Τις χαρές της ποδηλασίας, με κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας, απολαμβάνει ο μπόμπιρας αυτός στη Νέα Υόρκη.
Ολο και περισσότερα παιδιά «κόβονται» στις εξετάσεις ποδηλάτου στη Γερμανία, καθώς οι κινητικές δεξιότητες της νέας γενιάς πέφτουν θύμα της ψηφιακής ψυχαγωγίας. Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση σε χώρες όπως η Βρετανία, ενώ δεν υπάρχουν καν στοιχεία για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα.
«Ενώ πριν από δέκα χρόνια σε κάθε τάξη είχαμε κατά μέσον όρο δύο μαθητές που χρειάζονταν ενισχυτική διδασκαλία στο ποδήλατο, τώρα έχουμε πέντε έως δέκα», δήλωσε στην εφημερίδα «Ράινισε Ποστ» ο επικεφαλής της Γερμανικής Ενωσης Κυκλοφοριακής Αγωγής (Deutscher Verkehrswacht – DVW), στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Μπούρχαρντ Νίπερ. «Πολλά παιδιά δεν έχουν τις κινητικές δεξιότητες που απαιτούνται. Βλέπουμε αισθητή υποχώρηση στις δεξιότητες αυτές. Συχνά, αδυνατούν να κάνουν ποδήλατο με το ένα χέρι, ενώ ακόμη και με τα δύο χέρια κάνουν χωρίς να το θέλουν ζιγκ ζαγκ», πρόσθεσε.
Στα σχολεία της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, οι εξετάσεις ποδηλάτου γίνονται στην τρίτη ή την τετάρτη δημοτικού, με τη βοήθεια της DVW και της τροχαίας. Οι εξετάσεις είναι το επιστέγασμα των μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής για ποδηλάτες, στα οποία συμμετέχει το 95% των μαθητών και μαθητριών, παρότι είναι προαιρετικά.
Η γερμανική ομοσπονδία ποδηλάτου (ADFC) σημείωσε ότι το ζητούμενο, ώστε να ενισχυθεί η αυτόνομη μετακίνηση των παιδιών με ποδήλατα, είναι να βελτιωθεί η ασφάλεια των ποδηλατοδρόμων που οδηγούν στα σχολεία, αλλά και να οργανώνουν τα σχολεία ποδηλατικές εκδρομές που θα βοηθήσουν στο να εξοικειωθούν τα παιδιά με το ποδήλατο.
Ενώ η Γερμανία συζητά πώς θα βελτιώσει την ποδηλατική εκπαίδευση, στη Βρετανία το ένα τρίτο των παιδιών δημοτικού δεν έχουν μάθει καν ποδήλατο. Παράλληλα, το ένα τρίτο των παιδιών στη Βρετανία είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα και η επικάλυψη ανάμεσα στις δύο κατηγορίες είναι μεγάλη. «Αυτή είναι η πιο παχύσαρκη γενιά παιδιών στην ιστορία και τα προβλήματα που αυτό θα τους δημιουργήσει μεγαλώνοντας είναι τρομακτικά», είπε το στέλεχος της οργάνωσης Cycling UK, Λόρα Χέιλς. «Δεν πρέπει απλά να ρίχνουμε την ευθύνη στους γονείς. Ως κοινωνία πρέπει να αναλάβουμε περισσότερες ευθύνες, να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας και να αλλάξουμε τους δρόμους μας, ώστε να ενθαρρύνουμε περισσότερο ποδήλατο και περπάτημα», πρόσθεσε.
Τον Απρίλιο του 2017, η βρετανική κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή πρόγραμμα για την ενθάρρυνση των βιώσιμων μετακινήσεων από και προς τα σχολεία, με στόχο να έχει αυξηθεί κατά 55% το ποσοστό των 10χρονων παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο με τα πόδια έως το 2025. Για πολλά παιδιά, το ποδήλατο είναι «σανίδα σωτηρίας». Ενα από αυτά τα παιδιά ήταν ο μετέπειτα αστέρας του αμερικανικού μπάσκετ, Λε Μπρον Τζέιμς, του οποίου οι γονείς δεν είχαν αυτοκίνητο. Για τον Λε Μπρον, το ποδήλατο ήταν το πολύτιμο εργαλείο που του επέτρεψε να πηγαίνει στις προπονήσεις του. Το σχολείο για «δύσκολους εφήβους» που σπονσοράρει τώρα ο Τζέιμς παρέχει σε όλα τα παιδιά ποδήλατα και κράνη.
REUTERS
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου