Αναμενόμενα τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα είναι η πιο απαισιόδοξη χώρα του κόσμου, δεδομένου και της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας.
Επιπλέον, ο παγκόσμιος δείκτης “έπεσε“, για πρώτη φορά, μετά το 2009, κάτω από τις 90 μονάδες, με την τάση ανόδου, που είχε παρατηρηθεί, να ανακόπτεται.
Να σημειωθεί πως στο δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας.
Οι γεωγραφικές περιοχές της Ασίας/Ειρηνικού και της Μέσης Ανατολής, παρά την απότομη πτώση τους, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις με 98 και 94 μονάδες, αντίστοιχα.
Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη με 74 μονάδες και η Βόρεια Αμερική με 81 αποτελούν τις πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του πλανήτη.
Αναλυτικότερα, εννέα στις δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία/Ειρηνικό και Μέση Ανατολή, ενώ οκτώ στις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη.
Η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, όμως, να “πέφτει” στις 126 μονάδες, ενώ την ακολουθούν οι Φιλιππίνες με 115 και η Ινδονησία με 112.
Στην αντίπερα όχθη, βρίσκεται η χώρα μας, καθώς, για πρώτη φορά, καταλαμβάνει την τελευταία θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 41 μονάδες.
Τέσσερις μονάδες “έπεσε” ο δείχτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο, έτσι ο δείχτης έχει φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδο μέχρι τώρα.
Φυσικά το γεγονός αυτό συνδέεται άμεσα με την εντεινόμενη οικονομική κρίση καθώς και τις γενικευμένες διαμαρτυρίες των πολιτών.
Τις υπόλοιπες τελευταίες θέσεις της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης συμπληρώνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Πορτογαλία (42 μονάδες), η Ουγγαρία (43), η Κροατία (45) και η Ρουμανία (47).
Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, σε ποσοστό εννέα στους δέκα, θεωρούν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες, που έρχονται.
Η μεγαλύτερη ανησυχία των καταναλωτών στην Ευρώπη, το δεύτερο τρίμηνο του 2011, είναι η αύξηση στους λογαριασμούς του νοικοκυριού, ενώ για την Ελλάδα παραμένουν ως πρώτες ανησυχίες η εργασιακή ασφάλεια και η οικονομία, με ποσοστά που είναι τα υψηλότερα στην Ευρώπη (39% και 38%, αντίστοιχα), αποτυπώνοντας το κλίμα ανασφάλειας και προβληματισμού, που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία.
Πλέον ένας στους τρεις (34%) πολίτες της χώρας μας, δηλώνει πως δεν διαθέτει χρήματα, μετά την κάλυψη των βασικών αναγκών του, δηλαδή δεν του περισσεύουν χρήματα παρά μόνο για τα απολύτως απαραίτητα.
Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό από όσους τελικά τους περισσεύουν κάποια χρήματα, τα ξοδεύει για αποπληρωμή δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών (35%).
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (91%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειές του, εξαιτίας της κρίσης, με τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα, που δαπανά, για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%) και για την αγορά νέων ρούχων (75%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (68%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.
http://www.cosmo.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου