Θετικά είδαν την αλλαγή στη διαδικασία εκλογής του πρύτανη οι πανεπιστημιακοί, ωστόσο ορισμένοι επιμένουν στην αντιπαράθεση για άλλα ζητήματα του νομοσχεδίου παρά την ευρεία συναίνεση που επιτεύχθηκε στη Βουλή.
Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες των καθηγητών πανεπιστημίων και ΤΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ και ΟΣΕΠ) εξέδωσαν χθες κοινή ανακοίνωση με την οποία εκφράζουν απόλυτη ικανοποίηση «για την αποδοχή της θέσεώς μας για την εκλογή του πρύτανη/προέδρου του ιδρύματος από τους καθηγητές όλων των βαθμίδων. Θέση που ψηφίστηκε ομόφωνα στα προ ολίγων μηνών διεξαχθέντα συνέδρια και των δύο Ομοσπονδιών».
Οι πανεπιστημιακοί πάντως ζητούν να εκλέγονται και οι κοσμήτορες από το διδακτικό προσωπικό, όπως αποφασίστηκε για τους πρυτάνεις, και να διατηρηθούν τα τμήματα με τις σημερινές τους αρμοδιότητες. Οι καθηγητές θα καθορίσουν τη στάση τους σε συνελεύσεις τις επόμενες ημέρες, ωστόσο μια πρόγευση των αντιδράσεων έδωσε χθες η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, που εξέδωσε απόφαση με την οποία εκφράζει πλήρη αντίθεση στον νόμο, εστιάζοντας σε 7 σημεία που κατά την κρίση της αποτελούν πλήγμα για τα πανεπιστήμια:
1. Υπονομεύει τον δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων.
2. Εγείρει σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας που αναφέρονται στην αυτοδιοίκηση και στον δημοκρατικό χαρακτήρα των πανεπιστημίων.
3. Υποβαθμίζει τα πτυχία των τμημάτων και τα αποσυνδέει από τα επαγγελματικά δικαιώματα, οδηγώντας τους μελλοντικούς πτυχιούχους στην ανεργία και στην υποαπασχόληση.
4. Δεν διασφαλίζει τη δημόσια χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, της έρευνας και της φοιτητικής μέριμνας, μετακυλίοντας το κόστος σπουδών στην ελληνική οικογένεια.
5. Αποσυνδέει την έρευνα από την αποστολή του πανεπιστημίου.
6. Προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην ακαδημαϊκή λειτουργία των ιδρυμάτων.
7. Διαγράφει φοιτητές που στις σημερινές αντίξοες οικονομικές συνθήκες προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
ΤΟ ΤΕΕ. Αντιδράσεις όμως εκδηλώθηκαν και από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) εξαιτίας της απόσυρσης της διάταξης που προέβλεπε την απευθείας χορήγηση πτυχίων επιπέδου μάστερ στους αποφοίτους πολυτεχνικών σχολών με πενταετείς σπουδές. Το ΤΕΕ κάνει λόγο για «παζάρι του υπουργείου με τις συντεχνίες των ΤΕΙ» και υποστηρίζει ότι την ίδια περίοδο που σε όλη την Ευρώπη εγκαταλείπεται ως αποτυχημένο το μοντέλο της Μπολόνια, στη χώρα μας ετεροχρονισμένα επιχειρείται να εισαχθεί ο τριετής κύκλος σπουδών αντί να αναγνωριστούν τα διπλώματα των μηχανικών ως μάστερ και να απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις τους στη μάχη της ανάπτυξης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου