9 Σεπ 2019

Το βιο­γρα­φι­κό του Λαυ­ρέ­ντη Μα­χαι­ρί­τσα


Ο Λαυ­ρέ­ντης Μα­χαι­ρί­τσας γεν­νή­θη­κε στο Βόλο και σε ηλι­κία 6 ετών αρ­χί­ζει μα­θή­μα­τα πιά­νου για ένα μόλις χρόνο. Σε ηλι­κία 9 ετών αγο­ρά­ζει τον πρώτο του δίσκο, το Help των Beattles. Σε τρία χρό­νια ανα­κα­λύ­πτει το Revolver, και πάλι των Beattles. Η πρώτη δου­λειά που κάνει είναι στην απο­θή­κη της δι­σκο­γρα­φι­κής εται­ρεί­ας Μίνως Μά­τσας και Υιός, αλλά η ασυ­νέ­πεια στο ωρά­ριο της εται­ρεί­ας είναι η αιτία που τον διώ­χνουν (συμ­πτω­μα­τι­κά τα προ­σω­πι­κά του albums κυ­κλο­φο­ρούν από την MINOS-EMI). Το σχο­λείο το έχει στα­μα­τή­σει προ πολ­λού, γιατί δεν τα πή­γαι­νε καλά στα μα­θή­μα­τα, αλλά και γιατί είχε τσα­κω­θεί μ’ ένα κα­θη­γη­τή του, με απο­τέ­λε­σμα να απο­βλη­θεί από όλα τα γυ­μνά­σια! Ακο­λου­θούν δε­κά­δες δου­λειές, όπως μπάρ­μαν, παρ­κα­δό­ρος, σερ­βι­τό­ρος σε κα­φε­τέ­ρια και πολ­λές άλλες. Στο στρα­τό υπη­ρε­τεί 14 μήνες σαν προ­στά­της (και άλ­λους 5-6 μήνες φυ­λα­κή !!!).

Μόλις απο­λύ­ε­ται από το στρα­τό αρ­χί­ζει να τρα­γου­δά αντάρ­τι­κα τρα­γού­δια με τον Πάνο Τζα­βέ­λα στη ΣΥ­ΝΤΡΟ­ΦΙΑ. Η εποχή που τα αντάρ­τι­κα ήταν της μόδας έχει πε­ρά­σει, όμως είναι μια αρχή. Έχει φτά­σει 20 χρο­νών και γεν­νιέ­ται η ιδέα των P.L.J. 

Το ξε­κί­νη­μα γί­νε­ται από τον ίδιο και τον Παύλο Κι­κρι­λή. Αυτός με τη σειρά του φέρ­νει τον Τάκη Βα­σα­λά­κη και το συ­γκρό­τη­μα είναι έτοι­μο! Με την προ­σθή­κη του Αντώ­νη Μι­τζέ­λου στην κι­θά­ρα οι P.L.J. ξε­κι­νούν για την Γαλ­λία με σκοπό μια διε­θνή κα­ριέ­ρα. Κάτι τέ­τοιο δεν θα συμ­βεί τε­λι­κά, όμως το 1982 κυ­κλο­φο­ρεί το ARMAGEDDON από την Polygram, με πα­ρα­γω­γό τον Γιάν­νη Δου­λά­μη, με τον οποίο και γί­νο­νται όλοι οι δί­σκοι του συ­γκρο­τή­μα­τος. Το ARMAGEDDON είναι βα­σι­σμέ­νο στην Πα­λαιά Δια­θή­κη και η συν­θε­τι­κή ιδέα έχει τη βάση της στην Απο­κά­λυ­ψη του Ιω­άν­νη. Στον Λαυ­ρέ­ντη αρέ­σει η ενα­σχό­λη­ση με θρη­σκευ­τι­κά θέ­μα­τα, ενώ έχει κάνει και μα­θή­μα­τα θρη­σκευ­τι­κής μου­σι­κής και ψαλ­μω­δί­ες στη Μονή Πε­τρά­κη. Την εποχή εκεί­νη όμως το rock που προ­ω­θεί το συ­γκρό­τη­μα δεν έχει τόση απή­χη­ση. Είναι πε­ρί­ερ­γο το γε­γο­νός ότι όταν πρό­σφα­τα το ARMAGEDDON βγαί­νει σε CD, θε­ω­ρεί­ται ως ένας από τους κα­λύ­τε­ρους ελ­λη­νι­κούς rock δί­σκους. Η απο­γο­ή­τευ­ση κάνει το συ­γκρό­τη­μα να στρα­φεί σε ελ­λη­νι­κό στίχο, και έτσι το 1983 βγαί­νει ο 2ος δί­σκος του συ­γκρο­τή­μα­τος. Τότε το συ­γκρό­τη­μα με­το­νο­μά­ζε­ται σε Τερ­μί­τες (υπάρ­χει ένα τρα­γού­δι με αυτόν τον τίτλο στο 2ο δίσκο), όνομα που θυ­μί­ζει Beattles (σκα­θά­ρια).

 Ο 3ος δί­σκος είναι αυτός που κάνει τους πά­ντες να εν­δια­φερ­θούν για τους Τερ­μί­τες, το 1984. Με τίτλο ΑΜΑΡ­ΤΩ­ΛΗ ΜΑΡΙΑ και με τον Γιώρ­γο Ντα­λά­ρα να συμ­με­τέ­χει στα τρα­γού­δια ΑΡ­ΚΟΥ­ΔΕΣ και ΣΚΟΝΗ, ο δί­σκος που­λά­ει χι­λιά­δες αντί­τυ­πα και ακο­λου­θούν εμ­φα­νί­σεις, συ­ναυ­λί­ες και άλλα. Τον Σε­πτέμ­βριο του ’86 κυ­κλο­φο­ρεί το τέ­ταρ­το album, με τίτλο ΤΣΙ­ΜΕ­ΝΤΕ­ΝΙΑ ΤΡΕΝΑ, από την Virgin. Πε­ριέ­χει τρα­γού­δια όπως την ΣΚΛΗ­ΡΗ ΜΟΥ­ΣΙ­ΚΗ, και το ΟΥΤΕ ΜΕ ΓΝΩ­ΡΙ­ΖΕΙΣ, ΟΥΤΕ ΣΕ ΓΝΩ­ΡΙ­ΖΩ. Σε αυτό το δίσκο συμ­με­τέ­χει η Σοφία Βόσ­σου και η Φλέρυ Ντα­ντω­νά­κη. Στο πιάνο είναι ο Γιάν­νης Μπαχ-Σπυ­ρό­που­λος, ενώ στα ντραμς ο Φί­λιπ­πος Σπυ­ρό­που­λος. Τε­λευ­ταίο studio album των Τερ­μι­τών είναι το ΠΕ­ΡΙ­ΜΕ­ΝΟ­ΝΤΑΣ ΤΗ ΒΡΟΧΗ, που κυ­κλο­φο­ρεί το 1988 με τρα­γού­δια όπως το ΠΟΣΟ ΣΕ ΘΕΛΩ, ΠΑΡΕ ΜΕ ΑΠΟ ‘ΔΩ και άλλα. Με το album ΤΣΙ­ΜΕ­ΝΤΕ­ΝΙΟ ΚΟΝ­ΤΣΕΡ­ΤΟ, ζω­ντα­νά ηχο­γρα­φη­μέ­νο από μια κα­τα­πλη­κτι­κή συ­ναυ­λία στο Λυ­κα­βητ­τό όπου και συμ­με­τέ­χει πλειά­δα καλ­λι­τε­χνών, όπως ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας, η Σοφία Βόσ­σου, ο Αντώ­νης Βαρ­δής (με τον οποίο ο Λαυ­ρέ­ντης τρα­γου­δά το ΣΥ­ΓΚΑ­ΤΟΙ­ΚΟΙ ΕΙ­ΜΑ­ΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΤΡΕΛΑ) και οι Κα­τσι­μι­χαί­οι, κλεί­νει ο κύ­κλος των Τερ­μι­τών.

Το 1989 λοι­πόν, ξε­κι­νά η προ­σω­πι­κή του στα­διο­δρο­μία ως συν­θέ­της και ερ­μη­νευ­τής ταυ­τό­χρο­να. Πρώτο album Ο ΜΑ­ΓΑ­ΠΑΣ ΚΑΙ Η ΣΑ­ΓΑ­ΠΩ από την MINOS-EMI, σε στί­χους του Μι­χά­λη Μαρ­μα­τά­κη που έγρα­φε στί­χους και για τους Τερ­μί­τες. Δύο χρό­νια αρ­γό­τε­ρα, το 1991, κυ­κλο­φο­ρεί το ΔΙ­ΔΥ­ΜΟ­ΤΕΙ­ΧΟ BLUES, το οποίο γί­νε­ται χρυ­σός δί­σκος. Ο Γιώρ­γος Ντα­λά­ρας συμ­με­τέ­χει στο ομώ­νυ­μο τρα­γού­δι. Οι στί­χοι των: Γιάν­νη Μπαχ-Σπυ­ρό­που­λου, Αφρο­δί­της Μάνου, Γιάν­νη Προ­ε­στά­κη, Σάββα Πα­σχα­λί­δη και Χάρη Κα­φε­τζό­που­λου. Στη συ­νέ­χεια το 1993 κυ­κλο­φο­ρεί το ΡΙΞΕ ΚΟΚ­ΚΙ­ΝΟ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ. Δέκα κομ­μά­τια, τα οχτώ σε μου­σι­κή του Λαυ­ρέ­ντη, σε στί­χους Λίνας Δη­μο­πού­λου, Μι­χά­λη Γκανά, Έλε­νας Ζερ­βού, Κώστα Κα­ρυ­στι­νού, Άκου Δα­σκα­λό­που­λου. Η Ελευ­θε­ρία Αρ­βα­νι­τά­κη συμ­με­τέ­χει στο ΜΙ­ΚΡΑ­ΣΙΑ­ΤΙ­ΚΟ και ο Βα­σί­λης Πα­πα­κων­στα­ντί­νου στο ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ‘ΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ. Ο Λαυ­ρέ­ντης έχει ήδη ξε­κι­νή­σει κοι­νές καλ­λι­τε­χνι­κές εμ­φα­νί­σεις με τον Διο­νύ­ση Τσα­κνή, οι οποί­ες και απο­τυ­πώ­νο­νται δι­σκο­γρα­φι­κά στο album Η ΝΥΧΤΑ ΘΑ ΤΟ ΠΕΙ, σε ζω­ντα­νή ηχο­γρά­φη­ση από την συ­ναυ­λία στον Λυ­κα­βητ­τό στις 6 Σε­πτεμ­βρί­ου 1993 και από τις εμ­φα­νί­σεις στις 25 και 26 Φε­βρουα­ρί­ου 1994 στο ΜΕΤΡΟ. 

Ο Λαυ­ρέ­ντης και ο Διο­νύ­σης είναι πλέον ένα αχώ­ρι­στο δί­δυ­μο (έγι­ναν και κου­μπά­ροι) σε κάθε live εμ­φά­νι­ση τους. Το 1995 κυ­κλο­φο­ρεί ο δί­σκος (CD πλέον) ΠΑ­ΡΑ­ΘΥ­ΡΑ ΠΟΥ ΚΟΥ­ΡΑ­ΣΕ Η ΘΕΑ. Ένας από τους κα­λύ­τε­ρους δί­σκους του Λαυ­ρέ­ντη, ο οποί­ος όμως δεν θα έχει και ανά­λο­γη εμπο­ρι­κή επι­τυ­χία. Συμ­με­τέ­χει ο Βαγ­γέ­λης Κο­νι­τό­που­λος και η Ελι­σά­βετ Κα­ρα­τσό­λη. Κα­τό­πιν, σε λι­γό­τε­ρο από 2 χρό­νια, κυ­κλο­φο­ρεί μέσα στο 1996 το ΠΑΥ­ΣΙ­ΛΥ­ΠΟΝ. Ένα album-σταθ­μός που αγα­πή­θη­κε πάρα πολύ, πα­ρου­σιά­ζο­ντας πολύ με­γά­λες πω­λή­σεις. Η μου­σι­κή πάντα του Λαυ­ρέ­ντη (η ΑΠΟΥ­ΣΙΑ είναι γραμ­μέ­νη από τον Μίλτο Πα­σχα­λί­δη) και οι στί­χοι του Ισαάκ Σούση, του Γιώρ­γου Οι­κο­νο­μέα και της Λίνας Δη­μο­πού­λου. Τους στί­χους στο ομώ­νυ­μο τρα­γού­δι έγρα­ψε ο Νίκος Τσα­κνής, αδερ­φός του Διο­νύ­ση. Συμ­με­τέ­χουν οι Πυξ Λαξ στο ΕΝΑΣ ΤΟΥΡ­ΚΟΣ ΣΤΟ ΠΑ­ΡΙ­ΣΙ, ο Μπά­μπης Στό­κας (τρα­γου­δι­στής των Πυξ Λαξ) στο ΝΟΤΟ, καθώς και ο Δη­μή­τρης Μη­τρο­πά­νος στα ΚΙ­ΤΡΙ­ΝΑ ΒΡΑ­ΔΙΑ. Μετά από δυό­μι­σι και πλέον χρό­νια δι­σκο­γρα­φι­κής απου­σί­ας (συμ­με­τέ­χει μόνο σε δί­σκους άλλων καλ­λι­τε­χνών κατά την πε­ρί­ο­δο αυτή) ο Λαυ­ρέ­ντης επι­στρέ­φει τον Ιού­νιο του 1999 με το νέο του CD, ΕΤΣΙ ΔΡΑ­ΠΕ­ΤΕΥΩ ΑΠ’ ΤΙΣ ΠΑ­ΡΕ­ΕΣ. Η μου­σι­κή στα 8 από τα 11 τρα­γού­δια είναι του Λαυ­ρέ­ντη, με ένα τρα­γού­δι του Lucio Battisti (από τους αγα­πη­μέ­νους του καλ­λι­τέ­χνες), ένα του Vasco Rossi και ένα του Δη­μή­τρη Βα­σα­λά­κη (από τους Τερ­μί­τες). Στο album αυτό συμ­με­τέ­χει ο Διο­νύ­σης Σαβ­βό­που­λος, στο τρα­γού­δι ΚΑΙ ΤΙ ΖΗΤΑΩ. Η συ­νέ­χεια το ίδιο ση­μα­ντι­κή. 

Ο Λαυ­ρέ­ντης γρά­φει μου­σι­κή για την ται­νία “Ένας κι ένας” και αφού γρά­ψει την μου­σι­κή σε πολλά τρα­γού­δια του 2πλου CD του Γ.Ντα­λά­ρα, βγά­ζει τον επό­με­νο προ­σω­πι­κό του δίσκο με τίτλο “Το διά­λειμ­μα κρα­τά­ει δυο ζωές”. Ση­μα­ντι­κή στιγ­μή του δί­σκου η συ­νερ­γα­σία με τον Angelo Branduardi. Επό­με­νη δι­σκο­γρα­φι­κή δου­λειά του Λαυ­ρέ­ντη, το single με την μου­σι­κή της ται­νί­ας “Εφά­παξ” όπου τρα­γου­δά­ει ο Γιάν­νης Κό­τσι­ρας (για τον οποίο έγρα­ψε και τη μου­σι­κή για το CD Ξύ­λι­νο Αλο­γά­κι). Τε­λευ­ταία του προ­σω­πι­κή δου­λειά είναι το CD “Στο αφιε­ρώ­νω”, ενώ συμ­με­τεί­χε και στο δίσκο “Χρειά­ζε­ται ένα θαύμα εδώ”, που ου­σια­στι­κά απο­τε­λεί το πρό­γραμ­μα των Μα­χαι­ρί­τσα, Τσα­κνή και Πλιά­τσι­κα στο Σταυ­ρό του Νότου.
Εκτός από τη δι­σκο­γρα­φι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα, τα τε­λευ­ταία χρό­νια, μαζί με τον Διο­νύ­ση Τσα­κνή, “ορ­γώ­νει” την Ελ­λά­δα τα κα­λο­καί­ρια, δί­νο­ντας συ­ναυ­λί­ες σε όλη την επι­κρά­τεια. Πα­ράλ­λη­λα, το ίδιο πάντα δί­δυ­μο, κάνει και επι­λεγ­μέ­νες εμ­φα­νί­σεις σε μου­σι­κές σκη­νές κατά τη διάρ­κεια του χει­μώ­να. Εκτός από το Διο­νύ­ση, ο Λαυ­ρέ­ντης έχει συ­νερ­γα­στεί με την Ελευ­θε­ρία Αρ­βα­νι­τά­κη, τη Χα­ρού­λα Αλε­ξί­ου, το Δη­μή­τρη Μη­τρο­πά­νο, το Βα­σί­λη Πα­πα­κων­στα­ντί­νου κ.α. Το περ­σι­νό κα­λο­καί­ρι έδωσε πολ­λές συ­ναυ­λί­ες στην Ελ­λά­δα και την Κύπρο με τον Χρή­στο Θη­βαίο.

Όλα αυτά τα χρό­νια ο Μα­χαι­ρί­τσας έχει μεί­νει πι­στός στο χώρο του καλού ελ­λη­νι­κού τρα­γου­διού, με συ­νέ­πεια και ση­μα­ντι­κή πα­ρου­σία. Δι­καί­ως θε­ω­ρεί­ται λοι­πόν από τους ση­μα­ντι­κό­τε­ρους Έλ­λη­νες τρα­γου­δο­ποιούς…
Πηγή: http://​vidq.​gr / λαυ­ρέ­ντης μα­χαι­ρί­τσας  /  ανε­πί­ση­μη σε­λί­δα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More