Ζούμε σε μια εποχή, που οι άνθρωποι γύρω μας αποπνέουν ένα μυστήριο
Δεν ξέρουμε το πραγματικό ψυχογράφημα τους,γιατί πίσω από το γελαστό
τους χαμόγελο,την γαλήνια ειδή τους, την εύθυμη ή μελαγχολική τους
διάθεση, κρύβουν βαθειά μέσα τους ένα άλλον άνθρωπο που καλά – καλά και
οι ίδιοι δεν γνωρίζουν…
Να λοιπόν που έρχεται στο προσκήνιο η γραφολογία να λύσει αυτόν τον περίεργο γρίφο που τεχνηέντως μας κρύβουν.
Κάθε τι που κάνουμε, μπορεί να αποκαλύψει πολλά για μας. Και ο τρόπος
που σχεδιάζουμε και γράφουμε, αποκαλύπτει πολλά για τον χαρακτήρα μας
και τα συναισθήματα μας.
Ακόμη και οι μουτζούρες που κάνουμε πάνω στο χαρτί, ή η ζωγραφιά ενός παιδιού, φανερώνουν στοιχεία της προσωπικότητας. Η γραφολογία είναι αυτή που ασχολείται με τον τρόπο γραφής του καθενός, και βρίσκει εφαρμογή από την εγκληματολογία μέχρι τις εταιρίες που αναζητούν προσωπικό.
Προσωπικά μου αρέσει πολύ που μπορώ να "διαβάζω" τον χαρακτήρα ενός ατόμου, από τα χαρακτηριστικά του πχ, ή την "γλώσσα" του σώματος του. Και.. ο τρόπος γραφής του καθενός είναι άλλη μια αξιόλογη πηγή στοιχείων.
Η Γραφολογία ένα καινούργιο είδος επιστήμης, έχει αρχίσει να ανθίζει, τις τελευταίες δεκαετίες, η λεγόμενη Συμβολική Γραφοανάλυση, που σχετίζεται άμεσα με την υγεία του γράφοντα. Κατ’ αυτήν την Γραφοανάλυση, τα οποιαδήποτε σοβαρά προβλήματα υγείας του ατόμου αποτυπώνονται με συμβολισμούς στον γραφικό του χαρακτήρα. Βασίζεται κυρίως στους σχηματισμούς της κάτω ζώνης γραφής, μιας και αυτή είναι που συνδέεται με το υποσυνείδητο κι επομένως αυθόρμητα αποτυπώνει το οποιοδήποτε πρόβλημα στην ψυχική ή/και σωματική υγεία του γράφοντα. Αν και μέχρι στιγμής οι αποδείξεις για την εγκυρότητά της είναι συζητήσιμες, το ενδιαφέρον των Γραφολόγων δεν είναι ψυχρό για την Συμβολική Γραφοανάλυση, την οποία αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό μεν, αλλά δεν απορρίπτουν. Ειδικά με τις πρόσφατες αποδείξεις της επιστήμης για την άμεση σχέση νου-σώματος/ψυχολογίας-υγείας (κάτι ήδη γνωστό προ αρκετών χιλιετιών μα μόλις πρόσφατα αποδείξιμο), δεν μπορεί ν’ αποκλεισθεί η αυθόρμητη (υποσυνείδητη) συμβολική αποτύπωση προβλημάτων υγείας, μέσω του γραφικού χαρακτήρα. Ποιός ξέρει... ίσως σε μερικά χρόνια να προστεθεί στην λίστα μεθόδων πρόληψης και η Γραφοανάλυση.
Αλλά ας δούμε μαζί τι φανερώνει ο τρόπος γραφής κάποιου.
Ένας φιλικός άνθρωπος, γράφει με απαλές καμπύλες στα γράμματά του και με ελαφριά κλίση.
Ο ειλικρινής, γράφει με μεγάλα στρογγυλά και ομοιόμορφα γράμματα, σε ευθεία γραμμή.
Ο φιλότιμος, γράφει με στρογγυλά γράμματα και τονίζει τα σημεία στίξης -σημάδι ανθρώπου με προσοχή στη λεπτομέρεια.
Ο οικονόμος, γράφει προσεχτικά και ομοιόμορφα, με ελαφριά κλίση στις γραμμές και χωρίς να τονίζει τα κεφαλαία.
Ο γενναιόδωρος, γράφει ευρύχωρα και καθαρά, ξεχωρίζοντας έντονα τα μεγάλα γράμματα και τα κεφαλαία από τα υπόλοιπα γράμματα.
Ο ταπεινός, γράφει με μικρά, απλά και ομοιόμορφα γράμματα, ενώ οι γραμμές τείνουν να κάνουν ζικ-ζακ.
Ο μελαγχολικός, ξεχωρίζει από την έντονη κλίση των γραμμάτων του. Η πίεση είναι στην αρχή σταθερή, αλλά σιγά-σιγά χάνεται. Τα σημεία στίξης είναι αρχικά έντονα, αλλά καθώς προχωρά το γραπτό, τείνουν να εξαφανίζονται.
Ο υπερήφανος, ξεχωρίζει από τα μεγάλα του γράμματα, με τα τονισμένα κεφαλαία, ενώ το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης, φαίνεται να είναι πιο έντονο από τα υπόλοιπα.
Ο καλλιτέχνης, γράφει καλλιγραφικά και το μέγεθος των γραμμάτων τείνει να μικραίνει καθώς προχωρά το γραπτό.
Ο αλτρουιστής, γράφει με έντονη κλίση και πίεση. Τα γράμματα είναι στρόγγυλα και τα κεφαλαία σχεδόν καλλιγραφικά.
Ο διακριτικός, γράφει μικρά γράμματα, με ελαφριά πίεση και οι γραμμές τείνουν προς τα πάνω. Τα γράμματα τείνουν να έχουν αρκετές σπείρες και καμπύλες, αλλά το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης είναι μάλλον σεμνό και περιορισμένο.
Ο αλαζόνας, τονίζει υπερβολικά τα κεφαλαία γράμματα και συνήθως η υπογραφή του είναι μεγάλη και πολύπλοκη, καταλήγοντας σε περιττές ‘διακοσμήσεις’ με καμπύλες γραμμές.
Ο τρόπος επίσης διάταξης του κειμένου φανερώνει:
Όταν το κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας είναι ιδιαίτερα μεγάλο, υποδηλώνει άνθρωπο που αρέσκεται να κοιτά προς το μέλλον, όχι το παρελθόν.
Μεγάλο κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο που ίσως φοβάται το μέλλον και γενικότερα το άγνωστο.
Στενό κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο προσεχτικό, που ενοχλείται όταν πιέζεται να ξεκινήσει κάτι χωρίς να είναι έτοιμος.
Στενό κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο ανυπόμονο και ανήσυχο.
Ακόμη και οι μουτζούρες που κάνουμε πάνω στο χαρτί, ή η ζωγραφιά ενός παιδιού, φανερώνουν στοιχεία της προσωπικότητας. Η γραφολογία είναι αυτή που ασχολείται με τον τρόπο γραφής του καθενός, και βρίσκει εφαρμογή από την εγκληματολογία μέχρι τις εταιρίες που αναζητούν προσωπικό.
Προσωπικά μου αρέσει πολύ που μπορώ να "διαβάζω" τον χαρακτήρα ενός ατόμου, από τα χαρακτηριστικά του πχ, ή την "γλώσσα" του σώματος του. Και.. ο τρόπος γραφής του καθενός είναι άλλη μια αξιόλογη πηγή στοιχείων.
Η Γραφολογία ένα καινούργιο είδος επιστήμης, έχει αρχίσει να ανθίζει, τις τελευταίες δεκαετίες, η λεγόμενη Συμβολική Γραφοανάλυση, που σχετίζεται άμεσα με την υγεία του γράφοντα. Κατ’ αυτήν την Γραφοανάλυση, τα οποιαδήποτε σοβαρά προβλήματα υγείας του ατόμου αποτυπώνονται με συμβολισμούς στον γραφικό του χαρακτήρα. Βασίζεται κυρίως στους σχηματισμούς της κάτω ζώνης γραφής, μιας και αυτή είναι που συνδέεται με το υποσυνείδητο κι επομένως αυθόρμητα αποτυπώνει το οποιοδήποτε πρόβλημα στην ψυχική ή/και σωματική υγεία του γράφοντα. Αν και μέχρι στιγμής οι αποδείξεις για την εγκυρότητά της είναι συζητήσιμες, το ενδιαφέρον των Γραφολόγων δεν είναι ψυχρό για την Συμβολική Γραφοανάλυση, την οποία αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό μεν, αλλά δεν απορρίπτουν. Ειδικά με τις πρόσφατες αποδείξεις της επιστήμης για την άμεση σχέση νου-σώματος/ψυχολογίας-υγείας (κάτι ήδη γνωστό προ αρκετών χιλιετιών μα μόλις πρόσφατα αποδείξιμο), δεν μπορεί ν’ αποκλεισθεί η αυθόρμητη (υποσυνείδητη) συμβολική αποτύπωση προβλημάτων υγείας, μέσω του γραφικού χαρακτήρα. Ποιός ξέρει... ίσως σε μερικά χρόνια να προστεθεί στην λίστα μεθόδων πρόληψης και η Γραφοανάλυση.
Αλλά ας δούμε μαζί τι φανερώνει ο τρόπος γραφής κάποιου.
Ένας φιλικός άνθρωπος, γράφει με απαλές καμπύλες στα γράμματά του και με ελαφριά κλίση.
Ο ειλικρινής, γράφει με μεγάλα στρογγυλά και ομοιόμορφα γράμματα, σε ευθεία γραμμή.
Ο φιλότιμος, γράφει με στρογγυλά γράμματα και τονίζει τα σημεία στίξης -σημάδι ανθρώπου με προσοχή στη λεπτομέρεια.
Ο οικονόμος, γράφει προσεχτικά και ομοιόμορφα, με ελαφριά κλίση στις γραμμές και χωρίς να τονίζει τα κεφαλαία.
Ο γενναιόδωρος, γράφει ευρύχωρα και καθαρά, ξεχωρίζοντας έντονα τα μεγάλα γράμματα και τα κεφαλαία από τα υπόλοιπα γράμματα.
Ο ταπεινός, γράφει με μικρά, απλά και ομοιόμορφα γράμματα, ενώ οι γραμμές τείνουν να κάνουν ζικ-ζακ.
Ο μελαγχολικός, ξεχωρίζει από την έντονη κλίση των γραμμάτων του. Η πίεση είναι στην αρχή σταθερή, αλλά σιγά-σιγά χάνεται. Τα σημεία στίξης είναι αρχικά έντονα, αλλά καθώς προχωρά το γραπτό, τείνουν να εξαφανίζονται.
Ο υπερήφανος, ξεχωρίζει από τα μεγάλα του γράμματα, με τα τονισμένα κεφαλαία, ενώ το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης, φαίνεται να είναι πιο έντονο από τα υπόλοιπα.
Ο καλλιτέχνης, γράφει καλλιγραφικά και το μέγεθος των γραμμάτων τείνει να μικραίνει καθώς προχωρά το γραπτό.
Ο αλτρουιστής, γράφει με έντονη κλίση και πίεση. Τα γράμματα είναι στρόγγυλα και τα κεφαλαία σχεδόν καλλιγραφικά.
Ο διακριτικός, γράφει μικρά γράμματα, με ελαφριά πίεση και οι γραμμές τείνουν προς τα πάνω. Τα γράμματα τείνουν να έχουν αρκετές σπείρες και καμπύλες, αλλά το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης είναι μάλλον σεμνό και περιορισμένο.
Ο αλαζόνας, τονίζει υπερβολικά τα κεφαλαία γράμματα και συνήθως η υπογραφή του είναι μεγάλη και πολύπλοκη, καταλήγοντας σε περιττές ‘διακοσμήσεις’ με καμπύλες γραμμές.
Ο τρόπος επίσης διάταξης του κειμένου φανερώνει:
Όταν το κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας είναι ιδιαίτερα μεγάλο, υποδηλώνει άνθρωπο που αρέσκεται να κοιτά προς το μέλλον, όχι το παρελθόν.
Μεγάλο κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο που ίσως φοβάται το μέλλον και γενικότερα το άγνωστο.
Στενό κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο προσεχτικό, που ενοχλείται όταν πιέζεται να ξεκινήσει κάτι χωρίς να είναι έτοιμος.
Στενό κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας, υποδηλώνει άνθρωπο ανυπόμονο και ανήσυχο.
Η ένταση επίσης των γραμμάτων φανερώνουν:
Όταν να γράμματα δεν έχουν πολλή ένταση (δηλαδή δεν πιέζει ο γράφων πολύ το στυλό/μολύβι), δηλώνουν άνθρωπο ευαίσθητο, μετριόφρων, φιλάνθρωπο, εκλεπτυσμένο και πνευματιστή. Δεν αποκλείεται όμως παράλληλα να είναι αυστηρός κριτής, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους άλλους.
Όταν τα γράμματα έχουν μέτρια ένταση, δηλώνουν άνθρωπο δυναμικό, σταθερό, αυστηρό και ίσως πεισματάρη.
Όταν τα γράμματα έχουν πολλή ένταση, δηλώνουν άνθρωπο που ξέρει καλά να ελίσσεται και να προσαρμόζεται σε κάθε κατάσταση, που έχει έντονο αίσθημα ευθύνης και δεν φοβάται τις δεσμεύσεις. Εάν η ένταση είναι υπερβολική, υποδηλώνει άνθρωπο που αντιδρά συνήθως αυθόρμητα και έντονα. Δεν δέχεται καλά την κριτική και πιθανότατα είναι αρκετά οξύθυμος και κυκλοθυμικός.
Όταν να γράμματα δεν έχουν πολλή ένταση (δηλαδή δεν πιέζει ο γράφων πολύ το στυλό/μολύβι), δηλώνουν άνθρωπο ευαίσθητο, μετριόφρων, φιλάνθρωπο, εκλεπτυσμένο και πνευματιστή. Δεν αποκλείεται όμως παράλληλα να είναι αυστηρός κριτής, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους άλλους.
Όταν τα γράμματα έχουν μέτρια ένταση, δηλώνουν άνθρωπο δυναμικό, σταθερό, αυστηρό και ίσως πεισματάρη.
Όταν τα γράμματα έχουν πολλή ένταση, δηλώνουν άνθρωπο που ξέρει καλά να ελίσσεται και να προσαρμόζεται σε κάθε κατάσταση, που έχει έντονο αίσθημα ευθύνης και δεν φοβάται τις δεσμεύσεις. Εάν η ένταση είναι υπερβολική, υποδηλώνει άνθρωπο που αντιδρά συνήθως αυθόρμητα και έντονα. Δεν δέχεται καλά την κριτική και πιθανότατα είναι αρκετά οξύθυμος και κυκλοθυμικός.
Οι γραμμές των κινήσεων γραμμών φανερώνουν:
Όταν οι γραμμές τείνουν προς τα πάνω, δηλώνουν άνθρωπο αισιόδοξο, ενεργητικό και με αυτοπεποίθηση.
Όταν τείνουν προς τα κάτω, δηλώνουν άνθρωπο σταθερό, προσεχτικό και αποφασιστικό, μα ίσως και επιφυλακτικό.
Όταν είναι μάλλον ευθείες, δηλώνουν άνθρωπο πεσιμιστή, με έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Τα κενά μεταξύ των λέξεων
Όταν τα κενά είναι ιδιαίτερα μεγάλα, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, προσεχτικό και συχνά σκεφτικό.
Όταν τα κενά είναι μάλλον στενά, δηλώνουν άνθρωπο ενεργητικό, που αρέσκεται να μιλά πολύ.
Όταν τα κενά είναι σχεδόν ανύπαρκτα, δηλώνουν άνθρωπο ανυπόμονο, ενεργητικό, με μπόλικη αυτοπεποίθηση, κοινωνικό αλλά και με τάση να ‘γαντζώνεται’ στους άλλους.
Όταν οι γραμμές τείνουν προς τα πάνω, δηλώνουν άνθρωπο αισιόδοξο, ενεργητικό και με αυτοπεποίθηση.
Όταν τείνουν προς τα κάτω, δηλώνουν άνθρωπο σταθερό, προσεχτικό και αποφασιστικό, μα ίσως και επιφυλακτικό.
Όταν είναι μάλλον ευθείες, δηλώνουν άνθρωπο πεσιμιστή, με έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Τα κενά μεταξύ των λέξεων
Όταν τα κενά είναι ιδιαίτερα μεγάλα, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, προσεχτικό και συχνά σκεφτικό.
Όταν τα κενά είναι μάλλον στενά, δηλώνουν άνθρωπο ενεργητικό, που αρέσκεται να μιλά πολύ.
Όταν τα κενά είναι σχεδόν ανύπαρκτα, δηλώνουν άνθρωπο ανυπόμονο, ενεργητικό, με μπόλικη αυτοπεποίθηση, κοινωνικό αλλά και με τάση να ‘γαντζώνεται’ στους άλλους.
Τα κενά μεταξύ των γραμμών:
Μεγάλα κενά μεταξύ των γραμμών, δηλώνουν άνθρωπο μοναχικό, ανεξάρτητο και ίσως αντικοινωνικό. Δηλώνουν επίσης άνθρωπο που έχει την ικανότητα να ‘βγάζει’ τον εαυτό του από το όποιο πρόβλημα, ώστε να μπορέσει να ‘δει’ την κατάσταση πιο αντικειμενικά και αμερόληπτα.
Όταν το κενό μεταξύ των γραμμών είναι τέτοιο, ώστε ίσα-ίσα να μην αγγίζονται τα πάνω γράμματα με τα κάτω, δηλώνει άνθρωπο φλύαρο και ίσως σπάταλο.
Όταν το κενό μεταξύ των γραμμών είναι τέτοιο, ώστε μόλις που αγγίζονται τα πάνω ‘χαμηλά’ γράμματα (όπως το ‘γ’ και το ‘ρ’) με τα κάτω ‘ψηλά’ γράμματα (‘β’, ‘δ’, ‘ζ’, ‘λ’, ‘ξ’), δηλώνει άνθρωπο οργανωτικό με ‘τάξη’ στις σκέψεις του.
Όταν το κενό είναι υπερβολικά στενό, με αποτέλεσμα σε σημεία-σημεία να μπλέκεται η μια γραμμή με την επόμενη, υποδηλώνει άνθρωπο με χαλαρή αυτοπειθαρχία, που παθιάζεται εύκολα.
Η κλίση των γραμμάτων:
Η κλίση δίνει πληροφορίες για το πως επικοινωνεί ο άνθρωπος με τους υπόλοιπους.
Όταν τα γράμματα τείνουν να γείρουν προς τα πίσω, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, που διστάζει να εκφραστεί και μάλλον μοναχικό. Δεν αρέσκεται στις συναισθηματικές δεσμεύσεις και εκτιμά την ειλικρίνεια.
Όταν τείνουν να γέρνουν μπροστά, δηλώνουν άνθρωπο ισορροπημένο και σταθερό.
Όταν είναι σε ευθεία κάθετη θέση, δηλώνουν άνθρωπο κοινωνικό, φιλελεύθερο, αλλά με ανάγκη να τον προσέχουν.
Η ένωση των γραμμάτων:
Όταν τα γράμματα είναι κολλημένα μεταξύ τους (όπως στην καλλιγραφία), δηλώνουν άνθρωπο κοινωνικό και διαχυτικό, που λατρεύει να γνωρίζει κόσμο και να συζητά.
Όταν είναι σχεδόν κολλημένα μεταξύ τους, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, ιδεαλιστή και ρομαντικό, που όμως δυσκολεύεται να αισθανθεί άνετα με τους ανθρώπους.
Όταν τα γράμματα δεν ενώνονται καθόλου, δηλώνουν άνθρωπο του πνεύματος και σχολαστικό, που πάντα σκέφτεται προτού πράξει.
Το ύψος των γραμμάτων:
Η γραφή χωρίζεται σε 3 ‘ζώνες’ :
Α) Την κεντρική ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για τις σκέψεις καθημερινότητας του γράφοντα και το πως συναναστρέφεται με τους άλλους. Σχετίζεται με την λογική και την επικοινωνία.
Β) Την άνω ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για την αντίληψη του γράφοντα, τις ικανότητές του, τα ταλέντα του και γενικότερα τον συνειδητό νου του. Σχετίζεται επίσης με τον πνευματισμό, την θρησκεία, την φαντασία και την φιλοσοφία.
Γ) Την κάτω ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για το υποσυνείδητο του γράφοντα. Σχετίζεται με τα βασικά, φυσικά και πρωτόγονα ένστικτα και με το πόση επιρροή έχουν στην ψυχοσύνθεση του γράφοντα.
Μεγάλα κενά μεταξύ των γραμμών, δηλώνουν άνθρωπο μοναχικό, ανεξάρτητο και ίσως αντικοινωνικό. Δηλώνουν επίσης άνθρωπο που έχει την ικανότητα να ‘βγάζει’ τον εαυτό του από το όποιο πρόβλημα, ώστε να μπορέσει να ‘δει’ την κατάσταση πιο αντικειμενικά και αμερόληπτα.
Όταν το κενό μεταξύ των γραμμών είναι τέτοιο, ώστε ίσα-ίσα να μην αγγίζονται τα πάνω γράμματα με τα κάτω, δηλώνει άνθρωπο φλύαρο και ίσως σπάταλο.
Όταν το κενό μεταξύ των γραμμών είναι τέτοιο, ώστε μόλις που αγγίζονται τα πάνω ‘χαμηλά’ γράμματα (όπως το ‘γ’ και το ‘ρ’) με τα κάτω ‘ψηλά’ γράμματα (‘β’, ‘δ’, ‘ζ’, ‘λ’, ‘ξ’), δηλώνει άνθρωπο οργανωτικό με ‘τάξη’ στις σκέψεις του.
Όταν το κενό είναι υπερβολικά στενό, με αποτέλεσμα σε σημεία-σημεία να μπλέκεται η μια γραμμή με την επόμενη, υποδηλώνει άνθρωπο με χαλαρή αυτοπειθαρχία, που παθιάζεται εύκολα.
Η κλίση των γραμμάτων:
Η κλίση δίνει πληροφορίες για το πως επικοινωνεί ο άνθρωπος με τους υπόλοιπους.
Όταν τα γράμματα τείνουν να γείρουν προς τα πίσω, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, που διστάζει να εκφραστεί και μάλλον μοναχικό. Δεν αρέσκεται στις συναισθηματικές δεσμεύσεις και εκτιμά την ειλικρίνεια.
Όταν τείνουν να γέρνουν μπροστά, δηλώνουν άνθρωπο ισορροπημένο και σταθερό.
Όταν είναι σε ευθεία κάθετη θέση, δηλώνουν άνθρωπο κοινωνικό, φιλελεύθερο, αλλά με ανάγκη να τον προσέχουν.
Η ένωση των γραμμάτων:
Όταν τα γράμματα είναι κολλημένα μεταξύ τους (όπως στην καλλιγραφία), δηλώνουν άνθρωπο κοινωνικό και διαχυτικό, που λατρεύει να γνωρίζει κόσμο και να συζητά.
Όταν είναι σχεδόν κολλημένα μεταξύ τους, δηλώνουν άνθρωπο ντροπαλό, ιδεαλιστή και ρομαντικό, που όμως δυσκολεύεται να αισθανθεί άνετα με τους ανθρώπους.
Όταν τα γράμματα δεν ενώνονται καθόλου, δηλώνουν άνθρωπο του πνεύματος και σχολαστικό, που πάντα σκέφτεται προτού πράξει.
Το ύψος των γραμμάτων:
Η γραφή χωρίζεται σε 3 ‘ζώνες’ :
Α) Την κεντρική ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για τις σκέψεις καθημερινότητας του γράφοντα και το πως συναναστρέφεται με τους άλλους. Σχετίζεται με την λογική και την επικοινωνία.
Β) Την άνω ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για την αντίληψη του γράφοντα, τις ικανότητές του, τα ταλέντα του και γενικότερα τον συνειδητό νου του. Σχετίζεται επίσης με τον πνευματισμό, την θρησκεία, την φαντασία και την φιλοσοφία.
Γ) Την κάτω ζώνη, που μπορεί να δώσει πληροφορίες για το υποσυνείδητο του γράφοντα. Σχετίζεται με τα βασικά, φυσικά και πρωτόγονα ένστικτα και με το πόση επιρροή έχουν στην ψυχοσύνθεση του γράφοντα.
Τα σημεία στίξεως ακόμα φανερώνουν:Αν το αγαπημένο σημείο
στίξης του γράφοντα είναι το ερωτηματικό ( ; ? ) τότε μάλλον ανήκει
στους σκεπτικιστές της παρέας. Αναλύει τα πάντα και αναρωτιέται για το
κάθε τι. Έχει την ικανότητα να παρατηρεί , να αποσπάει γνώσεις και να
τις επεξεργάζεται στο μυαλό του προς όφελος του. Μπορεί επίσης να
εκφράζει τις σκέψεις του με ένα πολύ συγκροτημένο τρόπο. Έχει υπομονή
με τους ανθρώπους και έχει επίσης την δυνατότητα να τους επηρεάζει
μεταδίδοντας τους τις απόψεις του. Το βασικό του μειονέκτημα είναι η
αναποφασιστικότητα και πολλές φορές η αδυναμία λήψης αποφάσεων!
Το θαυμαστικό (!) σύμφωνα με την γραμματική του χρήση προσδίδει έμφαση και την έννοια του επείγοντος ,στα γραφόμενα. Η μεγάλη χρήση του δείχνει άτομο γρήγορο και αποφασιστικό. Το άτομο με πολλά θαυμαστικά προδίδει ένα δυναμικό χαρακτήρα , υψηλού προφίλ και ένα άτομο αποτελεσματικό και αποφασιστικό που επίσης έχει την δυνατότητα να επηρεάσει και να κινήσει τα νήματα της ζωής των άλλων ανθρώπων. Το βασικό του μειονέκτημα είναι ότι ενώ μπορεί να αντιδρά γρήγορα και αποφασιστικά μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στις αντιδράσεις του!
Ο αστερίσκος (*) λειτουργεί σαν σημείο που προσδίδει ιδιαίτερη προσοχή σε μια ιδέα ή λέξη. Εάν χρησιμοποιεί πολλούς αστερίσκους μάλλον είναι ένα πολύ συναισθηματικό άτομο που καταφέρνει πάντα να εκφράσει τα συναισθήματα του στους ανθρώπους που τον περιβάλλουν. Είναι ονειροπόλος , με έξυπνες ιδέες στις οποίες όμως πάντα κυριαρχεί το συναίσθημα. Έχει επίσης δυνατή διαίσθηση. Βασικό του όμως μειονέκτημα είναι η μεγάλες συναισθηματικές μεταπτώσεις!
Η τελεία (.) σηματοδοτεί το τέλος μιας πρότασης. Οι πολλές τελείες σε ένα κείμενο σκιαγραφούν ένα άτομο που δίνει μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια. Το άτομο αυτό θυμάται τα πάντα , αντιλαμβάνεται τα πάντα και ο μόνος του στόχος είναι η τελειότητα. Μπορεί να επηρεάσει το περιβάλλον του οδηγώντας στο στην τελειότητα και την ολοκλήρωση. Βασικό μειονέκτημα είναι η τρομερά επικριτική του διάθεση και η δυσκολία του να αποδεχτεί τις διαφορετικές απόψεις.
Τέλος εάν η αγαπημένη του είναι η παύλα (-) , η οποία συμβολίζει την συνέχεια στο νόημα ή την σύνδεση των λέξεων , μάλλον η πρώτη του προτεραιότητα είναι η συνεχής σύνδεση με το περιβάλλον και τους γύρω του. Άνθρωπος που νοιάζεται για τον άλλον ,δείχνει τρυφερότητα και προσπαθεί να γεφυρώσει τα χάσματα με ηρεμία και διάλογο.
Το θαυμαστικό (!) σύμφωνα με την γραμματική του χρήση προσδίδει έμφαση και την έννοια του επείγοντος ,στα γραφόμενα. Η μεγάλη χρήση του δείχνει άτομο γρήγορο και αποφασιστικό. Το άτομο με πολλά θαυμαστικά προδίδει ένα δυναμικό χαρακτήρα , υψηλού προφίλ και ένα άτομο αποτελεσματικό και αποφασιστικό που επίσης έχει την δυνατότητα να επηρεάσει και να κινήσει τα νήματα της ζωής των άλλων ανθρώπων. Το βασικό του μειονέκτημα είναι ότι ενώ μπορεί να αντιδρά γρήγορα και αποφασιστικά μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στις αντιδράσεις του!
Ο αστερίσκος (*) λειτουργεί σαν σημείο που προσδίδει ιδιαίτερη προσοχή σε μια ιδέα ή λέξη. Εάν χρησιμοποιεί πολλούς αστερίσκους μάλλον είναι ένα πολύ συναισθηματικό άτομο που καταφέρνει πάντα να εκφράσει τα συναισθήματα του στους ανθρώπους που τον περιβάλλουν. Είναι ονειροπόλος , με έξυπνες ιδέες στις οποίες όμως πάντα κυριαρχεί το συναίσθημα. Έχει επίσης δυνατή διαίσθηση. Βασικό του όμως μειονέκτημα είναι η μεγάλες συναισθηματικές μεταπτώσεις!
Η τελεία (.) σηματοδοτεί το τέλος μιας πρότασης. Οι πολλές τελείες σε ένα κείμενο σκιαγραφούν ένα άτομο που δίνει μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια. Το άτομο αυτό θυμάται τα πάντα , αντιλαμβάνεται τα πάντα και ο μόνος του στόχος είναι η τελειότητα. Μπορεί να επηρεάσει το περιβάλλον του οδηγώντας στο στην τελειότητα και την ολοκλήρωση. Βασικό μειονέκτημα είναι η τρομερά επικριτική του διάθεση και η δυσκολία του να αποδεχτεί τις διαφορετικές απόψεις.
Τέλος εάν η αγαπημένη του είναι η παύλα (-) , η οποία συμβολίζει την συνέχεια στο νόημα ή την σύνδεση των λέξεων , μάλλον η πρώτη του προτεραιότητα είναι η συνεχής σύνδεση με το περιβάλλον και τους γύρω του. Άνθρωπος που νοιάζεται για τον άλλον ,δείχνει τρυφερότητα και προσπαθεί να γεφυρώσει τα χάσματα με ηρεμία και διάλογο.
Την επόμενη φορά λοιπόν , που θα πιάσετε το μολύβι σας για να γράψετε
πάνω στο λευκό χαρτί, θυμηθείτε, ότι γράφοντας καταθέτετε την ψυχή σας…
Καλή σας μέρα και καλή ανάγνωση!
Καλή σας μέρα και καλή ανάγνωση!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:ΡΕΝΑ ΤΖΩΡΑΚΗ- ΜΑΝΟΥΚΑΚΗ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου