22 Μαρ 2011

Αγορά ποδηλάτου: Όσα θέλετε να ξέρετε


Πριν από πέντε χρόνια, όσοι κυκλοφορούσαν με ποδήλατο στην Αθήνα αντιμετωπίζονταν είτε ως γραφικοί είτε ως άτομα με αυτοκτονικές τάσεις. Τώρα πια, λίγο οι τιμές της βενζίνης, λίγο οι επαναλαμβανόμενες απεργίες των μέσων μαζικής μεταφοράς, λίγο οι παρασκευϊάτικες ποδηλατο-πορείες που ξεκίνησαν από τρεις και ξεσήκωσαν… χίλιους δεκατρείς, ελάχιστοι είναι οι κάτοικοι της πόλης που δεν το έχουν σκεφτεί.
Ποδήλατο… and the city «Οι Αθηναίοι δεν έχουν παραδοσιακά ιδιαίτερη σχέση με το ποδήλατο. Οι περισσότεροι φοβούνται να μετακινηθούν με ποδήλατο λόγω έλλειψης υποδομών, με αποτέλεσμα να επιλέγουν ποδήλατα για
άσκηση και ψυχαγωγία σε πάρκα και βουνά, ποδήλατα δηλαδή για χωμάτινη χρήση» λέει ο Βασίλης Τσιρίκος, ιδιοκτήτης της εταιρείας Tsirikos Bikes, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1978, και τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια διατηρεί ένα από τα καλύτερα οργανωμένα καταστήματα ποδηλάτων, στο Ψυχικό.


«Τα τελευταία δύο χρόνια, όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά» συνεχίζει. «Όλο και περισσότεροι Αθηναίοι αναζητούν εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, ίσως και λόγω της οικονομικής κρίσης, και ανακαλύπτουν το ποδήλατο, μια οικονομική και οικολογική λύση που συνδυάζει την μετακίνηση με την ψυχαγωγία και την άσκηση. Οι Αθηναίοι ξεκινούν να εντάσσουν το ποδήλατο στην καθημερινότητά τους και έτσι θα δημιουργηθεί η ποδηλατική κουλτούρα που υπάρχει στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης».


Tips και συμβουλές για το πρώτο σας ποδήλατο Ξεκινήσαμε να χαζεύουμε ηλεκτρονικές και μη βιτρίνες και… πελαγώσαμε. Ποδήλατα πόλης, βουνού, δρόμου, αγωνιστικά, αναδιπλούμενα, με ταχύτητες και χωρίς, γυναικεία και ανδρικά, ο κατάλογος των διαφορετικών ειδών δεν έχει τέλος. Ζητήσαμε, λοιπόν, από τον κ. Τσιρίκο, συμβουλές και κατευθύνσεις για την αγορά του πρώτου μας ποδηλάτου πόλης.


«Η επιλογή έχει τρία βασικά κριτήρια: τύπος, μοντέλο και μέγεθος» εξηγεί. «Η βασική συμβουλή σε κάποιον που ψάχνει το πρώτο του ποδήλατο είναι να αποφασίσει ποια θα είναι η χρήση του ποδηλάτου ώστε να επιλέξει σωστά τον τύπο που του ταιριάζει. Άλλο είναι το ποδήλατο για μετακίνηση, άλλο για βόλτα, άλλο για άσκηση κλπ. Φυσικά, με ένα ποδήλατο μπορείς να τα κάνεις όλα, αλλά αν έχεις αποφασίσει την κύρια χρήση του θα επιλέξεις σωστά τον τύπο του ποδηλάτου και τις προδιαγραφές εξοπλισμού που πρέπει να έχει. Για παράδειγμα, για μεγάλες αποστάσεις χρειάζεσαι μεγάλη ρόδα η οποία όμως δεν αντέχει πολύ κοπάνημα. Για άνεση χρειάζεσαι εμπρόσθια ανάρτηση που θα σε κουράσει στις μεγάλες αποστάσεις. Για μετακίνηση χρειάζεσαι δισκόφρενα, που βαραίνουν λίγο το ποδήλατο και πάει λέγοντας».


«Η σωστή γεωμετρία ενός ποδηλάτου, τα πιστοποιημένα ανταλλακτικά του και η ισορροπία στην σχέση ποιότητας τιμής είναι τα βασικά στοιχεία επιλογής ενός μοντέλου. Τέλος, το σωστό μέγεθος του ποδηλάτου σύμφωνα με τον σωματότυπο του αναβάτη είναι κρίσιμο σημείο για την ασφάλεια και την ευκολία στην οδήγηση. Όσον αφορά τις τιμές, ένα μέσο ποδήλατο κινείται στην κατηγορία των 400-500 ευρώ. Για αναβάτες με μεγαλύτερες απαιτήσεις σε εξοπλισμό και απόδοση πάμε στα 600-800 ευρώ, και για ιδιαίτερες ανάγκες και περιπτώσεις μπορούμε να φτάσουμε και τα 2000 ευρώ».


Στην ερώτησή μας τι τύπο ποδηλάτου επιλέγει ο ίδιος και γιατί απαντά «εγώ, για μετακίνηση χρησιμοποιώ ένα ασφάλτινο ποδήλατο κατηγορίας Road. Είναι ελαφρύ, ανθεκτικό, διαθέτει σύστημα μετάδοσης για γρήγορες και αξιόπιστες αλλαγές στις 27 ταχύτητες και έχει και υδραυλικά δισκόφρενα για σίγουρο φρενάρισμα παντός καιρού. Για ψυχαγωγία, χρησιμοποιώ ένα ποδήλατο βουνού διπλής ανάρτησης κατηγορίας All Mountain, με ανθεκτικό εξοπλισμό, γρήγορες αλλαγές στις 27 ταχύτητες, στιβαρές ρόδες και πολύ καλά ελαστικά. Ένα ποδήλατο που έχει πολύ καλή συμπεριφορά και ασφάλεια ώστε εκτός από μονοπάτια να μπορείς να κάνεις και κατάβαση και άλματα. Προτιμώ πάντα επώνυμα ποδήλατα για την καλή γεωμετρία τους και τα πιστοποιημένα ανταλλακτικά τους».


Εξοπλίζοντας το πρώτο σας ποδήλατο Καταλήξατε στο ποδήλατο των ονείρων σας, το δοκιμάσατε, το αγοράσατε. Μην βιαστείτε να φύγετε από το κατάστημα, χωρίς να προσθέσετε στο καλάθι του ποδηλάτου σας λίγα απαραίτητα… συνοδευτικά. «Τα απαραίτητα αξεσουάρ είναι αυτά που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του ποδηλάτου και του ποδηλάτη» λέει ο κ. Τσιρίκος. «Το κράνος για την περίπτωση πτώσης, τα φώτα και μπροστά και πίσω για να σε βλέπουν από μακριά και η κλειδαριά για να μην σου το κλέψουν κρίνονται απαραίτητα και προτείνεται η αγορά τους μαζί με την αγορά του ποδηλάτου».


της Ηρώς Κουνάδη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share

Facebook Digg Stumbleupon Favorites More