Πώς
ένας λαός που στην πλειοψηφία του δεν είναι συμφιλιωμένος με την έννοια
της πειθαρχίας και του προγράμματος, θα μπορέσει να επιβιώσει σε μία
χρονική στιγμή, όπου η αξία της πειθαρχίας ισοδυναμεί με την αξία της
ζωής;
Η απάντηση είναι πως θα μπορέσει…… όπως πάντα ιστορικά, την κρίσιμη στιγμή μπορούσε να πειθαρχεί και να αποδίδει, θα μπορέσει και τώρα.
Η απάντηση είναι πως θα μπορέσει…… όπως πάντα ιστορικά, την κρίσιμη στιγμή μπορούσε να πειθαρχεί και να αποδίδει, θα μπορέσει και τώρα.
Ενώ σε άλλους λαούς ο διαχωρισμός τους σε δυτικούς (π.χ Αμερικάνοι) ή
ανατολικούς (π.χ. Κορεάτες) είναι κατά βάση ξεκάθαρος, για τους Έλληνες
φαίνεται να μην υπάρχει ξεκάθαρος διαχωρισμός. Αποτελούν ένα κράμα
δυτικού και ανατολικού πολιτισμού, με στοιχεία και από τις δύο
κατευθύνσεις. Πολύ συνοπτικά, οι μεν δυτικοί εστιάζουν πιο πολύ στις
ατομικές τους ανάγκες, συναισθήματα και συμπεριφορές, ενώ οι δε ανατολικοί θέτουν στο επίκεντρο το ‘καλό’ της ομάδας, παραγκωνίζοντας το ατομικό συμφέρον.
Ο ελληνικός λαός φαίνεται να διαθέτει έντονα ατομικιστικά στοιχεία. Να ενδιαφέρεται για την κάλυψη των προσωπικών του αναγκών, εγώ να περάσω καλά, δεν θα μου επιβάλουν οι άλλοι τι θα κάνω, σιγά μην αλλάξω εγώ τις συνήθειες μου επειδή κάποιοι άλλοι το αποφάσισαν.
Είναι όμως και ένας βαθιά κοινωνικός λαός, όπου η αξία των κοινωνικών
ομάδων έχει πρωτεύουσα θέση. Στη ζωή του Έλληνα υπάρχει ακόμα το
οικογενειακό τραπέζι, οι παρέες, η αξία της φιλίας και η έντονη κοινωνική ζωή.Όμως αυτή η μορφή κοινωνικότητας διαφέρει από αυτό που καλούνται τώρα
να πράξουν. Η κοινωνικότητα του καφέ και του μεζέ, θα πρέπει να
μετατραπεί σε μία μορφή ομαδικής συνείδησης, οι πράξεις μου έχουν άμεσο αντίτυπο στον διπλανό μου. Το εγώ πρέπει να φύγει και να γίνει εμείς.
Όταν αυτή η μετατροπή πραγματοποιηθεί τότε κάθε πράξη, κάθε μέρα μέσα
στο σπίτι, κάθε μάσκα, κάθε ζευγάρι γάντια και κάθε μέρα που περνάει
μακριά από συγγενείς και φίλους θα πάρει μία άλλη αξία. Μία αξία που
μπορεί να έχει στόχο το εμείς αλλά εν τέλει αναβαθμίζει το εγώ . Ένα εγώ που σέβεται, προσφέρει και προστατεύει το σύνολο.
Ο Έλληνας έχει μάθει να διαχειρίζεται την κατάσταση της τελευταίας
στιγμής και γι αυτό θα μπορέσει να προσαρμοστεί πιο εύκολα σε μία
κατάσταση σαν την τωρινή, που ήρθε χωρίς προειδοποίηση και πρόγραμμα.
Μήπως τελικά οι απείθαρχοι πολιορκημένοι μπορούν να πειθαρχήσουν για να παραμείνουν ελεύθεροι;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου