24 Μαΐ 2011

Το σταθερό ωράριο ωφελεί την υγεία!

«Δουλεύοντας 9-5, τι τρόπος και αυτός για να βγάζεις το μεροκάματο», τραγουδούσε με χάρη η ηθοποιός Ντόλι Πάρτον, στην ταινία «Nine to five», όπου υποδυόταν τη Ντοραλί, μια γραμματέα, που είχε απορροφηθεί πολύ από τη δουλειά της.
Οι «χάρες» του 8ωρου…
Και ενώ στη δεκαετία του ’80, μπορεί το συγκεκριμένο 8ωρο, να προβαλλόταν ως βαρετό, μονότονο και εξοντωτικό για την ψυχική υγεία των εργαζομένων, σήμερα, που τείνει να εξαφανιστεί λόγω της εργασιακής ελαστικότητας και του φόβου των περικοπών, ανακαλύπτουμε και πάλι τις χάρες του.
Και του λόγου το αληθές, επιβεβαίωσε μια έρευνα του βρετανικού Πανεπιστημίου του Ντάραμ, η οποία ανέφερε, πως όσοι έχουν τη δυνατότητα ελέγχου του εργασιακού τους ωραρίου, ενδέχεται να είναι πιο υγιείς-σωματικά και ψυχικά-από όσους έχουν ελαστικό ωράριο.
Καλύτερη υγεία με σταθερό ωράριο
Η μελέτη, συνοψίζει τα ευρήματα 10 άλλων ερευνών με τη συμμετοχή συνολικά 16.600 εργαζομένων και δημοσιεύεται στο Cochrane Database of Systematic Reviews.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, οι συνθήκες εργασίας, που δίνουν κάποιο ποσοστό ελευθερίας στους εργαζομένους – όπως ο έλεγχος των βαρδιών τους από τους ίδιους – συνδέονται με καλύτερη υγεία και συγκεκριμένα με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, καλύτερη ποιότητα ύπνου και μειωμένο αίσθημα κόπωσης.
Οι ειδικοί αναφέρουν, πως το σταθερό ωράριο δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να διαχειρίζονται καλύτερα και τον προσωπικό τους χρόνο, οργανώνοντας τις δουλειές τους αλλά απολαμβάνοντας και πολύτιμες στιγμές οικογενειακής ευτυχίας, που σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα μπορούσαν. Η συναναστροφή με αγαπημένους φίλους και με μέλη της οικογένειας, έχει αποδειχθεί, πως ευεργετεί την υγεία, ελέγχει την αρτηριακή πίεση και αποτελεί πολύτιμη «ασπίδα» απέναντι στις καρδιαγγειακές παθήσεις.
Ένα ελαστικό και ακατάστατο ωράριο, στερεί τη δυνατότητα από τον εργαζόμενο, να προγραμματίσει τον προσωπικό του χρόνο και να ανταπεξέλθει με συνέπεια στις υποχρεώσεις του. Αυτή η αβεβαιότητα, που είναι ιδιαίτερα αγχωτική, επιβαρύνει σημαντικά την υγεία του σε αντίθεση με έναν άλλο εργαζόμενο, που γνωρίζει επακριβώς την ώρα, που ξεκινά δουλειά και την ώρα, που σχολάει και έτσι απαλλάσσεται από το περιττό άγχος του «να τα προλάβω όλα» όταν σχολάσω από τη δουλειά…
ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More