 ενώ έπαιζε στο 
Neighborhood Playhouse School of Theater της Νέας Υόρκης.
Το 1971 ο Μάμετ ξεκίνησε να διδάσκει θέατρο στο
 Goddard και έγραψε πλήθος θεατρικών. Το πρώτο του έργο που θα τραβήξει 
την προσοχή, ‘The Duck Variations’ το 1972 εμφανίζει 
χαρακτηριστικά τα οποία βρίσκονται σε πολλές επόμενες δουλειές του όπως 
το σταθερό περιβάλλον, οι λίγοι χαρακτήρες, η απλή πλοκή και ο διάλογος 
που καταγράφει την καθημερινή ομιλία. Το έργο του ‘Sexual Perversity in Chicago’ το 1974 το οποίο μεταφέρθηκε αργότερα στον κινηματογράφο με τον τίτλο ‘About Last Night’ εξετάζει τις σχέσεις μεταξύ αντρών και γυναικών, ενώ το ‘American Buffalo’
 του 1975 με το οποίο ο Μάμετ έλαβε το New York Drama Critics Circle 
Award λαμβάνει χώρα σε ένα παλιατζίδικο όπου τρεις άντρες προσπαθούν να 
κλέψουν ένα πολύτιμο νόμισμα. Άλλα έργα του από εκείνη την 
περίοδο περιλαμβάνουν τα έργα: A Life in the Theatre, The Woods, 
Reunion, Dark Pony και The Sanctity of Marriage.

Το έργο Glengarry Glen Ross το οποίο αποτελεί 
το πιο αξιόλογο έργο του, είναι η ιστορία τεσσάρων κτηματομεσιτών της 
Φλόριντα που προσπαθούν να αναδειχθούν σε καλύτερο πωλητή ο καθένας 
εξαπατώντας στην προσπάθειά τους αυτή ανυποψίαστους πελάτες. Το έργο 
βραβεύτηκε τόσο με το New York Drama Critics Circle Award όσο και με 
Βραβείο Πούλιτζερ. Ακολουθούν τα έργα Edmond το 1982, Prairie du chien 
και The Shawl το 1985 και το Speed-the-Plot το 1988 όπου η Madonna έκανε
 και την πρώτη της εμφάνιση στο Broadway.
Η ενασχόληση ωστόσο του Μάμετ με τη συγγραφή 
δεν περιορίστηκε μόνο σε βιβλία και θεατρικά έργα. Έγραψε και αρκετά 
σενάρια για τον κινηματογράφο. Ποιος δεν γνωρίζει το ‘Ο Ταχυδρόμος 
χτυπάει πάντα δύο φορές’ του 1981 το οποίο αποτέλεσε μια πολύ 
επιτυχημένη προσπάθεια για να ακολουθήσει το The Verdict το 1982 
βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Barry Reed το οποίο και προτάθηκε για
 Βραβείο Όσκαρ, ενώ το 1987 προχώρησε ένα βήμα παρακάτω σκηνοθετώντας το
 σενάριο που έγραψε για την ταινία House of Games.
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980, ο 
Μάμετ δημοσίευσε δύο συλλογές δοκιμίων, το Writing in Restaurants και το
 Some Freaks. Και τα δύο δοκίμια περιείχαν απόψεις του συγγραφέα για 
ποικίλα θέματα όπως, η φιλία, η θρησκεία, η πολιτική, η ηθική, η 
κοινωνία και φυσικά το θέατρο. Μάλιστα ο Μάμετ δίδαξε ένα διάστημα στη 
Δραματική Σχολή του Πανεπιστημίου του Yale και του Πανεπιστημίου της 
Νέας Υόρκης, ενώ συχνά δίνει διαλέξεις σε μαθήματα της Atlantic Theater 
Company της οποίας αποτέλεσε και ιδρυτικό μέλος.

Τα τελευταία χρόνια ο Μάμετ συνεχίζει και 
σκηνοθετεί ενώ παράλληλα γράφει θεατρικά έργα, δοκίμια και σενάρια. Στις
 τελευταίες του κινηματογραφικές δουλειές περιλαμβάνονται τα έργα 
Oleanna, The Winslow Boy, State and Main, Heist, Catastrophe και Redbelt,
 ενώ το 1999 έγραψε το βιβλίο δοκιμίων Jafsie and John Henry και το 2001
 κυκλοφόρησε τη νουβέλα του Wilson: A Consideration of the Sources.
Το 2004 ξαναέγραψε την κλασική ιστορία του Φάουστ με τίτλο Faustus για το θέατρο και τον Μάιο του 2010 βγήκε η νουβέλα The Trials of Roderock Spode, ενώ τον Ιούνιο του 2011 κυκλοφόρησε το βιβλίο The
 Secret Knowledge: On the Dismantling of American Culture. Τελευταία του
 δουλειά αποτελεί στον κινηματογράφο η ταινία ‘Come Back to Sorrento’ 
και το θεατρικό έργο ‘The Anarchist’.
Ο Μάμετ είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Rebecca Pidgeon
 από το 1991 με την οποία έχουν αποκτήσει δύο παιδιά ενώ έχει και άλλα 
δύο παιδιά από τον πρώτο του γάμο με την επίσης ηθοποιό Lindsay Crouse.
 


 


 
 
 
 
 
 





 
 
 
 
 
 
 
 
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου