Το ΥΠΠΟΑ δεν έφερε ποτέ αντίρρηση στην εμπορική εκμετάλλευση των
εθνικών συμβόλων από την Κόκα-Κόλα, και η μόνη αντίδραση ήρθε από τους
ανταγωνιστές της εταιρίας! Την επόμενη φορά μην απορήσετε αν δείτε σε
κάποιο σποτάκι το Ερέχθειο να έχει μπουκάλια αναψυκτικού αντί για τις
Καρυάτιδες…
Εδώ και λίγους μήνες η Κόκα-Κόλα διαφημίζει τα πέντε συλλεκτικά
μπουκάλια της, όπου μεταξύ άλλων αποτυπώνεται ο Παρθενώνας, ίσως το
διασημότερο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα.
Η αντίδραση του Υπουργείου Πολιτισμού δεν ήταν άμεση, αλλά τα
αντανακλαστικά ήταν μάλλον το λιγότερο προβληματικό στοιχείο της
απόφασης, αφού λαμβάνοντας τη γνώμη μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου
του, παραχώρησε το δικαίωμα στην εταιρία να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται
εμπορικά τα εθνικά μνημεία, χωρίς να πληρώσει καν πρόστιμο ή κάποιο
σχετικό τέλος, παραβαίνοντας το σχετικό νόμο…
Με άλλα λόγια, το ελληνικό κράτος όχι απλά δεν έχει πρόβλημα με την
εμπορευματοποίηση των εθνικών μνημείων, αλλά δεν προβάλλει και την
παραμικρή οικονομική αξίωση, ως αντάλλαγμα, για να κρατήσει απλώς τα
προσχήματα.
Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η αντίδραση που δεν είδαμε ποτέ από την
Πολιτεία, ήρθε από τους ανταγωνιστές της εταιρίας (Λουξ, ΕΨΑ και Βίκος)
που κατήγγειλαν την Κόκα-Κόλα για καταστρατήγηση της δεοντολογίας και
του υγιούς ανταγωνισμού -sic- και μάλιστα δικαιώθηκαν στο Συμβούλιο
Ελέγχου Επικοινωνίας. Κι ενώ θεωρητικά, η εταιρία θα έπρεπε να αποσύρει
μες σε 30 εργάσιμες ημέρες τα εθνικά σύμβολα από τη διαφημιστική
καμπάνια της, η απόφαση του Υπουργείου έφερε τα πάνω-κάτω σκορπώντας
σύγχυση -αν και δεν είναι τόσο δύσκολο να καταλάβει κανείς τις προθέσεις
της και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί.
Αφού λοιπόν δεν εκφράστηκε καμία αντίρρηση από τις ελληνικές αρχές,
την επόμενη φορά μην απορήσετε αν δείτε σε κάποιο σποτάκι το Ερέχθειο να
έχει μπουκάλια αναψυκτικού αντί για τις Καρυάτιδες…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου