14 Ιαν 2020

Ελεύ­θε­ρα στο Δια­δί­κτυο, αρι­στουρ­γή­μα­τα από μου­σεία του Πα­ρι­σιού

Εκατό χι­λιά­δες ψη­φια­κές ανα­πα­ρα­γω­γές αρι­στουρ­γη­μά­των τέ­χνης ελεύ­θε­ρες στο Δια­δί­κτυο. Δω­ρε­άν και χωρίς πε­ριο­ρι­σμούς. Αυτό ανα­κοί­νω­σε την Πέμ­πτη η Paris Musées, η οποία επι­βλέ­πει 14 δη­μο­τι­κά μου­σεία στο Πα­ρί­σι, με­τα­ξύ των οποί­ων τα Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Petit Palais και Catacombes de Paris. Οι χρή­στες μπο­ρούν να «κα­τε­βά­ζουν» έναν φά­κε­λο ο οποί­ος πε­ριέ­χει μια υψη­λής ανά­λυ­σης (300 DPI) φω­το­γρα­φία του έργου, ντο­κου­μέ­ντο με πλη­ρο­φο­ρί­ες για αυτό και έναν οδηγό για την κα­λύ­τε­ρη χρήση και ανα­φο­ρά των πηγών της φω­το­γρα­φί­ας.

pinakas
Είναι πλέον ελεύ­θε­ρη η ψη­φια­κή πρό­σβα­ση σε αρι­στουρ­γή­μα­τα πα­σί­γνω­στων καλ­λι­τε­χνών, όπως οι Ρέ­μπραντ, Κουρ­μπέ, Ντε­λα­κρουά και βαν Ντάικ, αλλά και άλλων λι­γό­τε­ρο γνω­στών. Πλέον, μπο­ρεί κα­νείς να χρη­σι­μο­ποι­ή­σει το γοη­τευ­τι­κό πορ­τρέ­το του εμπό­ρου έργων τέ­χνης Αμπρουάζ Βολάρ που είχε φι­λο­τε­χνή­σει το 1899 ο Σεζάν. Ή, το έργο του 1857 «Οι δε­σποι­νί­δες των οχθών του Ση­κουά­να (Κα­λο­καί­ρι)» του Κουρ­μπέ. Ή, πολ­λές φω­το­γρα­φί­ες του Eugène Atget, ο οποί­ος με τον φω­το­γρα­φι­κό φακό του κα­τέ­γρα­ψε και απα­θα­νά­τι­σε, παλιά, το Πα­ρί­σι.

«Το ότι κά­νου­με δια­θέ­σι­μα αυτά τα δε­δο­μέ­να εγ­γυά­ται το ότι οι ψη­φια­κοί φά­κε­λοί μας μπο­ρούν να είναι ελεύ­θε­ρα προ­σβά­σι­μοι και να επα­να­χρη­σι­μο­ποι­η­θούν από τον οποιον­δή­πο­τε και από όλους, χωρίς τε­χνι­κούς, νο­μι­κούς και οι­κο­νο­μι­κούς πε­ριο­ρι­σμούς, είτε για εμπο­ρι­κό σκοπό είτε για άλλον» δια­βά­ζου­με στην ανα­κοί­νω­ση από τη Paris Musées. Επι­πλέ­ον, στον ιστό­το­πό της, τα έργα θα πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται σε ει­κο­νι­κές εκ­θέ­σεις για να υπο­γραμ­μι­στεί η προ­σβα­σι­μό­τη­τα σε αυτά και για να εν­θαρ­ρυν­θούν χρή­στες να τα «κα­τε­βά­σουν» και να τα επα­να­χρη­σι­μο­ποι­ή­σουν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More